Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:11

Ineke2 schreef:
Maar dat zijn écht dingen met veel risico op een botsing. Een keer afslaan zonder richting aan te geven als je nog maar net bent weggereden van een stoplicht net na een bocht is dat in mijn ogen niet. Levert geen echt gevaar op.

Echt gevaar niet, maar doorgaans trek je op nadat je een bocht om bent gegaan. Als jij dan ineens (want de ander ziet het niet als jij vergeet aan te geven) weer afremt in plaats van optrekt is dat wel storend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 17:20

Het is zeker storend. Net zoals het storend is dat mensen geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.
Maar toeteren doe je bij gevaar. Anders niet. Ja of het moet zijn dat iemand bij een groen stoplicht niet gaat rijden.

Ik remde overigens NIET, want de bocht die ik daarna maakte zit zó dichtbij na het stoplicht dat ik alleen een klein beetje gas geef om weg te rijden en daarna alweer afsla zonder af te remmen.

__Sannne

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:33

Mhwa, ik snap die persoon wel. Ik had ook getoeterd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:35

Ik toeter niet alleen bij gevaar, maar ook om iemand alert te maken op storend rijgedrag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 17:47

Nouja ik heb dus een andere mening en had zeker niet getoeterd. Deze kleine foutjes zonder gevaar gebeuren nou eenmaal.

Normaal geef ik wel richting, donderdag vergat ik dat per ongeluk gewoon een keer. Dat gebeurt wel meer mensen denk ik zo dat ze zonder een direct gevaar te vormen iets vergeten of een iets minder handige actie uitvoeren. Dat hoort in mijn inziens toch bij verkeersinzicht en een beetje geven en nemen van elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:19

Op snelweg toeter ik alleen als iemand echt niet oplet en slingert ofzo. Binnenstad ga ik wel los :7 (als mensen niet opletten, voorrang nemen waar ze het niet hebben, weg blokkeren, fietsers die gewoon oversteken midden op de weg zonder ook maar een oversteek punt of kijken.... ) toeteren heeft op snelweg weinig zin .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 19:36

Hmm nou ik heb op de snelweg toch een keer voorkomen dat iemand bij mij naar binnen kwam rijden door te toeteren. Hij zat daarna bijna in de vangrail... Maar het was denk ik een goede les om niet met zijn telefoon bezig te zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:05

JPitty schreef:
Euhm... tellen pakketbezorgers die bij een bezorging hun busje zodanig op de weg neerzetten dat je er met geen mogelijkheid met je autootje langs kunt (terwijl de parkeerplaats naast de weg notabene helemaal vrij is) ook als ergernis?

:j mijn grootste ergernis... meestal staan ze zo dat een personenauto er net tussendoor kan... kom ik aanzetten met een stadsbus...

Zoooo jammer dat op onze nieuwe bussen geen dikke tuuuter meer zit. Met de oude bussen had je met 1x toeteren de aandacht van de hele straat.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:36

Nou hier paste een personenauto ook niet voorbij. Heb die parkeerplaats maar als passeerstrook gebruikt... En dan rij ik dus een Fiatje 500, een klein dopje dus.

Over Fiat gesproken, lag vorige week bijna met mijn fiets op de motorkap van een Fiat... Ik wou de rotonde 3/4 nemen, naar de 3e afslag. Bij de 2e afslag wou die Fiat de rotonde af, waar ik hem dus nog wou volgen. En wat er mis ging, geen idee. Of die bestuurder heeft even niet naar rechts gekeken, of ik zat in de blinde hoek. Maar feit is wel dat we allebei onze remmen weer even goed getest hebben op het onderdeel noodstop maken, en dat de schrik er in ieder geval bij mij weer even goed in zat...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:01

Jups huilen die pakket bezorgers die super irritant parkeren.
Zeker met stadsbus geen doorkomen aan soms.

Mensen die zonder verlichting fietsen en wandelen. En geen richting aangeven bij verlaten rotonde of op een kruising.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:08

Begrijpelijk hoor. Heel veel mensen onderschatten hoeveel ruimte een bus of vrachtwagen nodig heeft! Als het aan mij ligt, mogen ze een rijles in een bus en/ of vrachtwagen ook wel als verplicht onderdeel toevoegen bij de autorijlessen.

En inderdaad, die verlichting (of gebrek aan) en het niet-richting-aangeven staan hier ook zeer hoog in mijn ergernissen in het verkeer top 100!!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:31

Ik heb net zoals Anne het recht om op de stadsbus te rijden.

Heb een paar weken terug bijna een wandelaar aangereden met bijna 70 km per uur. Nee daar ben ik niet trots op. Maar op een 80 km weg door rood lopen zonder verlichting is ook vragen om ongelukken. Collega heeft op die kruising paar weken daarvoor een fietser tegen de voorruit gehad.

Ik heb ook C rijbewijs in bezit. Ergens denk ik ook laat mensen maar eens een les op de vrachtwagen of bus volgen. Maar denk dat ze dan misschien nog lakser worden.

Niet alle lijnbussen zijn het zelfde kwa lengte.... 12 of 13 meter...

Touringcars rijden 100 op de snelweg en zijn geeikt, hebben lengtes van 12, 13, 14 of 15 meter. En alle 4 de bussen rijden iets anders en hebben een ander uitzwaaimoment (ook een jaar touringcar gereden)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:42

Dat bussen lang zijn wist ik en dat er verschillende lengtes zijn ook. Hier in Zwolle rijden ook verschillende lengtes, zowel met als zonder harmonica ertussen. De langste is geloof ik 18 meter. Maar ik geef vrachtwagens en bussen (ongeacht wat voor) graag de ruimte. Want dat ze uitzwaaien/ zwenken en bochten ruim moeten insturen, is (dacht ik) toch wel algemeen bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:20

JPitty schreef:
Dat bussen lang zijn wist ik en dat er verschillende lengtes zijn ook. Hier in Zwolle rijden ook verschillende lengtes, zowel met als zonder harmonica ertussen. De langste is geloof ik 18 meter. Maar ik geef vrachtwagens en bussen (ongeacht wat voor) graag de ruimte. Want dat ze uitzwaaien/ zwenken en bochten ruim moeten insturen, is (dacht ik) toch wel algemeen bekend.

Vrachtwagens met meeloop as kunnen het doen met minder ruimte dacht ik. Maar dit kun je niet weten. Maar vergeet ook niet dat die verlengde (werk) bussen ook ruimte nodig hebben. Heb nog iets te vaak dat mensen mij de ruimte niet geven. Neem niet graag stoepjes mee als ik eem raam achterin heb liggen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:29

Ook die hebben zeker ruimte nodig. Dat stoepje is nooit handig, maakt niet uit wat voor lading de wagen heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:49

Ik heb laatst nog een flinke vrachtwagen met aanhanger voor bouw voertuigen geholpen met keren in een heel krappe bocht, we waren toch wel even bezig... was echt een flinke combinatie, hij was verkeerd gereden en moest dus keren, wat echt een drama is op die locatie, zoveel vrachtwagens komen daar die daar niet mogen komen vanwege verouderde TomTom... dus al zo vaak daar moeten helpen met het ondersteunen van omdraaien van flinke combinaties :+ respect hoor voor die chauffeurs al zitten er soms wel echt mensen tussen die alleen maar vooruit kunnen en niet achteruit kunnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 00:55

Rennie89 schreef:
Ik heb laatst nog een flinke vrachtwagen met aanhanger voor bouw voertuigen geholpen met keren in een heel krappe bocht, we waren toch wel even bezig... was echt een flinke combinatie, hij was verkeerd gereden en moest dus keren, wat echt een drama is op die locatie, zoveel vrachtwagens komen daar die daar niet mogen komen vanwege verouderde TomTom... dus al zo vaak daar moeten helpen met het ondersteunen van omdraaien van flinke combinaties :+ respect hoor voor die chauffeurs al zitten er soms wel echt mensen tussen die alleen maar vooruit kunnen en niet achteruit kunnen :+

Daarom rijd ik altijd met Google maps. En check van te voren altijd even nieuwe adressen en de weg er heen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 01:31

Gaat hier om buitenlandse chauffeurs meestal :') dus die snappen er neks van (is op Schiphol waar ik werk en dus te maken krijg met vrachtwagens die verkeerd rijden)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:06

Gister nog een middelvinger gekregen van een gozer die vlak voor m'n neus ging inhalen met 95, op het moment dat je 130 mag. Ja, als ik dan plat op de rem moet, lijkt het inderdaad dat ik Kleef. En om dan een middelvinger op te steken. Wacht dan gewoon tot ik voorbij ben en haal dan pas in.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:16

Ik had weer twee ergernissen afgelopen week:

Een pakketbus stond midden op de weg (de weg is 1 auto breed) en ging kapot. Ik spotte hem om 12.45 al, maar ik kon om 14.00 fietsen naar mijn werk, want hij stond er nog steeds. Mijn auto stond zo geparkeerd dat ik niet weg kon.

Vandaag gaf ik in ons dorp netjes een bestuurder van rechts voorrang. Die vent was handheld aan het bellen en vergat naar rechts te kijken. Werd een toeterconcert van de Volvo waar hij zijn auto bijna in reed en mij. Scheelde een haartje of er waren drie auto’s flink stuk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:22

Eenden en ganzen op de weg. Hier in de wijk gaan ze echt niet de weg af. En de ganzen hier zijn ronduit agressief ook dus dan stap je ook niet uit, maar opzij gaan ze ook niet.
En van de week een moeder gans met kleintjes die de snelweg over ging steken. -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:27

Gisteravond iemand die reed met 1 (stads!) licht aan. De andere koplampen kapot en geen achterlicht. Jemig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:42

En heb je een seintje gegeven? Vaak hebben ze het niet door. Bij mij is toevallig ook 1 stadslicht dood, die ga ik binnenkort vervangen, heb het al wel in huis haha

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:44

Ik ben zo nog wel eens uitgestapt bij een stoplicht omdat iemand met twee kapotte remlichten voor me stond, die hadden ook geen idee tot ik ze aansprak :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:45

Helaas, dat lukte dus niet. Was maar een heel kort stukje, diegene haalde mij in en ik sloeg daarna af. Vandaar dat ik wel kon zien dat voor en achter kapot was (behalve 1 stadslicht dus). Maar dat kan niet anders dat je dit niet zelf in de gaten hebt, in het donker?