Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Uiteraard overweegt Groot Brittannië Lock Down.
Want overwegen betekent niets anders dan erover nadenken. En als je over corona maatregelen nadenkt, dan komt lock down automatisch ter sprake.
Overwegen heeft níéts met met 'definitief besluit' te maken.
Mkango schreef:Femke_Tweety schreef:Uiteraard overweegt Groot Brittannië Lock Down.
Want overwegen betekent niets anders dan erover nadenken. En als je over corona maatregelen nadenkt, dan komt lock down automatisch ter sprake.
Overwegen heeft níéts met met 'definitief besluit' te maken.
Mwah, zo automatisch was dat allemaal niet hier de afgelopen dagen/weken... ze beginnen nu pas een beetje uit de ontkenningsfase te stappen, en ik vraag me af of dat op tijd is. Desondanks, het feit dat ze het überhaupt overwegen zegt wel wat, want tot nu toe was het allemaal struisvogelpolitiek. Er zijn op mijn universiteit (hartje Londen) twee bevestigd besmette studenten, die beiden op de campus, in de gebouwen, op evenementen zijn geweest, en nog heeft de universiteit tot gisteren bij hoog en bij laag volgehouden dat het écht niet nodig was de boel dicht te gooien. Pas vandaag werd er besloten dat vanaf morgen de gebouwen dichtgaan, maar hoeveel mensen er uiteindelijk corona hebben opgelopen op de campus door dit gebrek aan daadkracht? Who knows. (Dat waren overigens interne mails naar staff en studenten, dus geen bronnen die ik hier kan delen.)
Babootje schreef:En eerlijk? Het is een serieuze optie nu. Morgenochtend een nieuwe werkelijkheid. We gaan t weer zien.
Ab Osterhaus zegt t ook: Nederland moet op slot.
Suzanne F. schreef:Ja dit is een dramatische tijd voor hypochonders. Je denkt bij elke kuchje of pijntje meteen oh jee als het maar geen Corona is. Paar dagen geleden ineens wat keelpijn en ik schoot meteen in de stress. Maar niks aan de hand verder.
Suzanne F. schreef:Het totale aantal besmette mensen zal veel hoger liggen. Dit zijn alleen de geteste. Ene land zal inderdaad meer testen dan het andere. Veel mensen weten niet eens dat ze het virus hebben of hebben gehad.
Suzanne F. schreef:Het totale aantal besmette mensen zal veel hoger liggen. Dit zijn alleen de geteste. Ene land zal inderdaad meer testen dan het andere. Veel mensen weten niet eens dat ze het virus hebben of hebben gehad.
moonsparkle schreef:Natuurlijk is het goed je op zoiets voor te bereiden zelfs als het niet zeker is of en wanneer het nodig is.
Electra63 schreef:Ik denk wel dat het een serieuze optie is, nu. Er wordt nu toch wel veel druk uitgeoefend voor een lock-down op de politiek.
Ik ben blij, dat ik dit soort beslissingen niet hoef te nemen.
kiki1976 schreef:Poeh zit nu eens het kaartje van de wereld te bekijken, man dan huilt je hart. Wat een drama (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) is het overal.
China toch weer 34 nieuwe besmettingen, en 8 overleden
Nederland staat in de lijst al op plaats 11
Maar hoe kunnen de verhoudingen zo verschillend wezen qua sterfte gevallen?
Wellicht dat het ene land meer test dan de andere?
China besmet 80.928 - overleden 2345
Italië besmet 35.713 - overleden 2978
Iran besmet 17.361 - overleden 1135
Spanje besmet 14.769 - overleden 638
Duitsland besmet 12.327 - overleden 28
VS besmet 9464 - overleden 155
Frankrijk besmet 9134 - overleden 264
Totale besmette mensen 219.357 wereldwijd
Overleden 8970 wereldwijd
Genezen 85.745 wereldwijd (maar niet alle landen testen dit)