Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:47

Ik denk wel dat het een serieuze optie is, nu. Er wordt nu toch wel veel druk uitgeoefend voor een lock-down op de politiek.
Ik ben blij, dat ik dit soort beslissingen niet hoef te nemen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:48

Kap nou eens met dat gespeculeer over een lock down!

NIEMAND zit te wachten op maatregelen zoals in Italië, Spanje en Frankrijk.

Dan kan ik nu alvast vertellen dat morgen ochtend om 08:15 alle supermarkten helemaal zijn leeggeroofd!

We hebben pas sinds zondag avond te maken met de huidige strengere maatregelen, de uitwerking hiervan is pas op zn vroegst in de loop van volgende week zichtbaar.

Daarnaast zijn er op dit moment nog ruim voldoende ic bedden, dus nu in lock down gaan, gaat echt niet werken en daardoor daar dit gezeik corona alleen maar langer duren.

Wanneer gaat het kwartje nou vallen dat 60%!!!! Van de bevolking besmet gaat en moet worden met Corona voordat we kunnen gaan denken dat we er van af geraken?

Dus corona net genoeg indammen zodat de ziekenhuizen niet overbelast worden en verder de kwetsbare groepen proberen buiten schot te houden.

Maar als de hele gezonde bevolking ook probeert te ontsnappen, dan gaan we er nooit vanaf komen. In ieder geval het komende rest van het jaar niet!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:49

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:50

En eerlijk? Het is een serieuze optie nu. Morgenochtend een nieuwe werkelijkheid. We gaan t weer zien.
Ab Osterhaus zegt t ook: Nederland moet op slot.

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:51

Op1 wordt nu weer herhaald op NPO1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:52

Femke_Tweety schreef:
Uiteraard overweegt Groot Brittannië Lock Down.
Want overwegen betekent niets anders dan erover nadenken. En als je over corona maatregelen nadenkt, dan komt lock down automatisch ter sprake.
Overwegen heeft níéts met met 'definitief besluit' te maken.

Mwah, zo automatisch was dat allemaal niet hier de afgelopen dagen/weken... ze beginnen nu pas een beetje uit de ontkenningsfase te stappen, en ik vraag me af of dat op tijd is. Desondanks, het feit dat ze het überhaupt overwegen zegt wel wat, want tot nu toe was het allemaal struisvogelpolitiek. Er zijn op mijn universiteit (hartje Londen) twee bevestigd besmette studenten, die beiden op de campus, in de gebouwen, op evenementen zijn geweest, en nog heeft de universiteit tot gisteren bij hoog en bij laag volgehouden dat het écht niet nodig was de boel dicht te gooien. Pas vandaag werd er besloten dat vanaf morgen de gebouwen dichtgaan, maar hoeveel mensen er uiteindelijk corona hebben opgelopen op de campus door dit gebrek aan daadkracht? Who knows. (Dat waren overigens interne mails naar staff en studenten, dus geen bronnen die ik hier kan delen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:53

En nu al speculeren op lock down in London !! De media zorgt zo voor verspreiding van nieuws wat veel mensen dien London zijn en van buiten London komen aan zal zetten om morgen maar snel naar huis te gaan in heel Engeland , het virus in de koffer meenemend , slim hoor.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:55

Mkango schreef:
Femke_Tweety schreef:
Uiteraard overweegt Groot Brittannië Lock Down.
Want overwegen betekent niets anders dan erover nadenken. En als je over corona maatregelen nadenkt, dan komt lock down automatisch ter sprake.
Overwegen heeft níéts met met 'definitief besluit' te maken.

Mwah, zo automatisch was dat allemaal niet hier de afgelopen dagen/weken... ze beginnen nu pas een beetje uit de ontkenningsfase te stappen, en ik vraag me af of dat op tijd is. Desondanks, het feit dat ze het überhaupt overwegen zegt wel wat, want tot nu toe was het allemaal struisvogelpolitiek. Er zijn op mijn universiteit (hartje Londen) twee bevestigd besmette studenten, die beiden op de campus, in de gebouwen, op evenementen zijn geweest, en nog heeft de universiteit tot gisteren bij hoog en bij laag volgehouden dat het écht niet nodig was de boel dicht te gooien. Pas vandaag werd er besloten dat vanaf morgen de gebouwen dichtgaan, maar hoeveel mensen er uiteindelijk corona hebben opgelopen op de campus door dit gebrek aan daadkracht? Who knows. (Dat waren overigens interne mails naar staff en studenten, dus geen bronnen die ik hier kan delen.)

Dan is het nieuws dus niet dat het overwogen wordt, maar dat men langzaamaan meer neigt richting besluit tot lock down.

Want dat het binnen de politiek besproken is, de afgelopen dagen, ook in UK, is voor de hand liggend.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:57

Babootje schreef:
En eerlijk? Het is een serieuze optie nu. Morgenochtend een nieuwe werkelijkheid. We gaan t weer zien.
Ab Osterhaus zegt t ook: Nederland moet op slot.

Waarom wil jij zo graag een lock down?

Je bent zzp en je man ook. Dat betekent dus 0 inkomsten....

En ga er maar van uit dat een lock down niet tot 6 april gaat duren maar waarschijnlijk enkele maanden.

Heel de economie gaat naar de klote en het helpt ook nog eens 0,00% het virus uit te roeien. Het is allemaal maar uitstel en geen afstel!

En uitstel totdat er een vaccin is, is gewoon letterlijk onmogelijk!

Ja, dan is volgend jaar iedereen geënt tegen corona, maar dan zijn wel heel veel bedrijven en dus ook gezinnen naar de haaien!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:08

kiki1976 schreef:
Wilders had een motie ingediend voor een lockdown en deze is verworpen

Na het debat gingen ze verder met de motie's.
Wilders had idd een motie ingediend voor een lockdown (overigens geen gehele) en die is verworpen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:14

Ik hoop met heel mijn hart dat de politiek en alle andere mensen hun verstand blijven gebruiken en zich niet door angst en emotie van het padje laten brengen (waar juist Wilders en consorten op varen).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 03:07

Ik geloof niet dat NL aan een lockdown scenario gaat tenzij het echt nodig is. Het is gewoon te desastreus voor de economie met alleen het voordeel dat de zorg even ademruimte heeft (dus zo lang de zorg het aankan heeft een lockdown geen voordelen en alleen maar nadelen). Snap ook niet dat sommige bokkers daar zo hard op hameren. Er is echt al tig keer heel duidelijk uitgelegd wat een totale lockdown zou inhouden en dat we feitelijk al in een soort lockdown zitten.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 05:06

We moeten vooral proberen NIET te stressen want dat is zeer slecht voor je weerstand tegen virussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:07

Hier een grabbelton. Maandag had ik het steeds warm-koud en was ik gewoon niet fit. Precies twee weken nadat ik een bijeenkomst met mensen uit het hele land heb bijgewoond bedacht ik mij gister.
Verkoudheid, stress, corona, griep, vermoeidheid... Het kan allemaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:31

Ja dit is een dramatische tijd voor hypochonders. Je denkt bij elke kuchje of pijntje meteen oh jee als het maar geen Corona is. Paar dagen geleden ineens wat keelpijn en ik schoot meteen in de stress. Maar niks aan de hand verder.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 19-03-20 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:31

Poeh zit nu eens het kaartje van de wereld te bekijken, man dan huilt je hart. Wat een drama (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) is het overal.

China toch weer 34 nieuwe besmettingen, en 8 overleden
Nederland staat in de lijst al op plaats 11

Maar hoe kunnen de verhoudingen zo verschillend wezen qua sterfte gevallen?
Wellicht dat het ene land meer test dan de andere?
China besmet 80.928 - overleden 2345
Italië besmet 35.713 - overleden 2978
Iran besmet 17.361 - overleden 1135
Spanje besmet 14.769 - overleden 638
Duitsland besmet 12.327 - overleden 28
VS besmet 9464 - overleden 155
Frankrijk besmet 9134 - overleden 264

Totale besmette mensen 219.357 wereldwijd
Overleden 8970 wereldwijd
Genezen 85.745 wereldwijd (maar niet alle landen testen dit)
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 19-03-20 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:32

Suzanne F. schreef:
Ja dit is een dramatische tijd voor hypochonders. Je denkt bij elke kuchje of pijntje meteen oh jee als het maar geen Corona is. Paar dagen geleden ineens wat keelpijn en ik schoot meteen in de stress. Maar niks aan de hand verder.

En vergeet het nocebo-effect niet!
(Dat je daadwerkelijk lichamelijke klachten gaat krijgen vanuit psychische angst)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:33

Het totale aantal besmette mensen zal veel hoger liggen. Dit zijn alleen de geteste. Ene land zal inderdaad meer testen dan het andere. Veel mensen weten niet eens dat ze het virus hebben of hebben gehad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:35

Suzanne F. schreef:
Het totale aantal besmette mensen zal veel hoger liggen. Dit zijn alleen de geteste. Ene land zal inderdaad meer testen dan het andere. Veel mensen weten niet eens dat ze het virus hebben of hebben gehad.

Klopt, is hier in NL ook al zo.

Aan de ene kant wil je het nuchter bekijken en het goedpraten in je hoofd dat dit aantal op de gehele wereld bevolking is. Dan lijkt het allemaal niet zo dramatisch, maar dat is het wel

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:41

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:42

Suzanne F. schreef:

Wat dus ook maakt dat de cijfers vertekenen en het virus misschien wel héél snel verspreid, naar niet persé heel duidelijk of ernstig is, maar dat die gevallen nu wel grote impact hebben omdat er geen immuniteit of vaccin is een dus iedereen het kan krijgen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:47

moonsparkle schreef:
Natuurlijk is het goed je op zoiets voor te bereiden zelfs als het niet zeker is of en wanneer het nodig is.

Net zoals dat ze voorbereid worden en plannen klaar hebben liggen voor terroristische aanslagen.

En het is maar goed ook dat die plannen klaar liggen.

Zou een mooie bende zijn als ze op het moment van een ramp of gebeurt is zouden zeggen: Jongens, muntje gooien wat we gaan doen vanmiddag?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:49

Electra63 schreef:
Ik denk wel dat het een serieuze optie is, nu. Er wordt nu toch wel veel druk uitgeoefend voor een lock-down op de politiek.
Ik ben blij, dat ik dit soort beslissingen niet hoef te nemen.

Er wordt gedacht over het verscherpen van de maatregelen of misschien wel het versoepelen.
De experts bekijken het per dag per moment.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:50

Vanuit België komt er in ieder geval enorm veel commentaar op Nederland. Het is een enorm risico dat genomen wordt. Mss valt het mee, misschien loopt het uit op een absoluut drama. Om daar mee te spelen is gewoon onverantwoord...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:51

kiki1976 schreef:
Poeh zit nu eens het kaartje van de wereld te bekijken, man dan huilt je hart. Wat een drama (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) is het overal.

China toch weer 34 nieuwe besmettingen, en 8 overleden
Nederland staat in de lijst al op plaats 11

Maar hoe kunnen de verhoudingen zo verschillend wezen qua sterfte gevallen?
Wellicht dat het ene land meer test dan de andere?
China besmet 80.928 - overleden 2345
Italië besmet 35.713 - overleden 2978
Iran besmet 17.361 - overleden 1135
Spanje besmet 14.769 - overleden 638
Duitsland besmet 12.327 - overleden 28
VS besmet 9464 - overleden 155
Frankrijk besmet 9134 - overleden 264

Totale besmette mensen 219.357 wereldwijd
Overleden 8970 wereldwijd
Genezen 85.745 wereldwijd (maar niet alle landen testen dit)

Gisteren werd op TV gezegd, dat het hoge sterftecijfer in Italië komt door de vergrijzing in Italië.