Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:47

Sommige mensen |o

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:48

HTM schreef:
Pff ik heb er 1 voor een paar handschoenen van 1,95 euro.
Vroeg of een bepaalde maat er nog was, maar die was uitverkocht, dus maar een maatje groter dan.
Ik al mijn gegevens gemailt, en gevraagd om die van haar.
Krijg ik netjes met de tekst eronder, maak het van de week wel een keer over als ik tijd heb, het heeft geen haast.

Zucht.
Hou het nu apart, maar als het er eind van de week niet is, dan heeft ze pech.

Dat je die moeite nog doet.....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 16:49

Firegirl schreef:
HTM schreef:
Pff ik heb er 1 voor een paar handschoenen van 1,95 euro.
Vroeg of een bepaalde maat er nog was, maar die was uitverkocht, dus maar een maatje groter dan.
Ik al mijn gegevens gemailt, en gevraagd om die van haar.
Krijg ik netjes met de tekst eronder, maak het van de week wel een keer over als ik tijd heb, het heeft geen haast.

Zucht.
Hou het nu apart, maar als het er eind van de week niet is, dan heeft ze pech.

Dat je die moeite nog doet.....

Moet wel, is zakelijk.
Maar als het er eind van de week niet is, dan mail ik, en als ik dan niks hoor gaat die gewoon weer bij de voorraad erbij.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:50

ik laat gewoon een paard verzenden :))

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:50

eclair98 schreef:
ik laat gewoon een paard verzenden :))

Postbodes vinden dit handig, zadeltasjes ;) geen last meer op de fiets! Doen! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:55

Trailer achter aan de fiets :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:11

Dat geeft een hele nieuwe dimensie aan de term 'pony-express' ;)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:15

ElizeVdS schreef:
Dat geeft een hele nieuwe dimensie aan de term 'pony-express' ;)

*zoekt vind ik leuk knop* *D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:20

Heb vorige week een goede ervaring gehad, maar waar ik me op het moment aan stoor is dat je mailt wat mensen voor iets willen hebben (uiteraard als er geen vraagprijs bij staat) je terug krijgt: Doe een bod
Geen aanhef of groetjes of iets nee alleen Doe een bod.
Ik vind een bod doen best moeilijk want je wil niet te laag bieden (maar wel zo min mogelijk betalen hahaha) maar ook niet te laag bieden zodat ze kwaad worden en nergens meer op reageren....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:28

Als ik terug krijg doe maar een bod dan kijk ik wel verder.
Begin ik niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:29

Denise1984 schreef:
Joyckuh schreef:
Leuk topic! Zelf koop en verkoop ik ook regelmatig wat via MP.

Ik heb een nachtkastje op MP staan, nu kreeg ik een mailtje of ik hem ook op de post kon doen? Omdat het kastje ophalen veel te ver rijden zou zijn. Goed een uur rijden. Of ik moest ze natuurlijk tegemoet komen en tot halverwege rijden! Ja die is gek :')

Tuurlijk kan dat even door de versnipperaar of hoe zo'n ding ook heet en hij past in envelop

Gewoon er op gaan staan, dan klapt ie vanzelf in :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:39

Ondertussen heb ik hoop ik mijn zadel verkocht aan een bekende(mits het past).
Maar kreeg gister nog een mail van iemand die geïntresseerd is. Mailde allemaal vragen terwijl alle informatie gewoon in de advertensie staat. Ag fijn, netjes terug gemaild.
Vroeg nog om de code die in het zadel staat gedrukt, deze heb ik alleen de laatste cijfers gegeven.
Na een aantal mail bood ze maar 400 euro met als verklaring:
"ik weet dat het onder de vraagprijs is, maar ik wil het zadel opgestuurt hebben en ik koop nu zonder het te zien. Ik weet niet of de boom nog heel is." Echter vind ze het niet erg om het risico te lopen dat het niet past.

Tja vraagprijs is 600 euro en dat is zelfs onder de waarde van het zadel. Hij is geheel leeggehaald en opnieuw opgevuld voor 100 euro en ik heb er zelf al meer voor betaald waarvoor hij nu op marktplaats staat.
Dat er geen winst is vind ik opzich niet erg, maar 400 euro voor een geheel opieuw nieuw opgevuld zadel wat zeer goed onderhouden is, is wel erg weinig.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:43

Ik heb ook weer wat dingetje op MP gezet.Had ik vanmiddag echt zin in.
Wat boeken van Virginia Andrews,cd boxen, ed.Heb nog meer,straks maar weer verder.
Ben benieuwd. Het is verslavend.
Verkopen jullie wel eens gewone kleding op Mp?En wil dat een beetje?
Of gaat dat alleen bij dure merkkleding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:43

Traber schreef:
Ik heb ook weer wat dingetje op MP gezet.Had ik vanmiddag echt zin in.
Wat boeken van Virginia Andrews,cd boxen, ed.Heb nog meer,straks maar weer verder.
Ben benieuwd. Het is verslavend.
Verkopen jullie wel eens gewone kleding op Mp?En wil dat een beetje?
Of gaat dat alleen bij dure merkkleding?

Heb ik wel eens gedaan, echt heel leuke dingen! Maar ik raakte niks kwijt :') Zelfs geen merkkleding :P

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:46

Ja ik heb nog wat spijkerbroeken van mijn dochter(geen merk) die nog goed zijn.
Ik heb zoiets van,nou voor 2,50 pst.Iemand met een kleine beurs of uitkering kan er nog wat aan hebben zou je denken.Maar dat wil dus voor geen meter?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:49

rijbroeken verkopen nog wel via MP, en helemaal kinderbroeken.
Dus die zijn het proberen wel waard denk ik.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:52

Je kunt het altijd proberen toch?
Ik heb een keer een nieuwe string op marktplaats gezet en die heb ik toen wel verkocht.
Maarja dat was een vrij dure string die ik voor een stuk minder te koop had gezet..

Ik koop zelf eigenlijk geen tweedehands kleding.
Heb een paar jaar terug een keer een motorjack gekocht die nog zgan was.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:59

HTM schreef:
rijbroeken verkopen nog wel via MP, en helemaal kinderbroeken.
Dus die zijn het proberen wel waard denk ik.

Nou ik heb een aantal kinderrijbroeken op mp staan, nieuw en gebruikt, maar het loopt bij mijnvoor geen meter.
K heb nu een paar x een bod gehad, ga akkoord hoor je er nooit weer wat van...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:04

ik heb mijn paardje destijds ook vie MP gekocht. Ging niet helemaal zoals wenselijk is:

Ik had een woensdag afgesproken om te komen kijken, ook had ik iemand geregeld die met me mee zou gaan. Belt die (vorige) eigenaar op maandag op. Er was nog een belangstellende en die zou die maandagavond om 20 uur komen en als het beviel het paard gelijk meenemen!
Ik had natuurlijk gewoon moeten zeggen dat ze de merrie dan maar lekker aan die ander moest verkopen, maar ik was zo enthousiast dat ik toch wel wilde komen kijken. De (vorige) eigenaar exuseerde zich enorm maar vond ook dat ik de eerste keus had (ik was de eerste belangstellende) en vroeg of ik die maandagavond dan ook wilde komen kijken om 19 uur (die ander zou om 20 uur komen).

Ik was er dus om 19 uur, bekeken, proefritje enzenz, kwam ineens die ander MET trailer het erf oprijden (ze hadden dus niet gelogen).
Hij bleef daar totdat wij iets besloten. Wij besloten haar te kopen en die andere man scheurde boos het erf weer af!

Ik heb me wel voorgenomen nooit meer zo, onder druk, een paard te kopen. Vreselijk! Echt niet netjes van de (vorige) eigenaar!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:07

Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Verkooptactiek?Misschien was de man met trailer wel een kennis met goede acteertalenten. :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:09

Ook niet erg leuk voor de andere partij die om 20:00 kwam :(:) Zou dat ook niet tof vinden!

Zo had ik een keer met een bekende bokker voor mij hetzelfde paard op het oog, we hadden beide afgesproken om te gaan kijken en als we allebei geweest waren voor onszelf te beslissen wel of niet en dan elkaar laten weten, echt een gun factor dus. We gunde het elkaar allebei. Dus ik naar de andere kant van Nederland gereden om eerst een ander paard te bekijken en daarna dus naar het paard wat we allebei wilde. De eigenaresse kwam een half uur te laat aanzetten en vertelde vervolgens dat het paard dus al verkocht was aan medebokker...... Was ik ook niet erg blij mee op dat moment. Maar achteraf heeft alles een reden en heb ik toen besloten mijn eigen paard toch te houden en gun ik het de medebokker ontzettend en die heeft er heel veel plezier van! Maar ik kan me het gevoel van die andere man/vrouw dus HEEL goed voorstellen :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:14

Ik heb het weleens gehad dat ik bij een paard ging kijken, maar daar waren volgens de verkoper nog andere geïntereseerden voor. Prima, dat kan. Ze kon me de papieren ook niet laten zien, maar ook dat kan gebeuren. De anderen waren volgens haar bezig om uit te zoeken via het stamboek hoe het gaat als je een paard wil exporteren. Laat ik nou op dat moment kennisen bij het stamboek hebben, en die wisten me te vertellen dat er niemand informatie daarover opgevraagd had. Verder had de eigenaar besloten dat we alle 2 maar een bod moesten doen, en dan zou zij wel beslissen aan wie ze het dier wilde verkopen. Sorry, daar doe ik niet aan mee, beslis het eerst maar, dan worden we het wel eens over de prijs. 2 dagen later belt ze me op, dat ze denkt dat het dier toch niet bij me past.

Ze heeft hem nu nog.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:18

Ik meld mij ook :D Heb mijn trailer destijds via marktplaats gekocht was een opknappertje. Voor 200 euro gekocht bodem was prima zijwanden ook enkel helemaal opnieuw moeten verven en er moet nieuwe vering op de klep. Daarnaast het sluitwerk vernieuwd. Al met al ben ik er nog steeds ontzettend blij mee.

Ik heb nu de nodige dvd's schoenen en wat kleren op MP gezet ben erg benieuwd. Heb het er vanmiddag opgezet en meteen al 2 reacties gehad. Mijn moeder wil alleen niet dat mensen het aan huis op komen halen. Daar loop ik nu tegenaan ik bied een x aantal schoenen aan en kreeg een reactie van een bokker die ze wel even wilde komen passen. Tja mijn moeder wil echt geen mensen aan huis hebben... Hebben jullie moeite met mensen die aan huis willen komen voor iets van 10/15 euro?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:22

Nee, en via bokt vind ik het allemaal nog wel wat 'betrouwbaarder'
Je kunt ook op neutraal terrein afspreken?

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:23

justdiesel schreef:
Heb vorige week een goede ervaring gehad, maar waar ik me op het moment aan stoor is dat je mailt wat mensen voor iets willen hebben (uiteraard als er geen vraagprijs bij staat) je terug krijgt: Doe een bod
Geen aanhef of groetjes of iets nee alleen Doe een bod.
Ik vind een bod doen best moeilijk want je wil niet te laag bieden (maar wel zo min mogelijk betalen hahaha) maar ook niet te laag bieden zodat ze kwaad worden en nergens meer op reageren....

Owja ik ken het! heel vervelend. als ze er dan een richt prijs bij zouden zetten. en dan doe je n bod en krijg je: Wat denk je nou zelf blabla hoop boze woorden enzo!