Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 06:57

Ik zou het toch echt aangeven. Gewoon zeggen dat je toch wilt aangeven dat ze elke avond te horen zijn en dat je hier toch wel overlast van ervaart.
Laat ze zelf maar bedenken waarmee ze te horen zijn. En als ze het echt vragen dan geef je aan dat dit waarschijnlijk privemomenten waren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:44

Heel misselijk wakker worden en even rustig op de bank willen zitten tot het zakt.

Personal space is Jozi zijn space helaas. :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:46

Maar is het huis 'gewoon' gehorig of gaan ze echt als beesten tekeer? Want het zijn wel 'Gewone' leef geluiden ergens ... net als dat ik door de dunne wandjes mijn buurman altijd hoor douchen, en hoor roggelen tijdens het douchen ;( maar kan moeilijk zeggen dat hij 0 geluid mag maken.

Ik ben heel blij dat mijn buren vrijgezellen zijn zonder actief gymnastiek leven, want gok dat dat hier ook tr horen zou zijn :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:49

Waar ligt de grens van leefgeluiden?

Wij hebben hele gehorige huizen helaas, ik hoor elke ochtend om 6 uur de wekker van de buren. Dit weten ze, en vonden ze heel erg. Maar geen probleem, want ik stond bij ze aan de deur om te vragen of zij last hadden van ons babytje :') geen last van dus, en toen zei ik dat ik hun wekker hoorde en vandaar me afvroeg of zij last hadden van ons.

Voor mij geen probleem, dit valt onder leefgeluiden

Maar een potje wilde luide seks...nee sorry..dat hoef ik nou niet perse te horen van een ander...ik zou gewoon aanbellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:52

Het zou voor mij liggen aan de frequentie en het geluidsniveau. :P

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 07:57

Wakker worden met hoofdpijn..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:11

MarlindeRooz schreef:
Het zou voor mij liggen aan de frequentie en het geluidsniveau. :P

Of de tijd waarop :')

We zitten hier gezellig met een klein clubje op kantoor. Hadden afgesproken de top 2000 van vorig jaar aan te zetten. Zit er echt werkelijk waar een enkele collega die niet wil dat we muziek afspelen. En het stond echt heel erg zacht. Verdorie laatste dagen voor kerst en dan kunnen we nog niet een beetje gezellig doen. Snap haar wel hoor, maar doe dan zelf oortjes in of ga uit jezelf ergens anders zitten. Zou ik doen iig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:17

Ik zou het ook niet waarderen als hier iemand muziek af ging spelen :o . Ik moet veel wetteksten lezen, dan kun je geen afleiding gebruiken, en met oortjes in hoor ik nog alles. Op mijn eigen oortjes zou ik ook geen geluiden willen, dat leidt ook te veel af :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:20

prompter schreef:
Ik zou het ook niet waarderen als hier iemand muziek af ging spelen :o . Ik moet veel wetteksten lezen, dan kun je geen afleiding gebruiken, en met oortjes in hoor ik nog alles. Op mijn eigen oortjes zou ik ook geen geluiden willen, dat leidt ook te veel af :

Nee maar daarom werk ik thuis als dat soort dingen moet doen. Op kantoor doe ik dingen waar ik niet supergeconcentreerd voor hoef te zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:28

Tancreda4 schreef:
Maar is het huis 'gewoon' gehorig of gaan ze echt als beesten tekeer? Want het zijn wel 'Gewone' leef geluiden ergens ... net als dat ik door de dunne wandjes mijn buurman altijd hoor douchen, en hoor roggelen tijdens het douchen ;( maar kan moeilijk zeggen dat hij 0 geluid mag maken.

Ik ben heel blij dat mijn buren vrijgezellen zijn zonder actief gymnastiek leven, want gok dat dat hier ook tr horen zou zijn :=

Het is gehorig. Daarom heb ik het tot nu toe ook geaccepteerd/niets van gezegd. Hun slaapkamer zit naast mijn woonkamer. Maar met noisecanceling kan ik dat goed uitfilteren. Have fun denk ik dan. Leef en laat leven.

Het "probleem " zit voor mij meer in de badkamer gymnastiek. Die zit tussen mijn woon en slaapkamer in qua muur. Kan ik dus nergens vluchten van het geluid. Gaat er flink wild aan toe en ook dat er tegen muren gebotst word waardoor ik letterlijk de muren aan het trillen heb en er dingen van tafel zijn gevallen in mijn huis :') al krijg ik het gegil en gelach en de overige gymnastiek geluiden ook niet altijd weg met noisecanceling.

Wat betreft frequentie :+
Nu +- 4 weken lang dagelijks tussen 20 en 02.
En vaak pas uurtjes lawaai. Of kort en heviger en dan vallen de schilderijen net niet van de muur.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:30

Jemig, daar zou ik echt wel wat van zeggen hoor. Heb zelf iets vergelijkbaars gehad, hadden ze eerst luidkeels ruzie en daarna gingen ze het even luidkeels :+ goedmaken. Meerdere keren per dag.

Heb toen een kerstkaartje met verzoek het wat stiller te doen in de bus gedaan :)) werkte perfect!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:31

Nog geen telefoontje gehad van het crematorium over de kat en ik vraag me nu af of het wel goed is gegaan. Ze is donderdagochtend ingeslapen, dan had ze daar toch al lang moeten zijn?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:38

Foaly schreef:
Nog geen telefoontje gehad van het crematorium over de kat en ik vraag me nu af of het wel goed is gegaan. Ze is donderdagochtend ingeslapen, dan had ze daar toch al lang moeten zijn?

Zelf even bellen, ik heb het ook eens voorgehad. Was een miscommunicatie tussen crematorium en dierenarts, is allemaal goed gekomen gelukkig!

Veel sterkte :knuffel:

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:59

Suzanne F. schreef:
prompter schreef:
Ik zou het ook niet waarderen als hier iemand muziek af ging spelen :o . Ik moet veel wetteksten lezen, dan kun je geen afleiding gebruiken, en met oortjes in hoor ik nog alles. Op mijn eigen oortjes zou ik ook geen geluiden willen, dat leidt ook te veel af :

Nee maar daarom werk ik thuis als dat soort dingen moet doen. Op kantoor doe ik dingen waar ik niet supergeconcentreerd voor hoef te zijn.

Ik kan met mijn functie niet thuiswerken :). Ik moet direct naar buiten kunnen als er wat gebeurt. Maar het is hier stil, als mensen hier muziek willen luisteren doen ze oortjes in.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:07

Ghostattack schreef:
Foaly schreef:

Zelf even bellen, ik heb het ook eens voorgehad. Was een miscommunicatie tussen crematorium en dierenarts, is allemaal goed gekomen gelukkig!

Veel sterkte :knuffel:

Net even gebeld inderdaad en de assistente klonk wat geschrokken en 'zou er gelijk achteraan'. Hopelijk was het inderdaad een miscommunicatie, maar het lijkt erop dat het dus idd ergens is misgegaan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:27

Gisteren was ik snif verkouden, vandaag is het in mijn rug geschoten...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:36

Eloya schreef:
Tancreda4 schreef:

Het is gehorig. Daarom heb ik het tot nu toe ook geaccepteerd/niets van gezegd. Hun slaapkamer zit naast mijn woonkamer. Maar met noisecanceling kan ik dat goed uitfilteren. Have fun denk ik dan. Leef en laat leven.

Het "probleem " zit voor mij meer in de badkamer gymnastiek. Die zit tussen mijn woon en slaapkamer in qua muur. Kan ik dus nergens vluchten van het geluid. Gaat er flink wild aan toe en ook dat er tegen muren gebotst word waardoor ik letterlijk de muren aan het trillen heb en er dingen van tafel zijn gevallen in mijn huis :') al krijg ik het gegil en gelach en de overige gymnastiek geluiden ook niet altijd weg met noisecanceling.

Wat betreft frequentie :+
Nu +- 4 weken lang dagelijks tussen 20 en 02.
En vaak pas uurtjes lawaai. Of kort en heviger en dan vallen de schilderijen net niet van de muur.

Het lijkt me echt verschrikkelijk.... Ik zit als ik aan het werk ben zo'n beetje in de badkamer van de buurman, en kan echt alles horen (ja, ook een pisstraal als ik de radio niet hard genoeg aan heb ;( ). Moet er niet aan denken dat hij daar gaat gymnastieken met de muur als extra attribuut -O- -O- -O-

Snap niet waarom ze huisjes hebben met kartonne muurtjes.... Gymnastiekem moet je kunnen doen in je huis denk ik dan, maar het is echt wel heel genant (en gewoon irritant) als je dat zo vaak hoort... :(:) Ik zou ook niet weten hoe ik het zou aanpakken. Misschien idd een counter actie opgooien door mijn muziek enorm hard aan te zetten. Je kan ze het moeilijk verbieden in eigen huis? Wellicht dat de hint dan wordt begrepen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:41

Of inderdaad nu een kerstkaartje in de bus.
Dat je hun geluiden erg goed hoort en op attenderen dat ze dat zelf misschien niet weten.
Of ze misschien in een kamer niet grenzend aan de tussenmuur plezier willen maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:44

Kleine ruimtes zijn hier extra gehorig en werken ook als klank kast.

Geluid is hier lastig terug te vinden waar het vandaan komt. Heb nu al een aantal keren gehad dat er na 22.00 of rond middernacht iemand loop te zagen of timmeren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:47

Pfff zo duf en geen motivatie :Z

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:14

Foaly schreef:
De kat is net ingeslapen. Het had met de spuit die ze maandag gehad heeft en 2 weken antibiotica al veel beter moeten gaan, en de plek in haar keel zag er nog precies hetzelfde uit, dus waarschijnlijk was het toch een tumor en niet meer te behandelen -O-

Sterkte en een dikke knuffel :(:) .

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:17

Waarom ben ik weer compleet te laat begonnen met kijken naar kerstcadeautjes voor mijn vriend :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:19

Ppff net een beetje opgeknapt zit ik er tegenaan te hikken om mijn haar in de verf te doen :roll:
Vanavond komt de kapper knippen dus het moet gewoon :wave:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:33

prompter schreef:

Wij hebben daar concentratieruimtes voor. En normaal gesproken had ik het helemaal begrepen, maar zo de week voor kerst erger ik me eraan dat het niet even kan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 11:38

Brrr wat is het koud :brr: ben al even buiten en dat ben ik voorlopig ook nog wel even.

Is het al mei?