Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:02

Varekaj schreef:
Sedert een tweetal weken is er een dame die er de gewoonte van maakt om onder ons balkon te parkeren, pal voor of tegenover onze garagepoort. Er geldt algemeen parkeerverbod ivm smalle straat (nét 2 auto's breed incl voetpad) en ze blokkeert niet alleen onze poort om in of uit te rijden, ook mijn 2 buren heeft ze hier lelijk mee. En als ze letterlijk tegen onze poort staat kunnen ook de overburen (appartementsblok) hun garages niet meer bereiken.
De wijkagent doet er niets mee "het is maar voor wat boodschapjes mevrouw". Niet mijn probleem als er in het dorp geen plek is, 200m verder zit het station. Gratis plaats genoeg.

Mevrouw is er al paar keer op aangesproken, zowel door ons als buren, om haar auto te verplaatsen. Laatste keer kreeg mijn buurman een dikke middelvinger. Ze heeft zich zonet weer geparkeerd en vol arrogantie is ze uitgestapt.

"Toevallig" is er zonet een klont modderige, natte potgrond naar beneden getuimeld toen ik de planten net aan het voorzien was van wat extra aarde en water. Zomaar spontaan uit mijn bloembak.
Jammer zeg, net op het dak en de voorste ruit...

Ik hoopte even dat ik zou lezen dat het “op haar hoofd” was gevallen tijdens haar arrogante-uitstapmanoeuvre, maar helaas :’)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:03

Varekaj schreef:
Sedert een tweetal weken is er een dame die er de gewoonte van maakt om onder ons balkon te parkeren, pal voor of tegenover onze garagepoort. Er geldt algemeen parkeerverbod ivm smalle straat (nét 2 auto's breed incl voetpad) en ze blokkeert niet alleen onze poort om in of uit te rijden, ook mijn 2 buren heeft ze hier lelijk mee. En als ze letterlijk tegen onze poort staat kunnen ook de overburen (appartementsblok) hun garages niet meer bereiken.
De wijkagent doet er niets mee "het is maar voor wat boodschapjes mevrouw". Niet mijn probleem als er in het dorp geen plek is, 200m verder zit het station. Gratis plaats genoeg.

Mevrouw is er al paar keer op aangesproken, zowel door ons als buren, om haar auto te verplaatsen. Laatste keer kreeg mijn buurman een dikke middelvinger. Ze heeft zich zonet weer geparkeerd en vol arrogantie is ze uitgestapt.

"Toevallig" is er zonet een klont modderige, natte potgrond naar beneden getuimeld toen ik de planten net aan het voorzien was van wat extra aarde en water. Zomaar spontaan uit mijn bloembak.

Mijn biecht.

Ik hou van dit soort drama op afstand. Sorry... Vergeef me.

Helemaal letterlijk modder smijten. Ik hou er zo van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:08

Het ging heel even door mijn hoofd, maar toch maar niet :)) Heb ook gewacht tot ze het hoekje om was. Letterlijk dan.

Ik hou wel van af en toe eens lekker passief agressief uit de hoek komen O:)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:08

Varekaj schreef:
Het ging heel even door mijn hoofd, maar toch maar niet :)) Heb ook gewacht tot ze het hoekje om was. Letterlijk dan.

Haha heerlijk

ClaudiaHS

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:17

Ik had meteen die hele zak potgrond naar beneden gekiept. Na een emmer water. :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:33

Ik las hier laatst dat iemand een extra Facebook account had om ongegeneerd mee te genieten van FB drama. Stond er toen even niet bij stil, maar mijn biecht is dat ik enkel een Instagram account heb met een verzonnen naam om voorheen vooral te kunnen zien wat de nieuwe vriendin van mijn ex allemaal uitspookt en daar lekker over te oordelen :+

Zo is ie gestart en nu heb ik 'm nog om anoniem onder een alias lekker ongegeneerd en ongefilterd alles te kunnen reageren op Instagram posts zonder dat er een link naar mij is O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 11:41

Varekaj schreef:

Ik ga hier zo goed op :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:46

Als het straatje zo smal is dan zou ik gewoon een keer mijn auto er achter zetten en dan lekker naar binnen zou gaan en verder zou gaan met mijn leven...

Staat ze daar met de boodschappen maar kan ze geen kant op :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:50

Ik biecht op dat ik zo goed ga op het Foute uur. Hij knalt alweer een flinke tijd uit de JBLbox, heerlijk met de deuren en ramen open. O:) En ondertussen sta ik lekker te poetsen in huispak.

Die klodder bagger ga ik ook goed op. Inparkeren, zodat zij niet wegkan is ook een goeie. }:)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 11:53

M_D_H schreef:
Als het straatje zo smal is dan zou ik gewoon een keer mijn auto er achter zetten en dan lekker naar binnen zou gaan en verder zou gaan met mijn leven...

Staat ze daar met de boodschappen maar kan ze geen kant op :+

"Ja, sorry. Ik kon niet bij mijn parkeerplaats binnen dus dan moet ie maar voor de jouwe..." O:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:08

Varekaj schreef:

Wil je alstjeblieft een foto posten van de potgrond op haar voorruit? Ik smmmmul hiervan. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:09

Precies, en ondertussen hopen dat ze veel diepvries spullen in haar boodschappen tas heeft, en de hele dag niet reageren op de bel :+ :') _O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:14

Varekaj schreef:
.

Oh ik wil dit graag zien <3 toevallig geen foto?
Had ook zo'n actie van mij kunnen zijn :o

Ben ook benieuwd naar de reactie van de "dame"

Lang geleden reed ik voor een winkelketen en moest ik in hartje Amsterdam de winkel bevoorraden.
Staat er weer zo'n klein autootje op de laad-en losplek.
De vrachtwagen moest ik dus op de weg laten staan en oh dan krijg je toch een bak ellende over je heen van alle andere medeweggebruikers :oo

Ik had een vriend mee en die vroeg ik om te lossen maar hij hield mij in de gaten :D en hij zag dat ik met m'n handschoenen aan een klodder schotelvet aan de onderkant van de deurklink van de fout geparkeerde auto smeerde.

Daarna heeft er bijna nooit meer een auto daar geparkeerd. :o

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:39

Oh my, die modder! Dat is vanaf nu een van mijn favoriete biechten uit dit topic :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:17

Volgende keer ook je planten lekker bemesten met per ongeluk wat verlies naar beneden. :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:19

Wel met koffieprut, een hele bak vol ofzo.

Ik heb trouwens de mail nog niet verstuurd. Ik heb met het schrijven ervan al een bepaalde rust gekregen, waardoor ik denk ik wel met haar in gesprek wil gaan ipv via de mail doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:21

Met narcistische mensen in gesprek gaan heeft meestal weinig nut want binnen enkele zinnen weten ze het zo te draaien dat het aan jou ligt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:21

Earth schreef:

Ik heb trouwens de mail nog niet verstuurd. Ik heb met het schrijven ervan al een bepaalde rust gekregen, waardoor ik denk ik wel met haar in gesprek wil gaan ipv via de mail doen.

Knap van je dat je het face to face wil doen!

Edit print desnoods de mail uit en lees die voor. Weet je zeker dat je alles kunt zeggen en hebt gezegd.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:24

Earth schreef:

Herkenbaar, zelfde gevoel bij mijn moeder.. al kies ik vooralsnog voor de negeren optie en zij schikt zich graag in dr slachtoffer rol dat ik geen contact opneem. Ergens denk ik dat ze het ook echt niet doorheeft waarom ik geen contact wil maar na haar laatste keer contact en ik die nog niet had gereageerd kreeg ik al een “er zal wel weer genoeg over me gelogen zijn dat je niet reageert, dus ik weet waar ik sta”

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:28

Suzanne F. schreef:
Met narcistische mensen in gesprek gaan heeft meestal weinig nut want binnen enkele zinnen weten ze het zo te draaien dat het aan jou ligt.

Ja of ze praten je naar je mond, betuigen spijt en beloven beterschap. En vroeg of laat blijkt het toch weer allemaal bullshit te zijn.

Wat de parkeerdame betreft zou ik ook eerder kiezen voor haar auto blokkeren dan letterlijk modder te gooien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:29

Suzanne F. schreef:

Klopt, die kans bestaat zeker. Maar gelukkig kan ik redelijk goed observeren om dat te zien en terug te kaatsen. Sowieso schrijf ik een brief om voor te lezen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 13:32

Narcistische mensen/ moeders zijn altijd het slachtoffer dus verwachten dat je een fair gesprek kan gaan voeren kan je wel vergeten.
Mijn moeder, overleden in december, was de Queen van de narcisten en het is dat ze net hoorde dat ze kanker had anders had ik gekapt maar ik probeerde alleen maar ja en ooh te zeggen als ze wat zei en soms ontplofte ik want ze haalde het allerslechtste in mij naar boven.
Al met al heeft het nog 4 jaar geduurd.

Op FB heb je de site Narcisme vrij, daar heb ik best wat aan gehad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 14:49

Suzanne F. schreef:

Wanneer je weet wat je doet is het best intressant hoor, om het om te buigen :P
Maar bij mij is het natuurlijk ook mijn beroep :+
Voor familie/vrienden/geliefden is dit niet te doen, en moet je imo vooral jezelf beschermen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:20

Het valt me op dat het label "narcist" erg in de mode is de laatste tijd.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 15:36

Kuggur schreef:
Het valt me op dat het label "narcist" erg in de mode is de laatste tijd.

Met de huidige maatschappij wordt het ook extra gevoed. Geen of nauwelijks grenzen. Nee komt niet voor in vocabulaire. Verder bezit iedereen narcistische trekken. De 1 wat meer dan de ander. Tot een bepaald punt is dat ook goed, maar sommige gaan daar flink over heen, helaas.

Mijn ex heeft het opnieuw uitgevonden en verbeterd. Dit zijn ook de woorden van anderen en niet van mij. Ze vinden mij nog veels te lief in benoeming daarvan. Ik ben niet voor niks nu al bijna een jaar onder behandeling voor de schade hiervan. Einde is nog niet in zicht.

Eigenlijk ook wel een biecht. Het liefst zie ik hem tussen 6 planken. Dan pas ben ik van hem af ivm kids.