Heb van de week nog een paar mooie gouden oorbellen gekocht. Geld over gemaakt, volgende dag al in huis (perfect verpakt!)
Het gaat gelukkig ook vaak goed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Ok, situatie: er wordt iets aangeboden, er staat boven: 50 euro. In de tekst staat de reden van verkoop en dat je het voor 50 euro op mag komen halen. Maar het bieden staat ook open. Ik merk dat hier heel wat mensen (verkopers) dan gefrustreerd raken als iemand in zo'n situatie dan 40 euro bied. Maar dan moet je die functie toch niet aanvinken? Staat voor mij als "er mag geboden worden".
PocoGaucha schreef:ik vind het ook altijd zo irritant dat als er op de advertentie staat: 15 euro. en dan gaan mensen 20 euro bieden :}. bel dan gewoon dat je het voor 15 euro komt halen:P.
ik ging een keer een zadel halen met mijn moeder waren we verdwaald, waren we anderhalf uur te laat. we hadden ook het telefoon nummer niet, gelukkig was die vrouw nog thuis haha. de volgende keer als ik iets ga halen, vraag ik om het telefoon nummer. maar ik vind het fijner om dingen opgestuurd te krijgen. als het niet goed is, zet ik het zelf wel weer op marktplaats.
Amaris schreef:PocoGaucha schreef:ik vind het ook altijd zo irritant dat als er op de advertentie staat: 15 euro. en dan gaan mensen 20 euro bieden :}. bel dan gewoon dat je het voor 15 euro komt halen:P.
ik ging een keer een zadel halen met mijn moeder waren we verdwaald, waren we anderhalf uur te laat. we hadden ook het telefoon nummer niet, gelukkig was die vrouw nog thuis haha. de volgende keer als ik iets ga halen, vraag ik om het telefoon nummer. maar ik vind het fijner om dingen opgestuurd te krijgen. als het niet goed is, zet ik het zelf wel weer op marktplaats.
huh? dat is toch juist het leuke van bieden? dat de eindprijs nog wel eens een stuk hoger kan uitvallen dan wat je eigenlijk in gedachten had. Laatst een armband van noosa stond voor 15,- maar mensen wilden hem schijnbaar zo graag hebben, was al boven de 30,- geboden. Toch alleen maar leuk voor de verkoper?
xXLianneXx schreef:GamblersCup schreef:Ik ga zelf niet moeilijk lopen doen om een tientje hoor, ik wil dat ding graag hebben![]()
Maar het viel me op dat veel advertenties (en nu dus eentje waar ik zelf interesse in heb) dit dus hebben, ze zetten een prijs (maar niet vast) en in de tekst vermelden ze dat nog een keer, maar vinken wel het "vrij bieden" aan. En hier in het topic zijn vele verkopers dan gefrustreerd als iemand wat lager bied... ehm...???
Maar je kan wel altijd lager dan dat bedrag bieden ook als je "bieden vanaf" hebt aangevinkt.
Ik heb laatst een aantal zadels op mp gehad met de minimale vraagprijs erbij in de beschrijving en bieden vanaf aangevinkt maar alsnog werd er 40 geboden terwijl er bieden vanaf 50 stond en dat kon ook gewoon. mp blokkeert dan niet als iemand een lager bedrag invult dus je hebt er dan nog niks aan om als verkoper "bieden vanaf" aan te klikken.