Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 06:42

Die kart date was helaas niks meer. Nog 2x wat proberen af te spreken maar allebei zei hij last minute af met again "Ik heb nog veel te doen" en "Ik zit niet lekker in mn vel en heb geen zin".
Nou doei dan als je geen zin hebt :+

Gister een date gehad. Of eigenlijk zouden we het geen date noemen := Maar dat klikte potverdorie goed. Vanaf moment één was het al leuk en gezellig. Goede prater, beide adhd'ers :') Hebben ergens wat gegeten en daarna nog even bij hem thuis geweest en op de bank geknuffeld <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:06

Pepperr zonde van de kartdate maar leuk van die andere.

Ik heb even wat meningen nodig.
Afgelopen week heb ik een leuke date gehad. Er was een zekere mate van spanning en ik was erg onder de indruk van hoe hij zich beheerste om niet verder te gaan dan ik aangaf. Het was duidelijk dat ie wel wilde,
maar hij hield keurig in. Echt 10 van 10 voor zelfbeheersing en keurig gedrag.
So far, so good.
Nu sprak ik vandaag een vriendin. We kwamen erachter dat zij hem viavia kent. Haar reactie: "snel weg rennen. Hij was gewelddadig tegen zijn ex"
Dat beeld kon ik zó niet rijmen met wat er tijdens de date gebeurde dat ik echt super verbaasd was.
Dus wat nu?
Geloof ik het viavia-verhaal en zet ik er direct een punt achter met het risico dat het niet waar is omdat de ex hem alleen probeert zwart te maken?
Confronteer ik hem ermee? En beslis afhankelijk van wat ie zegt?
Ga ik gewoon op een volgende date en parkeer ik het verhaal ergens in mijn achterhoofd? Met daarbij een zekere mate van achterdocht ("wat als het wél waar is?")
Of denk ik: "jeetje ik heb helemaal geen zin in drama na zo'n eerste date, ik ga wel op zoek naar een ander."

Tovaita

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:09

Over mijn partner werden ook zulke dingen verteld. Ik zou het hem vragen en kijken wat hij zegt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:47

Over mijn huidige vriend werden verhalen verteld dat hij een vreemdganger zou zijn. Dit zou dan in de tijd geweest zijn dat hij 16/17 was. Toen was ik ook niet bepaald een lieverdje.

Ik heb deze verhalen in zijn vriendenkring nagevraagd en deze bevestigden allemaal dat hij dat echt niet is. Dus ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:54

Ach 1 x zijn hand opheffen en je bent weg. Je bepaalt je eigen grenzen hè?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:22

Assie, ik zou hem daar wel mee confronteren. Zijn reactie zegt vervolgens genoeg, denk ik. Ik vind partnergeweld wel even heel iets anders dan iemand die vreemdging op zijn 16e, echt niet te vergelijken. Of vreemdgaan überhaupt, eigenlijk. Als het waar is zou ik inderdaad wegwezen.

Partnergeweld kent vele vormen en dat merk je echt niet meteen op een eerste date. Kan dus prima, dat het niet overeenkomt met het beeld dat jij nu van hem hebt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:17

Ik zou hem er niet mee confronteren. Zou hij dan echt eerlijk zeggen 'ja sorry ik kan losse handjes hebben'. Dat denk ik niet.

Gewoon ervoor gaan en let op de rode vlaggen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:38

Nee, maar wat BaileyMix zegt, ik denk dat je uit zijn reactie wel kunt opmaken of het klopt of niet. Als het waar is, zal hij het inderdaad vast niet toegeven, maar hij zal wel op een bepaalde manier reageren.

Ik zou het ook aan hem vragen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:40

Eulogy schreef:
Nee, maar wat BaileyMix zegt, ik denk dat je uit zijn reactie wel kunt opmaken of het klopt of niet. Als het waar is, zal hij het inderdaad vast niet toegeven, maar hij zal wel op een bepaalde manier reageren.

Ik zou het ook aan hem vragen.

Ja precies, dat bedoel ik :j Neemt iemand verantwoordelijkheid of niet, reageert iemand defensief, beschuldigt hij de ex van bv. 'borderline' o.i.d., reageert hij zenuwachtig, reageert hij boos ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:45

_Mir schreef:
Ik zou hem er niet mee confronteren. Zou hij dan echt eerlijk zeggen 'ja sorry ik kan losse handjes hebben'. Dat denk ik niet.

Hoe gaat het met jouw daten eigenlijk?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:00

Lastig Assie. Ik zou het sowieso bespreekbaar maken want het heeft sowieso invloed op hoe jij erin gaat. Verder extra goed je grenzen bewaken en attent zijn op rode vlaggen tot je onzekerheid over dat gerucht weg is.

Ik heb zelf een toxische relatie gehad en ik zou zo'n gerucht wel als rode vlag zien na die ervaring. Mensen kunnen zich heel mooi voor doen, zeker als het nog heel pril is. Vaak lijken partners die hun man of vrouw slaan voor de buitenwereld juist perfect en verwacht je het niet. Een ex kan er uiteraard op uit zijn om de ex zwart te maken. Maar ik denk zelf dat er vaak wel een kern van waarheid in zit

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:16

Urbanus schreef:
_Mir schreef:

Hoe gaat het met jouw daten eigenlijk?

Ik moet nog gaan beginnen eigenlijk, haha!
Wie weet kan ik binnenkort ook wat leuks plaatsen.

Op zich denk ik wel dat er echt leuke mannen tussen zitten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 23:18

Zulke verhalen komen nooit zomaar in de wereld denk ik altijd...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 23:25

Nah, ben ik het niet mee eens. Zowel over mij, als over mijn lief, circuleerden zulke verhalen. Het was/is pertinent niet waar.

Ik vind dit een lastige kwestie, gevoelsmatig zeg ik open kaart spelen is de beste optie, maar als (tegenpartij) zo'n vraag ontvangen is ook niet mis. Lastig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:17

Jester_ schreef:
Zulke verhalen komen nooit zomaar in de wereld denk ik altijd...

Dat hoeft niet, kan ook een jaloerse ex zijn die iets verspreidt. Maar ik vind het een dermate heftige beschuldiging dat ik het zou delen.

Misschien kan hij heel makkelijk de roddel ontkrachten, stelt het niks voor.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 06:50

Mijn partner reageerde er juist heel goed op. Hij vond het uiteraard heftig, maar feit dat we erover hebben gepraat (en hij de ‘mishandeling’ nader heeft verklaard) heeft voor ons wel gewerkt.
Verder ben ik natuurlijk wel alert op bepaalde signalen en baken ik m’n grenzen heftiger af door de verhalen, maar hij gaat er goed mee om en zolang hij geen naar gedrag vertoont naar mij zal dat ook wel wegebben (wij zijn nu een jaar samen).
Als je het voor jezelf houdt zal het sowieso in de lucht hangen en schat ik de kans klein dat het zal werken.

Toxische relaties zijn twee mensen voor nodig hè, elk verhaal heeft twee kanten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:07

Tovaita schreef:
Mijn partner reageerde er juist heel goed op. Hij vond het uiteraard heftig, maar feit dat we erover hebben gepraat (en hij de ‘mishandeling’ nader heeft verklaard) heeft voor ons wel gewerkt.
Verder ben ik natuurlijk wel alert op bepaalde signalen en baken ik m’n grenzen heftiger af door de verhalen, maar hij gaat er goed mee om en zolang hij geen naar gedrag vertoont naar mij zal dat ook wel wegebben (wij zijn nu een jaar samen).
Als je het voor jezelf houdt zal het sowieso in de lucht hangen en schat ik de kans klein dat het zal werken.

Toxische relaties zijn twee mensen voor nodig hè, elk verhaal heeft twee kanten.

Voor iedere relatie heb je 2 mensen nodig...maar ben het beslist niet met je eens dat een toxische relatie wordt veroorzaakt door beide personen in die relatie. Ik heb wel andere voorbeelden gezien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:14

Ze zegt nergens dat een toxische relatie wordt veroorzaakt door beide personen. Maar goed, mansplain lekker verder.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:14

Zo lees ik het wel, en daar ben ik het idd ook niet mee eens

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:15

Ja, zo lees ik het ook. Zeker bij partnergeweld gaat die vlieger niet op...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:45

BaileyMix schreef:
Ja, zo lees ik het ook. Zeker bij partnergeweld gaat die vlieger niet op...

Nee al zal de ander altijd zeggen: Had ze me maar niet zo boos moeten maken.
En bij vreemdgaan: Had ik maar meer liefde moeten krijgen.

Zo kan je het altijd van 2 kanten laten lijken natuurlijk.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:53

Urbanus schreef:
Ze zegt nergens dat een toxische relatie wordt veroorzaakt door beide personen. Maar goed, mansplain lekker verder.

Denk dat jij me beter snapt.

Bedoel vooral dat als je bepaalde signalen krijgt, je er zelf ook naar kan handelen en ermee kan stoppen.

Ik zeg nergens dat ik geweld of vreemdgaan of wat dan ook goedkeur, absoluut niet. Daar zijn geen excuses voor naar mijn mening.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:25

Makkelijk gezegd. In de praktijk werkt dat vaak toch anders. Vaak speelt er manipulatie, gaslighting, traumabonding en noem maar op. Het is doorgaans ook niet zo dat het geweld meteen in de witte broods weken komt, maar het sluipt er geleidelijk in. Het is niet voor niks dat mensen die met huiselijk geweld te maken hebben vaak lang in de relatie blijven.

Heeft er iemand nog leuke gesprekken lopen?

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:32

Klopt ook, maar in dit geval telt een gewaarschuwd mens voor twee en kan ze wel beter letten op mogelijke signalen die de verhalen bevestigen.

Daarbij denk ik dat er in sommige situaties zeker twee kanten van een verhaal zijn (zoals bij mijn partner het geval was) en sommige mensen het bloed onder elkaars nagels trekken, terwijl dat bij andere ‘combinaties’ niet is.

Dus mijn tip; vraag hem wat die roddels te betekenen hebben, kijk naar zijn reactie, luister naar je intuïtie en indien nodig - stop op tijd met hem. En in het gunstige geval krijgen jullie wel iets heel moois!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:37

Dat ben ik wel met je eens