Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:45

Vind het ook maar n raar iets hoor.. Heb wat dingen erop staan en dan krijg je een bod. Hartstikke laag maar oke, fijn toch als er iemand blij mee is.. Mail je of je moet verzenden of dat ze het willen halen.. Krijg je de vraag of je het kan verzenden, stuur je je gegevens en hoor je gewoon niks meer. Dat is me nu echt al 10 x gebeurd.. Maarja. Maargoed dat ik er niet van hoef te leven :+

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:29

Elma_ schreef:
Vind het ook maar n raar iets hoor.. Heb wat dingen erop staan en dan krijg je een bod. Hartstikke laag maar oke, fijn toch als er iemand blij mee is.. Mail je of je moet verzenden of dat ze het willen halen.. Krijg je de vraag of je het kan verzenden, stuur je je gegevens en hoor je gewoon niks meer. Dat is me nu echt al 10 x gebeurd.. Maarja. Maargoed dat ik er niet van hoef te leven :+

Haha ja dat heb ik ook al zovaak gehad.
Of dan bied er iemand op iets, en een min later verwijders die gene dat bod weer:(

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:35

tja, het idioot laag bieden, ga ik eigenlijk niet moeilijk over doen, niet geschoten is altijd mis toch? (en ik doe 't zelf ook weleens, en heb zo nu en dan geluk) echter ist wel vervelend wanneer er dingen verzwijgt worden, zo had ik laatst een dekje van hv polo gekocht (niet duur) en daar bleek dus een grote roestvlek op te zitten, had ze wel even mogen zeggen.. maar er zijn ook heel nette mensen! dusja..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:45

Zo had ik laatst een jas gekocht voor 10 euro,ik dacht kan ik mooi aan bij de paarden met koud weer..Er stond in de advertentie dat hij nog in goede staat was..Krijg ik hem zitten er een paar scheurtjes in en overal was de jas aangevreten door denk ik muizen..Ik heb hem meteen in de vuilnisbak geflikkerd,ik vind het echt zo aso dat iemand zoiets durft te verkopen :(

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:59

Gisteren een wasdroger gekocht, maar die blijkt nu dus niet goed warm te worden, heel fijn. Ook een pakket kleding binnen gekregen, advertentie: 90 stuks alles zo goed als nieuw. In de doos? 61 stuks verwassen, vale, en soms zelfs smerige kleding.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:14

Zo dat is wel pech hebben zeg!Jammer dat ze dat nog durven te verkopen!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:22

_Nadia_ schreef:
Gisteren een wasdroger gekocht, maar die blijkt nu dus niet goed warm te worden, heel fijn. Ook een pakket kleding binnen gekregen, advertentie: 90 stuks alles zo goed als nieuw. In de doos? 61 stuks verwassen, vale, en soms zelfs smerige kleding.

daar word je niet blij van ik zou dat niet durven....ik verkoop ook veel kleding vooral van mijn dochtertje maar kleding met vlekken en verwassen spul gaat echt het poetsdoeken doos in..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:10

Toch menen nog veel mensen dat het dan nog mooi spul is...
Ik krijg wel eens wat kleren van mensen voor de kids, sommige dingen zijn nog mooi maar sommige zien er zo verwassen uit dat ik ze nog niet eens als poetsdoek zou willen.
Vragen ze wel eens, en waren mooie kleren he? Dan stamel ik maar wat.....snap dat echt niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:04

Iets met een gegeven paard die je niet in de bek moet kijken :7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:21

Ik denk dat sommige mensen gewoon niet zien dat bepaalde kleren niet meer kunnen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:55

Anthea schreef:
Iets met een gegeven paard die je niet in de bek moet kijken :7

Heb je op zich gelijk in, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je alles maar mooi vind.... :D
Voor sommige dingen hebben ze nou eenmaal de kliko uitgevonden..... :7

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:10

Ik had op Marktplaats wat spulletjes staan (o.a een mobiel, kroonluchter etc). Er zou om 10:00 uur iemand komen om alles op te halen voor 1 bedrag.. Hij moet nog komen. :') Zijn mobiel staat uit.. Nou hopelijk komt hij nog wel en anders ga ik om half 12 boodschappen doen.

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:03

Ik heb een mobiel gekocht. Geld overgemaakt dan zou hij hem de volgende dag verzenden. Ik had ook gebeld en ik heb zijn adres enz. Dus ik had gemaild of het verzenden gelukt was kreeg ik niets terug.. hij zou vanmorgen moeten komen maar heb nog steeds geen bericht gekregen.. Ben bang dat ik heb geld kwijt ben :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:05

ik heb laatst via mp een schleich set gekocht (miniatuur paarden).
wij waren aangekomen en de dame zei dat het singeltje kapot was en dat haar dochter het wel had gemaild. nou ik vond het prima (kreeg korting) en een paardje erbij!
thuis gelijk bij mijn mail kijken, was er idd dat mailtje!
mp is nog niet helemaal verzuurd O:)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:09

Ik heb nog nooit iets raars meegemaakt maar gister wel iets waar ik van op keek.
Ik heb rittens op marktplaats staan en een man belde me dat hij interesse had en moest daarvoor een paar 100 km rijden. :+

Misschien heb ik wel hele bijzondere rittens? :Y)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:10

Ik had laatst mijn xbox met 30 spellen verkocht :)
De man was wat te vroeg dus moest hem nog afkoppelen was ik in alle haast vergeten mijn cd eruit te halen :')
Toen ik erachter kwam de man gelijk gemaild of hij even wilde kijken of hij er nog in zat.
Ik kreeg toen een email terug dat hij even zou kijken, daarna heb ik een paar dagen niets meer gehoord.
Had hij mijn cd opgestuurd :) Ik de man nog gevraagd voor zijn rekeningnummer zodat ik de verzendkosten kon overmaken maar dat vond hij niet nodig.
Hier was ik heel blij mee :) Ik spaar jaren 90 cd's dus was blij dat ik hem weer terug had :o
Zijn kleinzoon was ook heel erg blij met de xbox, ben blij dat iemand anders er nu plezier van heeft :)

Gelukkig zijn er ook nog normale mensen op marktplaats :)

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:11

Ben er net achtergekomen dat ik inderdaad opgelicht ben.. Waren nog 4 andere mensen en die hebben nooit hun geld terug gekregen!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:13

melody7 schreef:
tja, het idioot laag bieden, ga ik eigenlijk niet moeilijk over doen, niet geschoten is altijd mis toch? (en ik doe 't zelf ook weleens, en heb zo nu en dan geluk) echter ist wel vervelend wanneer er dingen verzwijgt worden, zo had ik laatst een dekje van hv polo gekocht (niet duur) en daar bleek dus een grote roestvlek op te zitten, had ze wel even mogen zeggen.. maar er zijn ook heel nette mensen! dusja..

Dat vind ik ook.. Ik had een voliere gezien waar 50 euro voor gevraagd werd. Ik had een bod gedaan van 25 en uiteindelijk mocht ik hem voor dat geld toch ophalen.

Thuis aangekomen bleek het zo'n gammel ding dat hij van de week bij het grof vuil word gezet, maartoch.. :')

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:14

Sjors__ schreef:
Ben er net achtergekomen dat ik inderdaad opgelicht ben.. Waren nog 4 andere mensen en die hebben nooit hun geld terug gekregen!

Jeetje.. Heb je geen adres gegevens? Zo zie je maar weer dat je beter eerst even kan gaan googelen..
Balen zeg..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:19

Balen sjors :(

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:23

Jeetje.. Heb je geen adres gegevens? Zo zie je maar weer dat je beter eerst even kan gaan googelen..
Balen zeg..[/quote]

Ik had gegoogeld maar hij gebruikte steeds een andere naam, ook had ik een telefoonnummer (hij is niet meer bereikbaar) en het adres (die niet klopt).
Ik ben erachter gekomen toen ik mijn pakketje niet kreeg en toen hebgegoogeld op zijn ING nummer. Toen kwam ik uit op opgelichtopinternet.nl daar stonden nog 4 andere mensen.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:28

Heb nog wel een leuke anekdote !

Een tijd terug had iemand wat prenten en boeken gekocht.
Hij woonde in Amsterdam en ik moest toevallig die week naar Amsterdam en dus afgesproken dat ik het zou meenemen.

Ik was met de trein dus afgesproken in de centrale hal van het Centraalstation.
Nadat we elkaar gevonden hadden even in een nisje gaan staan om af te rekenen etc.

Komt de spoorwegpolitie er aan. Die dacht dat we stonden te dealen ! :D
Ze konden er gelukkig om lachen ! ( Wij ook ! )

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:36

Och ja ik heb ook regelmatig dingen te koop staan op marktplaats en koop ook regelmatig van marktplaats (ook op de bokt markt overigens). Toevallig heb ik op dit moment (weer) een paar Shabbies te koop staan, waar een hele tijd terug iemand laaiend enthousiast op reageerde (na al 7 keer andere mensen die een bod hadden uitgebracht of een mail hadden gestuurd en vervolgens niet meer reageerden) dat ze ze heel graag wilde hebben voor de vraagprijs, of ik ze please voor haar wilde reserveren want ze wilde ze super graag. Nou prima, ik het hele pakketje al ingepakt, haar adresgegevens had ik al, zij mijn rekeningnummer dus even afwachten of het geld binnen kwam en dan kon de doos op de post.

Een week later nog niks op de rekening, dus ik haar gemaild of ze nog interesse had; ja zeker wel ik zal het geld zo snel mogelijk overmaken. Weer een week later nog niks, ik haar weer gemaild goh als je nog interesse hebt wanneer kan ik het geld dan verwachten? Ik vind het helemaal niet erg om iets te reserveren maar in de tussentijd had ik ze wellicht al kunnen verkopen. Nou ze zou het geld waarschijnlijk volgende week overmaken. Inmiddels 3 weken terug is dit, ik heb vorige week weer gemaild of ze nog interesse heeft, en als dat niet zo is dat dat niet erg is maar of ze dat in ieder geval even aan kon geven want dan kon ik de advertentie er weer op zetten. Niks meer gehoord..

Raar blijft dat toch! Ook heb ik overigens hele leuke situaties gehad door marktplaats, laatst bijvoorbeeld was ik bij mijn vriend thuis en hadden we het er met zijn huisgenoten over dat het zou leuk zou zijn om weer eens Twister te spelen, dus ik gelijk eventjes op markplaats gekeken, en bij mij in de buurt had er iemand eentje te koop staan, gelijk gebeld en ik kon hem binnen een uur op komen halen. Die vrouw is zelfs nog een stuk mij tegemoet gefietst omdat ik er anders hélemaal omheen moest met de auto. Hartstikke leuk! En ik heb pas geleden een hoofdstel verkocht via marktplaats, en degene die hem kocht kwam uit Amersfoort of Hilversum geloof ik, en hier stap ik altijd over (reis van Zutphen-Amsterdam) dus konden we in de 7 minuten overstap tijd mooi eventjes de verkoop sluiten. :) Toch heel handig als je met de trein op een hoop plaatsen komt!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:34

Sjors__ schreef:

sorry maar vind dit zoon gevalletje van eigen schuld
dingen als mobiele telefoons en andere iets kostbaardere moet je aan de deur ophalen en uittesten zo kan je ook gelijk zien of het toestel iets mankeerd ....

Ik koop via marktplaats niet dingen die duurder zijn van bv 10 euro dat kan ik met gemak missen als ze me daarvoor willen oplichten..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:57

Ik google altijd op het rekening nummer :) ik ben namelijk ooit opgelicht voor een DS lite, aantal jaren geleden... baalde onwijs, toch 90 euro