Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:57

Hahaha leuk is dat!

Mooie schoenen zijn dat! Bij mijn vriend zouden ze absoluut niet staan, maar ik vind ze vaak op de vloer bij andere heren geweldig!

En echt hoor, schoenen schieten zomaar uit soms... Ik had laatst zelf nog dat iemand op mijn hak ging staan en zelfs met bandje moest ik alle moeite doen om de schoen aan te houden.
Op facebook stond van de week ook een plaatje van een dame met maar 1 schoen aan, zal eens kijken of ik die nog kan vinden, die was echt grappig :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:02

Gevonden:
Afbeelding

Zelfs op wedstrijden gaat het wel eens mis :=

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:03

Wat fijn dat het goed ging in Assen! Ik had nog even willen kijken zondag, helaas moest ik werken.

Wat betreft de heelturn, ik vind hem zonder partner juist makkelijker. Als we samen dansen heeft mijn parnter nog wel eens de neiging om mij mee te trekken.
Gaan jullie door in de zomer?
Wij zijn net begonnen met prive trainingen. Dus wij gaan deze zomer fanatiek door :)

Mooie schoenen, die zie je niet heel vaak op wedstrijden! (Of het valt mij gewoon niet op :P )

Hahaha, het zal je maar gebeuren. Al heb ik ook wel eens m'n schoenen uitgeleend omdat iemands hak afgebroken was..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:11

Hahaha, die foto is grappig :=

Toevallig heb ik daar gisteren heel erg om gelachen. Ik zat even mijn knie rust te geven (slow fox is nogal belastend voor mijn zwakke knietje :(:) ) en ik had het met een meisje over dat je bij veel slowfox figuren heel goed jezelf kan laten leiden en dat het dan allemaal wel goed gaat. Tegelijkertijd zie ik hoe meneer aan twee andere jongens uit aan het leggen is dat je in closed impetus je vrouw behoorlijk had mee moet sleuren _O- dus dat is een dingetje waar we allebei aan moeten werken, haha. Hij moet minder lomp zijn, ik moet meer zelf doen.
Dat was dus laatst, wij deden een reverse turn voor bij de docenten omdat ik echt geen idee had wat ik moest doen. Toen we het hadden gedaan zei zij "Jahoor, dat is prima zo". Okee, ik had geen idee wat ik had gedaan :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:35

Hey ik heb dit topic nooit gezien. Maar ik heb in het voorjaar de beginnerscursus stijldansen afgerond. met gebrek aan een man heb ik samen met een vriendin gedanst en we zijn om en om de man haha. Ik ga in september de vervolgcursus doen. Ik heb er nu al super veel zin in!. ik vind het zo leuk om te doen haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:35

PocoGaucha schreef:
Hey ik heb dit topic nooit gezien. Maar ik heb in het voorjaar de beginnerscursus stijldansen afgerond. met gebrek aan een man heb ik samen met een vriendin gedanst en we zijn om en om de man haha. Ik ga in september de vervolgcursus doen. Ik heb er nu al super veel zin in!. ik vind het zo leuk om te doen haha.

Dat lijkt me heel lastig :+ Wel nuttig! Wij moeten soms ook de passen van de ander leren, anders weet je überhaupt niet wat diegene doet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:44

Wat kan je hierop dansen?

Ik HOU van dit nummer <3
Ik zou zeggen een langzame jive, maar heeft iemand misschien een beter idee?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:40

Dat is idd een jive (voor senioren hahaha)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:07

Nouuu |( ik vind het zo'n leuk nummer!
En is het anders niet gewoon een jive om techniek mee te oefenen :=

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:47

Hihi joh dat kan toch altijd :), hoef je iig niet omlaag te pitchen XD

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:04

BernetteO schreef:
Gevonden:
[ Afbeelding ]

Zelfs op wedstrijden gaat het wel eens mis :=

:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:13

Nouuu :')

Ik ben echt zo trots *\%/* gisteren een super extra oefensessie gehad en we gaan echt zo hard vooruit! De hele choreo zit er goed in gestampt en het ziet er zowaar netjes uit :D Ik ben zo blij!

Ik had nog een vraag: wie van jullie danst er met de "eigen" partner, en wie niet? En wie heeft er dan wel een vaste danspartner?
Ik dans dus niet met mijn eigen vriend maar met een goede vriend, die dus mijn vaste danspartner is. Dat is soms een beetje gek, maar wel leuk :) En mijn eigen vriend wil niet op dansen, dus hè

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:15

Ik dans nu al ruim 3 jaar met mijn vriend. We zijn onafhankelijk van elkaar begonnen (toen kenden we elkaar nog niet eens) en hebben elkaar bij het dansen ontmoet. Op een gegeven moment hadden we allebei geen partner meer en toen zijn we samen gaan dansen. Tot op de dag van vandaag nog nooit spijt van gehad :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:38

Wat goed Margrathea! Fijn is dat he :D

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met dansen met mijn man, daarna is mijn zoon gaan dansen. Ik ben gestopt, mijn man danst met een andere partner (alleen clublessen) en mijn zoon is inmiddels aan zijn tweede partner en een fanatiek (latin) wedstrijddanser. Hoe raar het toch kan lopen hihi

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:46

Wat grappig dat mensen toch met hun vriend dansen. Je hoort het wel vaker :)
Wat goed Margrathea! Altijd een fijn gevoel als het eindelijk lukt! :D

Zelf heb ik een vaste danspartner, maar het is niet mijn vriend. Wel merk ik dat hoe langer je danst, hoe persoonlijker het wordt :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:23

Wat bedoel je met persoonlijker? Dat je een betere band met die persoon krijgt, of dat je meer een eigen stijl ontwikkelt?

Ik zal donderdag even kijken of ik jullie wat kan laten zien... Wil jullie ook zeker mijn danspartner niet onthouden :Y)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:33

Ik bedoel een betere band. Met mijn vorige danspartner had ik niet zoveel. Dansen ging wel goed, maar daarbuiten sprak ik hem nooit. Met mijn huidige danspartner is het buiten het dansen ook gezelliger.
Maar vooral lekker dom ouwehoeren.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1111_n.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie danspartners :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:42

LeonieL schreef:
Ik bedoel een betere band. Met mijn vorige danspartner had ik niet zoveel. Dansen ging wel goed, maar daarbuiten sprak ik hem nooit. Met mijn huidige danspartner is het buiten het dansen ook gezelliger.
Maar vooral lekker dom ouwehoeren.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1111_n.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie danspartners :D

Wat schattig! :D

Ik kan zo gauw even geen leuke foto vinden. Waarschijnlijk worden er genoeg gemaakt woensdag :) Even geduld aub!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:34

Ik heb net de uitvoering gehad <3

Mijn god wat was ik nerveus! Maar het ging allemaal perfect! Zelfs tango hebben we gewoon het gehele stuk synchroon gedanst, dat was echt voor het eerst! Op één klein dingetje na wat volgens mij echt niemand heeft gezien. Ik ben zo zo zo zo ongelofelijk trots! :D En de docenten ook, naar het schijnt werden ze aangesproken met "Deze mensen hadden al ervaring, of niet?" Want we zijn echt from scratch begonnen, 14 lessen geleden, we hebben alles sindsdien geleerd. Buiten een hoop oefenwerk buitenom :D

Zodra ik iets van beeld heb zal ik 't posten :)

Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan doen |( ik wil meer! Meeeer! Maar het is niet eens zeker dat we verder kunnen gaan met deze vier dansen... Sowieso kunnen we na de vakantie wel beginnen met een blok rumba/quickstep/samba/slow waltz maar er moeten wel echt genoeg mensen zijn om een groep gevorderden te kunnen vormen, anders laat de TU het niet door gaan... Dus het wordt nog spannend wat we gaan doen!

Er was nog meer dans trouwens, oa salsa van de salsaclub hier, en moderne dans, Argentijnse tango etc. Maar ons vond ik toch wel echt het beste :o (nee echt, veel meer actie te zien bij ons, en het was echt superstrak allemaal, wat niet te zeggen viel van sommigen :o )

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:56

Wat leuk! Good for you. Ik zal duimen dat er meer belangstellenden komen zodat jullie lekker door kunnen blijven dansen en anders toch maar op zoek naar een dansschool in de buurt ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:31

Ik ben benieuwd naar je foto's :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:07

Wat fijn dat het zo goed ging Margaretha!
Ben ook benieuwd naar je foto's!

Eva, de kids van het weekend afgedanst? Voor punten? De laatste keer dat ik afdanste (paar weken terug) kregen we jurycommentaar, veel nuttiger dan punten, vond ik :)

Vorige week meegedaan in Oldenzaal, pfoe wat een warmte! Wel een erg leuke wedstrijd, maar voor ons was het allemaal wat kort op elkaar. Dus niet ons beste dansen laten zien.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:40

Mooie prestatie toch Bernette, zeker als het niet echt allemaal lekker zat.
Kids niet afgedanst, hij assisteert en z'n papa ook ;). Helaas is onze dansschool voor een doordeweekse dansles te ver weg voor zijn danspartner. Het is niet anders.
Maar de punten bij afdansen gaan sowieso niet echt ergens over toch? Dat jurycommentaar klinkt dan wel weer leuk!
Blijven jullie alleen NADB dansen Bernette?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:06

Ja we waren ook zeker tevreden :)
Kan me wel voorstellen dat het voor zijn partner wat ver is, maar toch leuk dat hij heeft mee gedaan!
De punten zijn inderdaad niks waard, ik weet zo ook wel dat onze chacha beter is dan onze rumba en dat wij gemiddeld het hoogste niveau hadden binnen de wedstrijdgroep van onze school, daar heb ik geen punten voor nodig ;)
We hadden wel heel nuttig commentaar waar we ons goed in konden vinden en ook echt iets mee konden, dus dat was echt super leuk!

NADB's blijven we doen, en voorlopig laten we het daar ook bij :) Er zijn genoeg wedstrijden daar voor ons in een jaar (we gaan nu zelfs al wedstrijden schrappen omdat we anders 5 weekenden achter elkaar weg zijn ;) ).

De kids doen ook regelmatig WDC of NDO toch?
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:43

Ja als je denkt niet meer vooruit te komen kan je beter kiezen voor een andere plek en volgens mij voelen jullie je in Elshout goed thuis ;), leuk!
Kids gaan wsl. de WDC's meedansen en dan hier en daar nog een NDO of NVAD wedstrijd. Ik vind de NADB wedstrijden voor de rest van dit jaar allemaal veel te ver weg om als extraatje erbij te dansen ook al is de startpas al betaald.....