Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:18

xemmosx schreef:
Waarom je niet al je dromen kan onthouden?

Of zorgen dat je de volgende nacht verder gaat met dezelfde droom.

Ik was vannacht zooooooo kwaad, maar ik weet niet meer waarom. Volgens mij was mijn telefoon gestolen ofzo -O-

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:27

Leffroi schreef:
Ik was vannacht zooooooo kwaad, maar ik weet niet meer waarom. Volgens mij was mijn telefoon gestolen ofzo -O-

Herkenbaar :')

Ik had ook een keer dat ik wakker werd en heel me kussen was nat. Had ik gedroomd dat de de bezem er van door was gevlogen :') In mijn droom was ik ZO verdrietig _O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:31

Whahahahahahha daar moest ik even hard om lachen.

Ben ook wel eens heeeeeel erg kwaad geweest op mijn moeder 'snachts om de meest onbenulle reden. Weet niet meer wat het was, maar ooow, wat was ik kwaad. Heb mn moeder er zelfs op aangesproken die ochtend en die moest keihard lachen.

Ohana_91

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:35

Ik was vannacht heel erg boos op mijn vriend, omdat hij mij in mijn droom de hele tijd stoorde onder een toets. Ik had nog een half uur en hij vond zijn verhaal belangrijker dan de toets die ik aan het maken was. Hij begon steeds weer te praten en ik was zo pissig! Vanmorgen toen ik wakker werd, was ik nog boos. Hoe kan dat?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:39

Ja en dat gaat het ook nog om iets wat eigenlijk helemaal niet kan, of iets wat je in het echt niet zou pikken.

Soms heb je ook de hele dag een naar gevoel van een droom... En de leukste dromen zijn in een flits voorbij...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:44

Nicolien schreef:
Ik was vannacht heel erg boos op mijn vriend, omdat hij mij in mijn droom de hele tijd stoorde onder een toets. Ik had nog een half uur en hij vond zijn verhaal belangrijker dan de toets die ik aan het maken was. Hij begon steeds weer te praten en ik was zo pissig! Vanmorgen toen ik wakker werd, was ik nog boos. Hoe kan dat?

Haha, dat ervaren meerdere mensen. Er zijn genoeg verhalen dat vrouwen boos zijn op hun man omdat hij in haar droom vreemdging :')

Als ik het niet mis heb zijn dromen er om dingen te verwerken/je gedachte op orde te krijgen. Uit je droom neem je daardoor ook vaak de sfeer mee als je wakker wordt. Misschien was die sfeer in je droom heel erg vervelend (dat kan ik me zo voorstellen :P ) en die neem je dus mee. Logisch dus dat je dan nog boos bent.

Wel redelijk na blijven denken, want je vriend kan er natuurlijk niks aan doen :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:56

Mijn vriend is wel wat van me gewend, zo heb ik hem halfdronken een keer een klap verkocht, omdat hij iets deed (ik heb geen idee meer wat hij precies deed). Het kwam niet hard aan, ik was zo slaperig dat ik hem amper raakte en achteraf hebben we er samen hard om gelachen. En hier hebben we vanmorgen ook samen om kunnen lachen, na een knuffel was ik ook niet meer boos, maar toen ik net wakker werd wel. Raar gevoel hoor.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:16

Ik heb dat inderdaad ook zo vaak.
Maar niet alleen in boosheid of verdrietigheid, maar ik heb het ook aardig vaak met verliefdheid.
dat klinkt raar he?
Maar dan heb ik in een droom een relatie met iemand, vaak iemand die ik helemaal niet ken, en ben ik op en top verliefd.
En dan word ik wakker en voel ik me nogsteeds zo, ik heb zelfs wel eens gehad dat ik dan die ochtend dat ik wakker werd diegene goedemorgen wilden smsen oid.. Maar die persoon bestaat helemaal niet 8)7
Hersenen zijn zo raar..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:50

Liselot schreef:
EskeGirl schreef:
De wereld zal nog wel bestaan, maar als de mens doorgaat met het versterkte broeikaseffect (broeikaseffect zelf is iets natuurlijks), kan de aarde uit balans raken. De aarde zal dan een nieuwe balans vinden, maar die zal dan misschien niet leefbaar zijn voor de huidige wezens. Een tijdperk hiervoor (ben even kwijt welke, maar denk aan tientallen a honderden miljoenen jaren) was de CO2 concentratie bijvoorbeeld veel hoger dan nu.

Best knap dat je dat kan zeggen ;)

Ooit hadden we een atmosfeer van stikstof en kooldioxide. (Een paar miljard jaar geleden ofzo.)
Planten hebben daar zuurstof van gemaakt. (Nu ja, frisse lucht heeft 18% zuurstof. )

Akelig, triest grapje in dit verband: "wees niet bang, dat de brandstof (= vergane planten) opraakt - de zuurstof is eerder op". -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:55

LisannePruts schreef:
Hoe zit het dan met andere kriebels van verliefd of zenuwachtig zijn?

Dat is omdat het bloed wegtrekt naar andere organen, spieren, etc.[/quote]

Ow eigenlijk best raar waarom zou het bloed organen verlaten in zoon situatie? En in welke organen wordt het bloed dan minder?
[/quote]

Vwb zenuwen: in feite is dat angst - en biologisch krijg je dan de fight flight freeze reacties.
Spijsvertering en logisch nadenken worden vertraagd (buikorganen en je hersenkwabben achter je voorhoofd krijgen nauwelijks bloed meer)
- waar het bloed wel heen gaat: je spieren, inclusief het hart, en je zintuigen. Je spieren zijn maximaal in staat om topprestaties te leveren en je zintuigen geven je maximaal veel informatie.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:04

Liselot schreef:
_SnowBall schreef:
:')

Maar ik had ergens gelezen dat water naar mineralen smaakt. Maar dit verschilt natuurlijk hoeveel mineralen er in zitten? Klopt dit?

Volgens mij wel.
Ik proef zelf ook duidelijk verschil in diverse merken bronwater. Maar ook water uit twente smaakt anders dan water in de randstad.
Bij mijn weten komt dat inderdaad door de mineralen ed die in het water zitten verschillend zijn

Heb zelf trouwens nooit demiwater durven drinken (met kijk op osmose) maar dat schijnt echt naar niets te smaken.
Misschien kan ik een keer een collega op het lab zo ver krijgen hahahaha

Ik heb wel eens demiwater in het lab op school gedronken, smaakt (en is) t zelfde als het water wat de tandarts in je mond spuit. Misschien kun je je er dan iets bij voorstellen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:06

pony85 schreef:
Oke next:
Waarom noemen ze groene stroom tegenwoordig zo. Je weet nooit zeker of jij nou echt groene stroom krijgt ik denk persoonlijk dat t allemaal geen verschil maakt.
=

Ik denk dat het een GROOT verschil maakt!
Dwz: het gaat niet over flauwe verhaaltjes van 'zo noemen ze het' - maar over het binnen de perken houden van een ramp die zich nu al aan het voltrekken is.
(Darfur was tot 30 jaar terug groen en vruchtbaar, maar de woestijnen rukken op. Toen het voedsel schasrs werd, kwam er oorlog. )

Ik weet zeker dat de formule van groene stroom ingewikkeld is.

Ik koop per jaar voor zo' honderd euro groene stroom bij de nuon. (Omrede van dat mijn dak net te klein is om genoeg zonnepanelen neer te leggen. )

Wat ik zeker weet, is dat een deel van die stroom uit atoomenergie komt. :(
En wat ik ook weet: het equivalent van die honderd euro die ik betaal a a n de nuon, daarvan kopen zij renewable energie in.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:09

Janneke2 schreef:
Nu ja, frisse lucht heeft 18% zuurstof

Lucht bevat 21% zuurstof en na uitademen 19%

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:11

@Steeph,
ik geloof het ogenblikkelijk! :o :)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:11

Als ik een ansichtkaart vanuit Spanje wil sturen, moeten er dan ook Spaanse postzegels op of mogen t Nederlandse zijn? En hoe veel ? :o

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:14

Waarom voelt het moeilijker om adem te halen als je bang bent? :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:26

Finliox schreef:
Waarom voelt het moeilijker om adem te halen als je bang bent? :)

Volgens mij heeft dat te maken met dat je gewoon sneller gaat ademen, om je bloed sneller te laten gaan en meer zuurstof op te kunnen nemen. Maar als je te bang bent en te snel ademt, wordt je ademhaling oppervlakkig of te snel wat resulteert in te weinig zuurstofopname (niet echt het effect wat je wil dus) en dat geeft het gevoel dat je niet/slecht adem kan halen...

Dat is mijn theorie nu even, correct me if I'm wrong (which I probably am)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:33

Volgens mij klopt het deels wel hoor. Normaal adem je met en vanuit je middenrif, bij angst, stress e.d ga je alleen met de bovenkant van je lichaam (alles boven je borst) ademen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:37

Ik heb laatst gelezen dat dromen óf complementair (tegenovergesteld) óf aanvullend. Dus als je droomt dat er iemand sterft bijvoorbeeld kan dat betekenen dat er in het echte leven iemand zwanger is (heb ik beide keren gehad bij mijn paard) en als je droomt dat je verliefd ben kan dat bijvoorbeeld zijn omdat je in het echte leven graag verliefd zou willen zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:38

Je bloed stroomt sneller omdat je hart extra hard pompt.
Moeder natuur vindt, dat je zachtjes en met korte, snelle teugjes moet ademen, dan is de kans dat roofdieren jouw ademhaling horen het kleinste.

Als het gevaar geweken is (de tijger is weg, of het was loos alarm) - ontspan je door een of meer keren diep te ademen, onze paarden briesen, etc.
...en wie maanden in spanning zit vanwege de hypotheek oid : graag veel diep ademen, die hypotheek doet niet extra kwaad als jij ondertussen ontspant ;) !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:42

hmm.. als ik kort en snel adem haal hoor je dat sneller en harder dan gewoon ademhalen :))

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:51

Iets wat ik me af vraag, hoe werkt de postduif?

Het is natuurlijk volgensmij meer iets van vroeger.
Maar hoe weet of wist zo een duif nou waar hij heen moest met die brief?

Of is de postduif nooit echt zo gebruikt en is dit alleen "bekend van TV".

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:52

De postduif werd naar een locatie gesmokkeld en vervolgens losgelaten om naar huis te vliegen :D (met een boodschap)

En duiven zijn zeker zo gebruikt :j

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:01

Ooow is dat het! Gewoon zoals twgenwoordig de wedstrijden gevlogen worden.
Ik dacht altijd zo iets van "ik stuur een brief naar Piet" en de duif vliegt hem er heen. Dacht al hoe krijgen ze dat in *pieps* naam voor elkaar haha

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:12

Idd zoals tegenwoordig wedstrijden.
Ik geloof ook dat het meestal 1 (het mannetje?) van een stelletje duiven is, zodat het beestje extra reden heeft om terug naar huis te vliegen, daar wacht immers het liefje.

Maar hele goeie, ik heb me dat ook tijden afgevraagd. Ook "vroegah", dan had je mssn een duif die naar iemand anders kon vliegen omdat dat thuis was, maar hoe lang dan voordat jij het nieuwe thuis zou zijn? Of is dat dan de truuk om te zorgen dat je een beetje vlot reactie krijgt op je post? :)