Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Morgen een vak waar ik sowieso al meer vertrouwen bij heb, dus moet goedkomen 
. Jammer dat het eerste tentamen zo moeilijk was, maar hopelijk valt de uitslag mee. En logisch dat een nieuwe baan veel tijd kost. Gelukkig wel weer een wedstrijd in het vooruitzicht

Het liefst bij deze docenten, ze zijn echt leuk en aardig. M'n danspartner wilde eigenlijk ook wel een tangocursus doen maar daar heb ik dan eigenlijk ook weer geen zin in, alleen maar tango... Gaat vervelen denk ik.
.
En dat is jammer. Heeft iemand daar tips voor, anders dan "veel oefenen"?
heel fijn is dat. Maar wat minder als ik dan even met iemand anders moet dansen
BernetteO schreef:Ik vind een heelturn op hakken moeilijker dan zonder hakken. Komt omdat mijn hakken een oppervlak hebben van 1 vierkante cm, dus dat is niet veel om op te draaien. Als ik op platte voeten op mijn hakken zou gaan staan is het oppervlak veel groter en kan ik mijn balans beter bewaren.
Dé tip waarmee ik mijn heelturns oefende (en soms nog wel) is 'achter - sluit (op je hakken) - draai'
En dat dan heel rustig en op je gemak beginnen te oefenen. Als je het langzaam kan steeds sneller proberen.
Schoenen met bandjes is inderdaad een aanrader, hoe vaak ik al geen schoenen door de zaal heen heb zien vliegen...
(we schelen niet zoveel in lengte, ik ben behoorlijk lang).