DuoPenotti schreef:De petitie is echt raar.
Maar zo las ik pas wel een artikel in de krant van een meisje van 4 die nu als jongen door het leven ging.
Ik zal het voor bokt begrippen vast niet goed opgeschreven krijgen.
Maar die ouders gingen daar naar mijn idee te ver in.
Als kind wilde ik ook geen jurkje aan, speelde niet met poppen, zat ook op de crossfiets enz.
En dat was prima, niemand deed daar raar over, ook mijn ouders niet.
ik was gewoon een meisje die jongens dingen deed. (spreek ik over de jaren 70/80 waar die dingen nog als meisje en jongens dingen bestempeld werden)
Als mijn ouders toen al direct mij gezegd hadden dat ik dan een jongen was, zoals in dat artikel dat ik las.
Dan was ik vast in verwarring gekomen.
En dit, dit bedoel ik dus.
Ik bedoel, je mag kinderen best laten weten dat ze zich mogen gedragen en kleden zoals ze willen. En hun gevoel goed is zoals het is.
En zeker als ze ouder zijn ook laten weten dat er tegenwoordig opties zijn om het ook te laten veranderen.
Maar een meisje van 4, die nog helemaal aan het ontdekken is dat er verschil is in jongetjes en meisjes helemaal al in de jongens rol drukken. Dat vind ik net zo fout als het afkeuren.
Misschien dat daar de petitie voor bedoeld is. Dat extreme in de andere kant bij nog kleine kinderen die zelf moeten ontdekken wie ze zijn maar ook dan door de ouders zwaar beïnvloed worden.