Het Nederlandse weertopic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:00

Hier ook van half 12 tot een uur of 6 enorm geonweerd! (Friesland, bij drie provincie punt) Zag de pony's achter huis constant staan zo verlicht was de hele boel.. Ze waren wel een beetje bang, zag de kleinste steeds rond rennen na een harde knal.. :=
Wat een foto Paula :oo Dit keer hebben de treinen wel een goede reden om te laat te zijn ;)
Laatst bijgewerkt door BasiNami op 26-05-09 09:02, in het totaal 2 keer bewerkt

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:01

hier ( oost-groningen) heeft het volgens mij van 4:30 tot 7:00 geonweerd. Of ik heb de rest niet mee gemaak.
we hebben hier trouwens geen hagel gehad.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:01

Ik heb alles mee gekregen van het onweer :\ Lag samen met m'n vriend te slapen en werden we wakker van glasgerinkel. Was het slaapkamer raam stuk gewaaid. Het onweerde toen hevig en stortregende, dus de kamer stond binnen 5 minuten al aardig onder water. Dus snel allemaal handdoeken enz verzameld, omdat er laminaat ligt. Toen we vanochtendvroeg buiten kwamen lag het glas tot aan de weg om de hoek van het huis, dus het is echt met een flinke kracht eruit gewaaid. Heb je dus eerst 3 meter huis nog, ga je de hoek om en dan is het tot de weg nog zo'n 30 meter. De weg lag ook helemaal bezaaid met takken. Ergste is gewoon nog dat het niet mijn huis is :\ Ik pas voor 2 weken op het huis van de eigenaresse van mijn verzorgpaarden. Was dus wel een heftig nachtje.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:02

ook heele nacht onweer gehad.
en nu vies grauw miezer weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:03

Heftig Cassandra! Was je niet bang dat het inbrekers waren oid?
Dat zou mijn eerste ingeving zijn bij glasgerinkel :=
Hopelijk dekt de glasverzekering van de eigenaren het!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:03

Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed was in 1 lijn een spoor van omgevallen bomen, terwijl het dan een paar meter verder weer veel minder was. Kreeg samen met mn vader het idee dat er iets van een orkaantje voor bij is gekomen. Het was heel appart.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:04

Ik heb gelukkig nog redelijk kunnen slapen, man man, lang leve klimaatsverandering :')

Dan schrik je wel denk cassandra :oo

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:04

Er zijn twee hele zware buien langs ons heen getrokken.. écht er naast.. :') mén
maarr.. het is hier wel warm nu :D
Laatst bijgewerkt door Meraki op 26-05-09 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:04

Hier ook het heeft werkelijk de hele nacht gerommeld. En om 4 uur toch wel het hoogtepunt zeg maar ging echt als een idioot te keer.
Nu moest ik vanochtend bloedprikken en het stond in het dorp al helemaal vast. Ben blij dat ik niet hoef te werken had ik in de file van de A12 gestaan.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:08

Cayenne schreef:
Heftig Cassandra! Was je niet bang dat het inbrekers waren oid?
Dat zou mijn eerste ingeving zijn bij glasgerinkel :=
Hopelijk dekt de glasverzekering van de eigenaren het!

Toen ik daar van wakker schrok, was ik op zich wel wat bang en dacht ik eerst ook dat er ingebroken werdt. Totdat ik in ene de gordijnen als een gek zag wapperen, toen wist ik genoeg :\

Helderder

Re: Het Nederlandse weertopic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:11

Wooh, bij de buren is een eikenboom van wel een meter doorsnede recht langs de boerderij gevallen. :oo Wat een geluk hebben die gehad zeg!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:12

Volgens mij zijn wij er hier in Limburg toch nog redelijk vanaf gekomen (waar ik woon iig)
We hebben eigenlijk alleen hele harde onweer gehad vanaf 4 uur tot ik denk een uur of 5. Daarvoor wel af en toe een flits en gerommel maar het viel over het algemeen wel mee als ik deze verhalen hier lees :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:12

wat een vreselijk rotweer was het zeg! Inslagen, onweer, harde regenbuien en ook sterke windvlagen! Gewoon niet normaal meer! Ik durfe vanaf 4 tothalf 5 amper door mijn raam te kijken.... ziek.....

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:15

Hier is het ook de hele nacht tekeer gegaan...
Heb geen oog dicht gedaan :Z

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:17

Allemachtig, het was echt gewoon niet meer normáááál zeg dat weer vannacht!!! Dacht toch even dat m'n huisje wegvloog in een orkaan!!! (Nee, ik heet geen Dorothy)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:19

HorseyDude schreef:
Allemachtig, het was echt gewoon niet meer normáááál zeg dat weer vannacht!!! Dacht toch even dat m'n huisje wegvloog in een orkaan!!! (Nee, ik heet geen Dorothy)

ik moet ook bekennen dat ik dat ook even dacht hahah

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:21

Hier ook geen oog dichtgedaan zeg! Rond een uur of 4 leek het wel of we hier in een orkaan zaten. Ik zag de overkant niet meer en alleen maar flitsen. De hond kroop heerlijk tegen me aan.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:23

In Haren knalde het ook lekker := Ik word niet snel wakker maar nu wel en heb alleen maar aan de paarden in de wei gedacht. Ik had de neiging om er nog even te gaan kijken maar daar zou ik toch niks mee op schieten, alleen de paarden maar onrustig maken. Om half 8 kreeg ik een sms van de 'ochtend-controle', de paarden stonden lekker rustig te eten in het land.
Wij maken ons er vaker druk om dan de paarden zelf, maar ik ben blij dat alles goed is gegaan.
1 voordeel: er zat 30 mm water in de regenmeter dus mijn grasveld met kunstmest is hier vast blij mee ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:27

volgens mij is heel nederland vandaag erg moe :=

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:34

Haha ik denk ook dat iedereen moe is, mijn collega en ik hebben in ieder geval niet veel geslapen ;)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:35

Kunnen jullie je voorstellen dat wij het weer van afgelopen nacht, maar dan nog 10x heviger hebben meegemaakt van de zomer in Spanje? En dan stonden we daar in een tent :\ Voordeel van toen, het was met een uurtje weer over, maar wat een ravage. Hele camping onder water, ik liep tot mijn muts in het water te waden....Jeetje, wat was dat een enge, nare ervaring. Zeker omdat we onze kiddies ook bij ons hadden en verder geen kant op konden...

Afgelopen nacht was ook angstig...Inderdaad die hagelstenen, mennn....De afgelopen nachten was ik al in de weer geweest met mijn zoontje, die had oorontsteking. Dat ging eindelijk weer beter, dus dacht een lekker nachtje slaap in te gaan halen...Jaja, niet dus ^) Ik zat om kwart voor 1 vanacht beneden te bibberen }:0

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:37

Zo vannacht flink tekeer gegaan.
Heeft van 12-7.00 geflitst en geonweert, tussendoor ook nog hevige stormen en regenbuien.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:41

vanmorgen hier een buitje met wat onweer was ook zo weer over.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:43

Pff, wat een weer zeg!!

Gisterenavond was ik bij een vriendin film gaan kijken en daar begon het al. De vloer trilde helemaal en net toen ik weg ging kwam er een stortbui naar beneden. Voorzichtig naar huis gereden en helemaal heel aangekomen. Maar wát een regen zeg, mijn ruitenwissers maakten overuren! En vanaf een uurtje of 10 was het hier dus ook al begonnen met flitsen.

Vanacht rond een uurtje of 3 wakker geworden. De balkondeur had ik open laten staan, dus ik kon alles lekker goed horen. Het was echt zó óntzettend hard aan het knallen en regenen :oo Het regende zo hard dat alles wit zag := En wat een herrie zeg.

Nu vanochtend ligt de straat dus vol met afgebroken takken (nog best grote ook!). Op de parkeerplaats (wonen in een flat) was gelukkig maar 1 auto die beschadigd was (ruitje stuk). We wonen hier naast de A20 (kleinpolderplein) en volgens mijn moeder staat het vanaf hier richting HvH helemaal onder water en bomen op de weg e.d.

Gelukkig hoef ik vanmiddag pas de deur uit voor mijn examen, dus ik hoop dat de boel dan weer een beetje hersteld is. Het is een kwartiertje fietsen en er schijnen nog wat flinke buien te komen, dus ik wilde graag de auto pakken. Dan kom ik hopelijk nog enigzins droog aan.

Hoe het met de paarden gaat heb ik nog geen idee. Langs rijden heeft ook weinig zin, want alles staat hier dus vast. Maar ik heb nog niets van de boer gehoord, dus het zal wel meevallen. Neem aan dat mijn paard, zoals altijd met regen, heerlijk in 1 van de schuilstallen heeft gestaan. Hoop dat ze er een beetje soepel doorheen gekomen is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:44

Fijn dat je paardje een schuilstal heeft :j
Ik ben nog niet aangekleed dus heb de schade hier nog niet kunnen bekijken.