[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:06

Hier is het echt goddelijk weer. Bijna niemand buiten, fijn voor mij en de hondjes, wij hebben lekker anderhalf uur door het bos gewandeld <3.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:29

Kunnen de scholen niet weer open, ik word nu al koekoek van buurjongens die het nodig vinden auto’s met stenen te bekogelen en naar een passerende kat te trappen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:58

Mars schreef:
Kunnen de scholen niet weer open, ik word nu al koekoek van buurjongens die het nodig vinden auto’s met stenen te bekogelen en naar een passerende kat te trappen.

Reden genoeg om even de ouders aan te spreken lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:50

En anders even en steen terug mikken :+

Terug meer koters in het vliegtuig. Maar mn nieuwe oordoppen filteren die ruis prima. Alleen niet moeders die denkt dat hele vliegtuig mee wil genieten van haar concersatie met d'r aapje. Schreeuw niet zo mens :roll:

Veilig weer in Nederland. We zijn lekker met iedereen uit elk willekeurig Aziatisch land in 1 vliegtuig gepropt. Dus benieuwd wie dalijk allemaal positief zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:53

Mars schreef:

Ik zeg tuinslang er op. Je auto wassen en per ongeluk uit schieten .Alhoewel ik ze waarschijnlijk zelf al getrapt zou hebben.Wat een etters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:38

Typfouten inderdaad, wel een goeie :))

Hier was net drama omdat kleinkind niet binnen mocht voor een knuffel aan oma. Oma haar reactie "ben ik blij dat we nu een tijdje lekker rust krijgen!"

:')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:49

Varekaj schreef:

Hier was net drama omdat kleinkind niet binnen mocht voor een knuffel aan oma. Oma haar reactie "ben ik blij dat we nu een tijdje lekker rust krijgen!"

Deze is eigenlijk best wel passend dus van nieuwspaal:
https://nieuwspaal.nl/blij-dat-dat-rotk ... O6Q9Td_s24

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:58

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:44

Eilish schreef:
Varekaj schreef:

Deze is eigenlijk best wel passend dus van nieuwspaal:
https://nieuwspaal.nl/blij-dat-dat-rotk ... O6Q9Td_s24

Haha, goeie :D.

Ik verwacht een brievenbuspakketje, iedere keer dat ik kijk waar die blijft, wordt t een dag later :'). Zondag zou die vandaag komen, gisteren zou die morgen komen en vandaag komt ie donderdag :')_!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:08

Komende 14 dagen geen last van gillende koters dankzij thuis quarantaine *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:31

idinn schreef:
Komende 14 dagen geen last van gillende koters dankzij thuis quarantaine *\o/*

Ja... ellende, gelukkig heeft onze stal nu ook regelgeving ivm de crisis... waardoor niet alles bij ons op stal rond loopt te hangen.

Een ander nadeel van die crisis... mijn sterilisatie is (weer) uitgesteld :')
Het lot wil volgens mij echt heel erg graag dat ik mij voortplant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:45

Nadeel hier is dat de kans vrij groot is dat ik zelf Corona heb. Iets met drukke stad in Nepal, vliegvelden en vooral: vliegtuig vol Nederlands en andere nationaliteiten uit elk te bedenken Aziatisch land geplukt en door elkaar heen gezet.

Maar we gaan het afwachten. Tot nu toe kan ik mijn huidige symptomen nog toeschrijven aan vliegtuigairco en jetlag :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:22

Ik snap niet wat er zo leuk is aan foto's van een babybuik :'). Ik vind dat altijd zo lelijk, die dikke buiken vol met aders en ontplofte navel :').

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:31

Waarom krijg ik het idee dat vooral mensen met kinderen denken dat de regels nu niet voor hen gelden :n Massa’s mensen met kinderen overal. Zie hier en daar ook wel een stel lopen, maar mensen met kinderen lijken elkaar nog wel meer op te zoeken ook dan mensen zonder kinderen. Ook collega’s hoor: “Ja we gaan maar even erop uit met ze, want anders vervelen ze zich zo.” Ja dus, denk ik dan. Ze leren zich maar vermaken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:11

Ik snap niet zo goed dat gezinnen die in één huis wonen (en dezelfde oppervlakken aanraken) buitenshuis zo nodig 1,5 meter uit elkaar moeten lopen. Naast elkaar. In een park. Zo dat ik als eenling met geen mogelijkheid er voorbij kan.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:04

Ugh iedereen “moet” binnen blijven.
Maar toch fietsen die kleine rampdingen s avonds rond. Zonder ouders en zonder licht ...
En ik had ze bijna onder mijn auto :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 01:10

Kmbrly schreef:
Ugh iedereen “moet” binnen blijven.
Maar toch fietsen die kleine rampdingen s avonds rond. Zonder ouders en zonder licht ...
En ik had ze bijna onder mijn auto :

Naja, kan me er best iets bij voorstellen dat als “free to a good home” niet werkt, je ze na een paar dagen dan maar zonder licht naar buiten schopt, hoef je ze in elk geval niet zelf de nek om te draaien. O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:00

Ceffyl schreef:
Waarom krijg ik het idee dat vooral mensen met kinderen denken dat de regels nu niet voor hen gelden :n Massa’s mensen met kinderen overal. Zie hier en daar ook wel een stel lopen, maar mensen met kinderen lijken elkaar nog wel meer op te zoeken ook dan mensen zonder kinderen. Ook collega’s hoor: “Ja we gaan maar even erop uit met ze, want anders vervelen ze zich zo.” Ja dus, denk ik dan. Ze leren zich maar vermaken.

Er zit hier achter een kinderschoenenwinkel en daar zaten gister ook gewoon gezinnetjes schoenen te passen. Ja sorry maar dat lijkt me nou écht iets wat wel heel even kan wachten, of niet dan :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:02

Nog een reden geen kinderen te willen. De torenhoge opvangkosten _O-.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:06

Je kan er heel hard van over de emmer gaan als iemand een opmerking maakt over dat de natuur zo werkt
Maar het is in weze wel gewoon zo
Ik doe ook mijn best om medemens te beschermen
En de zorg te ontzien
Maar het is nu eenmaal zo dat er uitbraken voorkomen van x y z
Neem konijnen en myxomatose
Heel ruk , maar daar gaan er een hoop van dood
En wij als diersoort hebben nu dan weer Sars-cov-2/covid-19

Nu zijn wij geen konijnen en kunnen we voor zover ik weet een stuk meer redeneren en relativeren etc waardoor we idd als we als collectief zouden functioneren verdere verspreiding en besmetting ernstig zouden kunnen beperken
En een deel van de bevolking doet dat ook (helaas zijn er ook genoeg kansloze types die het allemaal onzin vinden)

En ik hoop ook van harte dat de uiteindelijke schade heel erg beperkt blijft
En dat de verspreiding dermate afgeremd word Zodat de medische sector het kan blijven bijbenen
Maar hoe erg we het ook vinden en hoe verdrietig het ook is
uiteindelijk is het idd “de natuur”

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:09

En er zijn als je het zo bekijkt best weinig mensen gestorven. Voor een “plaag” dan. Vroeger stierven met dit soort dingen gewoon halve landen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:11

Medisch kunnen we nu ook veel meer als vroeger

Maar verspreiding gaat dan weer wel sneller door hoe klein de wereld is geworden door ons moderne globale transportsysteem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:59

En daarom zit ik braaf 2 weken binnen met m'n potentiële corona hoofd :+ Hoef ik me ook niet te irriteren aan al die samenscholende gezinnetjes, hangjeugd en hangbejaarden.

En voordeel van thuiswerken.. om 6 uur laptop aan, achter laptop eten en dan om 2 uur is het weer alle tijd voor jezelf 8-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:16

Sonja_vR schreef:
Neem konijnen en myxomatose
Heel ruk , maar daar gaan er een hoop van dood
En wij als diersoort hebben nu dan weer Sars-cov-2/covid-19

Grappig dat je deze noemt, is namelijk een voorbeeld van een virus dat van nature juist níet voorkwam in Europa en Australië. Het is daar opzettelijk door de mens geïntroduceerd.

Dus ja, virussen zijn natuurlijk en pandemieën zoals deze horen erbij. Dat er mensen aan sterven is ook niet 100% te voorkomen. Maar wij kunnen gelukkig ook ons gezond verstand gebruiken om onszelf en anderen te beschermen.

En dat houdt in dus niet je jong met zijn tengels alle appels in de supermarkt te laten vastpakken 8)7 Grrrr

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:24

Gisteren ook een moeder met het kind in het boodschappen gedeelte van het karretje.Normaal is dat al vies met de schoenen nu helemaal.Ik hoop altijd dat dat kind er uit valt(zonder veel schade natuurlijk)