Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:01

Joosiien schreef:
Ik heb morgen theorie.
kan iemand me zeggen dat het allemaal wel meevalt O:)
want ik vind het best eng :P

Om 9 uur theorie & kwart voor 8 rijles haha :O

Valt hartstikke mee. :j

Noeps

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:09

Na hoeveel rijlessen / weken hebben jullie het theorie-examen aangevraagd?

Ik heb nu 3 weken rijles, zal ik theorie gelijk aanvragen?

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:20

Plien91 schreef:
Beter dan rechts moeten afslaan en in je linkerspiegel en dode hoek kijken. Had ik bijna een fietser van het asfalt kunnen schrapen :=

Haha dat deed ik ook veel op het begin :+ (nu nog steeds wel eens hoor..)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:55

Veirl schreef:
Wie heeft met afrijden eigenlijk je rij-instructeur mee gehad?

Met de TTT wel en met het examen niet. Vond het wel fijn dat hij niet mee was opzich, gewoon lekker gekletst met de examinator. :)

Jammer Leo. :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:15

Plien91 schreef:

Ik heb nu 13 lessen gehad :') Wil 'm wel gaan aanvragen maar moet nog ff kijken wanneer het handigst is want het is in Zwolle, niet dichtbij het station dus ik moet wel met de auto (of bus maar dan kom ik er nooit :') )

Ik rij nu trouwens al wel eens rond in onze auto :+ O:) Ben van de manege naar huis gereden en verder paar kleine stukkies :))

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:19

Niet banketstaaf bedoeld maareh, wat als je een ongeluk veroorzaakt? Of in een minder erg geval, aangehouden wordt?

Ik snap best dat je wil rijden ;) maar je neemt echt een heel groot risico.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:25

Ik vind zoiets ook echt niet kunnen. :n Met iemand ernaast gaat opzich nog wel, maar echt helemaal alleen...

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:27

Zelfs al zit er iemand naast... diegene is geen autorijinstructeur dus het mag gewoon niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:28

_Emma_ schreef:
Zelfs al zit er iemand naast... diegene is geen autorijinstructeur dus het mag gewoon niet.

Als het fout gaat is er dan iig nog iemand bij die misschien sneller handelt dan jij, dus vandaar dat ik het zei. Echt er mee eens zijn ben ik het niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:33

_Emma_ schreef:

Inderdaad, niemand die kan ingrijpen als je perongeluk het gaspedaal intrapt ipv de rem..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:24

Ik rijd ook niet alleen hoor :n Snap best dat jullie zo reageren maar het is altijd goed gegaan, en wat dacht je van de mensen die voor hun 18e verjaardag al wat lesjes krijgen van hun ouders? Dat kan net zo goed zoniet sneller fout gaan :j

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:37

Lesjes krijgen van hun ouders is meestal op een groot parkeerterrein waar niemand komt.
Ik zou niet gaan rijden zonder dat je je rijbewijs hebt. je bent niet eens verzekerd!
Ik heb 'm gisteren gehaald! 32 lesjes :D ze vonden t goed voor een vrouw :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:44

Gefeliciteerd! :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:46

Dankje!
Tip trouwens bij examen..
als er een grote stilte valt kun je gewoon radiotje aanzetten!
Ik wist niet of het mocht.. maar mn instructeur zei van wel.. ik vond t zwaar irritant als die examinator niets zei, werd gewoon zenuwachtig van de stilte en radio aan hielp wel bij mij

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:08

Pfoe, wat was het gister druk op de weg tijdens mn les, was 2e keer dat ik alleen alleen moest doen, maar het ging voor mn gevoel voor geen meter..
Rij instructeur zei dat het wel mee viel, moet alleen niet in paniek raken :P

Ook geoefend met remmen naar 20, terug naar 2 (Vanuit 60 in zn 4) en weer wegrijden naar 60 in zn 4, dat ging wel goed opzich :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:30

@ReJo: Examinators die niets zeggen zijn vaag :') Die van mij heeft echt niets gezegt, behalve waar we heen moesten.
Hij heeft nog geprobeerd een gesprek aan te knopen(na 20 min. rijden ofzo) maar daar had ik ook geen behoefte aan.
Gelukkig heb ik geen moeite met stille mensen, maar als je er niet tegen kan snap ik dat je er wel erg zenuwachtig van kan worden!

Zijn er nog mensen die vandaag af moeten rijden?
Zo ja? Succes!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:32

Ik zou ook erg zenuwachtig worden van een stille instructeur. Gelukkig praatte die van mij wel.
Mijn instructeur zei ook al dat ik iemand nog heb die wel wat tegen me kletst.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:52

Ik hoop op een niet pijnlijke stilte. Heb namelijk eigenlijk al mijn aandacht nodig bij het rijden, en zit er dan niet echt op te wachten om iets te moeten gaan vertellen. :+ Of die instructeur moet gewoon een eind weg kletsen, dat vind ik wel gezellig.
Tijd gaat snel zeg, moet morgen al!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:51

Aranel schreef:
Ik rijd ook niet alleen hoor :n Snap best dat jullie zo reageren maar het is altijd goed gegaan, en wat dacht je van de mensen die voor hun 18e verjaardag al wat lesjes krijgen van hun ouders? Dat kan net zo goed zoniet sneller fout gaan :j

Dat is net zo stom ;) maar dat gebeurt volgens mij nooit op de openbare weg (of het moeten wel hele onverantwoordelijke ouders zijn, sorry dat ik het zeg). En het is nu wel altijd goed gegaan, maar dat zegt helemaal niets.. een volgende keer kan het hartstikke fout gaan. Op de openbare weg zonder je rijbewijs is gewoon echt heel stom vind ik.
Maar ik wil je verder niet aanvallen ofzo hoor, bedoelde het ook niet om een discussie te beginnen :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:56

Ik zou het ook echt nooit doen als het niet mag. Je bent op dat moment gewoon niet verzekerd. En wat als je gestopt wordt door de politie voor een routinecontrole? Dat heb ik ook meermaals voorgehad toen ik nog leerde rijden en dus met mijn ouders reed (maar had dan ook een voorlopig rijbewijs waar duidelijk op stond dat ik met begeleider mocht rijden). Dan sta je daar mooi zonder rijbewijs...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:34

Wt ik gehoord heb is dat wanneer je zonder rijbewijs achter het stuur aangehouden wordt dat je 2 jaar niet je rijbewijs mag halen?? Weet niet of dit een fabel is//

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:39

Dat gestopt worden door de politie (en dan dus een jaar vertraagd zijn bij het halen van je rijbewijs!!) is dan eigenlijk nog het minst erg, want daar heb je alleen jezelf mee. Maar stel dat er iets gebeurd (niemand kan ingrijpen) en je rijdt iemand zodanig aan dat diegene in een rolstoel moet of zelfs overlijdt. Dan moet je daar toch de rest van je leven zowel geestelijk als financieel voor boeten!

En ja, zoiets kan ook gebeuren als je je rijbewijs al hebt en dan is het net zo erg, maar dan ben je in ieder geval wel verzekerd. En als je je rijbewijs nog niet had, voel je jezelf nog schuldiger (lijkt mij).

@ ChantalSmook; 1 jaar. Je mag dan één jaar geen les nemen. Je rijbewijs wordt voor een jaar afgepakt en dat terwijl je nog niet eens een rijbewijs had. Dat is pas triest.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:43

Aranel schreef:
Plien91 schreef:

Ik heb nu 13 lessen gehad :') Wil 'm wel gaan aanvragen maar moet nog ff kijken wanneer het handigst is want het is in Zwolle, niet dichtbij het station dus ik moet wel met de auto (of bus maar dan kom ik er nooit :') )

Ik rij nu trouwens al wel eens rond in onze auto :+ O:) Ben van de manege naar huis gereden en verder paar kleine stukkies :))

Boefje :Y)
Maar CBR met Bus is vrij makkelijk hoor :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:44

Ukkiee schreef:
Dat gestopt worden door de politie (en dan dus een jaar vertraagd zijn bij het halen van je rijbewijs!!) is dan eigenlijk nog het minst erg, want daar heb je alleen jezelf mee. Maar stel dat er iets gebeurd (niemand kan ingrijpen) en je rijdt iemand zodanig aan dat diegene in een rolstoel moet of zelfs overlijdt. Dan moet je daar toch de rest van je leven zowel geestelijk als financieel voor boeten!

En ja, zoiets kan ook gebeuren als je je rijbewijs al hebt en dan is het net zo erg, maar dan ben je in ieder geval wel verzekerd. En als je je rijbewijs nog niet had, voel je jezelf nog schuldiger (lijkt mij).

@ ChantalSmook; 1 jaar. Je mag dan één jaar geen les nemen. Je rijbewijs wordt voor een jaar afgepakt en dat terwijl je nog niet eens een rijbewijs had. Dat is pas triest.

Je kan beter iemand dood rijden dan invalide rijden in dat geval. Het hard gezegt maar wel waar

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:45

Waarom 'beter'?