Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 03:19

Ik heb geen schuifbalk Verward (1152 x 864)

Maar on-topic: als ze zo graag bij Allah willen zijn: er zijn makkelijkere manieren om daarnaartoe te komen als je daarin gelooft lijkt me.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 03:49

nieuwe pagina, dus hier ook geen balkje maar ach;

Maar om daar naar toe te komen moeten ze blijkbaar eerst iets gedaan hebben wat een beetje strookt me het beleid van de big boss. Dus een of twee torentjes omvervliegen of zo, maar tegenwoordig schijnen ze ook met minder toe te kunnen.

(Heb mijn laatste typsels maar verwijderd)

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 03:56

lageveld schreef:
En hoe komt deze pagina zo achtelijk breed, zodat er een schuifbalk nodig is ?? Staan toch geen (te) grote foto's op ?

Door de lange link naar de brief.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 07:11

Heeft de agent die Mohamed B. in zijn been heeft geschoten al op z'n minst een lintje gekregen?
Als die agent iets hoger had geschoten was Mohamed nu een martelaar en hadden we hier de poppen aan het dansen.

Ik zag Dhr. Wilders gisteravond op Nederland 3 en als hij over 2 jaar nog leeft en zijn partijleden ook, kan hij op mijn stem rekenen!

Maakt mij dat rechts?

Omdat bepaalde mensen hier de boel verzieken en de overheid geld kosten, kunnen onze bejaarden maar 1x per week douchen. Das de generatie die na WW II de boel weer heeft opgebouwd.

En dan praten we geeneens over de veiligheid van het Nederlandse volk, al dan niet BN-er of politicus.

Even een klein feit terzijde: na 9.11 zijn bijna alle Moslims de USA uitgezet. Daar wordt actie ondernomen, helaas wel ten koste van welwillende Moslims, maar ten behoeve van het eigen volk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:39

Stennisje"]

Ik zag Dhr. Wilders gisteravond op Nederland 3 en als hij over 2 jaar nog leeft en zijn partijleden ook, kan hij op mijn stem rekenen!

Maakt mij dat rechts?
[/quote]

Ja. Ik vind van wel. Vooral omdat de ideologie die hij aanhangt en welke de reden is dat jij hem jouw stem wil geven, erg rechts is.

[quote="Stennisje schreef:
Even een klein feit terzijde: na 9.11 zijn bijna alle Moslims de USA uitgezet. Daar wordt actie ondernomen, helaas wel ten koste van welwillende Moslims, maar ten behoeve van het eigen volk.

Wat wil je hiermee zeggen....? Scheve mond

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:40

ik denk dat nederland gewoon is doorgeschoten met het in de watten leggen van de "medelanders".
moskeeen, islamitische scholen.........hoezo intregatie??
pas nu het verschrikkelijk mis dreigt te gaan beginnen onze politici moord en brand te schreeuwen.
typisch een geval van "als het kalf verdronken is"........
ik ben boos!! wat heet boos?? ik ben laaiend, maar toch ook heel bang.....
bang voor wat ons allemaal nog te wachten staat.
bang dat het geschreeuw van de politici wederom veel geblaat maar weinig wol is.....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:24

Stennisje schreef:

Ik vraag me idd ook af wat je daarmee wilt zeggen. En is daar ook iets over terug te vinden op internet? Dan zou ik graag een link van je krijgen.

Snap trouwens niet waarom je 'welwillende' mensen het land uit zou moeten zetten ten behoeve van je eigen volk. Die mensen doen toch niets verkeerd? Verward

Maar goed, dat zal wel weer te simpel gedacht zijn van mij. Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:49

Persoonlijk zie ik mezelf als bijzonder rechts, maar er zijn nuances. Ik zie dat meer op het economische vlak. Op het menselijke vlak wil ik me echt niet gaan vereenzelvigen met wat voor polariserende eenheid dan ook.

Wat betreft die moslims in Amerika: geen één moslim die ik persoonlijk ken, is Amerika uitgezet. Dat zijn er nogal wat, dus ik denk dat je wel moet weten wat er echt aan de hand is..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:56

Even iets anders..

Het kabinet wil nu ernorm harde maatregelen gaan nemen tegenover islamitische extremisten en ze allemaal aanpakken.. (die groep van 150)

Is natuurlijk wel goed dat ze dat doen, maar ik kan niet ontkennen dat mij het gevoel bekruipt dat nu het dicht in hun eigen straatje komt, er ineens wel allerlei maatregelen getroffen kunnen worden.

Jullie mening?

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:03

ik denk dat er niks meer aan gedaan kan worden, er is al te veel gebeurt.
ze handelen wereld wijd.
ze zijn niet te stoppen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:05

Tja, idd een beetje laat. Kennelijk wisten zij allang van deze groep.

Hoe willen ze dat precies doen? Die mensen vrezen niets..
Ik vraag me ook af of je wettelijk gezien iemand het land uit kan gooien op een vermoeden van extremisme.

En ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als je deze extremisten het land uitgooit. Zal Nederland dan ook doelwit worden van aanslagen zoals die in Madrid?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:14

Er is inmiddels bekend wat er op de pamfletten stond...

Willen jullie het weten? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:15

Dat weten we al Scheve mond .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:17

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:17

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:28

pff heftig allemaal.....die brief vind ik gewoon ziek, er staan dingen in die de islam wel heeft geschreven maar niet op die manier bedoeld!

Over 907 dagen zal of heerscher Ali dood zijn, of wilders....

ik snap trouwens niet waar ze het fatsoen vandaan halen om haar wel telkens met u aan te spreken in de brief, terwijl er daarna gruwelijke opvattingen over leven , dood en vrijheidsuiting in staan! Verward

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:30

Loeser schreef:
ik snap trouwens niet waar ze het fatsoen vandaan halen om haar wel telkens met u aan te spreken in de brief, terwijl er daarna gruwelijke opvattingen over leven , dood en vrijheidsuiting in staan! Verward

Omdat er op een biblistische (zeg ik het zo goed?) manier wordt gesproken. Hij "verkondigd het woord volgens zijn geloof" .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:49

Lame schreef:
Even iets anders..

Het kabinet wil nu ernorm harde maatregelen gaan nemen tegenover islamitische extremisten en ze allemaal aanpakken.. (die groep van 150)

Is natuurlijk wel goed dat ze dat doen, maar ik kan niet ontkennen dat mij het gevoel bekruipt dat nu het dicht in hun eigen straatje komt, er ineens wel allerlei maatregelen getroffen kunnen worden.

Jullie mening?

Mijn mening is dat ze, als ze de 150 oprollen (die ze nu kennen) er 150 nieuwe op gaan staan, die ze niet gaan kennen, en dat is nog veel erger En dat zal waarschijnlijk de reden zijn geweest dat ze hebben laten begaan. Het is natuurlijk wel een kwalijke zaak dat ze ze niet verder in de gaten hebben gehouden. Anders had Theo van Gogh nog geleefd. En ik hoop dat het de overheid lukt om de andere politici te blijven beschermen.

Verder ga ik met degene mee die zegt dat dit niet meer te stoppen valt. En het werd tijd dat de Nederlandse Overheid een keertje wakker werdt.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:50

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:53

Die brief...

Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:54

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:18

wat ik me nu ineens zit te bedenken

stel nou , want niemand weet echt zeker wat er na de dood is
dat er 1 "god"is en die truus heet
wat zal dat dan tegen vallen voor sommige mensen

dat de tien geboden ook daar gelden en alle mensen die moorden of zelf moord plegen terug gestuurd worden naar de aarde ..

of dat er niet 1 god is maar alleen maar een geestes wereld
met een groep leiders en niet 1 leider ..

wat nou als god allah etc een en de zelfde is , wat zal die dan pisst off zijn met verschillende mensen als ze boven komen ...

wat nou als er gewoon niets is ...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:21

nickyu schreef:
wat nou als er gewoon niets is ...

Daarom heet het Geloof

Overigens worden de martelaren bij Allah beloond met mooie jonge vrouwen en alles in overvloed,...... geloven ze

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:25

ach we zullen het pas zeker weten als we zelf dood zijn , en persoonlijk wou ik daar nog fftjes mee wachten...... Schijnheilig

voorlopig probeer ik hier alles in zijn/haar waarde te laten
al maken sommige mensen me het wel heeeel moeilijk Boos!
kan veel respect opbrengen voor andere mensen
maakt niet uit of wel of niet gelovig en welk geloof dan ook
maar voor mensen die anderen niet in hun waarde laten en dit
denken te moeten bewijzen door martelingen en moord

nee daar kan ik geen respect voor opbrengen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:54

Stennisje"]

Maakt mij dat rechts?
[/quote]
Nee, dat maakt jou niet rechts. Maar wat is er mis met een beetje rechts? Ik vind dat je hier snel beschuldigd wordt van rechts extremisme, maar er is hier veel meer gevaar van links extremisme in de zin van problemen bagatelliseren zodat ze escaleren, gewoon bepaalde gevaren niet willen zien, de politiek van "als het kalf verdronken is, dempt men de put".
Ook Pim Fortuyn werd beschuldigd van rechts extremisme maar dat was hij helemaal niet. Degenen die hem daarvan beschuldigden, waren zelf eerder links extremisten die andersmans mening niet konden respecteren en zelfs gingen demoniseren. Met het gevolg wat woofie nu verder vertelt:

[quote="woofie"]
ik denk dat nederland gewoon is doorgeschoten met het in de watten leggen van de "medelanders".
moskeeen, islamitische scholen.........hoezo intregatie??
pas nu het verschrikkelijk mis dreigt te gaan beginnen onze politici moord en brand te schreeuwen.
typisch een geval van "als het kalf verdronken is"........
ik ben boos!! wat heet boos?? ik ben laaiend, maar toch ook heel bang.....
bang voor wat ons allemaal nog te wachten staat.
bang dat het geschreeuw van de politici wederom veel geblaat maar weinig wol is.....
[/quote]

Yep, ben ik ook bang voor. Dadelijk zijn de gemoederen weer bedaard en slaapt men rustig verder.[quote="Lame"]
Even iets anders..

Jullie mening?
[/quote]
MEE EENS! Als de bevolking gevaar loopt doen ze niets. MAar nu wordt het meer naar hen persoonlijk gericht en nu willen ze wel gaan ingrijpen.

[quote="lies"]
Tja, idd een beetje laat. Kennelijk wisten zij allang van deze groep.

Hoe willen ze dat precies doen? Die mensen vrezen niets..
Ik vraag me ook af of je wettelijk gezien iemand het land uit kan gooien op een vermoeden van extremisme.
[/quote]
Het is kiezen of delen: of je neemt het risico en vindt het vermoeden van extremisme niet voldoende, of je neemt het zekere voor het onzekere en gooit ze het land uit.

[quote="lies"]
En ik vraag mij af wat er gaat gebeuren als je deze extremisten het land uitgooit. Zal Nederland dan ook doelwit worden van aanslagen zoals die in Madrid?
[/quote]
Of ze in het land mogen blijven of uitgezet worden: nederland is toch wel het doelwit van aanslagen. Niet zozeer grootschalig zoals in Amerika, maar eerder kleinschalig met moorden en zelfmoordaanslagen zoals in Israel.[quote="sarabande schreef:
Overigens worden de martelaren bij Allah beloond met mooie jonge vrouwen en alles in overvloed,...... geloven ze

dat klinkt alsof de martelaren naar het land van Sodom en Gomora gaan! Haha! Ik dacht dat islamieten dat nu juist verafschuwden. Ze zijn niet erg conscequent he.