Ik had tussen 5 en 6 afgesproken, tien voor 5 stond meneer voor de deur. Altijd beter dan mensen die te laat zijn. Hij was er erg blij mee, volgens mij heb ik hem veel te goedkoop verkocht, hihi. Maar goed, toch weer leuk bedrag (heb vanochtend een rijbroek en halster via bokt gekocht, dus heb ik dat weer gecoverd)!
Jodphurs toch verkocht geld is vandaag overgemaakt. En ook meteen verzonden. Verder een leuke mail van een moeder dat haar dochter erg blij was met het hoofdstel. Altijd leuk om te horen.
Dat bellen is met vlagen best wel irritant. Vandaag ook iemand die steeds belde. Ik was in gesprek met een vertegenwoordiger, dus ik drukte deze weg. Ook omdat het nr. onbekend was (word de laatste dagen gek gebeld door allerlei bedrijven die van alles willen aansmeren). Ik heb m'n geluid uitgezet en verder gegaan met het gesprek. Betreffende persoon heeft letterlijk de telefoon steeds helemaal uit laten bellen en gelijk weer opnieuw gebeld en dat een paar keer achtereen. Terwijl ze dan voice mail krijgen dat we even niet in staat zijn de telefoon te beantwoorden.....Ondertussen ook nog een mail, en daarna weer bellen.......
Jemig, die had wel heel veel haast! (zou dan al zo geirriteerd zijn..)
kiki1976
Geplaatst: 28-02-13 00:24
ElizeVdS schreef:
Jemig, die had wel heel veel haast! (zou dan al zo geirriteerd zijn..)
Eerlijk is eerlijk dat ben ik dan ook, maar je moet dan toch wel weer netjes blijven. Kijk en als het dan ook nog eens ergens over gaat wat echt spoed heeft, oke dan kan ik dat begrijpen. Maar dat had het totaal niet.
Dan vind ik het uitermate irritant en opdringerig ... onze huistelefoon is ook afgeschermd, mocht ik geen gehoor krijgen ( of mensen treffen die gewoon niet opnemen vanwege een onbekend nummer ) dan bel ik nog even kort met mijn mobiel zodat het nummer bekend is en wacht ik netjes tot ik word teruggebeld
Had laatst ook wel zo'n beller terwijl ik druk bezig was .... achter elkaar door blijven bellen, heb gewoon de telefoon maar uitgezet
xSCWx
Geplaatst: 28-02-13 00:41
Zo, ik had dus de helm (nieuwprijs 150e met scheur in vizier) op marktplaats gezet. Redelijk snel al 2 reacties, nou goed, verkocht aan de hoogste bieder van 12,50e Komt die man hem ophalen, heeft alleen 20e bij zich en wat kleingeld. Ik naar binnen, geld zoeken, niks. Ik was al klaar met die helm dus ik zeg, neem zo maar mee. Anders gooi ik hem toch weg. Man blij, mijn vriend verklaart me voor gek Ach, ik had gewoon een goede bui
Ik zou dat ook echt niet gedaan hebben. Je zorgt maar dat je gepast geld bij je hebt...
Waikiki
Geplaatst: 28-02-13 08:48
Ik ben ook aan het rondneuzen op Marktplaats, omdat veel ruiterspullen hier absurd duur zijn en het goedkoper is om het uit Europa te halen. Helaas stoppen veel mensen met reageren als ze horen dat ze het naar Australie moeten verzenden, ivm het opzoeken vd verzendkosten
Kentaro
Geplaatst: 28-02-13 08:49
Ik had als ik die man was geweest gezegd, laat maar zitten, 20,00 is een hele mooie prijs voor een nieuwe helm!
casperr, ik weet niet zeker of dat de reden is MP waarschuwd voor kopers uit het buitenland en ik ben bang dat dat toch mensen af schrikt.... (hoe banketstaaf ook voor jou)
Ik mail vaak op en neer met de verkopers, dus heb wel degelijk contact met ze. Als ik dan mail dat ik in Australie woon en uiteraard begrijp dat de verzendkosten hoger zijn, maar niet precies weet hoeveel (hangt af van het pakketje, prijs wisselt dus) krijg ik vaak geen reactie meer, en van 1 kreeg ik dat het te veel gedoe was om het op te zoeken...
Je mag best langskomen hoor Alja Vaak spullen van Kingsland, droeg dat in Nederland altijd maar hier niet te verkrijgen omdat de importkosten zo hoog zijn. Een simple hoofdstel zit hier al op 100 dollar...
Wat een onzin toch dat mensen niet naar het buitenland willen versturen Zoveel extra werk is dat nu ook weer niet en ik neem toch aan dat je zelf de kosten op je neemt ?
't Lijkt me wel duur als je dat voor verschillende artikelen moet doen, wellicht is het voordeliger om een soort verzamelpunt in Nederland te hebben waar mensen het heen kunnen sturen en dat die persoon het dan voor jou opstuurt ( of meebrengt, nog leuker ) ?
pmarena
Geplaatst: 28-02-13 10:42
Als je aan iemand vraagt of die naar Australië zou willen versturen dan zou ik in dat mailtje zelf wel meteen zorgen dat het heel laagdrempelig wordt, dus meteen een link erbij sturen naar de prijslijst van de TNT en duidelijk zeggen dat het verder helemaal op jouw eigen risico en kosten is, ze hoeven het alleen maar weg te brengen en de pakketcode te mailen.
Want dat is waar mensen tegenop zien: moeten ze op gaan zoeken welke manieren van verzenden er zijn, gaan bakkeleien over de hogere kosten, gezeur als het pakje niet (snel) aankomt.... ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten want het kan best arbeidsintensief en veel gedoe zijn als je naar het buitenland verstuurt
Ik zou dat echt geen problemen mee hebben, heb ook al vaak dingen naar Belgie verstuurd en hoe vaak ik me niet in bochten heb moeten wringen om het zo gunstig mogelijk te versturen. Maargoed, dan ben ik blij dat ik het verkocht heb en de koper dat ze zo weinig mogelijk kwijt zijn aan het verzenden