Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:37

Dat hebben wij ook heel vaak, dat er mensen aankomen met aanbiedingen van de Intertoys, terwijl ik bij de Toys XL werk.
"Jullie zijn de intertoys toch?"

Vandaag weer een vrouw aan de kassa:
Ik: "Hallo mevrouw, goedemiddag!" (vrolijk)
Zij: "Hoi" (chagerijnig antwoord)
.. afrekenen
Ik: "Wilt U pinnen mevrouw?"
Zij: "Ja."
..
Ik: "Fijn weekend verder mevrouw!"

Haat aan chagerijnige klanten, kom op, het is zaterdagmiddag voor Sinterklaas, drukste dag van het jaar ongeveer, als je haast heb of whatever kom dan laat in de middag voor 18.00 ofzoiets, dan hoef je niet eerst in de rij te staan, en kunnen mensen misschien iets vrolijker zijn _O-

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:18

Annika212 schreef:
Vandaag kwam er een mevrouw die zei dat in de folder een sjoelbak stond die afgeprijsd was. Ik wist van niks, en keek voor alle zekerheid toch even naar de actie in de computer. En ik zeg dat die mevrouw waarschijnlijk mis is, want er is écht geen sjoelbak met korting. ''Ja, maar ik weet het zeker!'' En ze haalt een folder uit haar tas, en wijst de sjoelbak aan. Deze was inderdaad in de aanbieding. Bij de Intertoys. En ik werk in de Top1toys. _O-

Klopt, ik werk bij de Intertoys en die was vandaag in de aanbieding. :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:28

Wij moeten postcodes vragen deze maand.
Dus een klant als reactie erop. Wat krijg ik nu? Korting, iets gratis of een afspraakje met jou?
Ik heb maar net gedaan alsof ik niks hoorde. :=

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:49

Sterre_Nova schreef:
Annika212 schreef:
Vandaag kwam er een mevrouw die zei dat in de folder een sjoelbak stond die afgeprijsd was. Ik wist van niks, en keek voor alle zekerheid toch even naar de actie in de computer. En ik zeg dat die mevrouw waarschijnlijk mis is, want er is écht geen sjoelbak met korting. ''Ja, maar ik weet het zeker!'' En ze haalt een folder uit haar tas, en wijst de sjoelbak aan. Deze was inderdaad in de aanbieding. Bij de Intertoys. En ik werk in de Top1toys. _O-

Nou, mevrouw heeft wel gelijk of in beide zaken hebben ze een sjoelbakken aanbieding want, ik heb vanmiddag bij Top1toys in Doetinchem een Sjoelbak voor €9.99 gekocht. Het kinderformaat.
Deze was trouwens ook afgeprijst

Die kindersjoelbak zit bij ons niet in het assortiment. We hebben maar één sjoelbak, een van €59,99.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:04

Grappig, allemaal mensen uit speelgoedwinkels... ik werk bij Bart Smit :D

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:07

Sani schreef:
Wij moeten postcodes vragen deze maand.
Dus een klant als reactie erop. Wat krijg ik nu? Korting, iets gratis of een afspraakje met jou?
Ik heb maar net gedaan alsof ik niks hoorde. :=

Flauw zeg... kan je toch best een beetje op ingaan :P al zeg je alleen al; 'een foldertje in de brievenbus!'.

Had er gister ook een aan mijn raam (MCdonalds mcdrive eerste raam (bestelling opnemen en afrekenen). Meneer maakt een opmerking als; 'oh dus zo zie je eruit'. Is de tweede binnen circa 5 minuten die deze opmerking maakt, dus een opmerking in van 'hey, nam jij net ook de bestelling op. Oh, dus zo zie je eruit'. Werk al 4 jaar bij de Mac en is de eerste keer dat ik deze opmerking zo vlak na elkaar krijg dus zeg dit ook tegen de gast. Waarop hij antwoord 'oh, bij de derde keer trakteren'. Dus toen maakte is maar een droge opmerking terug; 'tuurlijk, als u trakteert!'. Was absoluut geen aantrekkelijke man of zo, maar was toch ff geinig en hij ging er nog even op door ;). Kan ik alleen maar om lachen hoor :+ .

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:08

Geloof mij, als je 80x op een dag krijg ik nu korting/heb ik iets gewonnen hoort. Dan ga je er niet meer op in. :')
Dat doe je bij de eerste 30 misschien nog. :')

Overigens doelde ik met dat niet horen op zijn laatste opmerking :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:26

Vandaag was er een gast die wou betalen met 50 euro.
En hij vond zichzelf grappi denk ik.
Ik vraag heeft u het misschien kleiner?
'ik wil heb bést doorscheuren hoor :D en hij begon te lachen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:32

Was vandaag ook in een winkel waar ze de postcode vroeg. ''Mag ik je postcode noteren?'' Dus ik zo: '' Nee dat mag niet ''. Ze trok me een lelijk hoofd. Ze vraagt het dus kan ze ja of nee verwachten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:35

Je was niet bij mij aan de kassa? :')
Nee grapje. _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:37

Ja ik snap dat sommige winkels het moeten VRAGEN maar als je dan 'nee' zegt dan moeten ze dat ook accepteren hoor. Dan vindt ik dat de winkels waar dit moet een code moeten ontwikkelen voor de 'nee'-mensen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:38

Simpel... 0000

Deed ik altijd

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:39

Wij hebben daar een code voor. :j
Wij vragen alleen om de cijfers van de postcode. Ik stel dan de vraag "Mag ik de cijfers van uw postcode noteren?"
Het grappige is dat sommige mensen het hele rijtje opdreunen. :')
cijfers, letters, huisnummer.

Ik begin echt steeds minder respect te ontwikkelen voor bellende mensen aan de kassa.
Met name wanneer ze al het spul neerkwakken, de pinpas al 10x door de automaat hebben gehaald, voordat je uberhaupt iets kan scannen en dan nog verwachten dat je even snel opschiet. :\

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:43

Nou, mevrouw heeft wel gelijk of in beide zaken hebben ze een sjoelbakken aanbieding want, ik heb vanmiddag bij Top1toys in Doetinchem een Sjoelbak voor €9.99 gekocht. Het kinderformaat.
Deze was trouwens ook afgeprijst[/quote]
Die kindersjoelbak zit bij ons niet in het assortiment. We hebben maar één sjoelbak, een van €59,99.[/quote]

Dat is pertinent die waar!! Kan wel een foto voor je maken van de bon!! Waar dit op staat maar, misschien dat het per vestiging verschilt? Dat zou ook nog kunnen. Hij was trouwens niet €9.99 maar €12,nog wat

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:47

Ik negeer vaak een bellende klant voor mijn balie. Als ze dan gepikeerd ophangen, zeg ik: sorry... ik wilde je niet storen in je gesprek!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:54

Hihi, die is goed! Wel met lichtelijke aso-ondertoon maar ach, dat is bellen soms ook. Ligt eraan hoe de bellende mensen doen. De ene keer kan ik er meer begrip voor hebben en het minder erg vinden dan de andere keer. Van de week nog. Meisje zat helemaal: ''mam, 1 momentje moet ff bestellen'' hing telefoon aan de kant en bestelde en terwijl ik verzamelde ging ze weer verder. Met afrekenen telefoon weer weg.. Heel prettig vond ik dit. :)

Ik heb soms ook wel eens dat als ik buk om een dienblad te pakken en uitrek om een placemat te pakken ondertussen al besteld word. Vaak negeer ik het dan volkomen, ben dan ff bezig om de spullen gereed te maken voor die gast. Ligt het servetje er dan ben ik klaar. Maar ja, ze zien dan dat ik niet oplet omdat ik dienblad pak en toch banketstaaf he. Ben ik zo ver: Zo, goedemiddag, u mag het zeggen! :D ''oh ehh ik had het al gezegd maar mag ik ... ''

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:55

Tsja. Niet iedereen heeft even veel tijd, en je kunt toch luisteren en bukken tegelijk?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:57

Nou vaak hoor ik het niet goed en ik wil ook geen fouten maken in de bestellen dus negeer ik het onbewust vaak. Plus vind ik het lichtelijk asociaal als je meteen begint terwijl de ander nog niet zo ver is. We werken zo snel we kunnen en in een flits heb ik vaak het dienblad met placemat en een servetje liggen dus die 5 tellen kunnen er toch ook nog wel vanaf?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:00

Vjestagirl schreef:
Tsja. Niet iedereen heeft even veel tijd, en je kunt toch luisteren en bukken tegelijk?

Probeer maar eens je dienblad te pakken, er een placemat op te leggen en servetten en tegelijkertijd de toetsen van de kassa in te drukken. Ik negeer het trouwens niet hoor, begin meestal met één momentje of luister en stel pas vragen of herhaal het eerst genoemde (of tot hoeverre ik het onthouden heb) en toets dat daarna in.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:01

Ja das waar.

Overgens vind ik het personeel in Nederland al super beleefd. Mensen in de supermarkt en restaurants enzo zeggen hier geen gedag, zeggen geen alsjeblieft en dank je wel, wensen je geen prettige dag. Ik zeg altijd: zolang je hier je spullen niet naar je hoofd geslingerd krijgt vinden ze het beleefd zat.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:03

Valt mij bij supermarkten inderdaad ook vaak op.... dat er geen goedemiddag meer vanaf kan! Ik probeer wel altijd netjes te groeten (werk net als Friendly bij de mac dus) en een prettig weekend te wensen. Maar je wil niet weten hoeveel mensen je negeren of op een andere manier 'vreemd' reageren.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:04

Amburtjoz schreef:
Dat hebben wij ook heel vaak, dat er mensen aankomen met aanbiedingen van de Intertoys, terwijl ik bij de Toys XL werk.
"Jullie zijn de intertoys toch?"

Vandaag weer een vrouw aan de kassa:
Ik: "Hallo mevrouw, goedemiddag!" (vrolijk)
Zij: "Hoi" (chagerijnig antwoord)
.. afrekenen
Ik: "Wilt U pinnen mevrouw?"
Zij: "Ja."
..
Ik: "Fijn weekend verder mevrouw!"

Haat aan chagerijnige klanten, kom op, het is zaterdagmiddag voor Sinterklaas, drukste dag van het jaar ongeveer, als je haast heb of whatever kom dan laat in de middag voor 18.00 ofzoiets, dan hoef je niet eerst in de rij te staan, en kunnen mensen misschien iets vrolijker zijn _O-

Hihi dat herken ik allemaal! Ik werk bij Bart Smit ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:05

Ja ik moet eigenlijk even meer uitleg geven. Ik doe het niet op die manier bij iedereen. Dat vind ik zelfs asociaal. Dit doe ik vooral bij die brugpiepers die zich heel wat vinden en met een groepje een bestelling komen doen. Andere mensen doen het soms ook, oke, maar daar zeg ik 8 van de 10 keer, ''een moment alstublieft'' ;)

Overigens beginnen wij - althans ik - een bestelling met een enthousiaste hallo of goedenmorgen/middag. En eindig ik met eet smakelijk, tot ziens! En soms zelfs - als er tijd voor is en de gast is lekker spontaan - als het regent ''nou blijf maar lekker lang binnen hoor! Is zulk mooi weer nu?! Succes met de terugreis he!'' Dat soort opmerkingen kunnen gasten soms best waarderen. En alstublieft en dank je/u wel behoort tot mijn standaard vocabulaire aan de kassa. Niet meer dan normaal en respectvoll toch?

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:13

Laatst was er een vrouwtje in de winkel die vroeg of wij nog scheetkussens hadden. (deze hadden we twee weken geleden in de folder)
Ik zag ze niet liggen dus vroeg achter even. Daar hadden ze het ook niet meer.
Toen ik terug kwam had mevrouw het ondertussen al aan een collega van mij gevraagd. Ook die bevestigde dat ze er niet meer waren. Maar de dame bleef aandringen of we niet achter wilden kijken. Of we misschien niet heel toevallig nog 1 scheetkussentje achter hadden liggen.
Was heel raar. Want ze wou niet geloven dat we iets wat twee weken geleden in de folder stond niet meer in de winkel hadden. Gelukkig droop ze na een tijdje af.

Wat ik ook erg raar vind is mensen die beweren dat wij iets zouden moeten hebben terwijl we der zeker van zijn dat we dit niet hebben.
En dan ook maar blijven aandringen dat we achter moeten kijken of dat ze het zeker weten dat ze het in de folder hebben zien staan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:20

Ik help wel eens in de bakkerij van vrienden van ons,
Daar komt iedere zaterdag een ontzettend chagrijnige vrouw een brood kopen. Ze blijft dan ook uuuren hangen.. echt vreselijk. Bij elk brood vraagt ze wat er in zit, en ze vraagt bij alles of je dat 'wel zeker weet'. Nog meer uitspraken van dat mens (die iedere zaterdag hetzelfde zijn);
'hoeveel plakjes kunnen daar uit?'
'is dat niet van die gortdroge troep?'
'heb je niks beters?'
'die broden zijn wel duur zeg.'
'je moet er wel een extra vershoudzakje bij doen hè.'
'nee, voor jou heb ik het niet kleiner.'

Die vrouw mag mij gewoon niet. :')