Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:59

Ik doe dat nooit :o
Heb van de week nog een paar mooie gouden oorbellen gekocht. Geld over gemaakt, volgende dag al in huis (perfect verpakt!)
Het gaat gelukkig ook vaak goed.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:04

Ik denk dat je bepaalde dingen echt op moet halen,maar ik geef toe ik heb ook wel eens een mobiel laten verzenden(gelukkig goed gegaan)..

MisticRider

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:16

haha ik heb ook nog een leuke
(van BOKT!)
Iemand zocht paardrijkousen. Nou had ik nog 3 paard gebruikte staphorse kousen liggen die ik niet lekker vond zitten. Maar ze wou ruilen, nou mij best, het is al snel beter als een stel niet lekker zittende sokken toch?! heb ik uiteindelijk serieus 3 paar kousen tegen een onwijs mooi, in goede staat verkerende, spring zadel, van STUBBEN! ik heb het al regelmatig voor (veel) geld kunnen verkopen, maar ik vind het zoon fijn zadel dat ik het niet weg wil doen. Maar ik hem me kapot gelagen hoor. Oja ik moest wel 2,50 bij betalen hoor, voor de verzend kosten!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:44

MisticRider, ik snap het even niet :P Eerst wilde je je kousen ruilen en toen kreeg je een springzadel? en daarna wilde iemand je springzadel weer ruilen voor kousen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:51

Zo moeilijk staat het er toch niet Kaniche?
Zij had 3 paar sokken aangeboden. Iemand had interesse, maar wilde enkel ruilen en bood in ruil voor de sokken het zadel. Deze ruil heeft plaatsgevonden (met 2,50 euro bijbetaling van MR voor de verzendkosten)
MR heeft het zadel al een paar keer kunnen verkopen maar is zo blij met het zadel dat ze het niet doet.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:52

Ah zo. Nee ik snapte het niet door de laatste twee zinnen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:53

dus echt een zadel voor sokken? :oo

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:53

Wie was dat? Want dan wil ik mijn sokken ook ruilen! haha :')

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:00

Kan ik de binnenmaten van een broek gewoon met zon uitschuifbare rolmaat opmeten? Is dat betrouwbaar? Ik heb geen centimeter :')

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:14

haha ik zou het niet meer weten, is echt een tijd geleden! Maar ik heb dr zelf erg veel om kunnen lachen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:47

Elma_ schreef:
Kan ik de binnenmaten van een broek gewoon met zon uitschuifbare rolmaat opmeten? Is dat betrouwbaar? Ik heb geen centimeter :')

Een rolmaat meet toch ook in cm?Dan is dat toch net zo betrouwbaar?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:41

Zo dat wil ik ook wel, sokken ruilen tegen een zadel.
Ik had vorige week weer een super koopje gemaakt, had ze het verzonden met dhl, waren ze mijn pakket kwijt,
zij gelijk gebeld en het geregeld en voelde zich helemaal schuldig. Gelukkig zijn er dan ook nog goede mensen op mp.
Helaas ook weer een slechte ervaring, deken gekocht zou een kleine schuur hebben bij de naat, en 100 % waterdicht,
heb hem ontvangen, hij heeft wel 10 schuren en ook echt grote en is daardoor helemaal niet meer waterdicht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:27

Ok, situatie: er wordt iets aangeboden, er staat boven: 50 euro. In de tekst staat de reden van verkoop en dat je het voor 50 euro op mag komen halen. Maar het bieden staat ook open. Ik merk dat hier heel wat mensen (verkopers) dan gefrustreerd raken als iemand in zo'n situatie dan 40 euro bied. Maar dan moet je die functie toch niet aanvinken? Staat voor mij als "er mag geboden worden".

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:28

Is ook zo. Maar men kan ook bieden vanaf 50,00 :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:29

GamblersCup schreef:
Ok, situatie: er wordt iets aangeboden, er staat boven: 50 euro. In de tekst staat de reden van verkoop en dat je het voor 50 euro op mag komen halen. Maar het bieden staat ook open. Ik merk dat hier heel wat mensen (verkopers) dan gefrustreerd raken als iemand in zo'n situatie dan 40 euro bied. Maar dan moet je die functie toch niet aanvinken? Staat voor mij als "er mag geboden worden".

Dan kunnen ze idd ''bieden vanaf'' Aanvinken. In dit geval hebben ze ''vij bieden'' aangevinkt. En daar kunnen ze niet overheenkijken want dat moet je aanvinken.
Dus als mensen denken, ik wil 50,- moeten ze dat gewoon niet doen. Dan moet je denken, ik wil 50, maar als ik na een eeuwigheid eindelijk een bod van 30 of 40 krijg mag het ook wel weg.
Hun probleem dus :)

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:29

Ja dat zou ik ook hebben, vraagprijs 50 euro maar bieden mag, dan zou ik ook lager bieden, je kunt het altijd proberen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:34

ik vind het ook altijd zo irritant dat als er op de advertentie staat: 15 euro. en dan gaan mensen 20 euro bieden :}. bel dan gewoon dat je het voor 15 euro komt halen:P.

ik ging een keer een zadel halen met mijn moeder waren we verdwaald, waren we anderhalf uur te laat. we hadden ook het telefoon nummer niet, gelukkig was die vrouw nog thuis haha. de volgende keer als ik iets ga halen, vraag ik om het telefoon nummer. maar ik vind het fijner om dingen opgestuurd te krijgen. als het niet goed is, zet ik het zelf wel weer op marktplaats.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:35

Ik ga zelf niet moeilijk lopen doen om een tientje hoor, ik wil dat ding graag hebben :)
Maar het viel me op dat veel advertenties (en nu dus eentje waar ik zelf interesse in heb) dit dus hebben, ze zetten een prijs (maar niet vast) en in de tekst vermelden ze dat nog een keer, maar vinken wel het "vrij bieden" aan. En hier in het topic zijn vele verkopers dan gefrustreerd als iemand wat lager bied... ehm...???

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:42

PocoGaucha schreef:
ik vind het ook altijd zo irritant dat als er op de advertentie staat: 15 euro. en dan gaan mensen 20 euro bieden :}. bel dan gewoon dat je het voor 15 euro komt halen:P.

ik ging een keer een zadel halen met mijn moeder waren we verdwaald, waren we anderhalf uur te laat. we hadden ook het telefoon nummer niet, gelukkig was die vrouw nog thuis haha. de volgende keer als ik iets ga halen, vraag ik om het telefoon nummer. maar ik vind het fijner om dingen opgestuurd te krijgen. als het niet goed is, zet ik het zelf wel weer op marktplaats.

huh? dat is toch juist het leuke van bieden? dat de eindprijs nog wel eens een stuk hoger kan uitvallen dan wat je eigenlijk in gedachten had. Laatst een armband van noosa stond voor 15,- maar mensen wilden hem schijnbaar zo graag hebben, was al boven de 30,- geboden. Toch alleen maar leuk voor de verkoper?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:50

Amaris schreef:
PocoGaucha schreef:

huh? dat is toch juist het leuke van bieden? dat de eindprijs nog wel eens een stuk hoger kan uitvallen dan wat je eigenlijk in gedachten had. Laatst een armband van noosa stond voor 15,- maar mensen wilden hem schijnbaar zo graag hebben, was al boven de 30,- geboden. Toch alleen maar leuk voor de verkoper?

ik heb altijd het idee, dat als er al een prijs bijstaat, dat dat de meeneemprijs is. dus dan hoef je nooit hoger te bieden 'als' want hij is gewoon 15 euro voor de eerste de beste.

als er geen prijs bij staat, of bieden vanaf, is het logisch dat het hoger gaat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:55

nou, dat zou ik nooit doen. Als ik 100,- voor iets wil hebben, maar mensen zijn bereid om er meer voor te betalen... laat maar komen hoor. Kwestie van vraag en aanbod, schijnbaar is er dan veel vraag!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:46

xXLianneXx schreef:
GamblersCup schreef:
Ik ga zelf niet moeilijk lopen doen om een tientje hoor, ik wil dat ding graag hebben :)
Maar het viel me op dat veel advertenties (en nu dus eentje waar ik zelf interesse in heb) dit dus hebben, ze zetten een prijs (maar niet vast) en in de tekst vermelden ze dat nog een keer, maar vinken wel het "vrij bieden" aan. En hier in het topic zijn vele verkopers dan gefrustreerd als iemand wat lager bied... ehm...???

Maar je kan wel altijd lager dan dat bedrag bieden ook als je "bieden vanaf" hebt aangevinkt.
Ik heb laatst een aantal zadels op mp gehad met de minimale vraagprijs erbij in de beschrijving en bieden vanaf aangevinkt maar alsnog werd er 40 geboden terwijl er bieden vanaf 50 stond en dat kon ook gewoon. mp blokkeert dan niet als iemand een lager bedrag invult dus je hebt er dan nog niks aan om als verkoper "bieden vanaf" aan te klikken.

Dit klopt niet hoor Lianne.
Ik heb ook een keer geprobeerd lager te bieden, maar dat deed die niet bij mij omdat ik moest bieden vanaf....
Mijn hokje werd toen rood en er werd toen aangegeven dat ik minimaal ... moest bieden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:17

ow op marktplaats lukt mij dat ook wel hoor hij geeft wel aan de minimum prijs maar plaatst het bod wel ook al heb je een bieden vanaf prijs..

zo nu ik ook heb een airco systeem te koop bieden vanaf 100 en toch komen er biedingen van 44 euro enz te staan