Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:57

Froukje schreef:
Ok, ik geef het op. Sommige mensen snappen echt niet hoe dat werkt, pakketjes versturen..
[ [url=m/hFUDoL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan verwachten ze ook nog dat ik onze bezorgers hier op aanspreek ook 8)7

Pakket is dus beschadigd......

Misschien niet leuk om te horen, maar het is ook absurd hoe er tegenwoordig vaak met pakketten gegooid en gesmeten worden.

Om van beschadiging door doodleuk buiten in de regen te laten staan nog maar niet te spreken.....

Leuk hoor, als de bezorger een stuk elektronica buiten in de achtertuin neerzet terwijl jij enkele dagen aan de andere kant van het land zit.... dat had gewoon naar een pick up gemoeten ipv maar buiten neerzetten zonder neerzettoestemming.

Het is allemaal niet gratis hè? Je betaalt er dik voor, dan mag je óók verwachten dat er tenminste de service geleverd wordt die ze beloven.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:59

Froukje schreef:
Ok, ik geef het op. Sommige mensen snappen echt niet hoe dat werkt, pakketjes versturen..

:oo jemig hee, wat denken die mensen toch.

En idd, mooi gesproken Urielle. Ik zie hier regelmatig bezorgers in de buurt wanneer er weer eens niemand open doet. Hoe irritant.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:02

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Misschien niet leuk om te horen, maar het is ook absurd hoe er tegenwoordig vaak met pakketten gegooid en gesmeten worden.

Om van beschadiging door doodleuk buiten in de regen te laten staan nog maar niet te spreken.....

Leuk hoor, als de bezorger een stuk elektronica buiten in de achtertuin neerzet terwijl jij enkele dagen aan de andere kant van het land zit.... dat had gewoon naar een pick up gemoeten ipv maar buiten neerzetten zonder neerzettoestemming.

Het is allemaal niet gratis hè? Je betaalt er dik voor, dan mag je óók verwachten dat er tenminste de service geleverd wordt die ze beloven.

Je denkt toch serieus niet dat een houten kerstboompje op zo'n doos blijft zitten als die 3x over een sorteerband moet?

Onze bezorger heeft die hele kerstboom nooit gezien, die was er al veel eerder vanaf.

Het enige wat je óp een pakket moet plakken is een adres sticker, de rest moet je lekker aan de binnenkant stoppen als je wilt dat het aankomt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:03

Froukje schreef:

8)7 Als je je om zo iets drukt maakt moet je na gaan hoe goed leven zulke mensen hebben :roll:

iedereen snapt toch dat het over banden enzo gaat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:08

Als je een pakket wil versturen als cadeau, dan stop je extra doos eromheen. Dan blijft alles heel. Iets los aan de buitenkant is gewoon heel erg riskant. Net als verpakken in cadeaupapier en dan verbaasd zijn dat dat gescheurd is.

Dat heeft niks te maken met het omgaan met pakketten, waar het soms wel echt enorm mis gaat. Dat zou wel wat serieuzer genomen moeten worden. Een telefoon hoort niet krom aan te komen, dat is echt met veel geweld gegaan. Ook een pakket wat breekbaar is met stickers erop hoort niet neergegooid te worden bij bezorging ipv aangegeven op neergezet.

Dit was de telefoon... Die kwam terug van reparatie :+
Afbeelding

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:10

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om je reactie, maar het is wel duidelijk dat je geen flauw idee hebt hoe het werkt.

Misschien een idee om een dagje mee te lopen.

Echwel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:19

Wat fijn dat we ons zo druk kunnen maken om luxeproblemen, door al dat bestellen, komen werkelijk belangrijke pakketten zoals verbandmiddelen te laat aan en onze werkelijk geweldige bezorgers doen er alles aan om deze pakketten toch te laden...echt dikke pluim voor alle mensen bij alle bezorgdiensten

maar he het kerstboompje voor tante Dora is belangrijker.....

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:43

Jemig :’)
Ik stuur ook kerstcadeaupakketten, leuk ingepakt dus. Maar daar gaat toch echt extra plastic omheen, want je kunt niet verwachten dat lintjes en dingetjes anders blijven zitten.
Mensen zijn gek…

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:53

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Volgens mij wil je het ook niet horen. Als je denkt dat dit kwalificeert als 'beschadigd' dan heb je echt een hele kleine visie op wat er in de postverwerking allemaal gebeurt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:09

Kun je nagaan hoe lang het allemaal zou duren als ze alle dozen met fluwelen handschoentjes moesten aanpakken en verplaatsen :D

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:22

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Je betaalt er dik voor? Weet niet wat jij betaalt, ik vind het goedkoop. Van de andere kant van het land of bijv. Duitsland, een paar euro. Daar kan ik het niet voor ophalen hoor. Moet zeggen dat ik zelden tot nooit problemen heb met bezorging.

En het pakket is niet beschadigd, de verpakking is wat beschadigd, da's iets heel anders! Je verwachtingen zijn niet realistisch.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:31

Oh wow, daar zou ik ook niet om durven te klagen. Dat kerstboompje bedoel ik. Er wordt nou niet echt zachtzinnig met pakketten omgegaan, wat ik trouwens ook wel snap. Dat pak je dan toch gewoon goed in, en zeker niets aan de BUITENKANTvan het pakket? Ik heb ook wel eens een doos gehad die beschadigd was, nou ja, zolang de inhoud nog heel is hoor je me niet hoor. ( En als de inhoud kapot is, maar duidelijk niet goed verpakt geef ik de post ook niet de schuld, dan moet ik bij de winkel wezen.)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:12

Ik zag iemand reageren met afleveren op post nl punt maar gezien ze alles willen dicht gooien moeten die ook dicht. Veel punten kunnen het niet veroorloven open te blijven voor het aannemen en ophalen van pakketten. Ik ben bang dat het een chaos wordt als alles dicht moet zo voor kerst.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:31

candalisa schreef:
Ik zag iemand reageren met afleveren op post nl punt maar gezien ze alles willen dicht gooien moeten die ook dicht. Veel punten kunnen het niet veroorloven open te blijven voor het aannemen en ophalen van pakketten. Ik ben bang dat het een chaos wordt als alles dicht moet zo voor kerst.

Ik weet het wel zeker :( Er is al chaos nu alles nog open is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:48

Ashleytjuhh schreef:
Urielle: ik zie dat jij bij postnl werkt.

Ik werk bij een concurrent, sorry :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:58

Echwel schreef:
Wat fijn dat we ons zo druk kunnen maken om luxeproblemen, door al dat bestellen, komen werkelijk belangrijke pakketten zoals verbandmiddelen te laat aan en onze werkelijk geweldige bezorgers doen er alles aan om deze pakketten toch te laden...echt dikke pluim voor alle mensen bij alle bezorgdiensten

maar he het kerstboompje voor tante Dora is belangrijker.....

Dat. Afgelopen week had iemand bij een klant materiaal besteld om een rouwstuk te maken voor een familielid en dat doosje was kwijt. Wel weg gegaan uit ons depot, nooit aangekomen bij het depot dat moest leveren en nergens gescand. Kijk, dat vind ik echt rot, want die mensen hebben dan echt wel even wat anders aan hun hoofd. Toen is een van de chauffeurs na zijn dienst nog naar de klant gereden om half 9, laadadres anderhalf uur verderop, om zo'n doos af te halen zodat die de volgende ochtend voor 8 uur bij de ontvanger kon zijn.

Maar een Gerda die loopt te piepen dat haar tuinset een dag later komt... Mens wat ga je er überhaupt mee doen in december? :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:59

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Nee, het pakket is niet beschadigd, de verpakking is beschadigd. Die dient ook as bescherming voor wat erin zit, dus als dat nog prima is, is de aflevering geslaagd :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:02

Urineleider precies dat..

Het is werkelijk een luxe probleem wat meeste mensen hebben...
Dan geen cadeautje who cares er is zoveel meer in dewereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:04

Ja, ze zeiken eigenlijk over niets hé :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:04

Echwel schreef:

Urineleider _O-

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:05

Urielle schreef:
Smee__ schreef:
Nou inderdaad. Als aanvulling heb ik ook nog het sorteren van de pakketten, chronisch te weinig mensen. Je mag best een ochtendje komen helpen hoor, we beginnen om 05:00 :+

Er is ook weer ergens een storing geweest. Hier op ons depot missen we alleen al 7000 pakketten vandaag die ergens blijven hangen zijn.

Sorry, had jullie niet buiten beschouwing willen laten, was alleen vanwege minder klantcontact.

Wij hebben een shift om 17 uur, die de binnenkomende goederen vanuit de klanten en de depots uit de hele Benelux sorteert. Eigenlijk zijn ze om 2 uur klaar maar ze staan regelmatig tot 5 uur. Dan het team van 2 uur s nachts, wat de ritten voor de chauffeurs sorteert, assisteert met laden etc. Staan momenteel tot 12 uur s middags en worden regelmatig nog daarna ingeschakeld om spoedzendingen weg te brengen.

Inderdaad een chronisch tekort aan personeel daar. Geen hond wil het doen, dus we hebben een handjevol ervaren rotten in het vak, enkele Mbo-stagiaires, een grote groep welwillende hardwerkende mensen waar dingen soms fout lopen omdat ze geen Nederlands of Engels kunnen en ingehuurd personeel (vaak anderstaligen) waarvan het de helft niet kan schelen of het goed of slecht gaat als ze hun salaris maar krijgen.

Deze mensen zijn goud waard maar dat laat hun salarisstrook niet zien.

Zo vatte ik het ook niet op hoor! Puur als aanvulling dat dat proces er ook nog tussen zit :)) En het is inderdaad keihard werken voor een niet heel fantastisch salaris. Gelukkig hebben we een leuk team en proberen we er met z'n allen wat van te maken maar het is soms wel afzien :=

Daar komt dan nog bij dat we in principe een target hebben van 200 pakketten per kwartier opgooien. Dat is zo'n 4/5 seconden per pakket. Ik probeer er echt rekening mee te houden om het enigszins voorzichtig op de band te krijgen maar er gaat in de vlugheid wel eens iets mis. Doen we echt niet expres :=

Exitium

Beste autocorrect van het jaar :') :')

Echwel

verootjoo schreef:
Echwel schreef:

Urineleider _O-

Autocorrect _/-\o_
Koude handen en honden aan de lijn geen excuus he
Laatst bijgewerkt door Echwel op 18-12-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Ik heb een leuke nick voor de autocorrect _O-

Smee__

Exitium schreef:
Beste autocorrect van het jaar :') :')