Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:43

Vroegah werkte ik in een verpleeghuis, als receptioniste. Ik had eens een mevrouw voor mijn balie die zei: "mevrouw, ik wil graag met de derde trein naar boven" Ze bleek met de lift naar de derde verdieping te willen ;-)

Ik heb ook weleens gehad dat ik in het horecabedrijf van mijn ouders bier over iemand heen gooide. Die mevrouw had best een dure jas, waar het voor een groot gedeelte over heen ging. Ik heb aangeboden om het op onze kosten te laten stomen o.i.d., maar dat was allemaal niet nodig. Naderhand kregen we ook nog een best mooie fooi, dus dat was wel lief..

En pas op mijn werk vroeg mijn collega aan clienten waar ik was. Dat begon met *duh, bij de I van ievie*. Collega vroeg waar de I dan was. Reageert er eentje *duuuh, bij de T natuurlijk, van kanToor..*

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:37

_O- Ievie die laatste!!

Ik had vandaag een klant, komt wel vaker en ik moet altijd opletten met wat ik zeg of vraag omdat dat anders zó letterlijk genomen wordt en er stomme opmerkingen over gemaakt worden.
Anyway, ze moesten 2 halfjes wit en eigenlijk ook een bruin maar die was er niet meer. 'dan nog maar een witte, 2 wit'
Voor de zekerheid vroeg ik: 4 halfjes wit dus? (zijn ten slotte zat klanten die zich ineens bedenken)
Waarop ik heel sarcastisch naar mijn hoofd geslingerd kreeg: zohee, jij kan goed tellen! Jij bent zeker naar school geweest!

:r Ik wel, of hij er geweest is betwijfel ik.

Of laatst een andere klant, wilde een broodje. Wij moeten standaard vragen of het warm gemaakt moet worden en of de klant het gelijk wil op eten of dat het ingepakt moet worden.
De laatste vroeg ik dus aan een vrouw, wilt u het gelijk opeten?
Waarop ze zegt: Ja, mag dat van jouw hé??
Ik zei dus: jahoor van mij wel.
Roept ze sarcastisch tegen haar man: *naam* kijk eens, ik mag het opeten van haar!!

:roll: werkelijk. Alsof ik voor mijn lol allerlei vragen stel. Als ik niks vraag doe ik het ook niet goed.

NeverGiveUp

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:20

Ik bedacht me laatst weer een klant bij de bakker waar ik werkte..

Die kwam stroopwafels en nog wat halen.. Ze leek al zo in de war..

Ik stond alleen in de winkel en een kwartier later kwam ze weer binnen, alsof ze totaal nog niet was geweest. Ze zei weer goedenmiddag en bestelde precies hetzelfde.
Ze wist het echt niet, ik heb gevraagd of ze er niet net ook al was, en het leek wel of ze schrok.
Ze zei sorry en glimlachte en beetje. Ik zei het geeft niet natuurlijk,
maar ik vond het zo sneu, ik denk dat ze alzheimer had of zo, ik zag het gewoon in haar ogen.

BAH desa, die twee zijn echt verschrikkelijk, kan ik me toch pissig om worden :r

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:26

pas een vent aan de kassa bij de mac die helemaal door het lint ging omdat we geen bananenmilkshake hadden :')

hij ging nog net niet janken

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:09

Rosmoov schreef:
pas een vent aan de kassa bij de mac die helemaal door het lint ging omdat we geen bananenmilkshake hadden :')

terecht, het is ook niet grappig dat ze die steeds uit het assortiment halen ;-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:48

ievie schreef:
Rosmoov schreef:

terecht, het is ook niet grappig dat ze die steeds uit het assortiment halen ;-)

Dus je vind het normaal dat iemand om zoiets door het lint gaat ...?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:52

Ik vraag altijd of ik mag pinnen, zodat de cassière niet verrast wordt en ze op tijd dat apparaat kan aansturen, vind ik wat vriendelijker. Maarja, het is altijd wat vreemd om te vragen of je mag pinnen, sommigen zeggen voor de grap nee. Ik snap wel dat ik beter kan zeggen ''ik zou graag willen pinnen'' maar toch komt er automatisch steeds ''mag ik pinnen?'' uit mijn mond.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:51

NeverGiveUp schreef:
ievie schreef:

Ja hoor, tranen met tuiten... :D

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:07

Bij ons is die al weer een tijdje terug hoor , alleen de chocola nog niet

Gisteren trouwens ook een leuke gehad.
Ik stond op B1 ( op de drive bestellingen opnemen ) , het waaide nogal erg hard.

Ik : Goedemiddag welkom bij McDonalds mag ik uw bestelling alstublieft ?
Gast : Doe mij maar een Mc windscherm

En toen heeft mn collega de bestelling moeten opnemen want ik lag blauw vh lachen

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:23

@forumster; ik zeg zelfs bij m pinassen mag ik pinnen? Zegt eerst zon kassiere hahahaha je moet wel :=

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:48

ievie schreef:

Dus je vind het normaal dat iemand om zoiets door het lint gaat ...?[/quote]

Er stond niet voor niets een knipoog bij..

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:21

ievie schreef:
ievie schreef:

Er stond niet voor niets een knipoog bij..[/quote]

Istie er eigenlijk pernament uit?

Hoef ik het niet meer telkens te vragen of ze hem hebben :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:21

Bij de McDonald's waar ik heb gewerkt is er nog gewoon Banaan! :D

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:24

Flying_Angel schreef:
Bij de McDonald's waar ik heb gewerkt is er nog gewoon Banaan! :D

Waar is dat? :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:43

Banaan is nu sowieso weer terug. Dus die moet je nu overal kunnen krijgen. Momenteel vind je aardbei, banaan, vanille en mango-passievrucht.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:46

friendly schreef:
Banaan is nu sowieso weer terug. Dus die moet je nu overal kunnen krijgen. Momenteel vind je aardbei, banaan, vanille en mango-passievrucht.

Bedankt. :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:32

ievie schreef:
ievie schreef:

Er stond niet voor niets een knipoog bij..[/quote]

Oh sorry :')

edit; wat een verneukte kwoot dit, klopt niks van.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:54

banaan is inderdaad weer terug...destijds was hij er even uit...hij schold me uit voor waardeloos persoon en dat ze maar moesten ontslaan...net of ik bedenk dat ie uit t assortiment moet :') ....

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:53

Rosmoov schreef:
banaan is inderdaad weer terug...destijds was hij er even uit...hij schold me uit voor waardeloos persoon en dat ze maar moesten ontslaan...net of ik bedenk dat ie uit t assortiment moet :') ....

Haha ik had net na het EK dat ik een bananenmilkshake wilde bestellen. Hadden ze niet, ze hadden wel de EK-shake sinaasappel. Ehh, a lsof ik daar nog wat aan heb ;-)

Sorry, gaat wel heel offtopic zo..

Oke, nog eentje van het verpleeghuis dan. Ik werkte dus als receptioniste (in de avonduren). Ik had hierbij een computer voor mijn neus staan, om ook administratie (of huiswerk) te kunnen verwerken. Ik kreeg echt regelmatig de vraag: "zooo, lekker spelletjes aan het spelen?" eh, nee..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:15

Ik werk bij La Place als servicemedewerkster. Houdt in dat het bedienen van de kassa mijn voornaamste taak is. Vandaag zat er een man bij de tafel het dichtst bij de kassa. Meneer kon duidelijk zien dat al onze gasten zelf met dienbladen vol eten bij mij kwamen afrekenen.

Toen ik een rondje zaal ging doen om te controleren of er nog dienbladen moesten worden weggehaald (helaas doet niet iedereen dat), leek het alsof die meneer mij seinde (op een nog wat onbehoorlijke manier eigenlijk, onderuitgezakt en mij niet aankijkend). Niet wetende of hij echt mij bedoelde, liep ik expres langs hem. Hij sprak me aan en vroeg met een boze stem: 'Is dit een selfservice restaurant ofzo?!' :')

Heb hem maar vriendelijk uitgelegd dat elke La Place (semi-)selfservice is.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:50

destijds bij kruidvat : vrouw loopt binnen ik sta bij de ingang ...mevrouw waar staat het maandverband...nou uhm...in het pad van het maandverband waar dat grote bord MAANDVERBAND boven hangt....o oke.....komt ze terug ...ik kan het niet vinden :') .....Pad was wel 10 meter lang met alleen maar maandverband erin :')

trouwens erg irritant als mensen meteen vragen waar iets staat zonder eerst even te kijken

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:58

Of hun hele boodschappenlijstje aan je doorgeven!! Joh heb nog meer te doen.

Toen ik bij c1000 werkte was er een klant die wilde toetjes hebben die niet in het schap lag. De zuivel afdeling was naast de deur van de kantine. Ik ging op pauze en werd door die vrouw aangesproken of wij die toetjes nog hadden. Waarop ik zei dat ik dat zo niet wist maar het even ging navragen. Ik kom bij een collega aan die er wel meer van weet en vraag het aan hem. Was hij er dus al mee bezig en even later kwam er ook een manager aanlopen, was ook al met die klant bezig. Vrouw had gewoon 3 personeelsleden aangesproken om dezelfde toetjes }:0

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:22

bij ons is het gelukkig simpel.
In praktijk is er geen stock (behalve enkele grote stukken zoals aquariums), dus alles wat we hebben ligt in de rayon.
maakt het heel simpel als mensen komen vragen of we nog dit of dat hebben.
Alles wat we hebben ligt in de rayon meneer, dus als het er niet meer ligt hebben we er ook geen stock meer van. (anders hadden we het wel aangevuld :D )

ik heb er een hekel van als mensen iets komen vragen aan mij, ik een antwoord geef, en ze het dan achter mijn rug nogmaals gaan vragen aan een collega of mijn baas.
ik werk er inmiddels ruim 6 jaar, ken de winkel van binnen en van buiten, kan op alle afdelingen staan, dus weet heus wel hoe iets in elkaar zit, vaak beter dan dat mijn baas het weet :+
edit: wel grappig als ze het aan mij vragen, ik antwoord geef, ze dan vlug naar mijn baas lopen en het ook vragen, en mijn baas dan zegt: ik heb er geen idee van, ik zal het eens vragen aan mijn personeel, en dan mij erbij roept :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:38

Zoiets hadden wij laatst ook. Klant vroeg iets aan mij waar ik het antwoord niet op wist, en ik zei dat ik het aan een collega zou vragen. Op het moment dat ik het aan een collega vraagt, blijkt dat ze het daar ook al aan gevraagd had, want ze mompelde iets in de trant van 'die weet er echt niets van'. Bleek dat mijn collega het ook niet wist, dus ik naar hun leidinggevende. Die leidinggevende legt netjes uit dat het uit het assortiment is gehaald, waar wij helaas geen/weinig invloed op hebben. Zegt die vrouw verontwaardigd/geirriteerd 'waarom haal je dat er dan ook uit?'
Leuk mens was dat! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:16

:')

Ik heb zelf nogal opvallend rood geverfd haar, en ik liet een pakje vlees vallen (per ongeluk xd) tijdens het vullen, loopt er een vrouw langs: 'Altijd die rooie hé. Altijd.' met een flinke knipoog naar mij toe.