Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:10

Gaan ze dan nog meer mysterieuze trappen aanleggen in de tunnel? :7

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:28

Ik ga komend weekend héél ver met de trein. Van Twente naar Zeeland via Rotterdam. En terug. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:31

Lekkere trip Karin :D

Ik zit momenteel in de achterhoek, reis pas in Augustus weer met de trein, en dan wordt het Dieren - Arnhem - Amsterdam Amstel - Rotterdam / slapen / Rotterdam - Amsterdam Amstel - Arnhem - Dieren

Wat ben ik blij met reiskostenvergoeding :))

Inoterry, Corine, een trein mag toch niet rijden zonder conducteur?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:49

Unwritten schreef:
Gaan ze dan nog meer mysterieuze trappen aanleggen in de tunnel? :7

Straks is de mysterieuze trap weg >;) ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:50

De mysterieuze trap mag niet weg :oo

Daar op dat hekje kan je lekker rustig in de zon zitten :j

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:52

Ik spring sowieso een gat in de lucht als die tunnel weer open is! Moet nu echt omlopen en dan ook nog eens een kaartje kopen..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:04

Vandaag 5 uur alles opgeruimd, om 17:07 mijn trein op Arnhem Velperpoort te halen, om 17:29 mijn trein op Arnhem station te halen :7 Die mis ik ELKE keer, als ik de trein op Velperpoort om 17:24 neem, terwijl dat moet kunnen. Is 2 minuutjes rijden, moet dus kunnen!

Gaat er rond : "Op spoor 7 de intercity naar Nijmegen van 17:20" En daarna : "De intercity naar Nijmegen van 17:20 heeft een vertraging van 10 minuten." Dat betekent dus dat mijn trein er niet bij kon. 10 minuten voorbij "De intercity naar Nijmegen vertrekt over 5 minuten" :7

Al met al had ik dus niet hoeven stressen op het werk, en het makkelijk gered met de syntus van 17:24 :7 Aarggh!!

Uiteindelijk kwartiertje te laat aangekomen in Veenendaal, en toen regende het uiteraard, en ik moest uiteraard nog boodschapjes doen, had geen eten in huis :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:04

Syntus he :7

Ik mis het treinreizen wel, mn babbeltjes met conducteurs enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:34

Unwritten schreef:
Inoterry, Corine, een trein mag toch niet rijden zonder conducteur?

Bij NS zit er normaal gesproken minstens 1 hoofdconducteur op een trein. Hoe langer de trein is, hoe meer personeel erop moet (varieert van minimaal 1 tot 3 man). Heel soms komt het voor dat een machinist een stukje zonder conducteur rijdt (bijvoorbeeld bij verstoringen), maar handig is het niet, want dan moet hij bij ieder stopstation van zijn plek en naar buiten om de deuren weer te sluiten :=.

Connexion rijdt hier tussen Amersfoort en Ede Wageningen zonder conducteur. Moet wel zeggen dat die altijd met hele kleine compacte treintjes rijden (en soms met 2 bakken mat '64), dus de machinst kan hem altijd goed overzien. Daar zijn dan wel weer mobiele controleploegen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het met Syntus en Arriva zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:36

Bedankt voor de uitleg :)

Ben zelf wel voorstander van rijden met conducteur, ongeacht lengte van de trein. Gevoel van veiligheid, etc.

En bovendien vind ik conducteurs / conductrices vaak gezellig in gesprek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:46

Unwritten schreef:
En bovendien vind ik conducteurs / conductrices vaak gezellig in gesprek :D

Daar worden we op geselecteerd :D Maar zonder gekheid, ik kom zelf inderdaad ook veel gezellige collega's tegen onderweg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:47

Ik wist het :D Ben jou nog nooit tegen gekomen geloof ik :n mocht je iemand zien die je op die gekke foto in mijn profiel lijkt, moet je even om haar OV vragen :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:05

Ik zit laatste tijd best wat in de trein, ondanks vakantie. Laatst nog retourtje Gouda-Almelo, heerlijk. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:14

ik reis regelmatig met de treinen van Arriva en zie weinig tot geen conducteurs... dat is wel jammer... maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als er problemen zijn (werkzaamheden, etc.) dat ik bij elk station wel mannetjes/vrouwtjes op het perron zie staan voor informatie... :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:50

Er komt in Zwolle een vrouw naar me toe gerend.
v: Gaat u moeilijk doen? Bent u de conducteur van deze trein?
i: :? ????Ja????
v: Ik kom uit ...... (onverstaanbaar) en had geen tijd meer om een kaartje te kopen.
i: Mevrouw, als ik eerlijk moet zijn bevalt uw openingszin me niet zo!!
v: Ja maar mijn trein had een kwartier vertraging.
i: Dus? Deze heeft nu 6 minuten vertraging.
v: Ja maar ik moet naar Ermelo, en ik had geen tijd meer om een kaartje te halen. Mag ik nu zo mee?
i: Zoals ik al zei, uw openingszin bevalt me in het geheel niet, er is dus geen haar op mijn hoofd die er over piekert om u mee te nemen. Fijne dag nog }> _O- _O- . .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:52

En terecht, zijn verdorie toch zat andere manieren ipv zo te beginnen. :=
Eén daarvan is gewoon toch een kaartje kopen. :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:56

Ik had alleen niet het idee dat mevrouw de boodschap had begrepen, ze was nogal verontwaardigd :D .
En ik ben echt de boeman niet hoor, maar als ze er al van uit gaan dat ik moeilijk ga doen.......... }> }>

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:03

Ik had laatst een vriendelijke conducteur! Toen ik in Gouda aankwam bleken er geen treinen naar Utrecht te rijden (door onweer) en ook voor de conducteurs was het een raadsel waar de bussen waren. Omreizen via DH-schiphol leek me ook niks, dus vroeg aan de conducteur van de trein waar ik uitkwam of ik (met een kaartje voor een enkele reis) misschien toch mee terug mocht. Vond ie prima en hij zei ook nog dat ik m'n geld terug kon vragen.
Vervolgens verscheen er gelukkig toch een bus naar Utrecht :D.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:06

Ah, dat is erg fijn. :j

Ik had vorige week een fijne actie met de trein naar Enschede/Almelo. :')
Achterste deel zou achterblijven in Deventer, dus ik op Gouda gevraagd wat het achterste deel zou zijn. Dat deel dus.
Dus ik loop naar het andere perron, omdat ik dacht dat die ook naar Enschede ging, en gekoppeld zou worden in Utrecht.
Wel vaker gezien, ene deel komt dan uit Rotterdam, andere uit Den Haag.
Helemaal niet op de borden gekeken, bleek dat ie naar Leeuwarden ging. Oeps. :+
Gelukkig nog prima over kunnen stappen op Utrecht, maar voortaan even op de borden kijken. O:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:52

Ben ik gisteravond aan het controleren. De machinist was al aan het remmen voor een station, maar dan duurt het altijd nog wel even voor de trein stilstaat en de deuren open gaan. Komt er een vrouw mijn richting uit, die gepikkeerd zegt:
Ik moet er hier uit hoor :( !!
i: Geen probleem hoor mevrouw, we staan ook nog lang niet stil :) . Dus ik wil toch nog even uw kaartje zien.
Al mopperend word het kaartje binnen 2 seconden uit de jaszak getoverd.
i: Ziet u wel, tijd genoeg :) .
v: Wat ben jij chagerijnig zeg :( :( .
i: Nou mevrouw, dat ziet u verkeerd. Ik ben niet chagerijnig hoor. Maar goed, ik wens u nog een prettige dag :) .
v: NOU, IK JOUW NIET -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- .
i: Zeg mevrouw, dat u toevallig met het verkeerde been uit bed bent gestapt, hoeft u mij toch niet mee lastig te vallen >;) .
v: IK BEN HELEMAAL NIET CHAGERIJNIG -:(- -:(- -:(-
i: nou daar is weinig van te merken anders :P O:) .
v: ZEG HEB JIJ WEL EENS EEN CURSUS KLANTVRIENDELIJKHEID GEHAD -:(- -:(- -:(-
i: Ja hoor, maar zat :j . Maar ja, u bent ook absoluut niet personeelsvriendelijk hè O:) O:) O:) O:) .

Pas wat later viel het kwartje bij mij, het was hetzelfde mens _O- _O- _O- _O- _O- :') :') :') :') :')
Inoterry schreef:
Er komt in Zwolle een vrouw naar me toe gerend.
v: Gaat u moeilijk doen? Bent u de conducteur van deze trein?
i: :? ????Ja????
v: Ik kom uit ...... (onverstaanbaar) en had geen tijd meer om een kaartje te kopen.
i: Mevrouw, als ik eerlijk moet zijn bevalt uw openingszin me niet zo!!
v: Ja maar mijn trein had een kwartier vertraging.
i: Dus? Deze heeft nu 6 minuten vertraging.
v: Ja maar ik moet naar Ermelo, en ik had geen tijd meer om een kaartje te halen. Mag ik nu zo mee?
i: Zoals ik al zei, uw openingszin bevalt me in het geheel niet, er is dus geen haar op mijn hoofd die er over piekert om u mee te nemen. Fijne dag nog }> _O- _O- . .

Ik heb het er gisteravond ook met een Zwolse collega over gehad, en die kent haar ook :D . Het mens heeft vaker dit soort fratsen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:15

:') Geweldig, wat een mens _O-

Donderdag mag ik weer met de trein :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:34

Iemand die me even kan helpen?

Watvoor kaartje moet je kopen als je met de NS-bus reist? Tussen Arnhem en Nijmegen rijden deze week geen treinen en ik moet toch even naar de stad. Er rijden wel NS-bussen, maar moet ik dan een strippenkaart hebben, of een treinkaartje, of wat anders?

edit: ik open toch maar even een topic want ik moet zo weg ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:06

treinkaartje :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:21

hm ik moet morgen vanaf raalte naar deurne met de trein.
Normaal ga ik alleen maar vanaf raalte naar zwolle, en nu moet ik ook nog overstappen. dat gaat fout :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:36

Per 1 september ga ik op mezelf wonen, en dan reis ik elke week wel enkele keren met de trein.
Heerlijk, ik vermaak me wel, en kijk er echt naar uit! :j

Alleen balen dat ik geen recht heb op OV, dus ik moet mijn treinkaartjes, buskaartjes, etc. zelf betalen.

Weet iemand hoe duur zo'n kortingskaart van de NS is?
En welke voorwaarden zitten er aan vast?