Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:51

Fijn om de positieve verhalen te lezen, hoop dat het bij mij morgen ook meevalt. Zie er echt tegen op!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:04

Gewoon relaxen Mandy, komt helemaal goed, je instructeur geeft je gewoon aanwijzingen als het niet helemaal goed gaat, en als je niks hoort doe je het dus gewoon prima. +:)+

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:05

Succes iedereen weer en ik duim mee dat er geen examens worden afgelast.. :\
Ik kan hopelijk morgen mn pasje halen! Hij was er vandaag al wel, maar niemand durfde met me mee naar het gemeentehuis.. :P

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:14

Nou uuuuuuh ik heb vanmiddag 2 lessen afgezegd. Ik heb eerder op de dag bijna 2 uur op gedaan van st. michielsgestel naar Eindhoven. Het was zo glad dat ik zelf ben gaan rijden ipv de leerling. De leerling van 17.00 belde zelf al op dat ze het toch wel eng vond. Ik zeg nou ik denk dat het zonde van je tijd is om 1,5 te glibberen tot het einde van de straat en dan weer terug glijden. Ik denk weet je wat ik zal die les van 19.oo uur dan zelf maar afbellen. Wat denk je zegt die jongen dat hij vondt dat dat er ook bij hoorde. Ik zeg: nou ik wil er gerust een keer met je gaan rijden als je straks je rijbewijs hebt maar vandaag gaan we er ons niet aan wagen. De kans is redelijk aanwezig dat er ergens een schuivertje maakt en als dat niet hoeft ga ik het niet opzoeken. Hee het is wel mijn auto die hij in de prak rijdt, dacht het niet. Als het nou gewoon een beetje gesneeuwd had dan zeg ik ok. Maar aan het eind van de straat lagen ze in de greppel gewoon spiegel glad en geen houden aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:15

Sander_ schreef:
Gewoon relaxen Mandy, komt helemaal goed, je instructeur geeft je gewoon aanwijzingen als het niet helemaal goed gaat, en als je niks hoort doe je het dus gewoon prima. +:)+

Als ik gewoon al goed kon rijden, zou ik zo kunnen denken.
Maar ik bak er normaal al niets van. :=

Het is iig een nieuwe ervaring.. Maar stiekem hoop ik dat hij morgen afbelt. O:)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:37

Mijn instructrice geeft geen les met deze gladheid... Ik heb toevallig pas over 2 weken weer les ivm de feestdagen maar anders belt ze de lessen af met gladheid.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:03

Hm, wel raar. Dit zou je tenslotte toch ook moeten leren.
Ik zou willen dat ík het had geleerd tijdens m'n lessen, want vandaag moest ik mezelf er maar uit zien te redden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 03:02

Nou ik kom me weer even melden.
K ben klaar om af te rijden volgens mn les meneer :D
Das het goeie nieuws en het slechte nieuws is dat hij hem niet kan aanvragen omdat ik tegen mn theorie loop te hikken.

K ben gister voor de 2de keer gezakt, De eerste keer met 3 fouten in gevaarherkening en 7 in de kennis dus 2 teveel en gister had ik 0 fout in mn gevaarherkening en 6 in mn kennis :S

Word dr best moe van...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:36

Hmm, balen SamSter, maar wel heeeeul knap dat je zo weinig fouten kan maken bij 't gevaarherkennen!

Ik had maar 1 fout bij theorie, maar maarliefst 9 bij gevaarherkennen. (wel in 1x geslaagd, gelukkig!)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:37

drie maal is scheepsrecht SamSter :)

Ik ben vanmorgen met de auto naar werk gereden (voor het eerst met sneeuw en gladheid). lekker een aangepast tempo, ging prima :) Nadeel, ik was al wat laat en toen moest ik natuurlijk ook nog krabben -O-

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:57

Ik hoop dat ik straks mn pasje op kan halen :)
Mag alleen niet rijden van mn moeder met dit weer, dus heb dr nog weinig aan.. :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:45

Mijn rijles is afgezegd. Wegen binnendoor zijn te glad, dus hij wil niet gaan rijden. :)
Heb nu al 2 weken niet gereden. :=

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:50

Oh dat is wel lang Mandy.. nou ja, nu een uur lang glibberen is ook zonde van je tijd.
Ik heb mn pasje op zak! :D :D Mocht alleen nog niet rijden van mn moeder met dit weer.. :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:55

Fijn dat je je pasje hebt, hopelijk kun je snel gaan rijden!
Ja, maar heb nu vakantie, dus dan kan ik eindelijk overdag rijden een keer! :D

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:06

Oh ja dat scheelt alweer :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:23

Wat goed Inge, al is het nu inderdaad geen weer om te gaan rijden. :\

Mandy, dat is wel fijn voor je dat je overdag kunt rijden, dan gaat het wat relaxter vond ik altijd! :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:01

Ik hoor over een half uurtje of het doorgaat of niet. Ik hoop zelf van niet, heb er niet zo'n chill gevoel over.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:02

Mijn 2de examen is afgezegd..

Vorige x gezakt vandaag opnieuw.
Helaas.. Geannuleert. Helaas loopt mn theorie vandaag af.
Mijn vorige examinator (die ik niet zo lief vind) kwam naar buiten om te melden dat het niet doorging. Ik wreef hem nog even in dat hij me maar niet had moeten laten zakken, want hij is theoretisch verantwoordelijk voor het verlopen van mn theorie ;) Moest ie om lachen. (Was ook als grapje bedoeld).

Ik heb wel gevraagd hoe en wat? De verantwoordelijkheid is in principe 50-50.. Ik neem een enorm risico door op mijn laatste geldigheidsdag van mn theorie af te gaan rijden. Maar je weet niet dat t zulk weer word.
Hun cancellen het examen... Maar ik wilde rijden, had al ruim een uur les gehad en dit ging goed...
Ik heb dus de verantwoordelijkheid voor mn theorie min of meer bij hun gelegd.

We moesten maar mee naar binnen. 8 examinators, ik en mn rijinstructeur.. Wer hebben het verhaal uitgelegd.. Ze deden erg moeilijk.. Want ja, wie is er verantwoordelijk?

Na ze even te hebben laten bakkelijen heb ik mn werk gebeld, ze kennen het verhaal...
Mn baas zei dat als ze mn theorie ongeldig gingen verklaren ik een andere collega direct moest bellen... Dan zouden ze een brief sturen.

Anyway, het CBR wilde een compromie sluiten (en wat voor 1) Ik moest 1 van data die hun voor gaan stellen op CBR.nl accepteren en niet pas 3á4 maanden later ivm vakantie of iets.
Ik mag dus niet op vakantie een been breken of wat dan ook. Dan blijft mn certificaat 2 maanden langer geldig....

@ CBR, goed opgelost dus!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:52

SamSter schreef:
Nou ik kom me weer even melden.
K ben klaar om af te rijden volgens mn les meneer :D
Das het goeie nieuws en het slechte nieuws is dat hij hem niet kan aanvragen omdat ik tegen mn theorie loop te hikken.

K ben gister voor de 2de keer gezakt, De eerste keer met 3 fouten in gevaarherkening en 7 in de kennis dus 2 teveel en gister had ik 0 fout in mn gevaarherkening en 6 in mn kennis :S

Word dr best moe van...

Oh gets, ik had de 1e keer precies zoals jij :=
hopelijk de 2e keer niet,
Balen zeg :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:54

Nou ik heb vandaag ook om 15 uur een rijles gepland staan, ben nog niet gebeld, dus zie wel wat het wordt. Aan de ene kant vind ik het wel spannend, maar aan de andere kant een goede ervaring.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:14

Ik mag over een kwartiertje weer lessen. Ben benieuwd hoe het is in de sneeuw :D

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:19

Baal echt als een stekker! Tussentijdse toets is afgelast :( Moet 4 januari eigenlijk afrijden, maar waarschijnlijk wordt dit de datum ven me TTT. En dan moet er een andere datum komen voor t echte examen. Ik snap eigenlijk niet waarom ik zonodig die TTT moet doen, rijden gaat heel goed enzo! WIl me rijbewijs gewoon zsm hebben :P Rijlessen gaan voor zover ik gezin heb wel door! MAarja, zo slecht is t weer nu toch ook weer niet?

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:21

Jeetje wat balen Lieffiefi en Louise! :\

Ik heb vandaag ook gereden! Ging echt heel erg fijn! :)
Ook wel op veel binnendoorweggetjes die niet gestrooid zijn, maar daar heb ik gewono 15-20 gereden ofzo. :+
Nu is mijn eerstvolgende les 4 januari pas weer, omdat mn instructeur ook vakantie heeft. :j

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:33

Nou, ik heb vanmorgen om 8 uur ook gewoon gereden,.. durfde het eerst niet aan, maar ben toch gegaan.. mijn instructeur heeft een slip cursus gegeven en mij geleerd wat te doen bij een slip.. Ideaal, liever dit weer lessen met iemand naast je die kan ingrijpen, dan zelf nu de weg op met net je eigen rijbewijs..

Voor mij zitten er weer 2 dagen op van mijn cursus... het ging vandaag best, voor de eerste keer de snelweg op. merk dat ik veel te voorzichtig ben, en dat zeggen er meer.. met de helling proef gleed ik 1x zachtjes, maar dat ging veder goed... maandag moet ik weer.. lekker even 2 dagen goed uitrusten en uitslapen :P

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:07

Ik heb vanochtend ook lekker gelest.
En inderdaad is het zeker fijn dat er iemand naast je zit die kan ingrijpen, liever dat je het zo leert dan dat je zelf moet gaan uitvogelen hoe je moet rijden met sneeuw.
Ik heb ook even mogen voelen wat er gebeurd als je slipt en wat je dan moet doen, was erg leuk :D

@Lieffifi & Louise: Balen zeg dat het is afgelast!
Bij ons ging alles gewoon door.