Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:18

Marcella schreef:
_chou schreef:
Gewoon simpel beginnen in de supermarkt?

Is vaak te zwaar en lichamelijke werk. En ja ook kassa. Daar mocht ik van reïntegratie dus ook niet voor solliciteren. Uitval was hoog risico.

Ik kan lichamelijk ook niet alles, maar dit was voor mij wel goed te doen.

Maar dat is dus geen optie, begrijp ik.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:20

Omgeving Tilburg.

Ga nu het stukje voorschot WIA in. Leuk, want die krijg ik toch niet (jong en fibro diagnose). Maar omdat het door hun zoveel vertraging loopt, hoef ik dat niet terug te betalen. Zeggen ze..

Supermarkt gaat dus precies niet door steeds dezelfde en bepaalde bewegingen aan de kassa.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:24

En volgens hun is auto geen belemmering ook, want je kan ook met openbaar vervoer.

Kijk dat je daarvan doodmoe wordt is niet van belang.

Maar klopt wel ze geven handvatten mee en niks meer.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:34

Bij mij deed het uwv ook niks. En doordat ik zelf maar ben blijven proberen met baantjes met steeds minder uren, werd ik ook niet afgekeurd toen ik bij de laatste wederom uit viel.
De laatste tip van de uwv arts was, gewoon een werkgever zoeken voor fulltime en mij daarna weer ziek melden want dan kon ik afgekeurd worden.

Toen zou ik een brief krijgen waar ik bezwaar kon maken en die kreeg ik niet. Toen ik belde waar hij bleef was de bezwaartermijn al voorbij. Ik heb toen alsnog bezwaar gemaakt maar dat werd direct afgewezen want ik zou de brief ook digitaal hebben gehad, terwijl die gewoon echt niet tussen mijn berichten stond.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 09-01-25 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:36

Inderdaad. Zit hier kwa OV erg onhandig dus zou dan lang onderweg zijn. Dat dat veel energie kost en ik daardoor (zeker in het begin) korter kan werken maakt dan niet uit.
Kreeg zelfs dat ik dan maar een nieuwe auto moest kopen :') Ohja, want die heb je voor een paar tientjes natuurlijk.

Ik heb heel zo'n reïntegratie traject erbij. Vanaf Juli / Augustus al mee bezig. Direct aangegeven ik wil asap aan het werk. Nee moesten eerst dit bespreken, dit testje doen etcetc. Maanden verder, oké ik mocht gaan werken. "Ja dat moet je zelf regelen, wij hebben geen tips hoor" ja, samen naar Indeed kijken. Dat kan ik zelf ook wel hè. Had dat aan het begin gezegd, voor niks maanden zitten wachten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:40

wyoming schreef:
Bij mij deed het uwv ook niks. En doordat ik zelf maar ben blijven proberen met baantjes met steeds minder uren, werd ik ook niet afgekeurd toen ik bij de laatste wederom uit viel.
De laatste tip van de uwv arts was, gewoon een werkgever zoeken voor fulltime en mij daarna weer ziek melden want dan kon ik afgekeurd worden.

Ja, ellendig is dat... dan voel je je gewoon alsof je misbruik maakt van de regels, als je daarom een fulltime werkgever zoekt. Hier ook steeds minder uren baantjes gewerkt... klein verschil: wederhelft krijgt vanaf april AOW, geeft een beetje lucht, en met een parttime baan van mij erbij kunnen we hopelijk rondkomen.

Met jullie problemen valt mijn Buienradar popup, die niet weg wil, qua ergernis in het niet...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 13:45

Zoolgangster schreef:
wyoming schreef:

Ja, ellendig is dat... dan voel je je gewoon alsof je misbruik maakt van de regels, als je daarom een fulltime werkgever zoekt. Hier ook steeds minder uren baantjes gewerkt... klein verschil: wederhelft krijgt vanaf april AOW, geeft een beetje lucht, en met een parttime baan van mij erbij kunnen we hopelijk rondkomen.

Met jullie problemen valt mijn Buienradar popup, die niet weg wil, qua ergernis in het niet...

Ik heb ook gezegd tegen die arts dat ik toch echt niet een werkgever zo kon gaan bedonderen. Maar dan moest ik maar naar de bijstand.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:18

En heb je een partner kan je niet naar de bijstand, mag je samen met 1 loon rond komen.

Dat minder uren werken heb ik dus ook gedaan...zoals de meeste. Wat moet je dan als fulltime niet gaat en ze nemen je niet serieus?
Echt er klopt niks van hoe de regels zijn.

Ik had met re-integratie wel fijne mensen bij het UWV en re-integratie bureau.
Niet dat die een baan hadden, want er was geen werkgever die me wilde :+
Maar ik had van hun uit wel begrip. En dat voelt goed.
In tegenstelling tot de arts en uiteindelijk zijn de re-integratie personen weer gebonden aan wat zo'n botte hark besluit.
Al heeft de eindbeoordeling van de Re-integratie wel meegeholpen aan mijn uiteindelijk 80-100.
Daar stond in nettere bewoording dat ik wel wilde, alles aangreep om verder te komen, maar het echt niet mogelijk was.
Wat de man van het UWV achter de schermen heeft gezegd weet ik niet, maar niet in mijn nadeel, dat weet ik wel.

Sterkte voor jullie allen!!
Zo slopend :knuffel:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:23

wyoming schreef:

Het klopt inderdaad dat het zo werkt. Dat is de maas in de wet. Zorg dat je aangenomen wordt met zoveel mogelijk uren en zo hoog mogelijk salaris. Dan is je restverdiencapaciteit laag en wordt je afgekeurd. Vies maar de enige manier om niet in de financiele oliebol de belanden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:27

Het is vandaag weer een dag dat er verkopers en onderzoekers aan de deur komen.

Net 2 jongens aan de deur die onderzoek deden naar wat mensen van asielzoekers vinden. Die heb ik nog nooit eerder gehoord. Aangezien mijn ouders er niet zijn en ik druk aan het werk ben heb ik ze maar weggestuurd.

Ben wel benieuwd wat het doel er van was. Hier worden heel veel asielzoekers opgevangen, ik heb er verder geen last van en vind het prima dat we dat hier doen. Maar mijn ouders denken niet altijd zo, dus misschien ook maar beter dat ik heb gezegd kom maar niet weer :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:32

Ik vind het echt onhandig dat topics op Bokt niet meer op chronologische volgorde staan, zojuist kwam ik er ook weer per toeval achter dat een topic wat ik volgde blijkbaar op slot is gegaan. Dat zie je dus helemaal niet, tenzij je toevallig helemaal naar beneden scrolt, wat onhandig is want daar verwacht je geen nieuwigheden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:50

Hutcherson schreef:
wyoming schreef:

Het klopt inderdaad dat het zo werkt. Dat is de maas in de wet. Zorg dat je aangenomen wordt met zoveel mogelijk uren en zo hoog mogelijk salaris. Dan is je restverdiencapaciteit laag en wordt je afgekeurd. Vies maar de enige manier om niet in de financiele oliebol de belanden.

Ik vraag dit voor een vriendin.. maar hoeveel maanden moet je het dan vol houden? :+

Hoor ook uit m'n omgeving dat ze het advies krijgen om stil te houden dat ze iets mankeren (fysiek of mentaal).
Bij mij zullen ze wel "adviseren" om te zeggen dat ik 2 jaar in het buitenland heb gezeten om het gat in m'n cv te vullen.

Ik kan doen alsof m'n neus bloed en meteen voor 24uur aan het werk gaan. Maar daar heb ik vooral mezelf mee (op kort termijn dan).

% afkeuren gaat nooit gebeuren bij mij. Geloof er niks van.
Ik ben bijna 28 en heb niks. Hoe moet ik ooit op eigen benen gaan staan? Financieel is het compleet onrealistisch.

Het is sowieso te krom voor woorden dat mijn toekomst afhangt van een UWV / verzekerings arts. Is die in een slechte bui of klik je daar niet mee ben je gewoon fiets.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:51

Telpeva schreef:
Ik vind het echt onhandig dat topics op Bokt niet meer op chronologische volgorde staan, zojuist kwam ik er ook weer per toeval achter dat een topic wat ik volgde blijkbaar op slot is gegaan. Dat zie je dus helemaal niet, tenzij je toevallig helemaal naar beneden scrolt, wat onhandig is want daar verwacht je geen nieuwigheden.

Ik vind heel die nieuwe indeling echt vreselijk. Kan niks meer specifieks zoeken, en alles staat door elkaar. Zo onoverzichtelijk...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:31

_/-\o_
denisesilver schreef:
Telpeva schreef:

Ik vind heel die nieuwe indeling echt vreselijk. Kan niks meer specifieks zoeken, en alles staat door elkaar. Zo onoverzichtelijk...

_/-\o_

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:36

Telpeva schreef:

dit kun je aanpassen.... ik ga ff zoeken voor je

edit:
BartVB @ [BZ] [Dienstmededeling] Fototopic overzicht en groeperen lange topics

Dit bedoel je toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:31

Dankjewel! Die optie had ik gemist, ik heb hem meteen aangepast :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:33

Graag gedaan.
Ja vind het ook erg irritant.
Van mij zou die optie andersom mogen. Wie het zo wil kan het instellen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:20

Mijn eigen zenuwen.

Ik moest een korte pitch/presentatie geven op het werk voor ongeveer 150 man. (Wel online gelukkig)

Ik ben van nature een goede prater, maar niet voor een grote groep. Ik sla niet dicht, maar ik ga ratelen.

Oh wat was ik zenuwachtig.
En nu mag ik een schoon shirt aantrekken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:40

Rugpijn en moe

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:43

Hieraan:
Afbeelding

En aan het feit dat op de terugweg van de supermarkt naar huis er een les vrachtwagen voor mij reed...we reden dus 45 op een 60 weg en met 30 over de hobbel. Ik ben een kwartier later thuis dan normaal. |o

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:59

Dat mijn medicatie verlaat is en ik morgen weer een dosis moet nemen, maar dat niet kan omdat de medicijnen er dus niet zijn. Leuk joh die leveringsproblemen van de apotheek.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:06

Dat ik voor mijn gevoel maar blijf investeren in en om m'n huis :') nouja. Geld moet rollen zeggen we dan maar. Morgen is de trekking van de staatsloterij zeker weer?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:54

Hutcherson schreef:

Om die reden ook zitten denken om fulltime in een supermarkt te gaan werken. Maar zou het nog geen week volhouden met dat ik mezelf verder zou slopen.

Mocht trouwens ook niet van reïntegratie.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:30

Bellatrix schreef:
Hieraan:
[ Afbeelding ]

Dit is gewoon knap :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:50

Nyaleti schreef:
Inderdaad. Zit hier kwa OV erg onhandig dus zou dan lang onderweg zijn. Dat dat veel energie kost en ik daardoor (zeker in het begin) korter kan werken maakt dan niet uit.
Kreeg zelfs dat ik dan maar een nieuwe auto moest kopen :') Ohja, want die heb je voor een paar tientjes natuurlijk.

Ik heb heel zo'n reïntegratie traject erbij. Vanaf Juli / Augustus al mee bezig. Direct aangegeven ik wil asap aan het werk. Nee moesten eerst dit bespreken, dit testje doen etcetc. Maanden verder, oké ik mocht gaan werken. "Ja dat moet je zelf regelen, wij hebben geen tips hoor" ja, samen naar Indeed kijken. Dat kan ik zelf ook wel hè. Had dat aan het begin gezegd, voor niks maanden zitten wachten.

En om laten scholen naar een functie met een lagere fysieke belastbaarheid misschien een optie? Zoals bv logopedie? Ja, je zal mazzel moeten hebben om direct aangenomen te worden als zij-instromer, maar is wel een functie waar redelijk veel vraag naar is.