[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:58

Klopt, als je die trap op loopt ben je er eigenlijk al.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:04

Als goed is, is die van mij ook opgehaald, al hoewel het nog niet de tijd was om hem op te halen, heb een achternaam met de V.
Ben wel blij dat het me gelukt is. Op utrecht CS vond ik de rijen ook te lang, gelukkig staat er op schiphol ook minimaal 1 bij de AH to go, in een uithoek van schiphol plaza, stond niemand, kon hem toen 's ochtends om uurtje of 7 zo ophalen :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:08

Ik ga zo weer lekker van Goes naar Utrecht, als het goed is het hele traject een VIRM :))

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:09

Oh, ik zie net dat ik m'n product nog helemaal niet op kán halen. Dan moeten ze zeker niet zo zeuren, zorg gewoon dat je je zaken op orde hebt ipv de studenten laks te noemen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:46

Hellup!! Ik heb jullie hulp nodig!
Vrijdag ga ik met de trein met iemand die nog geen studentenchipkaart heeft en nog reist op de 'papieren' kaart. Mag ik dan ook met korting mee?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:59

Kan ju nu iig nog met korting met iemand meereizen als degenen een Studentenchipkaart heeft of niet?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:00

Jetske schreef:
Kan ju nu iig nog met korting met iemand meereizen als degenen een Studentenchipkaart heeft of niet?

Ja :j Je moet dan gewoon zelf een kaartje kopen met 40% korting in de automaat, zoals 'vroeger' met de papieren ov jaar kaart ook was.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:10

Dat weet ik, maar kan dat nu tot 1 feb. ook nog als diegene nog een 'papieren' kaart heeft?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:12

Eigenlijk mag je volgens mij al niet meer met alleen je papieren kaart reizen... maar schiet me er niet op af hoor, ik weet wel dat de verschillende conducteurs die ik tegen ben gekomen daar niet allemaal even streng in waren ;)
Maar je mag gewoon met korting mee hoor...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:14

Hoe moet ze dan reizen als ze nog geen chipkaart heeft gekregen? Mijn zusje moest ook nog zo reizen, nu heeft ze een tijdelijke chipkaart :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:03

Ik heb ook een keer conducteur gehad, die de papieren OV nog goed vond, hij had waarschijnlijk geen zin om de chipkaart te scannen. Ik heb ze bij elkaar in een mapje, wat ik ooit gekregen heb. Wel makkelijker bij de bus met in en uitchecken.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:19

Pff heb vandaag toch een engerd in de trein gehad.. ;( 1 of andere islamiet die in het arabisch liep te roepen en met een arabische vlag liep te wapperen en zo marcheerde hij door de trein.. Ik dacht echt dat hij de trein ging opblazen ofzo. De 20min van DH naar Gouda hebben nog nooit zo lang geduurd voor mijn gevoel.. :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:46

Echt? Mijn god, ik had gek geworden als die in mijn coupe had gezeten.. Heb namelijk soms last van aanslagen-angst in het OV.. :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:33

SimoneDV schreef:
Misser schreef:
Vandaag weer een zeurbericht op nu.nl dat studenten hun kaart moeten activeren. Ik naar het station, eindelijk een paal zonder rij gevonden, krijg ik de melding 'ophalen product mislukt'.

Geweldig systeem.

ja idd, kl*te ding :')
mijne had een variant, ophalen tijdelijk niet mogelijk :+ en heb bij 2 verschillende palen geprobeerd.
Nu dus al bij 4 palen mislukt, eerste 2 hingen briefjes defect op, volgende 2 was het tijdelijk niet mogelijk. pfff

vandaag weer bij 3 verschillende langs geweest, eerste zei weer ophalen tijdelijk niet mogelijk, andere 2 stond ophalen bestelling mislukt. en maar zeuren dat studenten het niet ophalen...

maargoed treinen gingen wel normaal, wel nog steeds aangepaste dienstregeling maar hoefde niet lang te wachten :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:35

MarrieLeen schreef:
Echt? Mijn god, ik had gek geworden als die in mijn coupe had gezeten.. Heb namelijk soms last van aanslagen-angst in het OV.. :=

Ik ook hoor := De hele tijd ging door mijn hoofd "Oh jee hij gaat de trein opblazen.. ik ga dood.. := "

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:02

De papieren kaart is nog geldig voor diegene die nog geen chipkaart hebben!!!! Als je de chipkaart hebt, moet je die bij hebben.
En helaas zal ik moeten bevestigen dat de meeste studenten die nog niet geactiveerd hebben wel degelijk laks zijn Y;( (sterker nog, ik pik ze er al uit voor ik gescand heb := ), een vaak gegeven antwoord als ik ze er op attendeer dat de kaart moet geactiveerd worden is een stomverbaasd, half duf "oh, moet dat dan???". Het tweede gegeven antwoord is "het is nog lang geen 31 januari". Vandaag zelfs een jongeman die de schouders er bij ophaalde en zij dat hij er zo ook wel op kon reizen :? .

Charles schreef:
Pff heb vandaag toch een engerd in de trein gehad.. ;( 1 of andere islamiet die in het arabisch liep te roepen en met een arabische vlag liep te wapperen en zo marcheerde hij door de trein.. Ik dacht echt dat hij de trein ging opblazen ofzo. De 20min van DH naar Gouda hebben nog nooit zo lang geduurd voor mijn gevoel.. :=

Klinkt niet echt gezellig inderdaad := . Heeft er iemand de conducteur gewaarschuwd?

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:14

Heeeey!

Ik kom er even invallen,
maar ik had een vraagje.
Want misschien houden jullie die acties enzo beter in de gaten..

In de meivakantie ga ik waarschijnlijk meeten met wat bokkers,

Soms is er bij de kruidvat of blokker weer zo'n actie dat je een hele dag voor (weet niet precies hoeveel) euro je de hele dag kon reizen.

Zijn er misschien weer zulke acties ?

Ik moet vanaf Groningen naar weten we nog niet :P

En hoe zit het met die chipkaart?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:47

Charles schreef:

Inoterry schreef:
Klinkt niet echt gezellig inderdaad := . Heeft er iemand de conducteur gewaarschuwd?

Op het moment dat ik de conducteur wilde waarschuwen kwam hij eigenlijk al aanlopen, iedereen volgde de conducteur met zijn ogen natuurlijk, kijken wat hij ging doen. Eigenlijk praatte hij alleen met die man en volgens mij zei hij dat de man op het balkon moest blijven want hij maakte ook zo'n gebaar erbij met zijn handen en toen ging de conducteur weer weg.. Voelde me echt niet prettig moet ik eerlijk zeggen. De man werd er ook niet uitgezet in Gouda, opzich snap ik dat wel want hij doet niets verkeerd maar hij was best eng en ik zag om me heen dat ik niet de enige was die dat vond.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:03

Charles schreef:

pff lijkt me ook wel heel eng zeg.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:50

Ooh bah! Dat zou ik ook eng vinden!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:50

Mijn chip is geactiveerd :D.
Huisgenootje moest net langs het station en zou het even voor me proberen :).

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:57

Misser schreef:
Mijn chip is geactiveerd :D.
Huisgenootje moest net langs het station en zou het even voor me proberen :).

o mooi :D misschien moet ik dan ook een keer heel vroeg of vrij laat naar zo'n ding gaan. Alleen hier zitten ze allemaal in een winkel dus die zijn dan niet open... :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:13

Ik ga zaterdagochtend met de trein naar Amsterdam toe.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:27

In plaats van via Rotterdam naar Utrecht te gaan, ben ik toch maar via Den Bosch gereisd.. geen zin om in Rotterdam een half uur op de intercity naar Utrecht te wachten :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:42