afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:06

Ik ben ook altijd wel zenuwachtig maar ik zou toch liever slagen zonder medicijnen.. Ik heb het liefst zo min mogelijk medicijnen..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:11

Somebody_ schreef:
Soort Betablokkers, propelonol, ofzoiets. Werkt echt super! Ik geloofde er absoluut niet in, toch geprobeerd en in 1 keer geslaagd en ik denk echt mede door dat spul! Toen ik eenmaal achter het stuur zat, kon ik me gewoon niet druk maken. Haha!

Klopt, propelonol. Betablokkers verlagen de harfrequentie waardoor je rustiger wordt. Wordt ook vaak gegeven bij hartfalen of hartinfarcten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:17

Marjon_ schreef:
moet je gewoon ff vragen bij de apotheek heeft men broer ook gedaan
en dan krijg je wel advies welke je het beste kan gebruiken lijkt mij

Ik heb ze zelf niet nodig, maar moet je zoiets ook niet op je eigen verklaring invullen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:41

Charaz schreef:
Marjon_ schreef:
moet je gewoon ff vragen bij de apotheek heeft men broer ook gedaan
en dan krijg je wel advies welke je het beste kan gebruiken lijkt mij

Ik heb ze zelf niet nodig, maar moet je zoiets ook niet op je eigen verklaring invullen?

Je moet wel iets neerzetten over medicatie die de rijvaardigheid beïnvloed, maar dat doet deze zeker niet, en al helemaal niet omdat je hem niet langdurig inneemt. Daarnaast; kom op, niet roomser dan de paus he! Haha! Haha!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:23

nou ik ben gewoon geslaagd in 1 keer. ben super trots op mezelf!!! de les voor het examen ging gewoon poedersuiker maar mijn examen ging gewoon super. ben echt helemaal happy. heb trouwens niks geslikt terwijl ik wel heel zenuwachtig ben maar vind dat dat spul alleen maar achter je oren zit Tong uitsteken

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:43

Mayflower_ schreef:
Somebody_ schreef:
Soort Betablokkers, propelonol, ofzoiets. Werkt echt super! Ik geloofde er absoluut niet in, toch geprobeerd en in 1 keer geslaagd en ik denk echt mede door dat spul! Toen ik eenmaal achter het stuur zat, kon ik me gewoon niet druk maken. Haha!

Klopt, propelonol. Betablokkers verlagen de harfrequentie waardoor je rustiger wordt. Wordt ook vaak gegeven bij hartfalen of hartinfarcten.

Klopt idd, het is alleen wel Propranolol Knipoog

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:56

Moet zeggen dat ik zelfs met de maximale dosis op, me nog nerveus maak hoor. Dus dat je je geheel niet druk maakt, is niet helemaal waar. Knipoog Maar het is wel fijn spul. *LOL*

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:22

Ik heb volgende week ttt, als ik er aan denk word ik al zenuwachtig! Vork
Ben benieuwd, wat het gaat worden..

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:53

Ik ben 2 keer gezakt bij mn vorige rijschool
en ik ben bij mijn huidige rijschool ook alweer 1 keer gezakt..
ik en mn rij instructrice (die niet mee was hoor) snapten er allebei niks van..(de laatste keer dan hea..)
ik vond het wel goed gaan..maar volgens die examinator was ik te chaotisch met de versnelling ofzo..njah vet vaag allemaal..doe ik met lessen nooit..en ken me ook niet herinneren dat ik dat bij t examen wel deed..
maar ja..
op naar de volgende dan maar Tong uitsteken (15 december om 8.00 uur :S)

was ook niet echt super zenuwachtig ofzo..
ja van te voren wel..maar als ik eenmaal rijd dan ben ik wel relaxed eigenlijk Tong uitsteken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:37

Heb het even opgezocht, bij propranol is er niks bekend over invloed op de rijvaardigheid en kun en mag je dus gewoon gebruiken.

Iets waarvan dat wel is zou ik niet mn EV tekenen en mee gaan rijden, maar goed dat is mijn mening.

Ik mag maandag om 8.00 uur op bij t CBR in Breda.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:58

volgens onze huisarts mag je dat gewoon gebruiken bij een rijexamen Knipoog

ik denk erover na, ik twijfel

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:00

Ik heb zelf valeriaan gebruikt, werkte super!

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:09

JEEEH ook ik ben donderdag geslaagd! Haha!
ik ben echt zo blij! maar kan het nog niet echt geloven eigenlijk.
maandag kan ik em ophalen.het zou eigenlijk een heel stuk langer duren
maar vind een hele dag/2 nachten + weekend al veelste lang dus heb
het laten versnellen Bloos
ik had echt een hele relaxte examinator.ik heb geen tom tom hoeven doen
geen cordinatiepunten alleen een klusteropdracht wat bestond uit:
eerste straat recht en bij de stoplichten naar links.
verder vertelde hij mij gewoon waar ik heen moest en deed ook makkelijk
met het parkeren. ik moest om kwart voor 11 beginnen en was om kwart over al terug.
ik heb dus maar iets van 20 min gereden want hij vroeg nog wel wat over de situatie
bij de ingang van het CBR.en wat vragen over zuinig rijden.
dus ik was zo blij als een klein kind!! hahaha Cool

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:24

Gefeliciteerd! Haha!

Wat vroeg 'ie je dan? Lachen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:31

Een normaal examen duurt meestal 30/35 minuten in totaal Lachen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:01

Ik had vorige week met mijn rijexamen het geluk dat ik maar 20 minuten hoefde te rijden. Ik had de TTT gehaald, dus het enige dat ik hoefde te doen was wat rijden. Zo stelde het eigelijk geen bal voor. Knipoog Maar goed, wat ik mij ook af vroeg voor diegene met enorm veel zenuwen onder ons; hoe gemakkelijk stappen jullie na het behalen van je examen achter het stuur? Ik heb namelijk donderdag mn rijbewijs opgehaald en ik heb een auto. Ik kwam er alleen achter dat de auto echt heel anders rijd dan de lesauto (ik heb mijn eigen auto alleen verplaatst nog niet echt mee gereden) en nu vind ik dat dus ook vet eng... Hoe gaan jullie daarmee om?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:36

Ik ben gewoon gaan rijden, even eerste keer mijn moeder meegenomen en op een gegeven moment ken je je goed auto wel goed genoeg. Ik had eigenlijk helemaal geen probleem qua overschakeling naar mijn eigen auto, aangezien ik mijn eigen auto vanaf het begin af aan al lekkerder vond rijden Haha!

Jullie hebben ook allerlei vragen etc gehad he, met het examen? Over situaties(kruispunten, etc), lampjes, vloeistoffen, etc, ik heb dat bij mijn examen helemaal niet hoeven doen. Ik heb 15/20 minuutjes gereden, stukje heen, zelfde stukje weer terug, en toen was het goed. Haha, soms moet je een beetje geluk hebben Haha! Haha! Haha!

@sas: je kan vooraf vragen krijgen over de lampjes die branden in je auto tijdens het voorgloeien(motormanagement, oliepeil, voltage/dynamo, (hand)rem), je kan vragen krijgen over de '3 rondjes': brandstofmeter, toerental, snelheidsmeter, je kan vragen krijgen onder de motorkap(dynamo/accu, motorblok, remvloeistof, koelvloeistof,ruiterwisvloeistof), of over de banden(4 punten: onbeschadigd, min 1.6mm profiel, wieldopje erop, goede bandenspanning)
En tussendoor krijg je dat situatiebevraging genoeg(al heb ik dat ook nooit gehad): Je hebt net een kruispunt gereden, wat is je opgevallen?? Etc etc...
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 29-11-08 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:42

Saskiaatje schreef:
Gefeliciteerd! Haha!

Wat vroeg 'ie je dan? Lachen

dankje! nou ik weet niet of je weet hoe de ingang van het cbr is in A'dam.
maar daar moest ik wachten op het aankomende verkeer en dan naar links de hoge drempel op.
ik deed dat in de 1ste versnelling en parkeerde em daarna gewoon.

hij vroeg waarom ik in ze 1 dat deed. en waar ik naar had gekeken voordat ik overstak zeg maar.
ik zag toen ik bijna bij het cbr aankwam dat we dus om de hoek waren ik zei toen van: he we zijn alweer terug. hij lachend ohja meen je dat? misschien zijn we wel te vroeg....
ik had toen al een beetje het gevoel dat ik geslaagd was. het was voor mij mijn 2de examen en hij wist dat ook natuurlijk. ik vond wel dat het mij dit keer erg makkelijk gemaakt was. maar voor mij alleen maar beter toch. Haha! de eerste keer had ik een wat oudere examinator die erg chagie was en amper wat zei.
ook had ik toen les van een man waar ik me niet op me gemak meer voelde.

nou had ik nog 5 lessen bij een vrouw gedaan van safety firt/dorland voor ik nog een examen ging doen. zij heeft echt mijn zelfvertrouwen opgekrikt. ook moet ik eerlijk bekennen dat ik in die jaren dat ik nog niet mijn rijbewijs had ik al wel eens in de auto van mijn vriend gereden had(benzine auto). en ook de automaat van mijn moeder.dus als ik em maandag ophaal heb ik er geen moeite mee om in een benzine auto of vreemde auto te rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:44

Heb ik weer moet ik maandag op ben ik opeens mn kaart kwijt (moet ook stratenkennis doen).

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:57

Emytje schreef:
Ik had vorige week met mijn rijexamen het geluk dat ik maar 20 minuten hoefde te rijden. Ik had de TTT gehaald, dus het enige dat ik hoefde te doen was wat rijden. Zo stelde het eigelijk geen bal voor. Knipoog Maar goed, wat ik mij ook af vroeg voor diegene met enorm veel zenuwen onder ons; hoe gemakkelijk stappen jullie na het behalen van je examen achter het stuur? Ik heb namelijk donderdag mn rijbewijs opgehaald en ik heb een auto. Ik kwam er alleen achter dat de auto echt heel anders rijd dan de lesauto (ik heb mijn eigen auto alleen verplaatst nog niet echt mee gereden) en nu vind ik dat dus ook vet eng... Hoe gaan jullie daarmee om?

Gewoon verstand op nul zetten en gaan rijden, alles moet ook eerst wennen natuurlijk

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:33

Misschien moet ik dat maar eens gaan doen ja. Zou toch wat zijn om propranolol te moeten gaan slikken om voor het eerst in je EIGEN auto te gaan rijden. Tong uitsteken Maar ik merk wel dat ik het lichtelijk aan het uitstellen ben, hahaha. Morgen moet en zal ik met de auto naar de kinderboerderij.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:16

Ik ben van het gestress af, heb gisteren mijn motorrijbewijs behaald Haha!
Nu aankomende vrijdag mijn motor ophalen.. Ben zo blij!!
Het liefst zou ik nu al heengaan, helaas is mijn rijbewijs er nog niet Knipoog

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:43

Emytje schreef:
Misschien moet ik dat maar eens gaan doen ja. Zou toch wat zijn om propranolol te moeten gaan slikken om voor het eerst in je EIGEN auto te gaan rijden. Tong uitsteken Maar ik merk wel dat ik het lichtelijk aan het uitstellen ben, hahaha. Morgen moet en zal ik met de auto naar de kinderboerderij.

Had ik in het begin ook, ik was helemaal aan diesel gewent.. Ik werk bij een autorijschool dus rij regelmatig in auto's van daar.. Maar nu vind ik het juist lastig Vork Ben nu helemaal aan mn eigen benzine autootje gewent haha Haha!

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:13

Vanmorgen werd ik gebeld door de rijschool,
De vrouw van me instructeur is bevallen en hij heeft 3 weken verlof, wist wel dat ze bijna uitgerekend was, maar het kindje is te vroeg geboren, dussnel me lessen nog meoten omzetten na een andere instructeur,
Ik heb al wel een paar keer met die instructeur gelest, dat scheeld wel, en het is iig zeker dat ik die inval instructeur mee krijg op me examen de 9e, maar ik vind het wel heel jammer dat me eigen instructeur niet mee kan. Lachen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:22

Dat is zeker wel jammer Blacky! Maar een andere instructeur hoeft zo verkeerd nog niet te zijn Lachen Misschien heeft hij weer andere tips die handig zijn of iets anders. Ikzelf heb ook bij meerdere instructeurs gelest en vond het totaal niet erg.