Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:11

Moet je ook een bedrijf zien te vinden die dat betaal voor je.

Ik erger mij hieraan.
Afbeelding
Nog was in de wasmachine bij mijn oom. Hij woont er al een paar weken niet.

Afbeelding
En ik wil eigenlijk deze kamer wat gaan opruimen. Ook huis van mijn oom.

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:24

God die was kun je wel weg gooien, zit vast en zeker wel het weer in?
Of valt het mee?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:30

Ik wil binnenkort wasmachine aanzetten en dan kijk ik wel hoe het eruit komt. :=

Trouwens geen wasmiddel in huis van mijn oom. Vond hij geldverspilling. :=

Vond in de vriezer spekkies en prei van 2022. :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:35

Aan de post. 30 december is er wat verstuurd en heb t wel in m'n post nl zien staan, maar nooit aangekomen. Nu is het uit de app en daar baal ik van. Is een bestelling van een paar 10tjes maar wel brievenbussen post. Ben bang dat het - nu het ook uit de postnl app is verdwenen- niet meer gaat komen. Samen met 2 kerst kaartjes nog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:39

Ik moet ook nog een kerstkaart krijgen...

Maar een bestelling is minder leuk..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:44

Ik hoop voor jullie dat die brievenbuspost nog gaat komen dan :\ een brievenbuspakketje wat ik afgelopen weekend heb besteld die heb ik al 2 dagen binnen, zo druk zal het dan al niet meer moeten zijn denk ik...?

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:49

Nyaleti schreef:
Ga nu het stukje voorschot WIA in. Leuk, want die krijg ik toch niet (jong en fibro diagnose). Maar omdat het door hun zoveel vertraging loopt, hoef ik dat niet terug te betalen. Zeggen ze..

Uhm. Hierover. Dat zeiden ze ook tegen mij. Toen ik het traject inging.
Maar als je wia wordt afgewezen moet je met terugwerkende kracht ww aanvragen. Die bij mij dus al bijna op was.
Bijna een jaar op de wia keuring gewacht, uitslag in augustus en in oktober was mijn ww op.
Gelukkig was ik vanaf augustus ook weer aan het werk, uit angst voor precies dit soort gesodemieter.

Als je geen (voldoende) recht op ww hebt, mag je dus mooi het voorschot terugbetalen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:05

Aan iemand op Facebook die een ontzettende kwetsende opmerking plaatste bij een artikel over Alzheimer.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:11

Dat er mensen zijn die nog een kerstboom op hebben staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:14

Dat ik weer actief bezig ben met Postcrossing en na flink wat kaarten te hebben verstuurd tot de ontdekking komen dat ik ineens weer (of nog steeds?) op inactief stond... Nu maar hopen dat er alsnog kaarten mijn kant op mogen komen. Ik blijf in ieder geval wel sturen!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:19

Mensen op facebook _O-
Mij een halfjaar later nog even een privebericht sturen met niet lieve tekst... Om mij te blokkeren voordat ik kan reageren.

Ja joh, jij ook een fijne avond!

Imaudy, ik ben schuldig *\%/* <|-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:33

Nyaleti schreef:
Hutcherson schreef:

Het klopt inderdaad dat het zo werkt. Dat is de maas in de wet. Zorg dat je aangenomen wordt met zoveel mogelijk uren en zo hoog mogelijk salaris. Dan is je restverdiencapaciteit laag en wordt je afgekeurd. Vies maar de enige manier om niet in de financiele oliebol de belanden.

Ik vraag dit voor een vriendin.. maar hoeveel maanden moet je het dan vol houden? :+

Hoor ook uit m'n omgeving dat ze het advies krijgen om stil te houden dat ze iets mankeren (fysiek of mentaal).
Bij mij zullen ze wel "adviseren" om te zeggen dat ik 2 jaar in het buitenland heb gezeten om het gat in m'n cv te vullen.

Ik kan doen alsof m'n neus bloed en meteen voor 24uur aan het werk gaan. Maar daar heb ik vooral mezelf mee (op kort termijn dan).

% afkeuren gaat nooit gebeuren bij mij. Geloof er niks van.
Ik ben bijna 28 en heb niks. Hoe moet ik ooit op eigen benen gaan staan? Financieel is het compleet onrealistisch.

Het is sowieso te krom voor woorden dat mijn toekomst afhangt van een UWV / verzekerings arts. Is die in een slechte bui of klik je daar niet mee ben je gewoon fiets.

Zeg maar tegen je vriendin dat het in principe geldt vanaf dag 1. Wat je moet doen is zorgen dat je door je proeftijd heen komt of zorg dat je direct vaste aanstelling regelt zonder proeftijd. Bepaalde tijd mag ook maar dan zonder proeftijd. Vanaf dag 1 val je dan onder de ziektewet van de werkgever. Heb je wel proeftijd, dan wordt je er per direct uitgezet.

Er is 1 maar... UWV kijkt naar het gemiddeld inkomen van 1 heel jaar voor de ziekmelddag. Nu kunnen ze heel flauw doen daarin of ze pakken het loon dat je op dat moment verdiend. Ik heb beide casussen meermaals meegemaakt en enerzijds werd een meid 1000€ per maand gekort omdat uwv haar studietijd meetelde in inkomen (toen werkte ze al bij die werkgevrr maar dus minder uren) en andere casus was net 1 maand aan het werk bij nieuwe werkgever met leuker loon, valt uit vanwege medische situatie die niet gekend was bij aanvang en toen geeft uwv aangegeven enkel de laatste maand inkomen mee te tellen omdat het loonverlies anders teveel was en nadeel was voor mn client. Dus kanbeide kanten op net wie je tegenover je hebt.
Ik ben overigens een juridische studie hierin aan het doen zodat ik alle ins en out leer van de sociale zekerheden. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 01:28

imaudy schreef:

Ik ruim gewoon niet op. _O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 02:10

imaudy schreef:

Ik heb hem überhaupt niet opgezet dit jaar, anders had ie er 100% nog gestaan :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:56

imaudy schreef:

Hier staat die nog want ik vind de lampjes zo gezellig! :o Maar vandaag gaat die toch echt weer in z'n doos.

Vanmiddag verstandkies trekken, kijk er zo tegen op! |( |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:13

Heel veel sterkte alvast! :(:)

Ik had gisteren wat voor mijn voorruit moeten doen maar ik had geen zin gisteren met als gevolg dat ik net eerder naar mijn auto moest om te krabben.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:15

Steunkousen zijn nog nat -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:16

hagelslag schreef:

Heb je maar 1 paar? Of vraag ik nu iets stoms?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:17

Britta31 schreef:
Aan iemand op Facebook die een ontzettende kwetsende opmerking plaatste bij een artikel over Alzheimer.

Alzheimer is echt een vreselijke ziekte maar diegene heeft vast dan nooit Alzheimer van dichtbij mee gemaakt.

Mijn moeder heeft na jaren dokteren 12 jaar Alzheimer gehad en dat was echt een hel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:25

Bellatrix schreef:
hagelslag schreef:

Heb je maar 1 paar? Of vraag ik nu iets stoms?

Ik heb inderdaad maar 1 paar.
Door de zwangerschap houd ik vocht vast.
Als het goed is, heb ik ze vrij vlot na de bevalling niet meer nodig.
Anders had ik nog een 2de paar willen hebben ivm wassen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:36

Bellatrix schreef:
Heel veel sterkte alvast! :(:)

Ik had gisteren wat voor mijn voorruit moeten doen maar ik had geen zin gisteren met als gevolg dat ik net eerder naar mijn auto moest om te krabben.

Had hetzelfde probleem. Normaal laat ik de auto alvast warm draaien, maar ik kon geen ijs zien, dus dacht dat het mee viel :')

Succes TheNovelist!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:43

hagelslag schreef:

Mijn man heeft er twee tegen elkaar (hij heeft een steunkous voor één been), zodat als de een in de was ligt hij een reserve heeft. Zo ook als hij buiten geklust heeft en er eentje nat is.

Aanvulling: Lees nu de reden waarom je één paar hebt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:47

Ik ben doodmoe van het hoesten de hele dag. Vandaag m’n laatste dag werken. :z

En dan het hele weekend + maandag studeren voor m’n nieuwe werk. En dan m’n laatste weekje werken.

Heb ik al vakantie? :z

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:05

Hutcherson schreef:
Nyaleti schreef:

Ik vraag dit voor een vriendin.. maar hoeveel maanden moet je het dan vol houden? :+

Hoor ook uit m'n omgeving dat ze het advies krijgen om stil te houden dat ze iets mankeren (fysiek of mentaal).
Bij mij zullen ze wel "adviseren" om te zeggen dat ik 2 jaar in het buitenland heb gezeten om het gat in m'n cv te vullen.

Ik kan doen alsof m'n neus bloed en meteen voor 24uur aan het werk gaan. Maar daar heb ik vooral mezelf mee (op kort termijn dan).

% afkeuren gaat nooit gebeuren bij mij. Geloof er niks van.
Ik ben bijna 28 en heb niks. Hoe moet ik ooit op eigen benen gaan staan? Financieel is het compleet onrealistisch.

Het is sowieso te krom voor woorden dat mijn toekomst afhangt van een UWV / verzekerings arts. Is die in een slechte bui of klik je daar niet mee ben je gewoon fiets.

Zeg maar tegen je vriendin dat het in principe geldt vanaf dag 1. Wat je moet doen is zorgen dat je door je proeftijd heen komt of zorg dat je direct vaste aanstelling regelt zonder proeftijd. Bepaalde tijd mag ook maar dan zonder proeftijd. Vanaf dag 1 val je dan onder de ziektewet van de werkgever. Heb je wel proeftijd, dan wordt je er per direct uitgezet.

Er is 1 maar... UWV kijkt naar het gemiddeld inkomen van 1 heel jaar voor de ziekmelddag. Nu kunnen ze heel flauw doen daarin of ze pakken het loon dat je op dat moment verdiend. Ik heb beide casussen meermaals meegemaakt en enerzijds werd een meid 1000€ per maand gekort omdat uwv haar studietijd meetelde in inkomen (toen werkte ze al bij die werkgevrr maar dus minder uren) en andere casus was net 1 maand aan het werk bij nieuwe werkgever met leuker loon, valt uit vanwege medische situatie die niet gekend was bij aanvang en toen geeft uwv aangegeven enkel de laatste maand inkomen mee te tellen omdat het loonverlies anders teveel was en nadeel was voor mn client. Dus kanbeide kanten op net wie je tegenover je hebt.
Ik ben overigens een juridische studie hierin aan het doen zodat ik alle ins en out leer van de sociale zekerheden. :)

Wat is dat voor poedersuiker :=. De werkgever op kosten jagen omdat de wetgeving krom is?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:23

Mij is dan ook weer verteld dat je je medische geschiedenis niet hoeft te delen bij aanvang dienst. Maar wel als het zou betekenen dat je anders je werk niet goed kan uitvoeren.

Nu lijkt mij teveel uren werken daar ook onder vallen.