Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:22

Nou ja ik ben dan wel zo dat ik boos HEE!! BLIJF JIJ ES EVEN VAN ME AF! door een coupé schreeuw. Maar ook op dat punt ben je al veel te veel stations te ver natuurlijk.

En inderdaad Eclair, niet boos worden op jezelf. Boosheid is een heel logische reactie (boosheid en angst zijn twee kanten van het zelfde) maar niet jouzelf dingen verwijten.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:24

Kan zijn dat ik degene dan een tik geef , wat bezielt die gast :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:26

Ik durfde het ook simpel weg niet :o Ik was ook best wel verbaasd van mezelf, normaal heb ik wel een grote bek.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:33

eclair98 schreef:
Ik durfde het ook simpel weg niet :o Ik was ook best wel verbaasd van mezelf, normaal heb ik wel een grote bek.

Maak je niet druk, emoties zijn rare dingen. Laat er vooral je dag niet door verpesten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:46

Ik heb geleerd: als zoiets gebeurd, LUID EN DUIDELIJK zeggen dat je hier niet van gediend bent, liefst zo hard dat de rest van de coupé het ook hoort. Dan weten andere mensen dat er wat gaande is, vestig je de aandacht op het gedrag van meneer zodat het voor hem een stuk minder spannend wordt. Als je mazzel hebt gaan anderen zich er ook mee bemoeien en meneer aanspreken dat dit niet echt jofel is, maar dat is altijd maar afwachten -O- .

Maar goed, dat is natuurlijk wel heel makkelijk praten. Ik denk eerlijk gezegd dat ik net zo als jij gereageerd zou hebben :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:56

Het is inderdaad makkelijk om te bedenken wat je had kunnen doen (en het is ook wel goed om daar over na te denken), maar voel je niet rot omdat je dat niet gedaan hebt, wees trots op wat je wel gedaan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:37

verootjoo schreef:
Je reis plannen lijkt me ook wel normaal.... Je gaat toch niet willekeurig bij een bushalte staan en wachten tot er eentje komt :o?
Maar ik ben ook maar een provinciaaltje. Wij gaan hier altijd met de auto en als ik met het OV moet ben ik daags van tevoren al met de voorbereidingen bezig :')

Dat doe ik dus eigenlijk nooit. Als ik vanuit mijn huis naar het huis van mijn ouders ga dan loop ik naar de bushalte, stap ik in de bus waar ik hooguit een kwartiertje op moet wachten, dan stap ik in de trein naar Amsterdam Bijlmer óf naar Amstel, ligt eraan welke sneller is, en vanuit daar rol ik zo de bus naar Almere in. Komt geen planning aan te pas. Ook ik word dus onwijs zenuwachtig van de zomerdienstregeling waarin ik ineens moet gaan uitrekenen hoe laat ik de bus pak.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:40

Kom maar hier. We leren 't je wel af :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:57

Ik hoor net dat er een man is die vaker meisjes lastig valt :oo

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:39

Geen idee of dat het kan, maar misschien kun je een melding bij NS met een beschrijving van die man. Dan weten de conducteurs ook dat ze daarop moeten letten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:50

Spontane staking op het belgische net.. Just what we needed..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:35

ik ga morgen voor het eerst met de trein naar amsterdam! spannend, maar wel ontzettend leuk!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:33

Tuurlijk.. Gister 20 min vertraging en nu rijd de trein niet en mag ik een half uur wachten. Wat is dit? 8)7
Mag ik morgen zeker de aller eerste trein nemen want dan is er zeker ook van alles mis? :\

En stomme is.. Vanmiddag schijnt het niet bepaald mooi weer te worden dus ging expres al half uur eerder.. Lekker dan. :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:35

Op het moment geen ergernis maar een topje voor NS. Mogelijk reeën met kalveren op het spoor dus we rijden wat langzamer.

Wat is hier eigenlijk de "regel" voor? Is dat hetzelfde als wanneer er mensen lopen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:08

Vanmorgen een ergernis van de buschauffeur gevonden. Magische deuren! :wow: Ze gingen uit zichzelf dicht...echt waar. Hij drukte nergens op (zag ik, want ik zat vooraan) en nog voor de laatste binnen was (of buiten, de achterdeur deed hetzelfde) ging de deur dicht. Moest hij weer op het knopje drukken om de laatsten binnen/buiten te laten :') Gaat ie ook heel droog via de intercom zeg maar bellen: ''ja...ik heb hier nu passagiers met een trauma omdat ze dachten dat ze niet mee mochten want...'' Hilarisch :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:14

Ploft net een man naast me neer. Maar dan ook niet even kijken of d'r geen tas op de stoel ligt. Zat plekken in de bus. Kon nog net m'n tas weghalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:19

Zat plekken of niet.. Je tas hoeft niet op de stoel..

Hier ook geen ergernissen. Ja hooguit dat de OV dingen in de tram 9 van de 10 keer buiten gebruik zijn en dat mensen dan toch 10x proberen in te checken :') zelfs al doen ze er een zakje overheen doet men 't nog.. En dat ding maar piepen :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:34

Snap verder niet zo dat mensen problemen hebben met tassen op stoelen als er toch niemand zit. Als het nou druk is à la, dan zet ik hem ook op de grond of desnoods op schoot. Maar als het gewoon rustig is zet ik hem liever niet op de vieze busvloer, zeker niet met dit natte weer. Heb boeken in mijn tas zitten..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:38

Zo doe ik dat ook. In principe naast mij, maar bij de eerstvolgende halte pak ik 'm meestal vast om weg te halen als ik denk dat iemand er wil gaan zitten of als het druk is staat ie sowieso op de grond. Ik hou het wel goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:39

Als je in de bus stapt en slecht(er) ter been bent is het prettig dat je voorin kunt zitten. Ik heb soms ook slechte dagen en dan ga ik écht niet helemaal naar achteren lopen omdat iemand aan de voorkant te beroerd is z'n tas op schoot te houden. En nee, aan mij zie je niet dat ik soms wat slechter ter been ben en kan moeilijk preventief met een rolstoel gaan zeulen. :+

Of wees dan zo wijs dat als de bus/tram/trein stopt, je even je tas op schoot houdt: dat geeft de gelegenheid om in ieder geval fatsoenlijk te kunnen zitten. Gaat er niemand naast je zitten? Zet je zo je tas weer terug. Probleem opgelost.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:48

Reis plm 1x per week met de trein.
Geen ergernissen, ze rijden meestal op tijd, soms is de communicatie knullig.
Het fatsoen om ff te kijken of je je derriere niet op een tas parkeert, is er meestal wel. Anders vraag ik of ze een momentje kunnen wachten. Irritatie daarover= jouw probleem, er is te weinig ruimte om je spullen goed te vervoeren, grote dingen als schilderijen die ik op zo een dag mee moet nemen, ontbreekt volkomen.
Soms gaat de hond mee, is groot, tja ik betaal voor hem dus hij heeft ook gewoon recht op een plekje.
Dus irritatie= jouw probleem.
Kortom, life is simple, als je even kijkt naar wat realistisch is in de situatie zoals die is.
Ik ben zelf vriendelijk en voorkomend, altijd een glimlach voor de gestresste reiziger.

Wacht, 1 mega irritatie, die stomme OV chipkaart.
Die mogen ze schrappen, het ding werkt de helft van de tijd niet, de hele tijd dat stomme in en uitchecken.
Geef mij maar weer gewoon een kaartje ( die ik zelfs datumloos kan kopen, of op datum in het vooruit ) of als ik eens vaak op en neer ga dat ik een weekkaart of maandkaart kan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:53

A3a1: die hond vind ik een ander verhaal, je geeft immers zelf al aan dat je voor de hond ook een kaartje betaalt. Ik moet de eerste reiziger nog tegen komen die een kaartje betaalt voor z'n boodschappentas :+

Tja het fatsoen.. Fatsoen komt van 2 kanten. Kijken waar je je kont neerplant: prima. Maar óók even je tas van de stoel afhalen als er mensen binnenkomen. :)

Die ov chip werkt idd 9 van de 10 keer niet. Of de poortjes werken niet. Ook waanzinnig. Of er rent er eentje snel achter je aan waardoor het poortje dichtslaat. Prachtig :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:01

Mensen die appels eten.. wat een goor geluid eigenlijk. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:02

Captain schreef:
Mensen die appels eten.. wat een goor geluid eigenlijk. :')

Ik vind de geur van appels al niet om te harden :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:08

Appels gaan nog wel, sinaasappels daarentegen :r