Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:29

Zebrastreep schreef:
Lau schreef:
Dat de buren aan de rechterkant een of andere verjager in de tuin hebben die ontzettend piept. Je hoort het dus bij ons in de tuin, slaapkamer als het raam open staat en idem voor de woonkamer. Echt schijt irritant… zo egoïstisch ook want je bent andere mensen zo erg tot last.

Ik heb ook een vreselijke hekel aan die dingen! Mijn moeder hoort ze bijv niet heb het idee dat dat bij een bepaalde leeftijd wegzakt.

Ja dat klopt hoe ouder je wordt hoe minder hoge tonen je hoort. En de mensen aan die kant zijn dik in de 60. Maar ik als midden twintiger heb er ontzettend last van…

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:53

Dat mijn zus niet goed snapt dat wij met 4 personen iets moeten plannen en mijn zus maar met 2.Onze dochters moeten ook werken hebben afspraken en kunnen dus niet altijd.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 04:00

Lau schreef:
Dat de buren aan de rechterkant een of andere verjager in de tuin hebben die ontzettend piept. Je hoort het dus bij ons in de tuin, slaapkamer als het raam open staat en idem voor de woonkamer. Echt schijt irritant… zo egoïstisch ook want je bent andere mensen zo erg tot last.

Kan je geen gesprek met die buren aanknopen? Neem je gewoon bewijs mee dat hun dit inderdaad niet horen, maar het voor jou zo geen leven is in de tuin, slaapkamer. Vaak zit er een hertz volume knop op, die ze dus aan kunnen passen.
Hun horen het niet, dus kunnen zich er ook gewoon niet bewust van zijn dat jij er als jonger persoon wel last van heb.

Ik baal nog steeds dat mn droomhuis niet door gaat.
Nu proberen mensen me allerlei huizen door te sturen, wat heel lief is, maar heb er gewoon even geen zin in.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 05:24

Amper geslapen. Het wordt een lange dag vandaag.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:56

Dat we iets te vaak vergeten de deuren dicht te doen en op slot snachts

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:17

Kookaburra schreef:
Amper geslapen. Het wordt een lange dag vandaag.

Same

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:25

Lau schreef:

Mijn buren hadden er ook een. Na een gesprek hebben ze het ding weggehaald.
Het is niet alleen irritant, het is ook gevaarlijk.
Helaas heb ik er tinnitus van over gehouden. Het poedersuiker stond er maar een dag of 3.
Ga het gesprek aan hoor Lau, voor je gezondheid.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:41

_San87_ schreef:

Ik moet vandaag naar het ziekenhuis (in Amersfoort) en de dierenarts (in Hoevelaken) vanuit Barneveld.
Hoop dat het lukt. :=

Heb m’n auto gisteren al in Amersfoort laten staan zodat we daar en in Barneveld een auto hebben staan. Meer mogelijkheden..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:04

Ik erger me groen en geel aan Asos. Ik was in de veronderstelling dat dit wel een betrouwbaar bedrijf was maar niet dus…
8 juni 6 t-shirts besteld en nu nog steeds niks binnen. Ik heb de shirts nodig want ik ga ze drukken voor het concert van Rammstein.

Ik baal hier flink van want ik zie mijn spaarrekening slinken terwijl ik bij hen dus €50 door de afvoer heb gespoeld zonder resultaat.
Klantenservice is kaa uu tee te bereiken, … nouja. Dit was mijn rant, nu ga ik verder in een hoekje zitten balen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:07

Zit nu in dubio. Heb schijnbaar luzerne als plant in mijn bloemenrandje staan. Nu lees ik dat mensen met verminderde weerstand er beter heel ver vandaan kunnen blijven. Het staat ook nog langs de kant waar iedereen langs komt. Met dat ik zelf ook verminderde weerstand heb. Zit er nu aan te denken om weg te knippen ondanks dat het zo mooi bloeit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:26

In het ziekenhuis en als ik ergens een hekel aan heb is het wel het ziekenhuis.

Vorige keer dat ik hier was heb ik maanden met hele vervelende hyperventilatie klachten gelopen ik ben altijd een beetje bang voor medische dingen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:35

Marcella schreef:
Zit nu in dubio. Heb schijnbaar luzerne als plant in mijn bloemenrandje staan. Nu lees ik dat mensen met verminderde weerstand er beter heel ver vandaan kunnen blijven. Het staat ook nog langs de kant waar iedereen langs komt. Met dat ik zelf ook verminderde weerstand heb. Zit er nu aan te denken om weg te knippen ondanks dat het zo mooi bloeit.

Waar vind je die informatie Marcella? Het eten van luzerne (=alfalfa) spruitgroenten word juist gepromoot als weerstandsverhogend, omdat het zoveel vitaminen en antioxidanten bevat.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:14

Zebrastreep schreef:

Vorige keer dat ik hier was heb ik maanden met hele vervelende hyperventilatie klachten gelopen ik ben altijd een beetje bang voor medische dingen.

Sterkte! :(:)
Voor mij herkenbaar, ook bang voor medische dingen.
Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor een onderzoek waarvan al werd doorgegeven dat het pijnlijk kan zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:24

Mandyy schreef:
Zebrastreep schreef:

Sterkte! :(:)
Voor mij herkenbaar, ook bang voor medische dingen.
Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor een onderzoek waarvan al werd doorgegeven dat het pijnlijk kan zijn.

Ik kan er ook zo voor stressen bah....

--
Helaas valt het toch tegen ik heb zoals verwacht eczeem. Ik krijg een behandeltherapie 3x in de week 6 weken lang hoe moet ik dat managen met twee banen?... heb de therapieën bewust ook vroeg gepland

Ik heb al geen zin om mijn werk te bellen en dit te regelen :') gelukkig kan ik ook avonddiensten draaien maar wat een gedoe

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:30

AmyII schreef:
Ik erger me groen en geel aan Asos. Ik was in de veronderstelling dat dit wel een betrouwbaar bedrijf was maar niet dus…
8 juni 6 t-shirts besteld en nu nog steeds niks binnen. Ik heb de shirts nodig want ik ga ze drukken voor het concert van Rammstein.

Ik baal hier flink van want ik zie mijn spaarrekening slinken terwijl ik bij hen dus €50 door de afvoer heb gespoeld zonder resultaat.
Klantenservice is kaa uu tee te bereiken, … nouja. Dit was mijn rant, nu ga ik verder in een hoekje zitten balen.

Normaal zijn ze enorm betrouwbaar? Ik heb nog nooit problemen gehad met ze, alleen duurt de bezorging wat langer, maar dat staat er ook bij. Betaal wel altijd met achteraf betalen, maar bestellen en retourneren gaat al jaren goed. Beter als alle andere webshops := vooral ook qua maten inschatten en foto's. Hopelijk komt het alsnog snel, heel apart want ik ben ook altijd enorm goed geholpen als er eens iets mis ging

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:18

prompter schreef:
Marcella schreef:

Waar vind je die informatie Marcella? Het eten van luzerne (=alfalfa) spruitgroenten word juist gepromoot als weerstandsverhogend, omdat het zoveel vitaminen en antioxidanten bevat.

Picture this een app om planten te identificeren.

Luzerne bevat chemicaliën die rode bloedcellen afbreken wanneer grote hoeveelheden worden ingenomen. De plant bevat ook canavanine (met de hoogste concentratie in de zaden) waarvan is vastgesteld dat het de systemische ziekte lupus erythematosus activeert als het in het lichaam sluimert. De FDA heeft een aantal mensen geadviseerd om weg te blijven van luzerne naamspruiten, waaronder kinderen, ouderen en mensen met een onderdrukking van het immuunsysteem, omdat er een risico is op bacteriële besmetting. Degenen die zwanger zijn, borstvoeding geven en hormoongevoelige kanker hebben, wordt ook aanbevolen om de luzerne te vermijden. Er zijn aanwijzingen dat de luzerne reageert met warfarine, dus vermijd als u dit medicijn gebruikt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:29

Ik lees “wanneer het in grote hoeveelheden wordt ingenomen”. Ben je van plan om daar te gaan grazen? :D

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:32

@Marcella

Als ik het goed lees gaat het inname dus opeten. Lijkt me niet erg schadelijk als het gewoon in je bloemenrandje staat. Mensen hoeven er niet eens aan te komen.

Luzerne staat sowieso hier en daar wel in bermen etc, heb er zelf ook veel van staan in m'n bloemenstrook en wil nog extra in de weide zaaien. Mooie plant voor insecten en de bodem!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:40

Inderdaad, als je de luzerne niet opeet kun je gewoon van de bloemetjes genieten :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:56

Je kunt idd gewoon van het uiterlijk van de plant genieten, zolang je er niet van eet. Net als scheerling en monnikskap.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:59

Alle reclames van verisure :r

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:02

Telpeva schreef:

Is dat die waar een persoon binnen 1 seconde ineens overtuigd is om het aan te schaffen? _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:05

Guns n Roses staat geen fotografen toe |(
Maar ik mag maandag wel Iron Maiden doen *\%/*
Laatst bijgewerkt door Niobe op 22-06-22 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:06

Niobe schreef:
Telpeva schreef:

Is dat die waar een persoon binnen 1 seconde ineens overtuigd is om het aan te schaffen? _O-

Ja. Had ik die overtuigingskracht maar.
“Je hebt een boekhouder nodig”
“Ok. Je kan morgen beginnen”.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:07

Ik heb hem niet eens volledig meegekregen deze nieuwe reclame van verisure, na de eerste zinnen gingen mijn oren al op standje UIT _O-
Volgens mij is het een stel wat op vakantie is deze keer, het is een nieuwe reclame. Vreselijk _O-