Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Sedert een tweetal weken is er een dame die er de gewoonte van maakt om onder ons balkon te parkeren, pal voor of tegenover onze garagepoort. Er geldt algemeen parkeerverbod ivm smalle straat (nét 2 auto's breed incl voetpad) en ze blokkeert niet alleen onze poort om in of uit te rijden, ook mijn 2 buren heeft ze hier lelijk mee. En als ze letterlijk tegen onze poort staat kunnen ook de overburen (appartementsblok) hun garages niet meer bereiken.
De wijkagent doet er niets mee "het is maar voor wat boodschapjes mevrouw". Niet mijn probleem als er in het dorp geen plek is, 200m verder zit het station. Gratis plaats genoeg.
Mevrouw is er al paar keer op aangesproken, zowel door ons als buren, om haar auto te verplaatsen. Laatste keer kreeg mijn buurman een dikke middelvinger. Ze heeft zich zonet weer geparkeerd en vol arrogantie is ze uitgestapt.
"Toevallig" is er zonet een klont modderige, natte potgrond naar beneden getuimeld toen ik de planten net aan het voorzien was van wat extra aarde en water. Zomaar spontaan uit mijn bloembak.
Jammer zeg, net op het dak en de voorste ruit...
DuoPenotti schreef:https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... staan.html
er komen blijkbaar ook meer narcisten bij.
Maar of dat al is in de generatie van de ouders van nu?
Appeltje_1 schreef:Ik vind wel dat je dat niet alleen "op de jeugd van nu" moet gaan leggen. Het is immers de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat ze goed opgevoed worden.
Tuurlijk, het komt ook door andere dingen, maar je moet ook kijken naar de manier van opvoeden
Bullebeest schreef:Appeltje_1 schreef:Ik vind wel dat je dat niet alleen "op de jeugd van nu" moet gaan leggen. Het is immers de taak van de ouders om ervoor te zorgen dat ze goed opgevoed worden.
Tuurlijk, het komt ook door andere dingen, maar je moet ook kijken naar de manier van opvoeden
Het ligt zeker niet alleen aan de jeugd. Zoals ik eerder zei normen waarden en respect verdwijnen. Dit wordt niet of te weinig mee gegeven door de ouder(s). Het is leuk dat beide ouders werken, maar daardoor wordt de tijd die overblijft leuk besteed worden. Het kind wordt altijd in gelijk gesteld als leraar vraagt om gesprek over gedrag bijvoorbeeld. Vroeger kreeg je een draai om je oren als je ouders op school moesten komen. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen. Het gebeurt ook nog goed. Helaas wel steeds minder. Kijk hoe hulpdiensten worden gehandeld, mensen filmen liever ongevallen, mishandelingen dan dat ze hulp inschakelen. Liever ramptoerist zijn dan de helpende hand.
Nogmaals dit geldt niet voor iedereen.
Kuggur schreef:Het valt me op dat het label "narcist" erg in de mode is de laatste tijd.
Zertab schreef:Ik vind sowieso dat mensen anderen zeer snel een label opleggen. Prima, als je psycholoog bent, de persoon getest hebt en de DSM5 erop na geslagen hebtanders gewoon niet.
Dat iemand een narcist is kom ik bijna dagelijks tegen op Facebook. Niet oké.
Sherivey schreef:Zertab schreef:Ik vind sowieso dat mensen anderen zeer snel een label opleggen. Prima, als je psycholoog bent, de persoon getest hebt en de DSM5 erop na geslagen hebtanders gewoon niet.
Dat iemand een narcist is kom ik bijna dagelijks tegen op Facebook. Niet oké.
Dat is volgens mij net zo met adhd.
Natuurlijk zijn er kinderen die het hebben. Maar hoor wel heel veel ouders dat hun kinderen adhd hebben.
Als ik het zo hoor heeft 80% van de kinderen het
chanicha schreef:Sherivey schreef:
Dat is volgens mij net zo met adhd.
Natuurlijk zijn er kinderen die het hebben. Maar hoor wel heel veel ouders dat hun kinderen adhd hebben.
Als ik het zo hoor heeft 80% van de kinderen het
Klopt, vroeger waren die gewoon druk en ze worden nog volgestopt met medicijnen ook.