Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik zie op insta al de eerste grand cafe waar je vanaf morgen al kan reserveren voor het terras vanaf 31-3...
Dan denk ik echt, why? Je weet nog niet eens hóe en met hoeveel mensen enz, áls ze open gaan.
Needje schreef:Ik zie op insta al de eerste grand cafe waar je vanaf morgen al kan reserveren voor het terras vanaf 31-3...
Dan denk ik echt, why? Je weet nog niet eens hóe en met hoeveel mensen enz, áls ze open gaan.
Shadow0 schreef:Met deze maatregelen en deze bereidheid tot uitvoering gaan we het inderdaad niet verder omlaag krijgen. Maar dat is omdat de keuze gemaakt is om het aantal besmettingen ook echt niet omlaag te willen brengen. Als we dat zouden willen zou dat natuurlijk wel kunnen.
Shadow0 schreef:Maar voor de mensen die ziek worden is het niet stabiel. En als maatschappij trouwens ook niet: er hoeft maar iets te gebeuren en je hebt zo een verdubbeling erbij die we niet op kunnen vangen.
En in de tussentijd gaan een boel mensen ziek worden die daar langdurig klachten van houden. Als je dit beu bent, weet dan dat het niet leuker wordt als je chronisch ziek raakt en je ook niets kunt ondernemen. En als er zoveel besmettingen zijn kun je die ook niet altijd voorkomen.
De vaccinaties zijn niet het eind. Hoe minder virusbesmettingen we hebben, des te minder leed en des te beter kunnen de vaccins ook werken.
Arabesk schreef:@ Vayo. Een verdubbeling zit er wel binnen een week in als je alles opengooit. Dat is een kenmerk van exponentiële groei.
Mensen hebben geen beeld daarbij.
Stel een vijver groeit dicht met lelies in twee weken. Op exponentiële wijze. Op welke dag is de vijver dan voor de helft bedekt en op welke dag met een kwart.
Probleem is dat we nu tegen een achtste van de lelies aankijken en 7/8 van de vijver is leeg. Dus mensen denken dat die dichtgroei heel ver weg is en die is maar vier dagen verder dan vandaag in dit verhaal.Spoiler:
op dag 12 is de vijver voor een kwart bedekt en op dag 13 voor de helft
Als je de maatregelen zat bent, ik ook vaak, dan even lezen in het corona patiënten topic op bokt en je bent onmiddellijk weer doordrongen van de noodzaak
Cer schreef:Toch is dat lastig... want, en volgens mij heb ik dat eerder gevraagd, er zijn ook mensen (ook in het bokt topic) die aangeven niet te weten waar/hoe ze Corona opgelopen hebben...
Of mensen zich wel/niet aan de regels houden, zou indirect kunnen betekenen dat een deel van de mensen die het oplopen dat aan zichzelf te danken hebben? Dat is volgens mij ook niet helemaal waar...
Cer schreef:Nou ja, het is volgens mij helemaal niet erg dat het niet helemaal gesnapt wordt.. maar, er zijn wel mensen die dan wél menen te weten hoe het werkt en anderen even heel duidelijk vertellen hoe het allemaal werkt en wiens schuld het precies is
Die praten ook een beetje met alle winden mee als het maar in hun straatje past van 'kijk mij me eens goed aan de regels houden' en daar ben ik ondertussen ook wel een beetje klaar mee ..