Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:57

Britta31 schreef:
Zouden we onze dochters van 15 en 17 alleen een weekend thuis kunnen laten.We wonen wel in het buitengebied,dus geen directe buren.Wel een schoonzus in de buurt.Het gaat meer om de nacht.

Ja hoor, deden wij al vanaf 13+16 jaar :)
Desnoods laat je ovenpizza achter, als ze niet kunnen koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:02

Duidelijke regels :j ,deur op slot geen vreemden in huis en na 8 uur savonds de deur niet meer open doen als de bel gaat bijvoorbeeld

Ben de jongste van 5 ,als pa en ma wegwaren lette we op elkaar naja hun op elkaar en vooral mij :P

Worden ze zelfstandig van :))

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:29

Ik bleef met 13/14 alleen thuis en ben alleen. Altijd de deur netjes op slot gehouden, gordijnen dicht maar wel lampen aan (dan zien de inbrekers dat er iemand thuis is maar kunnen ze je niet begluren :+ ) en verder kon ik prima zelf een eitje bakken of een soepje opwarmen. Wij hebben inductie dus er kon ook niet iets ongehoopt in de brand vliegen ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:31

Van een 15 of 17-jarige mag je in principe ook wel verwachten dat ze snappen dat het gas uit moet imo. Of dat de deuren op slot moeten. Ik pastte toen ik een jaar of 10 was al op mijn zusje omdat het niet anders kon en dat ging ook prima. Zorgen dat je als ouder bereikbaar bent ten aller tijden en verder gewoon afspraken maken over wat wel en niet mag.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:33

Het gaat dan om 2 nachten weg.En s'nachts is het bij ons net het hutje op de hei.Geen buren.Koken kunnen ze goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:34

Britta31 schreef:
Het gaat dan om 2 nachten weg.En s'nacht is het bij ons net het hutje op de hei.Geen buren.Koken kunnen ze goed.

Ik denk dat het prima kan, maar jij kent ze natuurlijk het best. Lijkt me ook goed om even met hen te overleggen of ze zich daar prettig bij voelen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:36

Emmaa_ schreef:
Van een 15 of 17-jarige mag je in principe ook wel verwachten dat ze snappen dat het gas uit moet imo. Of dat de deuren op slot moeten. Ik pastte toen ik een jaar of 10 was al op mijn zusje omdat het niet anders kon en dat ging ook prima. Zorgen dat je als ouder bereikbaar bent ten aller tijden en verder gewoon afspraken maken over wat wel en niet mag.

Foutje is zo gemaakt he, is toch spannend met z'n tweeen alleen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:39

Danique schreef:
Emmaa_ schreef:

Foutje is zo gemaakt he, is toch spannend met z'n tweeen alleen thuis.

Tuurlijk, maar de oudste is 17. Die kan je best vertrouwen om nog even een rondje door het huis te lopen voor ze gaat slapwn

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:47

Wow echt.. Ik bleef alleen thuis van mijn twaalfde ofzo :+ , en op mijn vijftiende al ongeveer een week alleen thuis (omdat ik niet mee op reis wou :P )
Waar ben je bang voor?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:36

Ik snap het wel hoor, dat Britta daar goed over nadenkt. Op mijn twaalfde kon ik echt nog niet een nacht alleen zijn.
Maar als je goede afspraken maakt, denk ik dat het wel kan. Ik ben zelf ook 17 en zou het geen probleem om twee nachtjes alleen te zijn, ook al wonen wij ook niet in een drukke woonwijk. Gewoon de deuren goed dicht doen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:24

Britta31 schreef:
Overdag is geen probleem.Ik vindt alleen de gedachten dat 2 meisje s'nacht alleen zijn.Ik denk gelijk aan enge mannen.In een woonwijk met directe buren is dat toch anders.

Ach, de oudste is 17? Dan zou ik mij eerder zorgen maken om wél uitgenodigde mannen (jongens). En hopen dat ze na het feestje je huis weer netjes achterlaten. Helpt wel dat er geen buren zijn die over de muziek kunnen klagen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:26

Dat is wel weer een voordeel.Ach,we zien wel.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:45

oomens schreef:
Britta31 schreef:
Overdag is geen probleem.Ik vindt alleen de gedachten dat 2 meisje s'nacht alleen zijn.Ik denk gelijk aan enge mannen.In een woonwijk met directe buren is dat toch anders.

Ach, de oudste is 17? Dan zou ik mij eerder zorgen maken om wél uitgenodigde mannen (jongens). En hopen dat ze na het feestje je huis weer netjes achterlaten. Helpt wel dat er geen buren zijn die over de muziek kunnen klagen.

Inderdaad _O-

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:15

Ik kwam deze reclame tegen op instagram.

Afbeelding

????

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 23:16

De persoon wil toch niet volwasssen worden en wordt weer kind? :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:19

_Anke schreef:
De persoon wil toch niet volwasssen worden en wordt weer kind? :+

Vond t ook vreemd :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:20

Dementie?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:25

SavannahNx schreef:

[ [url=m/Gep81G.jpg]Afbeelding[/url] ]

????

Deze persoon is dan bc (before christ) geboren... voor de 0 lopen de data namelijk af tot aan de 0 volgens onze huidige telling maar werd een persoon wel ouder.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:28

c_alsemgeest schreef:
SavannahNx schreef:

[ [url=m/Gep81G.jpg]Afbeelding[/url] ]

????

Deze persoon is dan bc (before christ) geboren... voor de 0 lopen de data namelijk af tot aan de 0 volgens onze huidige telling maar werd een persoon wel ouder.

Aaaah

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:31

Ik hou van zulke raadsels en onlogische puzzels :+:
Ben ook goed in escape room's :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:48

Ik dacht alweer veel te modern dus :')
Ik dacht van de persoon heeft zn geboortedatum op social media aangepast :')
Aan iemand van minumaal 1995 jaar had ik niet gedacht :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:51

Ik vraag me af welk soort kansloze bedrijven op zo'n manier reclame maken :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:00

Ik vraag me af waarom ik rode vlekken en jeuk/branderig gevoel krijg en waarvan precies... ik merk het als ik in gras ben geweest of zonet, bij het caviahok schoonmaken (daar zit o.a. gerstestro in). Lijkt me een allergische reactie maar ik ben nog nooit ergens allergisch voor geweest := dus het is wat nieuw voor me. Enig idee waar ik dan precies allergisch voor ben, en kan ik er iets aan doen? Heb er niet echt last van maar kan ik voorkomen dat het erger wordt bijvoorbeeld?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:09

Allergieën kunnen op elk moment in je leven zomaar ineens op komen zetten, of erger worden, helaas. Je zou altijd lang de dokter kunnen gaan voor een allergietestje, dan weet je wat het is waar je op reageert en kun je het vermijden zodat je er geen last van hebt :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:26

Waarom hebben katers , reuen en mensen ( :+ ) tepels maar stieren en hengsten niet? :')