Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:45

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:49

Varekaj schreef:
Sedert een tweetal weken is er een dame die er de gewoonte van maakt om onder ons balkon te parkeren, pal voor of tegenover onze garagepoort. Er geldt algemeen parkeerverbod ivm smalle straat (nét 2 auto's breed incl voetpad) en ze blokkeert niet alleen onze poort om in of uit te rijden, ook mijn 2 buren heeft ze hier lelijk mee. En als ze letterlijk tegen onze poort staat kunnen ook de overburen (appartementsblok) hun garages niet meer bereiken.
De wijkagent doet er niets mee "het is maar voor wat boodschapjes mevrouw". Niet mijn probleem als er in het dorp geen plek is, 200m verder zit het station. Gratis plaats genoeg.

Mevrouw is er al paar keer op aangesproken, zowel door ons als buren, om haar auto te verplaatsen. Laatste keer kreeg mijn buurman een dikke middelvinger. Ze heeft zich zonet weer geparkeerd en vol arrogantie is ze uitgestapt.

"Toevallig" is er zonet een klont modderige, natte potgrond naar beneden getuimeld toen ik de planten net aan het voorzien was van wat extra aarde en water. Zomaar spontaan uit mijn bloembak.
Jammer zeg, net op het dak en de voorste ruit...

Als het niet mag, kan je dan niet de sleepwagen laten komen? Zal haar wel afleren.

capopjekop

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:53

Ik zit nu half dood te gaan in de sportschool en nu heb ik zin om friet te gaan halen op de terugweg :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:54

DuoPenotti schreef:
https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... staan.html

er komen blijkbaar ook meer narcisten bij.
Maar of dat al is in de generatie van de ouders van nu?

Precies wat ik zei, helaas. Normen, waarden en respect verdwijnen. Allemaal ikke ikke en de rest mag stikken.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:00

Ik vind wel dat je dat niet alleen "op de jeugd van nu" moet gaan leggen. Het is immers de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat ze goed opgevoed worden.
Tuurlijk, het komt ook door andere dingen, maar je moet ook kijken naar de manier van opvoeden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:03

Dat ik vanochtend met een heel aantal mensen in Düsseldorf Airport een heel stuk rij heb afgesneden om mijn vliegtuig te halen, wat net aan gelukt is.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:13

Appeltje_1 schreef:
Ik vind wel dat je dat niet alleen "op de jeugd van nu" moet gaan leggen. Het is immers de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat ze goed opgevoed worden.
Tuurlijk, het komt ook door andere dingen, maar je moet ook kijken naar de manier van opvoeden

Het ligt zeker niet alleen aan de jeugd. Zoals ik eerder zei normen waarden en respect verdwijnen. Dit wordt niet of te weinig mee gegeven door de ouder(s). Het is leuk dat beide ouders werken, maar daardoor wordt de tijd die overblijft leuk besteed worden. Het kind wordt altijd in gelijk gesteld als leraar vraagt om gesprek over gedrag bijvoorbeeld. Vroeger kreeg je een draai om je oren als je ouders op school moesten komen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen. Het gebeurt ook nog goed. Helaas wel steeds minder. Kijk hoe hulpdiensten worden gehandeld, mensen filmen liever ongevallen, mishandelingen dan dat ze hulp inschakelen. Liever ramptoerist zijn dan de helpende hand.

Nogmaals dit geldt niet voor iedereen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 16:20

Het bystander effect heeft echt niks met opvoeding te maken.

Maar klagen over de jeugd gebeurde al voor Jezus z'n geboortefissa.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 16:22

Confession: ik ga stiekem zo goed op de verhoging van de kinderbijslag. Gaat om 6 euro ofzo maar toch, als ik denk aan die zure gezichten die zich druk maken om de 'fokpremie'. Dat is me echt zoveel waard _O-

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:23

Ik heb dat geld gebruikt voor studiefondsen voor de kids. Zijn ze erg blij mee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:24

Bullebeest schreef:
Appeltje_1 schreef:

Het ligt zeker niet alleen aan de jeugd. Zoals ik eerder zei normen waarden en respect verdwijnen. Dit wordt niet of te weinig mee gegeven door de ouder(s). Het is leuk dat beide ouders werken, maar daardoor wordt de tijd die overblijft leuk besteed worden. Het kind wordt altijd in gelijk gesteld als leraar vraagt om gesprek over gedrag bijvoorbeeld. Vroeger kreeg je een draai om je oren als je ouders op school moesten komen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen. Het gebeurt ook nog goed. Helaas wel steeds minder. Kijk hoe hulpdiensten worden gehandeld, mensen filmen liever ongevallen, mishandelingen dan dat ze hulp inschakelen. Liever ramptoerist zijn dan de helpende hand.

Nogmaals dit geldt niet voor iedereen.

Dit is gewoon echt niet waar := en nogal generaliserend ook al zeg je dat het niet voor iedereen geldt.

Dit is nu echt niet meer aan de hand dan ‘vroeger’, laat staan dat er hierdoor meer ‘narcisten’ komen. Wat die term dan ook moge betekenen in deze context.

Persoonlijkheidsstoornissen komen niet alleen door opvoeding, niet door de maatschappij en niet door twee werkende ouders.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:25

Urbanus schreef:
Confession: ik ga stiekem zo goed op de verhoging van de kinderbijslag. Gaat om 6 euro ofzo maar toch, als ik denk aan die zure gezichten die zich druk maken om de 'fokpremie'. Dat is me echt zoveel waard _O-

Met de verhoging van de kinderbijslag ga ik toch eens nadenken over een derde <<)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:28

Er zijn wel zeker stoornissen terug te leiden naar de jeugd.

Ik schreef het verhaal voor het gemak in algemene zin des woords want dat schrijft even wat sneller.
Dat jij een andere mening hebt, prima. Respecteer ik, jij mij dan ook?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:31

Naar de jeugd van diegene met een stoornis ja. Als in een onveilige hechting of verwaarlozing of misbruik.
Niet naar ‘de jeugd van tegenwoordig met 2 werkende ouders worden niet meer opgevoed, horen nooit nee en leren geen normen en waarden’. Dat is namelijk niet het geval. Iig niet meer dan ‘vroeger’.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:36

Een kind kan de karaktereigenschappen overnemen van bijvoorbeeld een narcistische of gewelddadige ouder. Het hoeft dus niet. Het kan ook het omgekeerde zijn. Of niks.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:41

Mijn broer heeft zeker de narcistische trekken van mijn (gediagnostiseerde) narcistische vader over genomen. Mijn moeder heeft niet de diagnose, maar ze is een paar keer mee geweest naar mijn therapie en toen liet ze wel klassieke voorbeelden van een narcist zien. En ach, het is sowieso een onvolwassen ouder die niet in staat is om normaal om te gaan met emoties van zichzelf en die van mij, en of dat dan narcistisch is of niet, poedersuiker is het wel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 16:43

Ik heb me altijd afgezet tegen mijn moeder, al vanaf mijn 13e en altijd gedacht dat ik het bij mijn kinderen anders zou doen en dat is gelukkig gelukt.
Had een goed voorbeeld hoe ik niet wilde worden en mijn zus ook, we hebben altijd gezegd tegen elkaar dat als we zo zouden worden we afgeschoten mochten worden :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:04

De diagnose narcisme zal ik nooit durven opleggen omdat ik die niet kan stellen maar ik heb zeker wel narcistische trekjes ervaren ja. En dat is niet echt goed voor mij geweest. Of juist wel natuurlijk. Ik sta nu een stuk sterker in mijn schoenen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:08

Kuggur schreef:
Het valt me op dat het label "narcist" erg in de mode is de laatste tijd.

Dat sowieso... maar officieel is het de laatste 5 jaar ook vaker gediagnosticeerd dan voorgaande jaren.

Ik kan mij vooral erg "irriteren" aan mensen die roepen dat iemand een nps heeft, terwijl dat dus niet klopt en/of niet gediagnosticeerd is door een professional.
Leken kennen sowieso maar een paar persoonlijkheidstoornissen of ggz diagnoses, terwijl er zo veel types en diagnoses zijn die veel overeenkomsten hebben.
Daarbij bestaan er ook nog mensen met een moeilijk of rottig karakter zelfs zonder onderliggende diagnose :+
Narcistische trekken hebben betekend niet dat je het hebt, en sluit ook niet uit dat je mogelijk zelfs wat anders hebt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:21

Ik vind sowieso dat mensen anderen zeer snel een label opleggen. Prima, als je psycholoog bent, de persoon getest hebt en de DSM5 erop na geslagen hebt :) anders gewoon niet.

Dat iemand een narcist is kom ik bijna dagelijks tegen op Facebook. Niet oké.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:40

Zertab schreef:
Ik vind sowieso dat mensen anderen zeer snel een label opleggen. Prima, als je psycholoog bent, de persoon getest hebt en de DSM5 erop na geslagen hebt :) anders gewoon niet.

Dat is volgens mij net zo met adhd.
Natuurlijk zijn er kinderen die het hebben. Maar hoor wel heel veel ouders dat hun kinderen adhd hebben.

Als ik het zo hoor heeft 80% van de kinderen het :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:51

Urbanus schreef:

Actual footage of me:
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:16

Sherivey schreef:
Zertab schreef:

Natuurlijk zijn er kinderen die het hebben. Maar hoor wel heel veel ouders dat hun kinderen adhd hebben.

Klopt, vroeger waren die gewoon druk en ze worden nog volgestopt met medicijnen ook.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:19

Biecht:

Zo heb ik er bijvoorbeeld heel veel moeite mee dat een deel van mijn schoonfamilie zichzelf gediagnosticeerd heeft als ADHDers.
Er zijn er maar 2 in die familie ADHDers (en ook daadwerkelijke zo gediagnosticeerd) en dat zijn de jongste en ik.
Maar een deel van mijn schoonfamilie roept allemaal dat zij vroeger ook zo waren, dus dat zij ook ADHD hebben.

Als of het een populair kledingstuk is waar we het over hebben.

Doodmoe wordt ik er van.

Maar goed.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 18:20

chanicha schreef:
Sherivey schreef:

Klopt, vroeger waren die gewoon druk en ze worden nog volgestopt met medicijnen ook.

Komt omdat er te weinig regelmaat is in hun leven, te veel suikers en merendeel is niet eens gediagnosticeerd.

Genoeg leeraren die trouwens de kinderen een beetje druk vinden en dan al aangeven dat het kind medicatie moet, ook al is het kind al getest en heeft het niks.