Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:59

Weet iemand hoe dat zit met blogger? Waarom maken ze de 'achtergrond' van je header met tekst grijs na het uploaden? Op mijn computer is het namelijk gewoon wit...

Even een voorbeeldje: die grijze achtergrond van mijn header hoort dus gewoon wit te zijn...
http://this-is-not-another-blog.blogspot.nl/

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:10

Wat upload je? Een afbeelding met een achtergrond? Of juist een met een doorzichtige achtergrond?
Ik vind het overigens wel wat hebben zoals hij nu staat, met dat grijze vlak. Vind je lettertype ook erg leuk!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:38

Een afbeelding met een witte achtergrond. Eerst werkte het wel gewoon, maar op de een of andere manier maakt blogger de witte achtergrond nu steeds grijs. :o?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:47

Hmm, dan is het wit misschien niet zo wit als je zou denken. Overigens is het wit ook niet egaal wit. Wat voor formaat upload je hem? Jpeg vervormt de kleuren vaak een beetje bij het opslaan? Kan je ook andere formaten uploaden? Misschien eens een gif of bmp proberen? Of met een doorzichtige achtergrond?

Anders zou ik het ook niet weten.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:12

Dorus schreef:
Hmm, dan is het wit misschien niet zo wit als je zou denken. Overigens is het wit ook niet egaal wit. Wat voor formaat upload je hem? Jpeg vervormt de kleuren vaak een beetje bij het opslaan? Kan je ook andere formaten uploaden? Misschien eens een gif of bmp proberen? Of met een doorzichtige achtergrond?

Anders zou ik het ook niet weten.

Dat is juist het gekke, als ik 'm gewoon op de computer bekijk is de achtergrond wit, maar het verandert bij het uploaden. Hè bah, ik ben echt zo'n leek met zulke dingen. :+

Overigens weer een outfitpost op mijn blog vandaag: OUTFIT | BIRTHDAYCLOTHES

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:20

Ik weet overigens niet of het al eens ter sprake is gekomen, maar weet iedereen die Blogger gebruikt dat Blogger automatisch Captcha aanzet? Zelf merk je het niet omdat je geen Captcha hoeft in te vullen als je de 'owner' van de blog bent, maar je 'visitors' moeten dit wel doen. Zeg het even omdat het me de laatste tijd bij meerdere blogs is opgevallen (niet per se hier in het topic)! Ik was zelf ook pretty pissed toen ik daar achter kwam, dus ik denk: ik zeg het nog even :P

Mijn post: Review: Dangerous Girls by Abigail Haas

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:22

Wat is captcha? Ik ben het nog niet tegen gekomen op blogger blogs.

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:33

Ik heb echt een blog die je moet zien .
Een hit in America , echt hilarisch!!!

Nieuwe fitnes rage Prancercise ,waarbij je in draf en gallop loopt als een paard !!
http://www.romancehorseblog.nl/

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:58

@Dorus; Als je een comment wil achterlaten moet je eerst laten zien dat je geen robot bent; dat moet je doen door twee woorden na te schrijven die in het scherm verschijnen. Helaas is Captcha alleen nogal vaak onleesbaar...

@romancehorse; Haha, toen ik klein was ging ik altijd overal 'galopperend' naartoe :P

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:13

Komisch toch? Huppelend over het hindernisje !!
Ik ook als klein meisje. Hi Hi

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:39

Op de basisschool speelden we in de pauze altijd paardje. We hadden een soort houtsnipperbak waar we altijd in rond draafden en galoppeerden en op de manege doen we het in een gekke bui nog steeds wel eens. Zeker een goede workout, want het is behoorlijk vermoeiend. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:41

Haha ik speelde ook altijd paardje :') Heb zelfs een periode gehad waarin ik niet gewoon door het huis liep maar altijd galoppeerde := Geloof dat dat was toen ik net op paardrijden zat en het echt helemaal geweldig vond om het idee te hebben dat ik een eigen paard had. Halsters vastbinden om vriendinnetjes en ze dan uit de wei halen _O- Geniaal

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:01

Wij hadden ook altijd van die tuigjes op school. Hahaha. Geweldig :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:03

Ik kwam op Twitter iemand tegen die heeft geschreven over blogtips, te beginnen met een 'uniek idee': http://bit.ly/18ZKfNQ
Leuk om te lezen.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:54

Ja, wij speelden ook altijd paardje :') Inclusief hinniken en steigeren enzo :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:20

Bijzonder :=

Ik heb voor vandaag eens een diy, een havermoutmaskertje

Nu nog ff inspiratie krijgen voor een nieuwe post, het is zulk ontiegelijk slecht weer geweest hier, dat ik gewoon echt geen foto's heb kunnen maken voor swatches, beetje jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:25

Ok... ik weet niet hoe prettig ik me daar bij zou voelen :=

Ik heb weer eens ge-art...
Het wordt maar weer eens bevestigd dat ik dat niet kan!

Thanksgiving

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:20

Ik heb onlang een heel waslijst met blogs waarop ik geabonneerd ben. Onlangs heb ik een nieuwe gevonden en deze aan mijn lijst toegevoegd. Net een nieuwe post gelezen, maar ik weet niet wat ik van deze stijl moet vinden.

Wat vinden jullie van de combinatie van Nederlands en Engels?

http://jipbyjan.blogspot.com/2013/10/ev ... +by+Jan%29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:26

Dat heb ik wel vaker gezien en ik vind het zwaar irritant!
Ik lees steeds beide stukjes en klik het steevast weg.

Kies een taal en blog daar in, als je wilt dat mensen je blog in meerdere talen kunnen lezen, doe dan zo'n vertaal button.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-13 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:37

Dat heb ik dus ook, zeker zoals het hier om en om staat. Je leest gewoon door zonder er erg in te hebben en dan bedenk je jezelf dat je dat net al gelezen hebt voordat je je realiseert dat het in een andere taal is.
De betreffende dame heeft wel een aardige schare aan volgers bij elkaar gesprokkeld als ik het zo zie dus er is schijnbaar toch markt voor. Ik begrijp het alleen niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:47

Ik moet zeggen dat ik het eerste stukje niet zo heel irritant vind, maar daarna wel, omdat het korte zinnen zijn die telkens om en om staan. Doe het dan in hele blokken, denk ik dan.
Al zou ik zelf de keuze niet maken om zo in twee talen te bloggen. Dan zou ik eerder denk ik kiezen voor een Engels deel op mijn blog en een Nederlands deel op mijn blog.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:11

Ik vind dat ook irritant lezen. Eventueel een korte, anderstalige samenvatting van de post onderaan de pagina daar stoor ik me niet zo aan, maar dit... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:18

Dorus schreef:
Ik heb onlang een heel waslijst met blogs waarop ik geabonneerd ben. Onlangs heb ik een nieuwe gevonden en deze aan mijn lijst toegevoegd. Net een nieuwe post gelezen, maar ik weet niet wat ik van deze stijl moet vinden.

Wat vinden jullie van de combinatie van Nederlands en Engels?

http://jipbyjan.blogspot.com/2013/10/ev ... +by+Jan%29

Er zijn wel meer mensen die dat doen idd :j Chiara Ferragni van the Blonde Salad is begonnen in het Italiaans, overgestapt naar Engels maar schrijft nog steeds onder elke blogpost hetzelfde stukje in het Italiaans. Vind het zelf niet zo storend, begrijp er bij haar geen hol van dus klik dan gewoon naar de volgende post. Engels en Nederlands begrijp ik allebei en vind ik dus vervelender, maar ik vind het nog steeds niet echt bepaald heel storend ofzo

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:39

Ik vind het niet heer raar om in twee talen te bloggen. Ik zou echter wel eerst Nederlands, dan Engels en dan de foto's doen zoals al gezegd. Ik moet wel zeggen dat de En-Ne combi een beetje raar is, omdat de meeste Nederlanders toch wel Engels verstaan en het dus geen voordeel heeft qua bereik.

Italiaans-Engels is voor mij dan logischer, simpelweg omdat Italianen vaak bar slecht zijn in Engels.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:19

Ik blogde vroeger in het Engels, maar ben toch overgestapt op Nederlands. Op de een of andere manier is dat toch fijner, omdat je daar meer je ei in kwijt kon. Plus dat alles naar Engels vertalen me teveel tijd ging kosten.

Nieuwe post met mijn vintagejas! A NEW OLD COAT