Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:54

Volgens mij heeft dat betrekking op de hoogte van het bedrag dat je zal moeten betalen. Maarja, afgezien daarvan denk ik dat je eigen leven ook flink naar de kl*te is, zeker als je een ongeluk veroorzaakt als je je rijbewijs nog niet hebt en dus niet eens had mogen rijden op dat moment. Daarom rijd ik gewoon lekker alleen tijdens mijn lessen, hoe aanlokkelijk het ook is om even in de auto van mijn vriend te oefenen (nou ja, zo aanlokkelijk vind ik het dus niet, omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn).

Mano88

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:00

nou na toch wel een tijdje meelezen, ga ik me hier toch ook maar melden, ik zou niet weten hoeveel lessen ik er op heb zitten (rond de 25 geloof ik), mijn theorie certificaat heb ik in 1x gehaald (kantje kantje :o ) en gisteren heb ik formulieren ingevuld voor mijn praktijkexamen en ook betaald... dat moet ik nu nog via DigiD aanvragen bij het CBR geloof ik, en dan wordt mijn examen zsm gepland :=

Vind het allemaal erg spannend, ondanks dat het rijden eigenlijk gewoon netjes gaat :j heb ik toch wel eens het idee van... 'hoe kan het dat ik nu al mijn examen heb aangevraagd, terwijl ik voor mijn gevoel net ben begonnen!'

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:05

Welkom :D

Hoe zit het nu eigenlijk met de maximum snelheid met een aanhanger? Klopt het dat die op autowegen en op autosnelwegen 90 is en anders nog gewoon 80?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:12

Citaat:
Hoe hard mag ik rijden met mijn aanhanger of caravan?
Hierover zijn veel misverstanden, maar de regels zijn eenvoudig.
■Binnen de bebouwde kom mag u maximaal 50 kilometer per uur (tenzij aangegeven is dat de maximum snelheid lager is). Het maakt niet uit of uw aanhanger of caravan meer of minder weegt dan 750 kg en of hij geremd of niet-geremd is.

■Buiten de bebouwde kom mag u maximaal 80 kilometer per uur (tenzij aangegeven is dat de maximum snelheid lager is). Het maakt niet uit of uw aanhanger of caravan meer of minder weegt dan 750 kg en of hij geremd of niet-geremd is.

■Op een autoweg of een autosnelweg mag u (sinds 1 mei 2009) 90 kilometer per uur rijden (tenzij aangegeven is dat de maximum snelheid lager is). Deze nieuwe maatregel is bedoeld om de doorstroming van het verkeer te bevorderen en geldt voor alle aanhangers tot 3500 kg (incl. belading). Is de aanhangwagen zwaarder na 3500 kg dan geldt op auto(snel)wegen een maximum snelheid van 80 km/u.

www.politie.nl :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:19

ik heb vanmiddag weer les
volgende week TTT :)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:40

Ik heb over anderhalf uur ook weer les. Het wordt al aftellen naar mijn examen! Ben aan de ene kant zenuwachtig (haha, nu al), maar aan de andere kant weet ik dat ik het wel kan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:41

Pokkezooi. ;(
Ik moet een geschiktheidstest. ;(

Ik ben ong 10 jaar gereden aangereden door een auto en sindsdien zie ik dubbel. Heb jaren geleden al een keer mijn Eigen Verklaring gekregen van het CBR dus had verwacht dat dat nu ook wel zou lukken. Niet dus. ;(

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:43

hey das balen...

Ik ga zo mijn instructeur even bellen dat ik weer wil lessen!! knie is nog niet helemaal zoals hij hoort te zijn maar het jeuk en ik wil weer rijden haha

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:48

Iris82 schreef:
Pokkezooi. ;(

Ik ben ong 10 jaar gereden aangereden door een auto en sindsdien zie ik dubbel. Heb jaren geleden al een keer mijn Eigen Verklaring gekregen van het CBR dus had verwacht dat dat nu ook wel zou lukken. Niet dus. ;(

Oei, dat is balen. Maar had je al veel lessen gehad of hoe of wat?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:55

En ik heb mijn theorie gehaald *\o/*

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:56

Iris82 schreef:
Pokkezooi. ;(

Balen zeg :(:) maar wie weet kom je zo door de test heen, als jij in een lesauto toch gewoon veilig kan rijden, waarom zouden ze je dan niet examen laten doen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:00

_Emma_ schreef:
Aranel schreef:
Ik rijd ook niet alleen hoor :n Snap best dat jullie zo reageren maar het is altijd goed gegaan, en wat dacht je van de mensen die voor hun 18e verjaardag al wat lesjes krijgen van hun ouders? Dat kan net zo goed zoniet sneller fout gaan :j

Dat is net zo stom ;) maar dat gebeurt volgens mij nooit op de openbare weg (of het moeten wel hele onverantwoordelijke ouders zijn, sorry dat ik het zeg). En het is nu wel altijd goed gegaan, maar dat zegt helemaal niets.. een volgende keer kan het hartstikke fout gaan. Op de openbare weg zonder je rijbewijs is gewoon echt heel stom vind ik.
Maar ik wil je verder niet aanvallen ofzo hoor, bedoelde het ook niet om een discussie te beginnen :o

Nee snap ik hoor, jij denkt er nou eenmaal zo over, prima :j

Ik heb m'n theorie ook aangevraagd trouwens, nu móet ik wel gaan leren :')

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:02

Joosiien schreef:
En ik heb mijn theorie gehaald *\o/*

Gefeliciteerd!

Ik ga m'n theorie binnenkort ook maar eens opgeven..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:08

haha, ik heb het lang uitgesteld en ben zo blij dat ik ervan af ben.
Ik was zoooooooooooooooo zenuwachtig!! Abnormaal, weet ook niet waarom ..
Maarja het is weer achter de rug :P

Vond het examen nergens op slaan..
Ik verwachtte vragen als:
- Hoeveel gewicht aanhanger met B-rijbewijs
- Profieldiepte,
- Bandenspanning..
- Hoeveel meter van kruispunt/bushalte/kruispunt parkeren

en natuurlijk : parkeerverbod borden enzo.
Kreeg geen 1 vraag daarover :+
Op die oefen CD-rom staat er daar juist heel veel over op..

Daar had ik tenminste goed op geleerd.
Het waren echt hele aparte vragen, dus ik kneep hem dik!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:09

Hoeveel lessen heb je nu gehad dan Joosiien? :) Gefeliciteerd trouwens :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:12

Loesje88 schreef:
Balen zeg :(:) maar wie weet kom je zo door de test heen, als jij in een lesauto toch gewoon veilig kan rijden, waarom zouden ze je dan niet examen laten doen?

Ik kan gewoon veilig rijden in een lesauto. Maar ik ben zo'n stressmiep.
Voor je examen mag je 100 x zakken...

Als ik de rijtest verpruts, dan krijg ik dadelijk maar een rijbewijs met beperkingen. Oftewel alleen overdag of alleen 10 km om het huis, of iedere 2 jaar opnieuw op. ;(

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:16

Gezakt :S wat een boktor van een examinator!! Ik kan goed met mensen overweg, maar deze man...

Op naar de derde keer :S

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:16

Aranel schreef:
Hoeveel lessen heb je nu gehad dan Joosiien? :) Gefeliciteerd trouwens :D

13 of 14 , ik hou het niet zo goed bij! :P

Jij dan?

Jammer Sneeuwman!!!!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:22

Volgende week mag ik afrijden.. :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:23

Iris82 schreef:
Als ik de rijtest verpruts, dan krijg ik dadelijk maar een rijbewijs met beperkingen. Oftewel alleen overdag of alleen 10 km om het huis, of iedere 2 jaar opnieuw op. ;(

Daarom ga je hem natuurlijk ook niet verprutsen! :)*
Kop op meid! gewoon voor 100% ervoor gaan! en even laten zien dat je prima geschikt bent om gewoon in een auto te rijden!
Als je het van te voren al negatief bekijkt gaat het natuurlijk helemaal mis strakjes! :(:)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:28

Iris82 schreef:

Ik ga misschien even heel hard zijn... Maar als je veilig in een lesauto kan rijden, dan kom je zeker door die rijtest heen! En als je er niet doorheen komt, moet je je misschien toch maar afvragen of het inderdaad wel zo veilig is om in een auto de weg op te gaan.

Trouwens, als je een rijbewijs met beperkingen krijgt, klinkt zo heel erg slecht nog niet. Kom, beetje positieve kant er van inzien! En als je iedere 2 jaar opnieuw moet, kun je ook vragen of je alleen de rijtest opnieuw hoeft te doen om te controleren of je niet achteruit bent gegaan, maar dat je last hebt van faalangst (ofzo, leugentje om bestwil :P).

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:40

Joosiien schreef:
haha, ik heb het lang uitgesteld en ben zo blij dat ik ervan af ben.
Ik was zoooooooooooooooo zenuwachtig!! Abnormaal, weet ook niet waarom ..
Maarja het is weer achter de rug :P

Vond het examen nergens op slaan..
Ik verwachtte vragen als:
- Hoeveel gewicht aanhanger met B-rijbewijs
- Profieldiepte,
- Bandenspanning..
- Hoeveel meter van kruispunt/bushalte/kruispunt parkeren

en natuurlijk : parkeerverbod borden enzo.
Kreeg geen 1 vraag daarover :+
Op die oefen CD-rom staat er daar juist heel veel over op..

Daar had ik tenminste goed op geleerd.
Het waren echt hele aparte vragen, dus ik kneep hem dik!

Gefeliciteerd! Wat vroegen ze dan? :+

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:46

Ik moet 29 okt op voor mijn Theorie maar ik vind het zoooooooo moeilijk het wil er maar niet in komen. Hebben jullie dat ook?
Ik studeer me gek en oefen veel op het internet de exames, maar daar zak ik zelden wat ik dus echt niet begrijp. :roll:
Ik heb ook 1x per week theorie les waar de vragen ook komen en de antwoorden en waarom het zo is,
maar daar zak ik altijd ik mag van de 40 vragen er 5 fout hebben en daar zit ik op minimaal 10 fout of veel hoger. Hoe kan dat nou?
Maar mijn inzicht staat vaak op 0 fout, ik heb veel fouten eigenlijk bij wetten wat wel mag en niet dus >;)
Dus bv mag je hier iemand uit laten stappen of mag je hier even stilstaan.
Ach ja hopelijk ga ik het ooit door krijgen en halen.
Praktijk is geen probleem dat gaat heel erg goed.
Nu maar weer studeren zuchttttttttt

Aan iedereen die het gehaald heeft toppieeeeeeeeeeeeee GEFELICITEERD *\o/* *\o/* *\o/*

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:49

Ik moet maandag afrijden!! ;(
Ik heb deze hele week een spoedcursus!
Mijn instructeur zegt in ieder geval dat ik slaag :o
Dat is erg hoopvol in ieder geval!

En maak je geen zorgen over de theorie. Ik heb het in een keer gehaald.
Je moet elke dag een paar bladzijde leren en opschrijven wat je niet kent.
Ik had elke dag 10 bladzijdes en wat ik niet kende had ik opgeschreven en aan het einde die bladzijde's nog een keer gedaan en je moet gewoon heel veel van die proefexamens doen, net zolang totdat je 0 fouten hebt! Succes!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:03

Loesje88 schreef:
Daarom ga je hem natuurlijk ook niet verprutsen! :)*
Kop op meid! gewoon voor 100% ervoor gaan! en even laten zien dat je prima geschikt bent om gewoon in een auto te rijden!
Als je het van te voren al negatief bekijkt gaat het natuurlijk helemaal mis strakjes! :(:)

Dankjewel. :)

Tis voor mij gewoon balen weet je.
Ik heb er niet voor gekozen om dubbel te zien en ik word er iedere keer weer mee geconfronteerd.
Ik heb de EV al eens eerder gehaald en daarom vond ik het jammer dat ik het nu weer moet.

Ukkiee schreef:
Ik ga misschien even heel hard zijn... Maar als je veilig in een lesauto kan rijden, dan kom je zeker door die rijtest heen! En als je er niet doorheen komt, moet je je misschien toch maar afvragen of het inderdaad wel zo veilig is om in een auto de weg op te gaan.

Is ook wel zo. En als het beter niet is, dan niet. Maar ik wil zo graag!!
Daarnaast heeft mijn vriend een erfelijke oogafwijking waardoor hij langzaam blind wordt.
Hij rijdt nu nog wel, maar wie weet is dat over een aantal jaar heel anders. En als ik dan ook al niet mag rijden... extra ingewikkeld dus.

Daarom ligt er bij mij ook zo'n druk op. Absoluut NIET vanuit mn vriend, maar vanuit mezelf...