Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:18

Die bovenste is zóó bekend. :=

Ook heel orgineel:
* Denk je om je vingers?
* Heb je ze alle tien nog?
* Wel even tellen hé?

Bij de eerste is nog wel duidelijk dat het om je vingers gaat, maar vooral de laatste moet ik altijd even nadenken. En wat je dan naar je hoofd krijgt soms...
* Och, zo ver kan je zeker niet tellen?

Grr, ik werk dus onderandere op de vleeswaren afdeling en werk daar met messen.

We hebben een vers afdeling, waar alles vers wordt gesneden en dus ook kan worden aangepast. Aan de andere kant van de winkel is een voorverpakte afdeling. Deze producten mogen niet worden open gemaakt om vervolgens als nog te worden verkocht. Het verschil is heel duidelijk tussen vers en voorverpakt.

Zaterdag kwam er een klant met de medeling dat ze spek uit de voorverpakte afdeling gesneden wou hebben:

Ik: Mevrouw, dat mag ik helaas niet doen.
Mevrouw: Och kind lieg niet, dat wordt hier al jaren voor me gedaan.
Ik: Sorry mevrouw, maar voorverpakte producten mogen we niet open maken om vervolgens weer te verkopen en ik mag ze niet bewerken. Wat ik wel kan doen is spek uit de grill voor u snijden.
(Kleine toevoeging: Ik werk er nu toch al drie jaar en weet alle vaste klanten. Weet ook dat dit al minstens drie jaar niet mag en er ook geen collega's zijn die zich niet aan deze regel houden)

Mevrouw loopt boos weg. Even later komt er een cassiare aan met deze mevrouw en vraagt aan mij waarom wij niks meer voor klanten mogen doen. Nogmaals uit gelegt wat we wel en niet mogen en daarbij mij even buiten beschouwing gelaten dat deze mevrouw wel heel erg soepel omgaat met de waarheid..

Ach zo maak je nog eens wat mee :D

maaikj

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:36

de klanten verdraaien ook alles.. :S zolang het maar in hun voordeel is

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:07

Kristel_82 schreef:
Super leuk Topic!

Ik werk op de röntgenafdeling in een ziekenhuis. Wij krijgen vaak 'hele grappige' patiënten (vinden ze zelf). Maar helaas voor hen zijn de volgende grapjes niet echt grappig als je ze elke dag een paar keer hoort:
- Heeft u ook kleurenfoto's?
- Ik moet zeker ook lachen ( voor een foto van hun voet)?
- Ik blijf niet plakken hoor!

Verder heb ik regelmatig gehoord dat ik beter iemand kon halen die al een diploma had, want ze wilden wel dat het goed gebeurd. Uhm... meneer/mevrouw hoe oud denkt u dat ik ben? Ik heb al meer dan 5jr mijn diploma en mijn collega die u daar ziet... die moet nog 2jr doorleren.

Laatst kreeg ik een opmerking waar ik echt niet wist wat ik daar mee moest... Ik had een oudere man voor CTscan gehad. Hij was erg moeilijk ter been en ik moest hem onderstuenen, zodat hij niet omviel bij het aankleden. Vervolgens was hij 'klaar' en wilde in zijn rolstoel gaan zitten.
Ik: Meneer zullen we de rits van uw broek ook maar even dicht doen? Dat u weer netjes de gang op kan?
Hij: Nou daar vliegt al een tijdje niks meer uit, .... die slappe vaatdoek.
Ik Ok :?

whahaha! dit doet me meteen weer denken aan mijn zoon, toen 4 en hij had zijn duim tussen de deur gehad....ook hij produceerde tijdens het maken van de foto een stralende glimlach :+
Toen wij vervolgens de foto mochten zien zei hij heel verontwaardigd "He! mijn hoofd staat er niet op" :D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:23

Judith_ schreef:
Mevrouw loopt boos weg. Even later komt er een cassiare aan met deze mevrouw en vraagt aan mij waarom wij niks meer voor klanten mogen doen. Nogmaals uit gelegt wat we wel en niet mogen en daarbij mij even buiten beschouwing gelaten dat deze mevrouw wel heel erg soepel omgaat met de waarheid..

ohh daar heb ik altijd zo'n hekel aan he, als jij zegt dat het niet mag,
en dat ze het vervolgens aan iemand anders gaan vragen (en vervelender is als diegene dan wel zegt dat het mag en ze haar natuurlijk geloven :x)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:50

Klant: ik spaar helemaal niks! Ik hoef echt niks
Dus ik reken gewoon af en zeg klant gedag
klant 5 sec later: waar zijn mijn pannenzegels??

aarrghhh

Ik: Wilt u gratis aardappelen (actie van nieuwe baas, vanaf 10 euro krijg je een 2,5 kilo zak aardappelen gratis)
Klant: ze zijn zeker rot?

Volgende klant: Welke smaken heb je? Ik wil wel kunnen kiezen

Volgende klant: ze zijn zeker over de datum?

Volgende klant: Ik wil wel 2 zakken en als dat niet mag dan bel je je baas maar....

*zucht*

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:53

Toen ik nog al maatschappelijk werker werkte kregen wij als team de instructies de hulpvraag zoveel mogelijk in de eigen bewoordingen van de client te doen.

Op de wekelijkse intakvergadering lazen we alle intakeverslagen voor om een verdeling te kunnen maken. Nu had ik een collega met een bijzonder droog gevoel voor humor die zijn intakeverslagen nooit langer maakte dan noodzakelijk. Dat ging op een gegeven moment ongeveer zo:

"Man, 40 jaar, recentelijk gescheiden, twee zoons van 9 en 11 jaar oud, werkzaam als chauffeur, doorverwezen door huisarts. Hulpvraag: Meneer "voelt zich k*t"

Heb zelden zo hard gelachen tijdens een vergadering :D

Ohja, en de clientgegevens zijn fictief natuurlijk.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:59

Ik werk bij de IB-Groep. Had een klant aan de lijn en we hadden het over een studie uit zijn verleden. Wat hij gedaan had, welk niveau, periode etc.

Ik: Goed, en wat doet u nu?
Klant: Ehm.. ik zit nu op de computer maar ik ga zo nog tennisen.
Ik: Qua opleiding, bedoel ik. :+

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:26

zap schreef:

aarrghhh

Ik: Wilt u gratis aardappelen (actie van nieuwe baas, vanaf 10 euro krijg je een 2,5 kilo zak aardappelen gratis)

Volgende klant: Ik wil wel 2 zakken en als dat niet mag dan bel je je baas maar....

*zucht*

Leuke klanten heb jij :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:27

zap schreef:

aarrghhh

*zucht*

En bedankt wel. Wat zei je, graag of niet?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:29

Ja het is echt erg bij ons :j. Klanten zijn ontzettend verwend (te verwend) en ik moet heel eerlijk zeggen dat vooral de oudere generatie bij ons boodschappen doet en die kunnen er wat van hoor :j

Ik had er ook één, die was wel grappig :P

Ik: U krijgt er ook nog gratis en voor niks een zak aardappels bij als u dat wilt
Klant: Naja.... dat moet dan maar.... zucht
Ik: Nou als het zo moet... het moet niet hoor, het mag
Klant: ja nou hoor, doe dan maar

Ze zijn zo gezellig bij ons...

Of klanten die niet aan de 10 euro komen; ja maar ik ben wel vaste klant (dus??)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:42

zap schreef:
Ja het is echt erg bij ons :j. Klanten zijn ontzettend verwend (te verwend) en ik moet heel eerlijk zeggen dat vooral de

Of klanten die niet aan de 10 euro komen; ja maar ik ben wel vaste klant (dus??)

Urgh ja dat herken ik wel van vroeger.
Dan waren er acties met speelgoedpoppetjes bij 10 euro aan boodschappen en of ze dan niet toch een poppetje mochten hebben. Ze hadden dan voor 5 euro boodschappen gedaan.
Eh nee? :')
Dan waren ze nog beledigd ook.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:17

Hier beweren sommige gasten nog wel eens dat wij milkshake kokos verkopen.

Gast: Milkshake kokos medium alstublieft.
Ik: Die smaak verkopen we helaas niet. We hebben wel ...
Gast: Oh? Sinds wanneer? Laatst had ik 'm nog...
Ik: Nou dat lijkt me sterk want ik werk hier al ruim 2 jaar en het is hier in die tijd nog nooit geweest.
Gast: Kun je het niet even navragen voor me?
Ik: Goed, een moment alstublieft. *kom terug* Sorry het is hier zelfs nog nooit geweest.
Gast: Oh ehh...doe dan maar banaan.

*zucht*

Of:

Gast: 2 mcchicken menu's medium alstublieft.
Ik: Wat wilt u erbij drinken?
Gast: 1 cola, 1 sprite.
Ik: En wilt u er dubbel fritessaus bij?
Gast: Ehhh... Ja is goed.
Ik: Was dit 'm dan meneer?
Gast: Ja dit was 'm.
Ik: Hier opeten of wilt u het meenemen?
Gast: Hier opeten.
Ik: Oke dat wordt dan ... alstublieft *gaat verzamelen en bij terugkomst*
Gast: Hoe kan het nou .... zijn?
Ik: Meneer dat komt door de fritessaus. Die zijn €0,45 per stuk en u bestelde er 2.
Gast: Maar ik wil helemaal geen fritessaus!
Ik: *wilt de gast tevreden weg laten gaan maar toch enige uitleg geven* Ik vroeg aan u of u fritessaus bij wilde en toen zei u ja, dus vandaar dat ik het aangeslagen heb. Maar ik kan het wel voor u weghalen nog hoor dat is geen probleem. (vriendelijk gezegd he!)
Gast: NEE IK HEB GEEN FRITESSAUS GEZEGD, IK WIL GEEN FRITESSAUS!
Ik: Goed meneer, ik begrijp het. Het wordt nu ... (bedrag minder dan eerst) *rekent af*
Ik: Eet smakelijk en nog een fijne dag verder.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:28

Oooh lastig zijn die klanten he!! :P
Ik werk bij de bakker en we hebben een vaste klant:
Meneer: ik wil graag 2 krentenbollen, 4 puntjes (zitten in een zak van 10) en 3 eierkoeken.
Ik: zeg dat het mogelijk is en doe alles in de juiste hoeveelheid in zakjes.
Meneer: Nee! ik zei (terwijl ik en mijn collega toch echt iets anders hoorden) ik wil 3 krentenbollen, 4 puntjes en 2 eierkoeken.
Ik: Verwissel alles weer naar wens.
Meneer: rekent af en verlaat de winkel.

Nog geen uur later komt hij altijd de rest van de zak puntjes halen (in dit geval dus 6 :+ )

En dit gaat iedere zaterdag zo..
Tegenwoordig kijken we elkaar al aan van nee he.. gaan we weer :P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:51

Sannert schreef:
Ik werkte in een kledingwinkel, en mijn vriend ook (heb hem daar leren kennen)
Op een geven moment was het druk, ik was cassiere en mijn vriend viel wel eens in als het erg druk was.
We hadden 2 kassa blokken, hij stond met de baas aan het ene blok, en ik met de assistent manager aan het andere blok.
Op een gegeven moment wist ie de prijs niet, wat doet ie: Schat, wat is de prijs hiervan ?? *word zich bewust van wat hij net zei* en roept erachteraan 'Ik ben homo !!'
Hier heb ik echt zo hard om moeten lachen :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:28

Eefsoll schreef:
Oooh lastig zijn die klanten he!! :P
Ik werk bij de bakker en we hebben een vaste klant:
Meneer: ik wil graag 2 krentenbollen, 4 puntjes (zitten in een zak van 10) en 3 eierkoeken.
Ik: zeg dat het mogelijk is en doe alles in de juiste hoeveelheid in zakjes.
Meneer: Nee! ik zei (terwijl ik en mijn collega toch echt iets anders hoorden) ik wil 3 krentenbollen, 4 puntjes en 2 eierkoeken.
Ik: Verwissel alles weer naar wens.
Meneer: rekent af en verlaat de winkel.

Nog geen uur later komt hij altijd de rest van de zak puntjes halen (in dit geval dus 6 :+ )

En dit gaat iedere zaterdag zo..
Tegenwoordig kijken we elkaar al aan van nee he.. gaan we weer :P

Lekker voorspelbaar elk weekend :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:41

Passagier: Ik weet niet of ik wel met jou mee moet rijden :+
(gezien mijn leeftijd)

Offe...

Passagier: nu maar hopen dat we heelhuids aankomen he...
(ook weer vanwege mijn leeftijd)

Ah ja ik ben het nu wel gewend en zeg ze dat de volgende over een kwartier komt, dus ze kunnen meerijden of op de volgende wachten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:15

Ik heb ook een hele irritante!
Werk bij een fastfood-restaurant:
Dat word dan €15,30 wilt u het hier opeten of meenemen?
Ja doe maar hier opeten!
Alles staat op dienblad, en ik zeg dat ik nog 1 ding kom nabrengen. Ooh mag ik het toch meenemen.
Aahgrr, dan kan alles dus terug omdat het niet klaar is.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:36

Pff ik moest vandaag invallen op een kinderboederij. En er staat daar zo'n ijsmachine. Die ochtend waren er al twee jongentjes geweest dat hun geld vast was gelopen, en ze wouden die 1,20 wel terug! (volgensmij was het toeval dat er 1,20 in zat, maargoed). 's middags wéer die jongetjes, nu was het twee euro die vast gelopen zou zijn. Nou wij die machine open maken maar er waren geen vastgelopen muntjes te bekennen. Beheerder er bij gehaald die ze die ochtend die 1,20 terug had gegeven. Nou dat duurde even voordat ze kon komen, en een van die jochies zat al van jonge snel we gaan weg kom nou kom nou! Maar die andere moest en zou die twee euro krijgen. Ze zien haar, en rennen keihard weg! Sjonge jonge, nou achteraf wel om kunnen lachen, die gezichtjes. haha.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:56

Shizzel schreef:
Bij de hema hebben we van die haarbandjes met daarop een sinterklaasmijter.

Nu kwam er een moeder met een meisje, leeftijd denk ik 4 à 5 jaar, binnen en ziet mij aanvullen, en mijn collega en ik hadden zo'n haarbandje ingedaan.

Hoor je heel zachtjes; Mama! Moet je eens kijken! En ze wijst naar mij.
Ik draai me om, meteen heel onschuldig wegkijken, zodra ik wegkijk begon ze weer over die haarband. Het was zo schattig. :')

mij werd ook nog zo'n haarband aangesmeerd :+ dat ik daar echt stond van uuuhm? }:0 :')

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:03

Ik moest vandaag weer werken, achter de kassa bij de AH. En moest tot 9 uur, wat inhoud: 5 voor 9 bordje voor het sluiten neerzetten, laatste klanten aan je kassa helpen en dan kassa schoonmaken. Goed, ik het bordje neergezet, maar op dat moment kwam er nog net een vrouw aan. Vond het zo l*llig om te zeggen dat ze maar naar de andere kassa mocht gaan, dus goed, ik die vrouw geholpen. Begint ze toch te zeuren en te klagen dat ik maar moet overwerken om ook de andere klanten te helpen, want er is maar 1 kassa open en weet ik veel wat..
Ja sorry, ik werk tot 9 uur, krijg tot 9 uur betaald. Als er meer kassa's open moeten of als je wilt klagen, moet je maar naar m'n baas gaan..
Ik had d'r ook net zo goed naar die andere kassa kunnen sturen..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:14

ooeh ik heb er nog 1 :D

Ik moest postzegels hebben (beste vriendin woont sinds juni in canada en was jarig) dus ik naar de bruna, kaart uitgezocht en loop naar de kassa, geef de kaart.
Ik: verkopen jullie ook ostzegels hier?
zij: ja, welke wil je?
ik: ik heb voorcanada nodig.
zij: ligt dat binnen of buiten europa?
ik: ....... uhm.......buiten?

Mijn vriendin achter me moest haar lach inhouden en ik had ook aardig moeite :')
buiten brulde we het dan ook uit van het lachen XD

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:15

Mielo, serieus :oo Haha geweldig :D
Of ze had het zinnetje al zo in haar hoofd geprent of ze komt uit een ei :P

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:05

Vandaag kwam er een mevrouw die zei dat in de folder een sjoelbak stond die afgeprijsd was. Ik wist van niks, en keek voor alle zekerheid toch even naar de actie in de computer. En ik zeg dat die mevrouw waarschijnlijk mis is, want er is écht geen sjoelbak met korting. ''Ja, maar ik weet het zeker!'' En ze haalt een folder uit haar tas, en wijst de sjoelbak aan. Deze was inderdaad in de aanbieding. Bij de Intertoys. En ik werk in de Top1toys. _O-

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:19

Annika212 schreef:
Vandaag kwam er een mevrouw die zei dat in de folder een sjoelbak stond die afgeprijsd was. Ik wist van niks, en keek voor alle zekerheid toch even naar de actie in de computer. En ik zeg dat die mevrouw waarschijnlijk mis is, want er is écht geen sjoelbak met korting. ''Ja, maar ik weet het zeker!'' En ze haalt een folder uit haar tas, en wijst de sjoelbak aan. Deze was inderdaad in de aanbieding. Bij de Intertoys. En ik werk in de Top1toys. _O-

Nou, mevrouw heeft wel gelijk of in beide zaken hebben ze een sjoelbakken aanbieding want, ik heb vanmiddag bij Top1toys in Doetinchem een Sjoelbak voor €9.99 gekocht. Het kinderformaat.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:20

Sterre_Nova schreef:
Annika212 schreef:

Nou, mevrouw heeft wel gelijk of in beide zaken hebben ze een sjoelbakken aanbieding want, ik heb vanmiddag bij Top1toys in Doetinchem een Sjoelbak voor €9.99 gekocht. Het kinderformaat.

Deze was trouwens ook afgeprijst