wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:01

RedPassion schreef:
Karin schreef:
Gisteravond naar een concert in de Melkweg geweest. Echt een verademing!

Letterlijk en figuurlijk? Haha!

Heerlijk hoor, ik verheug me er ook helemaal op om naar concerten te gaan en de volgende dag hooguit keelpijn te hebben van het schreeuwen Knipoog

Hehe ja, 't was een bewuste woordspeling! *LOL*

Maar idd, ik vind het echt super! En ik kan er prima mee leven als er ergens een rookruimte is of als mensen buiten een plekje opzoeken om zo'n ding op te steken, maar binnen houd ik rook graag uit mijn buurt.

Aradis

MISTRAL94 schreef:
egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.

Huilen van het lachen Als hij zijn klanten doorlaat roken is dat zijn verantwoording .. Als hij dat nodig heeft om lekker te blijven draaien geef ik hem groot gelijk!

Scum

Dat klinkt fantastisch Karin. Vorig jaar was Joe Cocker hier. Die heb ik altijd al eens willen zien. Maarja Boos!
En nu komt hij voorlopig niet meer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:03

Joonsel schreef:
Gisteren was ik nog even met mijn vriend naar de friettent. Steekt er een man een sigaret op.
Ik; 'Meneer, u mag hier niet roken..'
'Ohja, het is 1 juli..nou dan ga ik wel naar buiten'

Volgens mij was hij ook nog zat ook Clown Maar ik heb ook weer eens iets goeds gedaan Cool

Maar hoorde dat er controleurs waren geweest, maar dat er weinig overtreders waren? Haha!

Gek met dat warme weer he iedereen zat op het terras haha..

Ach zo zal het mij ook nog wel voorkomen denk ik dat ik perongeluk ergens een sigaret opsteek.. Tja je bent het toch gewend he..

Karin

Somebitch schreef:
Ik hoorde net op het nieuws van de radio dat ze in utrecht in de kleine kroegen door bleven roken tot de rechter een uitspraak had gedaan ofzo.. Kon het niet helemaal volgen Huilen van het lachen

Omdat grote kroegen een speciale rookruimte kunnen inrichten en kleine kroegen niet, zo heb ik het begrepen. Ik heb er niet erg duidelijke berichtgeving over kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-07-08 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Mystica schreef:
MISTRAL94 schreef:
Nou dan hoop ik dat ze die kroegbaas goed aanpakken

Als hij die 250 euro er voor over heeft moet hij dat zelf weten toch?

Hoeft ie niet vaak te betalen hoor. Het is trouwens 300,-- Na een paar keer is ie zijn vergunning kwijt ROFL

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:04

Somebitch schreef:
Gek met dat warme weer he iedereen zat op het terras haha..

Ach zo zal het mij ook nog wel voorkomen denk ik dat ik perongeluk ergens een sigaret opsteek.. Tja je bent het toch gewend he..

Ja da's waar, met dit weer ben je liever op een terras

Hm tja die gast was echt ver weg, glazige oogjes en al Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:05

Karin schreef:
Somebitch schreef:
Ik hoorde net op het nieuws van de radio dat ze in utrecht in de kleine kroegen door bleven roken tot de rechter een uitspraak had gedaan ofzo.. Kon het niet helemaal volgen Huilen van het lachen

Omdat grote kroegen een speciale rookruimte kunnen inrichten en kleine kroegen niet, zo heb ik het begrepen. Ik heb er niet erg duidelijke berichtgeving over kunnen vinden.

Was gister bij HvN Ja Ze gaan door tot 9 juli geloof ik, dan is de uitspraak van het kort geding.

Karin

Dagmar_k schreef:
Ik heb het thuis ook maar gelijk ingesteld. Buiten roken, heb ik m'n huis mooi rookvrij. Moet zeggen dat dat me wel bevalt!

Ik woon sinds 1992 op mezelf en heb één keer toegestaan dat er in mijn huis (toen nog studentenkamer) werd gerookt. Ik heb drie dagen moeten luchten om de boel weer op orde te krijgen. Sinds die tijd mag er bij mij thuis best gerookt worden, zolang dat maar op het balkon of in de tuin gebeurt. En dat vindt mijn bezoek heel normaal. Lachen

Scum

Wij hebben ook ontzettend grote rokerslounge bij ons thuis Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:06

Marjo_x schreef:
MISTRAL94 schreef:
egoisme is dan het goede woord daarvoor Mystica. het rookverbod is er niets voor niets gekomen.

Huilen van het lachen Als hij zijn klanten doorlaat roken is dat zijn verantwoording .. Als hij dat nodig heeft om lekker te blijven draaien geef ik hem groot gelijk!

Ik vind jou reacties ook egoistisch overkomen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:08

Karin schreef:
Somebitch schreef:

Zoiets inderdaad ja.. Kan ook geen bericht erover vinden. Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:09

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:10

Dat bedoelde ik niet Slimmerik.. Bedoel het nieuws bericht wat ik net hoorde.. Nagelbijten / Gniffelen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:10

@ Mistral: Hoezo dan, leg es uit Vork ? het is zijn kroeg, als hij het zo wil doen moet hij het weten.. Er zijn genoeg andere kroegen in Utrecht waar niet gerookt word lijkt mij ..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:11

Heerlijk dat rookverbod en het went snel hoor voor iedereen
Het geldt al een aantal jaar in Ierland en volgens de mensen daar is het voor iedereen na een maand normaal dat er niet meer gerookt mag worden.
En ook in Ierland heb je veel kleine pubs nou die hadden echt geen omzet verlies hoor, het is gewoon effen wennen voor iedereen.

En wij als niet rokers hebben ons jarenlang aangepast aan de rokers, fijn dat het nu andersom is. Haha!

slimmerik

Somebitch schreef:
Dat bedoelde ik niet Slimmerik.. Bedoel het nieuws bericht wat ik net hoorde.. Nagelbijten / Gniffelen

Kijk dan dat filmpje daar komt het in voor. Trouwens wat een aso's daar bij de rechtbank

edit: vandaag wordt bekend gemaakt of ze tot de uitspraak door mogen roken en daarom kon in die café's nog gerookt worden tot de uitspraak daarover vandaag.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-07-08 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Op zulke onozele reacties ga ik niet meer op in. Wat een domme praat zeg ongelovelijk

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:12

Nou breekt mn klomp Huilen van het lachen het is toch zijn verantwoording? Wat maakt het verschil dan voor jouw?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:12

slimmerik schreef:
Somebitch schreef:

Kijk dan dat filmpje daar komt het in voor. Trouwens wat een aso's daar bij de rechtbank

Die kan ik niet kijken nouja ik kan hem wel kijken maar ik heb geen geluid jammer genoeg.. Maarja.. Hoor het vast nog wel een keer op de radio. Clown

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:13

Bij ons was het voor een dinsdagavond juist erg druk gisteren. Ze zaten dan wel allemaal op het terras, wat normaal een stuk minder is, maar ze blijven ook zeker niet weg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:14

rumay schreef:
Heerlijk dat rookverbod en het went snel hoor voor iedereen
Het geldt al een aantal jaar in Ierland en volgens de mensen daar is het voor iedereen na een maand normaal dat er niet meer gerookt mag worden.
En ook in Ierland heb je veel kleine pubs nou die hadden echt geen omzet verlies hoor, het is gewoon effen wennen voor iedereen.

En wij als niet rokers hebben ons jarenlang aangepast aan de rokers, fijn dat het nu andersom is. Haha!

Dat moet dus nog maar blijken aangezien er mensen de regels aan hun laars lappen Vork

slimmerik

Somebitch schreef:
Die kan ik niet kijken nouja ik kan hem wel kijken maar ik heb geen geluid jammer genoeg.. Maarja.. Hoor het vast nog wel een keer op de radio. Clown

Uitspraak van het kort geding is op 9 juli.

Vandaag wordt bekend gemaakt of ze tot de uitspraak (9 juli) door mogen roken en daarom kon in die café's nog gerookt worden tot de uitspraak daarover vandaag.

Somebitch

Chris_Fire schreef:
Bij ons was het voor een dinsdagavond juist erg druk gisteren. Ze zaten dan wel allemaal op het terras, wat normaal een stuk minder is, maar ze blijven ook zeker niet weg.

Maar hoe zal dat lopen als het weer niet zo mooi is als vandaag en gisteren Knipoog

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:17

Chris_Fire schreef:

Bij ons was het ook druk voor een dinsdag.. Ja Geen idee waarom, misschien nu wel juist omdat je niet meer mag roken

En al het personeel dat bij ons rookt, stond in de steeg voor&na werktijd Haha!