Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:18

Dat klinkt best wel interessant zeg. Hou ons op de hoogte hoe het gaat :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:19

Klinkt goed!
Keep us posted :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:20

Ik kijk het inderdaad twee weken aan, om te kijken wat de resultaten dan zijn. Mocht dat nou leuk aanslaan kunnen we misschien wel een Bokt Pod aanmaken :j

Je hoeft niet per sé met meldingen te werken hoor trouwens, hier in de groep is nu ook afgesproken dat we een 'new' icoontje zetten of een camera icoontje, en wanneer je op de foto hebt gereageerd een hartje. Dan kan je ook zien waar je gebleven was zegmaar :j

Het is wel echt een tijdinvestering, want het is wel zo fijn als je vrij vlot reageert op de foto's omdat dat het beste schijnt te werken. Dus tijd voor tijd zegmaar, in plaats van dat je de likes en comments 'koopt' :+

edit; hier staat het nog een keer in het Nederlands uitgelegd trouwens;
http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/ ... en-volgers\

https://www.sellyourstuffonline.nl/wat- ... agram-pod/

Erg handig :j

enamorada

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:31

Een Bokt Pod lijkt me een goed idee. Klinkt wel interessant! Maar wat bedoel je precies met ‘echte’ reacties? Kun je een voorbeeldje geven? Ik snap het nog niet helemaal. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:32

Mensen met een openbaar account, wat is jullie reden dat jullie heb openbaar hebben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:35

Het wordt sneller opgepakt als je reacties niet te 'algemeen' zijn. Dus als je op alle paardenfoto's 'Lief paard zeg!' typt, dan gaat ie minder hard omdat ie;

1) algemeen is
2) te kort is (3 woorden, het wordt sneller opgepikt vanaf 4 woorden)
3) geen persoonlijke touch/interactie (door bijvoorbeeld de plaatser te mentionen)

Een rij emoticons (hartjes, hartjesgezichten, paardenhoofdjes ofzo) wordt ook niet goed opgepakt, dus hoe 'persoonlijker' je het maakt, hoe 'echter' de reacties dus zijn, waardoor het bereik en de weergaven van je foto's omhoog gaat. IG ziet dan namelijk dat op het moment dat jij die foto plaatst, heel veel mensen direct op je foto reageren en er daadwerkelijk mee communiceren. Dan moet je foto wel interessant zijn (volgens IG) en wordt je dus hoger geplaatst in de newsfeed :j

Dus 'Lief paard zeg!' is niet per sé fout, maar dan werkt zo'n pod minder goed. Als je ervan maakt @PietjePuk ik vind het zo'n leuk koppie! Hoe lang heb je X al? Doet ze dat nou vaker?

Dan creëer je interactie, want men gaat op elkaar reageren, mensen worden gementioned, dus IG merkt dat er wat gaande is. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:36

Wat slim!!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:38

Aha :)* Dus de reacties moeten wat langer zijn en echt persoonlijk naar de fotoplaatser gericht zijn? Bij vrienden doe ik dat sowieso, emojis enzo gebruik ik vooral bij mensen die ik niet goed ken/niet weet wat ik moet reageren. Lijkt me wel lastig als je de persoon niet zo goed kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:38

Klinkt goed!

@ Nayomie : openbaar .. zodat iedereen de foto's kan zien ;)
Vind het wel leuk om te weten wat "de wereld" van mijn foto's en pony's denkt, of ze leuk/interessant zijn zeg maar :)

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:40

Een bokt pod lijkt me super interessant om aan mee te doen!! (beetje beroepsmisvorming misschien met mijn achtergrond als communicatiewetenschapper :D )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:41

Dat klinkt eigenlijk echt heel slim en logisch :P Bij sommige mensen reageer ik vaak al uitgebreider, maar inderdaad bij mensen die ik minder goed ken is het vaak toch een paar smileys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:42

enamorada schreef:
Aha :)* Dus de reacties moeten wat langer zijn en echt persoonlijk naar de fotoplaatser gericht zijn? Bij vrienden doe ik dat sowieso, emojis enzo gebruik ik vooral bij mensen die ik niet goed ken/niet weet wat ik moet reageren. Lijkt me wel lastig als je de persoon niet zo goed kent.

Ja precies! Dat het niet op 'automatisch gegenereerde' reacties lijken.

Het is ook het handigst om zo'n pod inderdaad met gelijke feeds op te zetten. Ik zit dus in een mamablogpod nu :') Maar dat werkt dus wel, want je hebt een gemeenschappelijke factor; bloggen over kinderen.

Zo moet je mij bijvoorbeeld niet in een 'healthy food chicks' pod zetten, ik kan niks leuks zeggen op een havermout kommetje, maar je moet me ook niet in een fashion pod zetten, want ik heb de styling van een oude theepot. :')

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:46

Nayomie schreef:
Mensen met een openbaar account, wat is jullie reden dat jullie heb openbaar hebben? :)

Ik post toch geen heftige dingen of dingen die niemand mag zien, dus zou niet weten waarom ik hem niet openbaar zou zetten.

Ben benieuwd of dat veel reageren op foto's etc echt goed werkt, klinkt wel nuttig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:49

Ik heb een openbaar account omdat het onderdeel van m'n blog is/verlengstuk.

M'n privé instagram is en blijft privé omdat ik daar veel persoonlijkere foto's op zet. Niks geks of wat dan ook, maar zó herkenbaar hoeft m'n zoon bijvoorbeeld ook weer niet op instagram :+

Het heeft in ieder geval al één nieuwe volger opgeleverd _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:54

Leuk idee Rachelle. Normaal reageer ik nooit echt op foto's, maar vind het wel een leuk idee en een ander maak je er blij mee :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:58

Wat een super leuk idee Rachelle! Ik ben heel benieuwd of het werkt :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:03

Nayomie schreef:

Mijn reden is dat je makkelijker te volgen bent. Ik klik zelf ook niet op het followknopje als het account privé is. Ik zet foto’s op insta waarvan ik Mn best doe om niet duidelijk Mn privé omgeving of mijn eigen hoofd er op te zetten, zodat het (hoop ik, het is immers internet) niet al te duidelijk wordt dat ik het ben.

Ook probeer ik er dus met de foto’s echt rekening mee te houden. Foto’s van de koeien op boerderij wel, maar zonder dat het oormerk duidelijk zichtbaar is. Foto’s van in huis wel, maar niet zo dat je kan zien waar ik woon. En daar mijn best op doent, vind ik dat Mn profiel wel openbaar kn

Maar ja, realiseer me nu ook dat mijn insta hier staat, mijn eigen naam wel op bokt rondzwerft, en je dan vast zo bij mijn fb uit komt. Aan de andere kant, mensen die echt kwaad willen vinden je toch wel

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:06

Zijn jullie dan niet bang dat mensen waarvan je liever niet hebt dat ze dat zien, dat stukje van je meekrijgen uit je leven?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:08

Nayomie schreef:
Zijn jullie dan niet bang dat mensen waarvan je liever niet hebt dat ze dat zien, dat stukje van je meekrijgen uit je leven?

Ik heb geen vijanden. En als ik ze al had, die mogen best zien dat ik honden heb en van natuur houd.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:10

Ik heb niet echt vijanden geloof ik waarvan ik denk, oké die mag niks van mij weten. Aan de andere kant denk ik ook, ik wil niet mijn leven laten lijden door mensen die mij niet mogen volgen. Die mensen kan je volgens mij ook blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:10

Ach, als je vanalles op bokt zet krijgen ze dat ook allemaal mee (en misschien nog wel een stuk makkelijker) en dat zal voor alles gelden wat je op internet zet, waar dan ook.

Van mij mag iedereen zien dat ik 2 paarden heb en daar zoveel mogelijk leuke dingen mee doe :j
Dat is dan ook het enige wat op mijn openbaar account komt, de rest (als ik er zelf op sta, of anderen van stal of wat dan ook) komt op mijn privé-account ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:12

Nayomie schreef:

Ik vind het niet erg als iemand waarvan ik het niet wil, ziet dat ik een foto plaats van mijn fiets tussen de herfstblaadjes oid :D Als ik nou super veel zou feesten in veel te korte rokjes, of selfies zou plaatsen van mijn kont in mijn ondergoed (zoals van die "fitgirl" accounts) dan was dat misschien anders geweest, maar dat doe ik niet. :)

En als ik echt wil dat een specifiek iemand geen toegang heeft tot mijn foto's, blokkeer ik diegene gewoon :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:20

Ladybird schreef:
Nayomie schreef:

Mijn reden is dat je makkelijker te volgen bent. Ik klik zelf ook niet op het followknopje als het account privé is. Ik zet foto’s op insta waarvan ik Mn best doe om niet duidelijk Mn privé omgeving of mijn eigen hoofd er op te zetten, zodat het (hoop ik, het is immers internet) niet al te duidelijk wordt dat ik het ben.

Ook probeer ik er dus met de foto’s echt rekening mee te houden. Foto’s van de koeien op boerderij wel, maar zonder dat het oormerk duidelijk zichtbaar is. Foto’s van in huis wel, maar niet zo dat je kan zien waar ik woon. En daar mijn best op doent, vind ik dat Mn profiel wel openbaar kn

Maar ja, realiseer me nu ook dat mijn insta hier staat, mijn eigen naam wel op bokt rondzwerft, en je dan vast zo bij mijn fb uit komt. Aan de andere kant, mensen die echt kwaad willen vinden je toch wel

Is ook mijn reden inderdaad :)

Gezien mijn feed niet specifiek voor een doel is heb ik de ene keer meer volgers bij door een bepaalde foto en soms vallen er af..

Je kunt niet iedereen tevreden houden ;)

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:23

Ik heb een account gemaakt (waar nog niets op staat :') ) en een aantal van jullie gevolgd!

Ga denk ik met name dagelijkse dingen plaatsen, eten <3, wat fotografie en werkdingetjes (design, illustraties).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:24

Ik heb mijn privé account open gezet! inderdaad mensen die ik niet wil, blokkeer ik gewoon :)
@fraaankaaa.v