Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:27

Hebben nu voor zaterdag een afspraak met iemand die voor 100 euro de scooter zou komen ophalen die al vier jaar in onze tuin staat weg te roesten... Ben benieuwd of hij komt opdagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:52

Gaat hier ook weer waardeloos, iemand die een bod had gedaan op stoelen, een tegenbod gedaan omdat ik het net iets te laag vond, krijg ik een akkoord terug en wanneer hij zou kunnen langskomen, ik netjes geantwoord.... Radiostilte!
Paar dagen later nette mail gestuurd of er nog interesse was, niks...
Nee weer paar dagen later word het bod in ene verwijderd, zonder mail of wat dan ook.
Was er wel klaar mee dus heb een (nette) mail gestuurd met dat ze het gewoon kunnen mailen als er geen interesse is en ik niet bijt. En kon het niet laten er bij te zetten dat ik het jammer vond dat er nog zo weinig mensen zijn met fatsoen.

Voor de rest ligt mijn hele verkoop stil, geen reacties, zelfs geen onzinbod...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:54

Ja heel vervelend!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:44

Ik heb mijn roestbak/paardencamionette online gezet. Elk redelijk bod wordt in overweging genomen.
Vanochtend een mailtje dat ze 500 bieden. Dat ik geen hoofdprijs krijg weet ik wel, maar behalve roest en de laadbak die eraf moet (houten constructie) rijdt hij nog prima en er zitten net 2 nieuwe batterijen in. En zelfs als oud ijzer krijg ik er nog meer voor :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:07

Biedt zelf nooit 0,01 meer. Vind het persoonlijk zo stom. Dan ga ik meestal voor een euro meer...
Maar ja als je bieden vanaf 10 euro in stelt is de kans dat je met een cent verhoging krijgt.

Verder vervelend van die radiostilte. Moet zelf toegeven dat ik mezelf er wel eens op betrap. Ik lees een mailtje maar antwoord niet altijd direct. Mailtje wordt vergeten en na een paar dagen denk ik er opeens aan

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:13

Sammie schreef:
Dan kun je toch beter een e-mail sturen met ik bied een 10'tje

Klopt, stuur dus altijd de begeleidende mail mee die ik zelf wat aanpas. Nooit rare reacties oid erop gehad dus mensen weten wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:28

_mexx_lady_ schreef:
Verder vervelend van die radiostilte. Moet zelf toegeven dat ik mezelf er wel eens op betrap. Ik lees een mailtje maar antwoord niet altijd direct. Mailtje wordt vergeten en na een paar dagen denk ik er opeens aan

Ach dat kan iedereen een keer overkomen natuurlijk, maar ik had dus op donderdag het bod gekregen, zelfde dag geantwoord, kreeg ik savonds weer een mail die ik de volgende ochtend (vrijdag dus) had beantwoord met dagen wanneer ik kon en daarna dus stil.
Zondagmiddag mail gestuurd of er nog interesse was en vandaag heeft hij het bod verwijderd, dan denk ik dan kan je ook gewoon even een mail sturen dat je geen interesse meer hebt toch? Zijn bijna een week verder.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:14

Bod gehad op mn auto maar dan reageer je en hoor je niks meer :( zoooo irritant!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:17

Ach bij mij zijn ze twee weken terug niet eens op komen dagen :') Sta je daar dik een uur van Piet Snot

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:18

ik wordt een beetje moe van MP.
Doordat bieders vaak anoniem zijn reageren ze idd niet op mail.
Ik heb nu een bod van 28 euro op mp op mijn zgan Anky dekje ik vroeg €35
Dan is het niet raar dat ik terug stuur voor €30,00 mag je hem komen ophalen.... maar natuurlijk geen reactie...
grrrrmblzzzz

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:58

Wat antwoorden jullie wanneer je het eerste en voorlopig enige bod hebt gedaan net boven de 'bieden vanaf prijs',als de verkoper zegt "Je mag het ophalen voor x €.",
maar je dit niet ziet zitten net omdat je de enige bieder bent en zo toch nog wat kan uitsparen.
Ik heb zo al veel toegevingen gedaan.Nu besloten hier niet mee akkoord te gaan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:02

Bedankt voor de reactie, helaas gaat het dan over voor mij.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:29

_Nadia_ schreef:
Bedankt voor de reactie, helaas gaat het dan over voor mij.

Dit inderdaad
Of "€... was mijn maximale bod, dus dan houdt het op, succes met de verkoop"

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:47

Ik zeg er altijd bij dat mijn bod blijft staan, mochten ze er nog op terug willen komen :) .

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 23:58

Het gaat me eigenlijk meer om het principe;waarom meer geven als er niemand hoger biedt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:56

Omdat de verkoper vind dat het meer waard is dan je bod?
Heb dat ook wel een paar keer gehad. Dat iemand het enige bod heeft wil niet zeggen dat het daar dan maar voor weg mag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:46

Maar als je er als verkoper meer voor wil, zet dan je bieden vanaf prijs hoger? Gaat iemand daar onder zitten kan je ze daarnaar verwijzen. Maar ga niet zeuren dat het te weinig is als iemand dan wel je bieden vanaf wil betalen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:48

Had even over het "bieden vanaf" deel heen gelezen. Dan ben ik het met je eens

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:28

een tegenbod mag een verkoper toch geven... mocht je daar niet mee akkoord gaan kan je hem altijd nog weg doen voor de prijs die de koper bood... alleen niet reageren vind ik dan weer zo jammer

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:42

Nou ik had ook weer zoiets, ik doe netjes een bod op MP, vervolgens gaat de koper akkoord, ik vraag om de bank gegevens en geef mijn gegevens vast door en vervolgens een dag niets.... Daarna stuur ik nog een bericht of ze mijn mail wel heeft ontvangen krijg ik daarop terug: ik heb nu een hoger bod, dus als jij dan weer hoger biedt dan is het voor jou! Ik heb netjes terug gestuurd dat zij al akkoord is met mijn bod en dat wij al een deal hadden en ik daarom geen reden zie om mijn bod te verhogen. Nu wil ze het niet meer versturen, ik moet maar hoger bieden. Ik heb haar netjes gestuurd dat ik dit niet correct vind, en het ga melden bij MP.

Ik laat het erbij, het gaat mij niet om die paar euro, maar de manier waarop. Artikel stond er al 3 weken op en ik was op MP iig de enige bieder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:43

Nou dat vind ik ook ergens niet netjes. :=

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:33

Akkoord is akkoord lijkt me... Jammer van die paar euro maar je had een deal

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:56

@Mer1980 Niet correct van de verkoopster.Zij had met jou al een overeenkomst.
Gebeurt jammer genoeg vaker dit.

Ik heb de verkoper gemeld niet hoger te gaan dan mijn huidige bod en heb hen veel succes gewenst met de verkoop.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:11

Nou krijg een berichtje van de verkoper dat ik het alsnog krijg voor mijn vraagprijs |o 8)7 nu twijfel ik wel of ik het doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:17

Dan zal er wel geen andere bieder zijn geweest maar wou ze meer geld... Als je het belangrijk genoeg vindt zou ik erop in gaan :)