Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:17

Nannes schreef:
ik snap niet wat er zo erg is aan een tussenuur Verward pauzes vinden de meeste leerlingen te kort, wat is er dan lekkerder aan een extra uurtje pauze? Haha! wij stonden altijd te juichen voor de monitor als we een tussenuurtje hadden.

en als ik die stakingen op tv zag leerlingen deden het meer voor een vrije dag, dan dat ze echt een mening erover hadden. dat waren wel veel tussenuren dan!!

Als er een les uitvalt en dan een tussenuur hebben. ja, dan sta ik ook te juichen. Maar de ingeroosterde tussenuren zijn wat minder. Ik probeer al mijn huiswerk in die uren te doen, maar dit red ik vaak niet.

Ik mag dan nog niet eens klagen. Ik heb er maar 3 in de week. Er zijn er hier op school die gewoon 6 ingeroosterde tussenuren hebben...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:17

vooruit lezen kan nooit geen kwaad, dan ben je vast geinformeerd en zal je de stof beter oppakken als de leraar het uitgaat leggen

je hebt altijd boeken bij je, dus kies dan een vak waar je het meeste "zin" in hebt

bij mij op school ook geen kluisjes, gewoon je boeken voor de hele dag in je tas

ik werkte met een college blok waar ik al mijn vakken in schreef, savonds deed ik de blaadjes in een multomap bij elkaar per vak
dus had ook maar 1 schrift

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:18

Ik ga lekker naar mijn volgende les jongens Knipoog

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:19

bowena_84 schreef:
saaraah schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Vrije tijd hoort iedereen te hebben, student, scholier, kleuter of volwassene. Het is je keuze deze vrije tijd zelf in te vullen, de een doet schoolwerk, de ander werkt of internet, rijd paard.

Ik vind wel dat huiswerk ook makkelijk op school gedaan kan worden! Dat doe/deed ik ook, in de tussenuren of zelfstudie uren. Die zijn er niet voor niks.

Wat ik daarmee bedoel is wat evelli ook zegt, vooruitwerken. Dan heb je na school, in de weekenden en vakantie's genoeg vrije tijd. Dus ik vind niet dat ze moeten klagen over geen vrije tijd hebben.

Dat ben ik met je eens Knipoog

SuuZzel

Michelle__ schreef:

Nederlands hoop ik?

linnnh

Michelle__ schreef:

veel plezier,

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:20

Evelli schreef:
vooruit lezen kan nooit geen kwaad, dan ben je vast geinformeerd en zal je de stof beter oppakken als de leraar het uitgaat leggen

je hebt altijd boeken bij je, dus kies dan een vak waar je het meeste "zin" in hebt

bij mij op school ook geen kluisjes, gewoon je boeken voor de hele dag in je tas

ik werkte met een college blok waar ik al mijn vakken in schreef, savonds deed ik de blaadjes in een multomap bij elkaar per vak
dus had ook maar 1 schrift

Zo doe ik het ook, ideaal, raak je niks kwijt en je hebt alles bij je. Dus vergeten doe je ook niet Haha!

Nannes

K_im schreef:
Nannes schreef:
ik snap niet wat er zo erg is aan een tussenuur Verward pauzes vinden de meeste leerlingen te kort, wat is er dan lekkerder aan een extra uurtje pauze? Haha! wij stonden altijd te juichen voor de monitor als we een tussenuurtje hadden.

en als ik die stakingen op tv zag leerlingen deden het meer voor een vrije dag, dan dat ze echt een mening erover hadden. dat waren wel veel tussenuren dan!!

Als er een les uitvalt en dan een tussenuur hebben. ja, dan sta ik ook te juichen. Maar de ingeroosterde tussenuren zijn wat minder. Ik probeer al mijn huiswerk in die uren te doen, maar dit red ik vaak niet.

Ik mag dan nog niet eens klagen. Ik heb er maar 3 in de week. Er zijn er hier op school die gewoon 6 ingeroosterde tussenuren hebben...

maar dan weet je de tussenuren dus wel van te voren en kan je wat extra's meenemen of in de kluis laten liggen zodat je in je tussenuur aan je huiswerk kan gaan werken of vooruit werken! scheelt alweer een stukje voor thuis.

saaraah

SuuZzel schreef:
Michelle__ schreef:

Nederlands hoop ik?

Hahahaha Duivel

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:21

Lynn_x schreef:
Michelle__ schreef:

veel plezier,

Wat ik me net bedenk..
Ze heeft dus net een tussenuur gehad, waarin ze geen huiswerk heeft gemaakt, maar op bokt heeft gezeten.. En dan zeuren dat je veel huiswerk hebt en geen tijd hebt om het te maken..
Ik word hier zo mismoedig van..

smurffie

Ik zit nu in een van die lessen die ervoor zorgen dat ik 1040 uren draai.
Jullie merken : ik doe er zeer veel in : BOKKEN

lesilla

Daar zorg ge zelf voor Lachen

Toen ik klein was had ik ook veel tijd over, wat deed ik iets leren, ik heb toen gewoon een zelfstudie begonnen. En daar voel ik nog altijd de voordelen van Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-11-07 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:22

Ja ik heb nu engels.. maar ben ondertussen aan het bokken..
Bij ons zijn erg geen stakingen vandaag..alleen paar rookbommen

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:22

smurffie schreef:
Ik zit nu in een van die lessen die ervoor zorgen dat ik 1040 uren draai.
Jullie merken : ik doe er zeer veel in : BOKKEN

Waardoor je je vrije tijd na school kan opofferen om huiswerk te maken. Slim hoor Knipoog

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:23

Shayenne93 schreef:
Ja ik heb nu engels.. maar ben ondertussen aan het bokken..
Bij ons zijn erg geen stakingen vandaag..alleen paar rookbommen

Staken mag je het niet meer noemen. Rellen zijn het.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:23

ja.. maar ik heb op dit moment mijn huiswerk al af. En het vorge uur dat ik had was ook al Leerplein Clown Dat dus echt niet werkt. want niemand heeft meer iets te doen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:24

vooruit lezen voor de lessen die de rest van vandaag nog hebt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:28

hierna ben ik uit. dus gaat wat moeilijk.
lessen van morgen vooruit werken is wiskunde : waarbij ik al een hoofdstuk voorloop + computeropdracht. die ik in de les maar eens maak anders heb ik weer van die nutteloze uren en deze les kan ik agenda plunderen

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:28

Jamaar Evelli snap je het nu nog niet.... Wat ben je toch dom... daar hebben ze toch helemaaaaaal geen zin in Clown

Zelf waar ik nu op school zit verdwijnen mensen uit de les als een les uitvalt om niet meer terug te kren, en da week erna maar klagen dat ze iets vergeten zijn of niet hebben, en die zijn al boven de 20 Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben blij dat ik de kans krijg deze opleiding te volgen (al doe ik hem wel BBL)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:40

ja ben verschrikkelijk dom Koe
zit met mijn MAVO diploma op een HBO management functie Scheve mond Scheve mond Scheve mond Blond
Laatst bijgewerkt door Keet op 27-11-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:43

(wan een grapje he Knipoog) Jamaar dan ben ik nog dommer Bloos! Ik doe met mijn 19e nog steeds een niveau 3 opleiding Nagelbijten / Gniffelen maar ooit zal ik niveau 4 halen, zal 26 zijn als ik klaar ben... daar moet je als 16 jarige toch niet aan deeenken Vork

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:57

saaraah schreef:
Michelle__ schreef:
Bij ons op school weten we niet vantevoren of we een tussenuur hebben ofzo, dus vandaar dat ik helaas niet altijd extra werk bij me heb, en nee ik ga niet iedere dag voor de zekerheid een extra vak meenemen want dan heb ik over 1 jaar een hernia Verward

Waarom hebben ze toch schoolkluisjes uitgevonden...? Ik kan er echt niet op komen...

Wij hebben op school ook wel kluisjes maar mogen de boeken eigenlijk niet aan het einde van de dag erin laten zitten. Nou dan fiets je wel met een tas van 9 kilo naar huis. Tas zou achterop kunnen maarjaa Clown Maar sommige mensen moeten wel ff een uurtje naar huis fietsen, dat is toch echt wat minder fijn.

Wij hebben periodeplanners waar je dus ziet wat voor huiswerk je die week moet maken. Heb je net wiskunde gehad en daarna een tussenuur nou dan ga je toch verder met je wiskunde. Er is altijd wel IETS te doen in een tussenuur zodat het je 's middags wat werk scheelt. En er zal ook vast wel ergens in je school een rustig plekje zijn om je huiswerk te maken (studiehoeken? mediatheek?)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:02

wij hebben het vorig jaar zelfs gehad dat er mensen waren met 16 tussenuren.. ik heb erzelf 3.. en vind dat meer dan genoeg Knipoog

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:17

Wij mogen niet eens tussenuren inroosteren, alleen als er wat uitvalt heb je het

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:39

Ik ben van de middelbare school af en heb altijd 1040 uren gehad. Examenjaar 700.
En ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig problemen mee heb gehad. Ik deed mijn huiswerk in mijn tussenuren, zat beetje rond te spammen op internet, ging ff naar huis, winkels etc.

Ik verbaas me echt enorm dat de scholieren in NL massaal de straat op gaan, niet eens meer om te protesteren tegen deze uren, maar gewoon om het protesteren zelf, het relschoppen etc.
Sommige lijken wel compleet van het pad af gevallen te zijn door zich zo lomp te gedragen. Zo zal de regering hen ook niet echt serieus nemen en het maximale eruit halen om tot een oplossing te komen!

Wel vind ik dat de regering iets moet doen aan de kwaliteit van het onderwijs en daar mogen we best onze stem voor laten horen, maar doe dat dan op een normale manier!
Laatst bijgewerkt door elady op 27-11-07 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt