Ik erger mij hieraan.

Nog was in de wasmachine bij mijn oom. Hij woont er al een paar weken niet.

En ik wil eigenlijk deze kamer wat gaan opruimen. Ook huis van mijn oom.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ga nu het stukje voorschot WIA in. Leuk, want die krijg ik toch niet (jong en fibro diagnose). Maar omdat het door hun zoveel vertraging loopt, hoef ik dat niet terug te betalen. Zeggen ze..
Nyaleti schreef:Hutcherson schreef:
Het klopt inderdaad dat het zo werkt. Dat is de maas in de wet. Zorg dat je aangenomen wordt met zoveel mogelijk uren en zo hoog mogelijk salaris. Dan is je restverdiencapaciteit laag en wordt je afgekeurd. Vies maar de enige manier om niet in de financiele oliebol de belanden.
Ik vraag dit voor een vriendin.. maar hoeveel maanden moet je het dan vol houden?![]()
Hoor ook uit m'n omgeving dat ze het advies krijgen om stil te houden dat ze iets mankeren (fysiek of mentaal).
Bij mij zullen ze wel "adviseren" om te zeggen dat ik 2 jaar in het buitenland heb gezeten om het gat in m'n cv te vullen.
Ik kan doen alsof m'n neus bloed en meteen voor 24uur aan het werk gaan. Maar daar heb ik vooral mezelf mee (op kort termijn dan).
% afkeuren gaat nooit gebeuren bij mij. Geloof er niks van.
Ik ben bijna 28 en heb niks. Hoe moet ik ooit op eigen benen gaan staan? Financieel is het compleet onrealistisch.
Het is sowieso te krom voor woorden dat mijn toekomst afhangt van een UWV / verzekerings arts. Is die in een slechte bui of klik je daar niet mee ben je gewoon fiets.
Britta31 schreef:Aan iemand op Facebook die een ontzettende kwetsende opmerking plaatste bij een artikel over Alzheimer.
Bellatrix schreef:hagelslag schreef:Steunkousen zijn nog nat
Heb je maar 1 paar? Of vraag ik nu iets stoms?
Bellatrix schreef:Heel veel sterkte alvast!
Ik had gisteren wat voor mijn voorruit moeten doen maar ik had geen zin gisteren met als gevolg dat ik net eerder naar mijn auto moest om te krabben.
Hutcherson schreef:Nyaleti schreef:
Ik vraag dit voor een vriendin.. maar hoeveel maanden moet je het dan vol houden?![]()
Hoor ook uit m'n omgeving dat ze het advies krijgen om stil te houden dat ze iets mankeren (fysiek of mentaal).
Bij mij zullen ze wel "adviseren" om te zeggen dat ik 2 jaar in het buitenland heb gezeten om het gat in m'n cv te vullen.
Ik kan doen alsof m'n neus bloed en meteen voor 24uur aan het werk gaan. Maar daar heb ik vooral mezelf mee (op kort termijn dan).
% afkeuren gaat nooit gebeuren bij mij. Geloof er niks van.
Ik ben bijna 28 en heb niks. Hoe moet ik ooit op eigen benen gaan staan? Financieel is het compleet onrealistisch.
Het is sowieso te krom voor woorden dat mijn toekomst afhangt van een UWV / verzekerings arts. Is die in een slechte bui of klik je daar niet mee ben je gewoon fiets.
Zeg maar tegen je vriendin dat het in principe geldt vanaf dag 1. Wat je moet doen is zorgen dat je door je proeftijd heen komt of zorg dat je direct vaste aanstelling regelt zonder proeftijd. Bepaalde tijd mag ook maar dan zonder proeftijd. Vanaf dag 1 val je dan onder de ziektewet van de werkgever. Heb je wel proeftijd, dan wordt je er per direct uitgezet.
Er is 1 maar... UWV kijkt naar het gemiddeld inkomen van 1 heel jaar voor de ziekmelddag. Nu kunnen ze heel flauw doen daarin of ze pakken het loon dat je op dat moment verdiend. Ik heb beide casussen meermaals meegemaakt en enerzijds werd een meid 1000€ per maand gekort omdat uwv haar studietijd meetelde in inkomen (toen werkte ze al bij die werkgevrr maar dus minder uren) en andere casus was net 1 maand aan het werk bij nieuwe werkgever met leuker loon, valt uit vanwege medische situatie die niet gekend was bij aanvang en toen geeft uwv aangegeven enkel de laatste maand inkomen mee te tellen omdat het loonverlies anders teveel was en nadeel was voor mn client. Dus kanbeide kanten op net wie je tegenover je hebt.
Ik ben overigens een juridische studie hierin aan het doen zodat ik alle ins en out leer van de sociale zekerheden.