Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:11

maar het is een soort 2 onder 1 kap toch? die hebben toch zovaak een dakkapel, kijk je niet bij elkaar naar binnen?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 15:13

Kamer heeft nu geen ramen en een schuin dak, dus zelfs van een dakkapel met afgeplakte ramen knapt het flink op en kunnen we het gebruiken als slaapkamer ipv rommelhok.

Dakkapel plaatsen mag sowieso. Openslaande ramen en uitzicht alleen met toestemming van de buren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:20

Moonfight schreef:
Kamer heeft nu geen ramen en een schuin dak, dus zelfs van een dakkapel met afgeplakte ramen knapt het flink op en kunnen we het gebruiken als slaapkamer ipv rommelhok.

Dakkapel plaatsen mag sowieso. Openslaande ramen en uitzicht alleen met toestemming van de buren.

Je kan in de dakkapel ook meteen melkglas laten zetten, dat wordt ook wel gedaan in dakkapellen voor badkamers.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:42

Nondeju buren zetten geloof ik de koffie met azijn, wat een rot mensen. Dat ze nog geen hekel aan elkaar hebben :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:48

Wat bizar toch joh... Die mensen zouden denk ik een rolberoerte krijgen als ze ooit in een woonwijk terecht zouden komen met overal buren en ramen met zicht op elkaar :') :') :') wat een prinsesjes

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:49

fokfanaat schreef:
Moonfight schreef:
We hadden vandaag gelijk een brief ontvangen dat ze vinden dat we die niet mogen plaatsen omdat deze zich binnen 2 meter van de erfgrens bevind. Maar zolang we de ramen afplakken houden we ons netjes aan alle regels. Ze dreigen een rechtszaak te starten als deze toch geplaatst word. We gaan het zien :')

is het 2 meter binnen de echte erfgrens, of die zij in hun hoofd hebben?

Precies mijn gedachte!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:49

LaPluche schreef:
Nondeju buren zetten geloof ik de koffie met azijn, wat een rot mensen. Dat ze nog geen hekel aan elkaar hebben :')

:')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:53

Niet te filmen

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:08

Mooi dat ze gelijk weer dreigen met een rechtszaak. Ben benieuwd of ze dat ook doen zodra ze die andere verliezen + bijkomende kosten..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:42

kan niemand die buren van je vertellen dat het goedkoper en minder stressvol is voor ze als ze zelf verhuizen?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:49

Jeetje, een soap is er niks bij......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:41

Zeg even dat ze verhuizen. Dan kopen wij hun huis, krijg jij jou stukje terug en jou dakkappel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:45

Hebben ze een geldboom ofzo dat ze zoveel geld aan een advocaat kunnen besteden....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:05

Misschien wel kinderen waar ze (ook) ruzie mee hebben en die ze de erfenis niet gunnen :=

Nee, flauw natuurlijk Y;(

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 19:27

Ik wil je buren best mijn rekeningnummer doorgeven.
Als ze toch van hun geld afmoeten, het is welkom.

Matglas ipv helder glas is een goed idee.
Staan jullie huizen haaks op elkaar?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 20:01

Ze hebben nu wel een rechtsbijstandverzekering afgesloten en deze brief via de rechtsbijstand laten versturen :'). Bijzonder is ook dat we de brief nu al 2x in de bus hebben gehad. Beide aangetekend verstuurd, beide niet voor getekend of persoonlijk afgeleverd.

Ze hebben een aanbouw aan het originele huis vast en het achterste deel van de originele woning. We kijken straks ook niet bij elkaar naar binnen hoor. De dakkapel heeft uitzicht over de gezamenlijke toegangsweg en een deel van hun gazon in de voortuin.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:03

Moonfight schreef:

Burgerlijk wetboek zegt daar wat over qua privacy. Maar dit is geen toetsingskader voor een vergunning.

Ze kunnen bezwaar maken op die vergunning, maar niet op punten uit het burgerlijk wetboek, dit was in basis al geen te toetsingskader.

Daarin speelt de gemeente namelijk geen rol.

Kans is dus groot dat als ze het daar op willen gooien, de gemeente ze vertelt dat ze daarvoor naar een advocaat moeten gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:09

Rechtsbijstand is niet af te sluiten voor zaken die al spelen dus denk dat ze daar mooi de mist mee ingaan. Geen verzekering die daar intrapt en die brieven zullen ze wel hebben laten schrijven en zelf in de bus gestopt .

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 20:10

Anomien schreef:
Moonfight schreef:

Burgerlijk wetboek zegt daar wat over qua privacy. Maar dit is geen toetsingskader voor een vergunning.

Ze kunnen bezwaar maken op die vergunning, maar niet op punten uit het burgerlijk wetboek, dit was in basis al geen te toetsingskader.

Daarin speelt de gemeente namelijk geen rol.

Kans is dus groot dat als ze het daar op willen gooien, de gemeente ze vertelt dat ze daarvoor naar een advocaat moeten gaan.

Dat klopt inderdaad, de gemeente toetst het alleen aan het bestemmingsplan.

Mocht het niet overeenkomen met het burgerlijk wetboek dan moet dat via de rechter. Maar het is niet in strijd met het burgerlijk wetboek :). Niet dat dat de buren tegenhoudt natuurlijk. Maar we zien wel eens hoe ze er in staan als we de andere rechtzaak achter de rug hebben en de dakkapel zit er op. Ze willen namelijk de plaatsing van de dakkapel voorkomen (waarschijnlijk gewoon om te narren). Als hij er eenmaal opzit zijn ze misschien niet meer gemotiveerd om er een rechtszaak van te maken. Zeker als al vaststaat dat het niks uit gaat halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:14

bigone schreef:
Rechtsbijstand is niet af te sluiten voor zaken die al spelen dus denk dat ze daar mooi de mist mee ingaan. Geen verzekering die daar intrapt en die brieven zullen ze wel hebben laten schrijven en zelf in de bus gestopt .

Naar mijn weten kan je ook geen rechtsbijstandsverzekering afsluiten tijdens lopende zaken. Dus dit zou wel heel vreemd zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:19

Ik denk dat ik toch serieus (nog) eens een gesprek met die mensen zou aangaan om te vragen wat ze nou zo dwars zit. Er is volgens mij iets waarom ze jullie niks gunnen. Misschien is met een goed gesprek de onderste steen boven te krijgen, en kunnen jullie begrip tonen waardoor je meer sympathie krijgt. Ik heb zomaar het idee dat ze er gewoon van balen dat hun familie er niet meer woont en daardoor elke nieuwe bewoner zullen dwars zitten. Met stroop vang je dan meer vliegen dan met azijn. Maargoed - ik kan er compleet naast zitten natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:20

xSCWx schreef:
Ik denk dat ik toch serieus (nog) eens een gesprek met die mensen zou aangaan om te vragen wat ze nou zo dwars zit. Er is volgens mij iets waarom ze jullie niks gunnen. Misschien is met een goed gesprek de onderste steen boven te krijgen, en kunnen jullie begrip tonen waardoor je meer sympathie krijgt. Ik heb zomaar het idee dat ze er gewoon van balen dat hun familie er niet meer woont en daardoor elke nieuwe bewoner zullen dwars zitten. Met stroop vang je dan meer vliegen dan met azijn. Maargoed - ik kan er compleet naast zitten natuurlijk.

Ik heb zo’n gevoel alsof die fase al gepasseerd is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:33

Suzanne F. schreef:
Naar mijn weten kan je ook geen rechtsbijstandsverzekering afsluiten tijdens lopende zaken. Dus dit zou wel heel vreemd zijn.

De vergunning voor dakkapel staat los van de zaak die al speelt, dus vandaar dat de rechtsbijstand deze zaak wel aanneemt. Maar goed, voor ts maakt dat verder ook niet uitz, want dat is verder tussen rechtsbijstand en de buren. Maar wel heel vervelend dat het zo doorgaat. Helaas gebeurt dit vaker, maar je zit er wel mee zulke buren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:52

bigone schreef:

Hoeft in deze niet, de zaak van de dakkapel is een geheel andere zaak en is pas recent opgestart en staat niet in verband met de zaak die nu al jaren loopt over de grond. Dus kan het heel goed wel via de verzekering gaan als de verzekering voor aanvang van de dakkapel kwestie is afgesloten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:54

Moonfight schreef:
Dat klopt inderdaad, de gemeente toetst het alleen aan het bestemmingsplan.

Mocht het niet overeenkomen met het burgerlijk wetboek dan moet dat via de rechter. Maar het is niet in strijd met het burgerlijk wetboek :). Niet dat dat de buren tegenhoudt natuurlijk. Maar we zien wel eens hoe ze er in staan als we de andere rechtzaak achter de rug hebben en de dakkapel zit er op. Ze willen namelijk de plaatsing van de dakkapel voorkomen (waarschijnlijk gewoon om te narren). Als hij er eenmaal opzit zijn ze misschien niet meer gemotiveerd om er een rechtszaak van te maken. Zeker als al vaststaat dat het niks uit gaat halen.

Ik duim voor je dat ze dat dan ook in gaan zien!