Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:28

Ik ga slapen, morgen krijgen jullie wel verslag Sigaar

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:47

Welterusten!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:03

Ik hoop ook dat ik nog kan gaan treinen morgenochtend en of ik uberhaupt nog in de trein pas!! Heb ook fulltime stagedinges, dus moet ook heen gaan. Maar tenzij het echt onmogelijk is, dan niet hé Lachen

Moet traject naarden-bussum (afkorting?? Tong uitsteken ) en ASD doen om bij mijn stage te kunnen komen... Nagelbijten / Gniffelen Wens mij maar succes (UW, jij ook met je strechter sjouwen Knipoog )

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 07:37

Ik ben benieuwd hoe lang ik er zo over ga doen. De trein die ik wilde nemen rijd denk ik niet omdat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Gouda en Den Haag. Mijn record staat op 3,5 uur enkele reis (normaal 1,5 uur).

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:26

Ik duim voor je Unwritten. *LOL*

En mijn eenmalige trein flirt heeft me geaccepteerd op hyves. Hyper!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:31

hier is er een auto of persoon voor de trein gekomen. Rijden geen treinen meer tussen wolvega/steenwijk. Lekker met die drukke spits al

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:33

Moet je ook met de trein Chrissie?
Hopelijk kom je ergens. Bloos!

Volgens mij mag ik blij zijn dat ik niet hoef te treinen vandaag. Clown

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:36

Moet maar een station verder om mijn bus te nemen en gelukkig ging die de andere kant op.
Jij blij dat je vandaag niet weg hoeft!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:37

Ik ben met de auto, maar als ik het weer zo zie, wil ik liever met de trein

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:37

Nou ik kijk net op de site, en voor mijn gedeelte zijn er geen storingen.. Lijkt mee te vallen. Nagelbijten / Gniffelen

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:27

Nou, ik ben in Amsterdam aangekomen!! Sneeuw is weg Verdrietig , wel sneeuwt het nog maar dan nat en af en toe dikke witte vlokken... Treinreis ging spoedig, wel langzamer maar geen onderbreking of wat dan ook. Al met al heeft het a 30-45 min langer geduurt, precies wat de teletekst zei.. Vork
Het was wel relaxed dat ze ipv Sprinter een Dubbeldekker hebben ingezet. Deden ze dat maar vaker. Nu had zo ongeveer iedereen een zitplaats!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:31

Ze moeten veel dingen vaker doen Haha!

Fijn dat het goed is gegaan met de trein. Ik ga even kijken hoe het zit vandaag met de storingen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:43

Welk traject was dat Pinootje?
Ik moet van Nw-Vennep naar Utrecht, snelste route is via schiphol a'dam (zuid/bijlmer) die is niet geblokkerd, maar is dus wel als alternatief voor utrecht - Amsterdam cs.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:45

Naarden-Bussum - Amsterdam Centraal. Een stoptrein of sprinter (het wisselt af op de bordjes Tong uitsteken ), stopt op Weesp, Diemen en Amsterdam Muiderpoort en dan Amsterdam Centraal.
Ik heb de gekantelde trein niet gezien, wilde wel kijken of ik die kon vinden, maar ik viel in slaap bij Muiderpoort Bloos en werd pas vlak voor ASD wakker...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:51

Daar kom ik als goed is niet, is de andere kant van amsterdam. Ik kom hooguit via Duivendrecht - Weesp - Naarden-Bussum en dan Utrecht, maar das voor mij meer dan half uur langzamer.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:17

Klopt, ik had gelezen dat ASD-Utrecht meer hinder zou hebben dan Utrecht/Hilversum-ASD. Het is dus blijkbaar om traject van ASD-Utrecht gebeurd?? (De gekantelde trein)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:39

Ik heb het overleefd! Ik stond in een overvolle trein tegen de deur aangedrukt van Zoetermeer naar Den Haag. Niet zo heel fijn. Gelukkig was er op DenHaag een extra trein ingezet, was lekker rustig. Ook de bus stond op A'dam Centraal meteen voor me klaar, dus ik was zonder al te veel problemen op school. Lachen

De goederentrein ligt nogsteeds op het spoor tussen A'dam Centraal en A'dam Bijlmer, vanmiddag dus nog even uitvogelen hoe ik terug ga..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:51

Mijn zus is bezig het te overleven hahaha Tong uitsteken

Traject = gorinchem-dordrecht (daar al bijna 15 min vertraging) en dan rotterdam-den haag-leiden cs. Maar de trein stopte al in Rotterdam Tong uitsteken

Keuze was of via Utrecht of via Gouda, ze belde mij op en gokte op gouda. Maar op Gouda aangekomen reden ook daar geen treinen naar Den Haag..... sindsdien niks meer gehoord Tong uitsteken

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:05

ik was vanmorgen ook op station rijden er geen treinen tussen steenwijk en wolvega. sta je dan niet dat ik het erg vind maar lekker rustig niet naar school.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:36

Ik ben veilig in Utrecht aangekomen Haha!. De trein vanuit Gouda had een paar minuten vertraging, maar dat kwam mij wel goed uit, want normaal mis ik 'm.
Ze hadden wel allemaal korte treinen ingezet, 1 stukje lightrail en ook de trein naa Utrecht was kort. Maar ach, ik kon wel zitten.
Zo 4 uur college en vanavond tentamen inhalen, No Cheer .

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:46

Hmm morgen moet ik er toch echt aan geloven. Ik hoorde dat het een paar dagen zou duren voordat de gekantelde trein was opgeruimd en het spoor was gerepareerd. Ik moet over hetzelfde traject als Pinootje, dus ik ga morgen maar een uur eerder weg...... Scheve mond. Heb een toets, dus mag niet te laat komen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:22

Ik heb ook geen problemen gehad, wilde de trein van 9.38, maar die van 25 was een kwartier vertraagd, dus kon ik mooi met die trein, vanaf Gouda.
Terugweg reed ook alles precies op tijd, prima gegaan dus. Lachen

Was idd wel een probleem naar Den Haag, mensen wat stond dat perron vol zeg, richting Rotterdam/Den Haag. Nagelbijten / Gniffelen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:31

Hoorn - Zwolle schoot niet echt op vanmorgen, tot Amersfoort ging alles goed, maar daar aangekomen had de IC naar Leeuwarden/Groningen meer dan een half uur vertraging. Uiteindelijk maar de stoptrein genomen, maar die had ook vertraging en hij stopt overal he Clown Ben maar niet naar college gegaan, had de helft al gemist.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:56

Citaat:
ProRail en NS hebben voor het treinverkeer rondom Amsterdam een tijdelijke dienstregeling ingericht. De aanpassing werd noodzakelijk na de ontsporing van een goederentrein afgelopen zaterdag. Vanaf maandag 24 november rijden er, tot nader order, minder treinen tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort, Amsterdam Centraal en Lelystad en Amsterdam Centraal en Utrecht. Ook rijden er geen internationale treinen tussen Amsterdam en Schiphol.

Reizigers
Doorgaande reizigers tussen Amsterdam en Arnhem/Nijmegen worden omgeleid via Hilversum en doorgaande reizigers tussen Amsterdam en Amersfoort / Utrecht kunnen omreizen via Schiphol. Voor het vervoer tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA kunnen reizigers gebruik maken van metro 54 van de GVB. Deze rijdt elke 10 minuten.
Globaal moeten reizigers rekening houden met een langere reistijd van ongeveer 30 minuten. ProRail adviseert reizigers voor vertrek te kijken op NOS teletekst pagina 751 voor de laatste stand van zaken.

Ontsporing
De ontsporing vond plaats op zaterdagmiddag even na half vijf. Een goederentrein geladen met kalk ontspoorde net na het emplacement van Amsterdam Muiderpoort. Daarbij kwamen 9 van de 25 wagons naast het spoor te staan. Het zal nog zeker tot morgen duren voordat de 2138 ton wegende, 315 meter lange trein in zijn geheel is verwijderd.

Prognose
ProRail verwacht in de loop van dinsdag met een eerste prognose te komen voor herstel van het spoor. Pas na het verwijderen van de trein en de rommel die de ontsporing heeft opgeleverd is het mogelijk een goed beeld te krijgen van de schade aan het spoor.

Komt van de interne Prorail site af Knipoog Dus succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:57

Ik had een uur vertraging, hij stond ineesn naast me op het station, lachte naar me, heeft met me gepraat, ik voel me woeii, ondanks dat de kachel stuk is hier op stage en ik bevries. Overwerken zit er ook nog eens in vanavond, aangezien ik te laat was, maar hij moet ook overwerken bij zijn werk. En ik zat bij hem in de trein Schijnheilig

Klopt, ik moet ook naar ArenA ipv naar Amstel, echt vervelend Scheve mond