Karma schreef:Wat is "cis"?
Dat je bijvoorbeeld geboren bent met vrouwelijke geslachtsorganen en je ook vrouw voelt
Een cis vrouw is geboren met een vagina, baarmoeder enz. en wil daar ook niets aan veranderen. Een transvrouw is geboren in een jongenslijf maar is in het hoofd vrouw.
purny schreef:Ik zie het basisinkomen niet meer dan een bijstandsuitkering. Je krijgt gratis geld van de overheid. En aangezien sommige inwoners van NL het wel lekker vind om hun handje op te houden zullen ze hierdoor geen stap harder lopen naar een baan.
Dat blijkt in de praktijk niet zo te werken. Veel mensen zouden wel minder gaan werken, maar er zeker niet mee stoppen, en ook veel mensen die nu een uitkering krijgen, willen maar al te graag aan het werk. Je hebt altijd een kleine groep mensen (maar dat is echt een heel klein percentage) die het idd wel makkelijk vindt, maar het grootste deel blijft gewoon werken.
purny schreef:En hoe willen ze dit financieren dan?
Dat is vrij eenvoudig te realiseren door belastingen en accijnzen.
Noisy schreef:Wij zoenen ons kind ook op de mond, of beter gezegd, hij ons maar anderen geeft hij een knuffel. Tis maar wat je ze leert
Mijn vriend en ik hebben het daarover gehad. Wij zijn geen fan van 'afgedwongen' intimiteit, dus we zouden het bij ons kind laten. Als kind niet wil zoenen/knuffelen/whatever is het prima. Handje geven is ook oke.