Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:40

Ja gelukkig hebben ze allebei een hobby/passie die ik ook leuk vind, anders werd het wel een opgave hahaha.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:22

Gefeliciteerd met de resultaten dames!

Wij hadden besloten om Waalwijk niet mee te doen, want helaas zit ik midden in mn tentamens. Zondag dus nog druk geleerd, helaas was het eerste tentamen erg moeilijk :( . Morgen een vak waar ik sowieso al meer vertrouwen bij heb, dus moet goedkomen :D

Afgelopen weken stond dansen ook op een laag pitje, mijn vriend is vorige week met een nieuwe baan begonnen en dat was weer heel erg wennen voor hem. Daarnaast moest ik natuurlijk veel leren dus samen besloten niks te forceren en gewoon eens een weekje over te slaan. Hopelijk kunnen we morgen of donderdag ons dansritme weer oppakken.

NADB Cuijk wordt onze volgende wedstrijd :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:04

Ik had je al gemist Bernette, maar omdat er ook een IJslanderwedstrjjd was, dacht ik dat je daar zou zijn ;). Jammer dat het eerste tentamen zo moeilijk was, maar hopelijk valt de uitslag mee. En logisch dat een nieuwe baan veel tijd kost. Gelukkig wel weer een wedstrijd in het vooruitzicht :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:37

Hihi ja dat had gekund, maar over het algemeen gaan danswedstrijden voor ;)

Cuijk is idd altijd erg leuk, heb echt zin om weer de vloer op te gaan :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:04

Cuijk is morgen toch? Heel veel succes :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:37

Wat weer een stilte, hoe gaat het bij jullie allemaal?
Gaan jullie door in de zomer, of hebben jullie een seizoenstop?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:52

Goedemorgen! De kids dansen vandaag in de open klasse latin mee op de eindbrado in venray. Daarna nog 14/15 juni op het WDC/Dutch-AL NK in Assen. Verder staat er nog niks op de wddstrijdplanning. Er wordt wel gewoon de zomer doorgetraind al gaan we natuurlijk wel ook nog even op vakantie :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:51

De eindbrado was erg gezellig en dubbel leuk was het om Bernette en Patrick weer eens te zien dansen! Proficiat met jullie finaleplekken, top!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:00

Dankjewel!

Wij waren in standaard positief verrast, 4e geworden!
Latin viel helaas wat tegen, 6e. We hoopten natuurlijk hoger. Nummer 4, 5 en 6 lagen wel dicht bij elkaar, dus we hadden nu net pech. We hebben ook al eens net geluk gehad ;)

Ik vond het ook heel leuk om Sem weer eens te zien dansen! Wat is hij ontzettend vooruit gegaan zeg! En ik vind zijn dame ook heel erg leuk om te zien!

De 22e doen wij nog mee in Oldenzaal, de Zomertrofee van de NADB. Dan een zomer lekker door trainen (we hebben een hoop nieuwe programma's) en dan volgend seizoen hopen we de overstap naar de C-klasse latin te kunnen maken :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:31

Thanks Bernette! Ik vond jullie in de latin ook erg vooruit gegaan en had jullie zelf niet op de 6e plaats gezet ....
In de ballroom kwam ik in de finale binnen en heb eigenlijk alleen genoten van het hele plaatje ;)

Succes de 22e! Dansen jullie trouwens ook een beneluxkampioenschap?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:16

Dankje!

Het Benelux kampioenschap is dit jaar in september in Antwerpen, lijkt me wel heel gaaf om een keer aan mee te doen! Dus waarschijnlijk gaan we daar dan wel voor ja ;)

En Sem? Doen die ook een Beneluxkampioenschap?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:30

Ja wsl. het beneluxkampioenschap van de WDC, 21 september in Bergen op Zoom. (valt dus gelijk met de NADB...)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:09

Gaat er nog iemand meedoen, of komt er iemand kijken, bij het NK WDC Dutch-AL 14 en 15 juni in Assen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:23

Hallo! Zou ik hier ook mee mogen kletsen? :)
Ik volg sinds een halfjaartje les op het TU Delft cultuurcentrum met een goede vriend van me. De blokken bestaan uit 7 weken waarin je vier dansen leert, van alles een beetje. Wij zijn ingestroomd met tango, slow fox, chacha en jive. Het blok erna kan je dan doorgaan met dezelfde dansen maar dan één niveau'tje hoger, of met vier andere dansen beginnen (rumba, samba, slow waltz en quickstep). Wij doen nu een niveau hoger :)
Helaas is dit wel het laatste wat je hier kunt doen, naar het schijnt is er te weinig animo voor een niveau 3... Maar we denken erover om naar een dansschool te gaan :) Het liefst bij deze docenten, ze zijn echt leuk en aardig. M'n danspartner wilde eigenlijk ook wel een tangocursus doen maar daar heb ik dan eigenlijk ook weer geen zin in, alleen maar tango... Gaat vervelen denk ik.

Anyway, eind deze maand doen we een uitvoering van het hele cultuurcentrum (dus ook de muzieklessen, andere danslessen, de cursussen video- en gameanimatie, improvisatie etc. etc.) en waarschijnlijk krijgen we er nog even een jive-choreo in gestampt met de hele groep de komende weken.

Het lijkt me ook wel heel gaaf om wedstrijden te doen, alleen moet ik hem daar dus nog even voor ompraten :o

Wel leuk dat er toch zoveel liefhebbers hier zijn! :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:27

Welkom hier, gezellig dat je meekletst. De universiteit eindhoven heeft wel een wedstrijdactieve dansvereniging weet ik toevallig ;).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:34

eva1969 schreef:
Welkom hier, gezellig dat je meekletst. De universiteit eindhoven heeft wel een wedstrijdactieve dansvereniging weet ik toevallig ;).

Oh echt :)
Eindhoven is wel een beetje uit de richting helaas. :P Hier is ook een salsavereniging die veel doet. Maar salsa is dan weer niet zo mijn ding.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:58

Ja hihi die kwamen we op de regionale wedstrijden hier altijd tegen.Maar misschien moet er 1 de eerste zijn bij jullie ;)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:24

Onderweg naar huis na het NK WDC Dutch-al. Kids hebben het top gedaan. Masterclass latin junior <16: 2e, Masterclass latin youth <19: 3e, National amateurs latin B-poule: 6e (en dat is 19e van de 51 deelnemers). Trotse mama dus :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 02:03

Gefeliciteerd Eva! :D

Daarnet hebben we een extra oefensessie gehad. Ik moet zeggen dat alle figuren enzo er best goed in zitten bij mij en m'n partner maar ik heb toch het idee dat we een beetje gevoel missen en dat het er nog een beetje lomp uit ziet allemaal :+ En dat is jammer. Heeft iemand daar tips voor, anders dan "veel oefenen"?

Chacha blijft leuk maar ik smokkel heel erg, merk ik. Net als bij de slow fox trouwens, ik ben heel slecht in heel-turns :+

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:14

Thanks! Goede priveles nemen zou toch veel verschil moeten maken ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:36

Da's zeker een idee, helaas zijn mijn docenten daar (nu) niet beschikbaar voor :o

Oh, nou ben ik alweer vergeten te vragen waar zij nog meer lesgeven! :o

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:08

Gefeliciteerd Eva! Nette resultaten van de kids!

Privéles helpt inderdaad veel, maar mijn ervaring is ook wel dat alle dames (including me) te snel willen in de slowfox. Als je echt de tijd ervoor neemt gaat het vaak veel beter én meestal zit je dan beter in de maat.
En verder is het toch oefenen oefenen oefenen. Zelf thuis of op de dansschool met je partner. Het is een fabel dat dames geen heelturns alleen kunnen. Misschien niet zo makkelijk als met heer, maar ze zouden het zeker moeten kunnen ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:05

Haha nee maar ik ben ze inderdaad een beetje slordig aan het aanleren. En soms kun je het oplossen door een pasje te smokkelen. Het scheelt dat "mijn" heer best goed kan slowfoxen, de helft van de tijd hoef ik hem alleen maar te volgen :o heel fijn is dat. Maar wat minder als ik dan even met iemand anders moet dansen :D

Misschien scheelt het dat ik geen hakken draag? Ik moet er nog iets op fixen, want mijn schoenen zijn open en mijn hiel wipt makkelijk uit de schoen en dan krijg ik hem er niet makkelijk weer in. Dus ik moet er even een elastiek op (laten) maken, of een riempje. Nu dans ik op nette platte schoentjes :o

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:45

Ik vind een heelturn op hakken moeilijker dan zonder hakken. Komt omdat mijn hakken een oppervlak hebben van 1 vierkante cm, dus dat is niet veel om op te draaien. Als ik op platte voeten op mijn hakken zou gaan staan is het oppervlak veel groter en kan ik mijn balans beter bewaren.

Dé tip waarmee ik mijn heelturns oefende (en soms nog wel) is 'achter - sluit (op je hakken) - draai'
En dat dan heel rustig en op je gemak beginnen te oefenen. Als je het langzaam kan steeds sneller proberen.

Schoenen met bandjes is inderdaad een aanrader, hoe vaak ik al geen schoenen door de zaal heen heb zien vliegen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:51

BernetteO schreef:
Ik vind een heelturn op hakken moeilijker dan zonder hakken. Komt omdat mijn hakken een oppervlak hebben van 1 vierkante cm, dus dat is niet veel om op te draaien. Als ik op platte voeten op mijn hakken zou gaan staan is het oppervlak veel groter en kan ik mijn balans beter bewaren.

Dé tip waarmee ik mijn heelturns oefende (en soms nog wel) is 'achter - sluit (op je hakken) - draai'
En dat dan heel rustig en op je gemak beginnen te oefenen. Als je het langzaam kan steeds sneller proberen.

Schoenen met bandjes is inderdaad een aanrader, hoe vaak ik al geen schoenen door de zaal heen heb zien vliegen...

:') :')

De hakken die ik heb zijn wat breder, ik gok iets van 5 cm2 (per stuk dus). Ik moet er wel op lopen, meneer heeft speciaal dansschoenen aangeschaft met een hakje omdat ik bang was ineens boven hem uit te steken := (we schelen niet zoveel in lengte, ik ben behoorlijk lang).
Zijn erg mooie flashy schoenen trouwens, ze staan hem heel goed:
http://www.exclusivia.nl/images/product ... ig/M54.jpg

Ik ben wel echt trots hoor, we zijn de eerste van de groep die de jive-kick-sequence erin hebben zitten (een serie pasjes en "kicks" los van elkaar). Toen het de eerste keer helemaal strak lukte stuiterde meneer letterlijk de oefenruimte rond van blijdschap :D :D