Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:01

Logisch, ik zou ook geen voetbal willen kijken. :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:05

Het Nederlands elftal niet idd :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:06

Isabel schreef:
boeflover schreef:
Bakken doe ik niet zo veel, af en toe is een foccacia en dat is het wel een eind. Koken met kruiden doen we wel veel.

Nog een top, ik heb nieuwe borden maar mijn placemats passen er eigenlijk niet bij, dus een set nieuwe placemats (4 of 6) is ook een top
[ [url=m/Aw6z4O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een mooie borden <3

Dankjewel, ze komen bij de groenrijk vandaan.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:33

Roosch schreef:
Nou je hebt toch wel een bun in the oven, jij liever dan ik, ik hou het wel bij taart. Sterkte :))

:') :') :')

Door al het geklets over taarten heb ik nu (naast B&J cookiedough) zin in taart.. :+ Zal ik de hormonen maar de schuld geven? Ik heb morgen m'n suikertest, dus sowieso beter om maar even geen 'meuk' naar binnen te werken nu.. -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:35

Een troost, daar hoef je geen last van hormonen van te hebben, ik heb ook trek in kwarktaart. :')
Morgen verjaardag van vriendin, dan allerlei lekkere hapjes en drankjes. <3

Laatste loodjes, zet hem op!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:36

Ik heb inmiddels een cake gebakken. Kon niet anders na al die bakselpraat. :+

Hier zit in de buurt ook een molen met leuke bakmixen! Heerlijk winkeltje ook.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:19

Roosch schreef:
Een troost, daar hoef je geen last van hormonen van te hebben, ik heb ook trek in kwarktaart. :')
Morgen verjaardag van vriendin, dan allerlei lekkere hapjes en drankjes. <3

:')

En nu ben ik jaloers.. Ik wil oooooook lekkere hapjes en drankjes! *vind-zichzelf-zielig
Morgen na de test ga ik los met bakken, dat heb ik mezelf nu beloofd haha!

Verder ben ik nieuwsgierig.. Wat voor interieurs hebben jullie? Hier een mix van Bohemian en Urban Jungle.
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 11-10-20 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:21

Pikkepor heeft een cake gebakken. Zullen we samen er naartoe? Moet je het niet flikken in mijn auto te bevallen hoor want daar is zowel ik als Harry, de auto, niet voor bestand.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:23

Bevallen lijkt me in mijn geval ook absoluut nog niet handig.. Ben 'pas' 24 weken. Baby is dan wel buiten de buik nu levensvatbaar, maar de kansen zijn op die termijn echt wel klein..

Ik heb m'n bovenstaande bericht dus geëdit, maar ben ook wel nieuwsgierig hoe kinderkamers/slaapkamers etc bij iedereen hier eruit zien. Kan ik weer leuke inspiratie uit opdoen voor cadeautjes :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:25

Ik slaap alleen in mijn slaapkamer. Staat alleen een bed en kledingkast plus een mini tafeltje met lamp. Hangt ook niets aan de muur. Is koud (enkel glas) en ik heb er verder niets te zoeken. :')

Woonkamer is beetje van alles door elkaar. :+
Zal morgen na het schoonmaken eens een foto maken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:26

Als je nu vlak in de buurt van pikkepor bent als je vliezen breken zit je wel aan het juiste adres bij pikkepor 8-)

Hier overigens dezelfde molen met bakspullen <3

Voor ons interieur geen idee of het een naam heeft :P

Maar zie onderschrift zou ik zeggen :D

Edit. Nee laat dan nog maar even zitten blinnii.
Vond de suiker test al laat :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:32

Oh ja, ik was in de war! :))

Mocht mijn lootje kinderen hebben en iets leuks daarvoor willen, geef dat dan expliciet even aan. Ik heb zelf heuuuulemaal niks met kinderen maar gelukkig een bulk vriendinnen die me daarin kunnen adviseren. 8-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:35

Met 24 weken bevallen lijkt mij geen goed idee nee.
Ineens allemaal lekkere trek hier. :9

Ik weet niet of het een naam heeft... Hier onder een impressie van mn woonkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn meubels zijn allemaal licht onbewerkt eiken. Accessoires oud roze en mat zwart.

Oh en onze aanbouw. <3

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:35

Ooooooh die schedel is mooi! <3 Waar heb je die vandaan?? Zoiets zou ik bij ons op de nieuwe slaapkamer willen. Prachtig!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:37

Bij een woonwinkel hier om de hoek. Vinden hem zelf ook <3 Echt heel mooi bewerkt. Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:01

Mkango schreef:
Roodvos schreef:
Op zich vind ik bakken wel leuk, kleindochter van een banketbakker.
Helaas bakt mijn combimagnetron er niet veel van -O- .
De cake komt niet omhoog, het wordt niet gaar, de buitenkant is zwart en de binnenkant nog rauw of het is keihard en droog.
Ik heb het opgegeven, zonde van de ingrediënten.

Heb je het eens geprobeerd met aluminiumfolie over je bakblik heen? Ik doe dat soms halverwege bij dingen die lang in de oven moeten, zodat ze aan de bovenkant niet teveel verkleuren terwijl ze gaar worden.

Dat kan ik nog wel eens proberen! Dank voor je tip +:)+ .
Moet ik wel even opletten dat ik alleen hete lucht gebruik en geen automatisch programma en de magnetron bij komt :+ .

Blinnii schreef:
Verder ben ik nieuwsgierig.. Wat voor interieurs hebben jullie? Hier een mix van Bohemian en Urban Jungle.

Geen idee, ik koop gewoon wat ik mooi vind. Ik lees ook geen interieur bladen en kijk ook niet naar al die interieur programma's.
Dus die termen zeggen mij ook niets.

Mijn slaapkamer is ongeveer net zo als die van Bellatrix. Maar dan inmiddels wel dubbel glas.
Als ik in de slaapkamer ben is het donker en heb ik het merendeel van de tijd mijn ogen dicht.
Waarom zou ik daar veel moeite voor doen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:22

Ik zag op fb vandaag Halloween hoekjes lanks komen!
Erg leuk.
Pas cup cakes gebakken met mijn dochter.
Hieronder foto's van de babykamer en huiskamer

Afbeelding

Over huiskamers.

Leuke dingen voor in mijn vazen pas gekocht via interireurpareltjes op fb via de kringloop zijn welkom.
Of dingen met hartjes of hartjes planten zijn welkom.
Super leuk!
Ik zag pas een houten hartje of een blok hout.
Nog spijt dat ik hem niet gekocht had.
Had ik zwart kunnen spuiten.
Mijn kleuren nu zijn mat zwart, goud en donker groen.
Voor op de vensterbank zoek ik nog spullen maar mogen niet breder zijn dan 15 cm ivm de jaloeziën.
Het past anders niet op de vensterbank.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn dochter haar kamer toen ze baby was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:27

Gaaf inderdaad die schedel, Marleen!

Ik heb niet een bepaalde stijl. Ik haal veel inspiratie uit andere interieurs, maar haal daaruit wat er bij mij en mijn huis past en waar ik niet over twee jaar op uitgekeken ben. Mijn kantoor is heel strak met weinig kleur, mijn slaapkamer krijgt veel donkere kleuren, want dan slaap ik beter, en de woonkamer krijgt een interieur dat me doet denken aan het huis van mijn opa op Curaçao, dus met veel hout, kleur en planten, maar wel met strakke meubels. Overigens zijn we nog bezig met klussen, dus ik heb geen foto’s. :))

Roosch schreef:
Oh ja, ik was in de war! :))

Mocht mijn lootje kinderen hebben en iets leuks daarvoor willen, geef dat dan expliciet even aan. Ik heb zelf heuuuulemaal niks met kinderen maar gelukkig een bulk vriendinnen die me daarin kunnen adviseren. 8-)
Same. :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:46

Ik geef ook niets om een interieur. Ik heb een tweedehands bank. Vinyl op de vloer in de afdruk grijs natuursteen (dat was wel echt mijn keuze en mensen denken soms dat het echt is), en verder staan er Billy boekenkasten in de kleur wit in mijn woonkamer en heb ik een tv meubel in de kleur wit van Ikea. Er staat nog 1 lelijke blank eiken buffetkast, die gaat weg als er budget is om die te vervangen (en ook zin, want dan moet ik alles verschuiven e.d. en daar heb ik ook werkelijk geen zin in). In de boekenkasten staan mijn duikboeken en paardenboeken (zo'n 650 paardenboeken, een 350 duikboeken) en op de kasten staan wat foto's van duiken en glazen dieren. Ik heb 1 kastje ingericht met spullen die ik van mijn reizen heb meegenomen, daar staan dus wajangpoppen in, fluitjes, gebreide mutsjes van bergvolkeren in Azie, boeddha beeldjes, enz. Verder heb ik geen enkele plant meer in huis. En dat is een verademing. Na jaren planten gehad te hebben, hoef ik nu nergens meer om te denken. Ik kweek wel in het voorjaar dingen op op de vensterbank. Nu ligt de vensterbank vol met kristallen die ik overal en nergens gevonden heb.
Mijn interieur is dus grijs met wit, en een beetje modern. De muren zijn ook wit en voorzien van fijn iets ruw stucwerk, en daar heb ik nog geen gat in geboord, oftewel, er mag niets aan de muren gehangen worden. Dat vind ik zonde van de muren.
In mijn tuin staan nog een paar rode kolen in mijn voormoestuin en daar heb ik zaterdag net weer knoflookteentjes in gepoot en winteruitjes. Ik geef in principe niets om een tuin, maar omdat ik nu thuis moet werken heb ik mijn tuin voor het eerst in 12 jaar eens leeggehaald en echt ontdaan van onkruid (anders deed ik het 2 keer per jaar zeg maar) en bedacht dat ik er wel groenten in kan verbouwen. Mijn voortuin had dus deze zomer doorgeschoten broccoli bloemen :D (en deel heb ik wel gegeten hoor), bloemkolen en rode kolen. :D Het is geen grote voortuin hoor, ik denk dat ik 5-6 vierkante meter heb.
Zaden zijn dus wel welkom, behalve radijs, die lust ik echt niet. Sla-zaad heb ik nog genoeg liggen. Rode bietjes lijkt me ook wel eens wat. Mijn achtertuin heeft 1 druivenstruik die elk jaar veel te veel druiven geeft ;) en daar heb ik ook nog 3-4 vierkante meter waar nog groenteplantjes in kunnen. Maar omdat daar nooit zon komt moeten het planten zijn die het ook doen in de de schaduw.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:04

Roosch schreef:

Hier sluit ik mij ook bij aan :)

germie schreef:
Zaden zijn dus wel welkom, behalve radijs, die lust ik echt niet. Sla-zaad heb ik nog genoeg liggen. Rode bietjes lijkt me ook wel eens wat. Mijn achtertuin heeft 1 druivenstruik die elk jaar veel te veel druiven geeft ;) en daar heb ik ook nog 3-4 vierkante meter waar nog groenteplantjes in kunnen. Maar omdat daar nooit zon komt moeten het planten zijn die het ook doen in de de schaduw.

Rode bieten uit eigen tuin zijn zoveel lekkerder :j . Wel veel werk met klaarmaken. Koken, schillen en dan nog weer verder verwerken.
Die schaduwrijke plek, komt daar weinig zon of helemaal geen zon? Helemaal geen zon wordt een lastig verhaal. Met 2-4 zonuren per dag kan je aan bladgroente denken. Bepaalde soorten kool, sla of spinazie misschien. Geen wortel of vrucht gewassen in elk geval (wortel, biet, bonen).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:11

Oh leuk zaden!

Dit jaar aardbeien en tomaten thuis gehad.

Aardbeien planten staan nog.

Volgend jaar lijkt mij pepers, cherrietomaten of kleine paprika's wel leuk.

Voor meer heb ik nu helaas geen ruimte.

In de toekomst lijkt mij wat bakken op ons grint naast het huis leuk om meer te gaan planten.
Wij wonen in een hoekhuis en langs ons huis een stuk waar niks mee wordt gedaan.

Ik zag pas dat iemand in die grote zwarte bakken witlof had staan.
Wel in de kelder dit moet blijkbaar in het donker.
Ook een leuk idee

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:14

De druiven doen het er goed, maar mijn achtertuin is geheel omgeven door muren en schuttingen. Er komt 's morgens even zon, rond 12 uur is het weg gok ik zo.

Wortelen zijn mislukt, maar dat komt denk ik eerder doordat ik erg oude zaden gebruikt heb. ZE kwamen gewoon niet op. Mijn peperplanten hebben uiteindelijk gebloeid, maar geen vrucht gegeven helaas. En ik denk dat dat komt door te veel schaduw helaas. Er zitten nu een paar stompjes aan, maar het groeit niet meer (te koud, te donker, te nat). Spinazie wil daar wel. De kolen in mijn achtertuin zijn mislukt, maar dat komt denk ik doordat de rupsen ze te lekker vonden.

Rode bietjes zijn erg lekker, maar nooit zelf gekweekt. De rode kolen zijn dit jaar echt gelukt en erg lekker.

Er staat nog 1 miezerige preiplant in de achtertuin, ook die is mislukt door te weinig licht. Ik had meerdere plantjes opgekweekt, maar die hebben het niet overleefd. Misschien haal ik de druif nog weg, dan heb ik iets meer licht in de tuin. IK heb namelijk al jaren een haat-liefde verhouding met die druivenplant. Ik heb altijd een extreem grote oogst en eet er zelf amper van. Het lukt nooit om alles weg te geven. Maar het zijn wel lekkere druiven. De plant is ook al erg oud (stond er al toen ik de woning kocht), is dus goed bonkig, en ik snoei hem steeds goed terug. Maar kennelijk komt er precies genoeg licht bij die druif. Wegdoen is ergens ook zonde.

Een kelder heb ik niet. Dus iets wat echt in het donker moet gaat hier niet.

Mijn voortuin heeft de hele dag zon. Daar is in de zomer droogte soms een issue. Ik kan daar geen bloempotten hebben, wel achter eventueel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:29

Ik hou van plantenstekjes! :-) en wij proberen te ontspullen, op de bloempotjes na! Okergeel is en blijft favoriete kleur in huis welke me beide mooi vinden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:40

pimaude schreef:
Ik hou van plantenstekjes! :-) en wij proberen te ontspullen, op de bloempotjes na! Okergeel is en blijft favoriete kleur in huis welke me beide mooi vinden!

potjes heb ik ook genoeg, maar wat voor stekjes vind je dan leuk?

IK heb wel eens een stukje speciaal mos uit het bos gehaald en dat heeft jaren op de vensterbank in een potje gestaan tot ik er zat van was. Bedoel je ook zoiets?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:43

marleen_88 schreef:
Roodvos schreef:

Ik weet serieus niet waar dit (vet gemaakte) over gaat. Bakwinkeltjes :o?
Hoe ziet dat eruit?
Ik krijg nu echt het gevoel dat ik in een uithoek woon :')

Misschien van die potten met "kletskoekjes" en "oma's appeltaart?"
Anders heb ik ook geen idee. Geen bakwinkeltje ook hier.

Hahaha wij hebben hier winkels die allemaal benodigdheden verkopen voor bakken. Van vormpjes tot cakemixen