Rivendell schreef:@onali,ik zie niemand verdwijnen?
Ik moest een paar keer goed kijken want zag het eerst ook niet, de persoon is geblurred, als je goed kijkt zie je het, degene verdwijnt uiteindelijk onder de watermeloen band...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
corinep schreef:Rivendell schreef:@onali,ik zie niemand verdwijnen?
Ik moest een paar keer goed kijken want zag het eerst ook niet, de persoon is geblurred, als je goed kijkt zie je het, degene verdwijnt uiteindelijk onder de watermeloen band...
Suliko schreef:Om in te haken op het concept wolfskind dat vorige pagina genoemd werd en wat zeker onder de noemer bijzonder luguber valt: de Roemeense weeshuizen die in de tijd van Ceauşescu ontstonden doordat hij tegen abortus en anticonceptie was, waardoor er veel te veel kinderen geboren werden. En dit is niet eens lang geleden dat dit gebeurde, het begon in 1966.
Let op, de beelden zijn echt enorm schrokkend. Het is het heftigste voorbeeld van verwaarlozing op grote schaal wat we kennen in de wereld. Voor de wetenschap is het interessant geweest, ik kreeg de docu te zien tijdens een vak over breinontwikkeling van kinderen, maar heb echt met tranen in mijn ogen gezeten.
https://youtu.be/n7Da3UZTNO4
Suliko schreef:Om in te haken op het concept wolfskind dat vorige pagina genoemd werd en wat zeker onder de noemer bijzonder luguber valt: de Roemeense weeshuizen die in de tijd van Ceauşescu ontstonden doordat hij tegen abortus en anticonceptie was, waardoor er veel te veel kinderen geboren werden. En dit is niet eens lang geleden dat dit gebeurde, het begon in 1966.
Let op, de beelden zijn echt enorm schrokkend. Het is het heftigste voorbeeld van verwaarlozing op grote schaal wat we kennen in de wereld. Voor de wetenschap is het interessant geweest, ik kreeg de docu te zien tijdens een vak over breinontwikkeling van kinderen, maar heb echt met tranen in mijn ogen gezeten.
https://youtu.be/n7Da3UZTNO4
Suzanne F. schreef:Je zal er maar zitten als kind. Of gezeten hebben. Ben benieuwd hoe het nu met die kinderen uit 1990 is. Hoeveel er nog leven en in welke omstandigheden. Want je hebt geen toekomst eigenlijk. Verschrikkelijk.
Als ik die beelden zie dan komt in mij de vreselijke gedachte op dat je ze nog beter de gaskamer in kan sturen dan ze in deze mensonterende omstandigheden te laten zitten.
lor1_1984 schreef:Wat ik hier lees had/heeft Lina Medina een afwijkende hormoonhuishouding waardoor ze al heel jong ontwikkelde en geslachtsrijp was.
Haar kind is met een keizersnede geboren omdat haar bekken te klein was.