[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 00:21

Rivendell schreef:
@onali,ik zie niemand verdwijnen?

Ik moest een paar keer goed kijken want zag het eerst ook niet, de persoon is geblurred, als je goed kijkt zie je het, degene verdwijnt uiteindelijk onder de watermeloen band...

Linnie050

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 05:54

Heel bizar en dat ook mensen rustig op het rand van het zwembad zitten dan.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:19

Ik denk dat je totaal in shock kan zijn op zo’n moment?

In China is ook een sinkhole geweest, heeft helaas een aantal mensen het leven gekost.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:37

Ik hoorde vanochtend op de radio over een scherm wat tijdens een concert is gevallen op een danser. Hieronder de link van het nieuwsbericht, er staat volgens mij ook een link naar een filmpje maar die hoef ik niet te zien

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ser-gewond

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:49

wow, dat is heftig met dat scherm....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:58

Wow dat filmpje is echt heel naar.. :oo

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:20

Om in te haken op het concept wolfskind dat vorige pagina genoemd werd en wat zeker onder de noemer bijzonder luguber valt: de Roemeense weeshuizen die in de tijd van Ceauşescu ontstonden doordat hij tegen abortus en anticonceptie was, waardoor er veel te veel kinderen geboren werden. En dit is niet eens lang geleden dat dit gebeurde, het begon in 1966.

Let op, de beelden zijn echt enorm schrokkend. Het is het heftigste voorbeeld van verwaarlozing op grote schaal wat we kennen in de wereld. Voor de wetenschap is het interessant geweest, ik kreeg de docu te zien tijdens een vak over breinontwikkeling van kinderen, maar heb echt met tranen in mijn ogen gezeten.

https://youtu.be/n7Da3UZTNO4

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:40

Captain schreef:
Wow dat filmpje is echt heel naar.. :oo

Nou echt he,... :oo

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:44

corinep schreef:
Rivendell schreef:
@onali,ik zie niemand verdwijnen?

Ik moest een paar keer goed kijken want zag het eerst ook niet, de persoon is geblurred, als je goed kijkt zie je het, degene verdwijnt uiteindelijk onder de watermeloen band...

Ik dacht eerst dat het 'vies' water was, beetje bruine kleur.
Totdat ik de reacties las (op FB) dat het dus een persoon was.
Filmpje op FB is weggehaald, deze komt van YT af.

Kijk naar de bodem van het zwembad, midden en dan naar links, de verkleuring is de man.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:01

Je kan ook zien dat op dat moment die man die staat hem nog wou proberen te helpen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:13

Suliko schreef:
Om in te haken op het concept wolfskind dat vorige pagina genoemd werd en wat zeker onder de noemer bijzonder luguber valt: de Roemeense weeshuizen die in de tijd van Ceauşescu ontstonden doordat hij tegen abortus en anticonceptie was, waardoor er veel te veel kinderen geboren werden. En dit is niet eens lang geleden dat dit gebeurde, het begon in 1966.

Let op, de beelden zijn echt enorm schrokkend. Het is het heftigste voorbeeld van verwaarlozing op grote schaal wat we kennen in de wereld. Voor de wetenschap is het interessant geweest, ik kreeg de docu te zien tijdens een vak over breinontwikkeling van kinderen, maar heb echt met tranen in mijn ogen gezeten.

Heftig... wat voor leven hebben die kinderen, toch helemaal niets.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:05

Wat vreselijk die kinderen in Roemenië, heb het niet af kunnen kijken. Zo mensonterend! En dat is nog zacht uitgedrukt!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:35

Suliko schreef:

Sjezus ik heb na een minuut weggeklikt, ik kan best veel hebben maar dit.... :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:46

Je zal er maar zitten als kind. Of gezeten hebben. Ben benieuwd hoe het nu met die kinderen uit 1990 is. Hoeveel er nog leven en in welke omstandigheden. Want je hebt geen toekomst eigenlijk. Verschrikkelijk.
Als ik die beelden zie dan komt in mij de vreselijke gedachte op dat je ze nog beter de gaskamer in kan sturen dan ze in deze mensonterende omstandigheden te laten zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:52

Wow.... daar zijn toch geen woorden voor.

Suzanne, ik had die gedachte ook, ze kunnen nog beter een spuitje krijgen dan dat....
Ik ben ook wel benieuwd als deze mensen nog leven hoe het met ze gaat en of mijn gedachte eerlijk was of dat ze het best goed doen nu.

Ik kende wel de verschrikkelijke dying rooms in China...maar dit is net zo verschrikkelijk.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:04

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:06

Suzanne F. schreef:
Je zal er maar zitten als kind. Of gezeten hebben. Ben benieuwd hoe het nu met die kinderen uit 1990 is. Hoeveel er nog leven en in welke omstandigheden. Want je hebt geen toekomst eigenlijk. Verschrikkelijk.
Als ik die beelden zie dan komt in mij de vreselijke gedachte op dat je ze nog beter de gaskamer in kan sturen dan ze in deze mensonterende omstandigheden te laten zitten.

Was ik dus niet de enige die in die trant dacht.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:42

Mijn beste vriend is opgegroeid in een Roemeens weeskind-kamp. Geboren in 1994. Ik schrik enorm van deze beelden. Hij is nooit open over wat hij heeft meegemaakt, los van dat hij dingen verteld heeft zoals dat hij tot hij 6 jaar was nog nooit echt aangeraakt was door een volwassene. Geen knuffel, niet spelen, niks. Er werd ook nooit tegen hem gepraat :knuffel: Uiteindelijk is hij dus geadopteerd door een Nederlands koppel, en het gaat hier goed met hem. Al snap ik nu wel een stuk beter waarom het trauma zo diep zit en waarom hij er nooit over wilt praten :(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:58

Heftig mand. Als je zulke verhalen hoort dan besef je weer dat een fijn thuis geen van zelfsprekendheid is.

Ik kwam van de week ook een turkse (?) baby tegen met een bepaalde aandoening op tiktok. Het voelde als aapjes kijken als ik hem hier zou delen, maar ik moet er nu weer aan denken nu het over kinderen gaat. Het kindje had een mega groot hoofd en eigenlijk een kasplantje. Het raakte me heel erg

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:08

lor1_1984 schreef:
Wat ik hier lees had/heeft Lina Medina een afwijkende hormoonhuishouding waardoor ze al heel jong ontwikkelde en geslachtsrijp was.
Haar kind is met een keizersnede geboren omdat haar bekken te klein was. :)

als je dan in bepaalde staten in Amerika woont moet je dus ook gewoon bevallen in 2022 |(

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:17

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:23

Ik had het bericht nog op deze pagina gedeeld, alleen niet de link van het filmpje direct maar het nieuwsbericht met daarin de link naar het filmpje

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:27

Is er ook ergens tekst te vinden over die kinderen in Roemenië? Ik lees liever dan dat ik filmpjes kijk, dan kan ik het rustiger lezen zeg maar..

Vond het filmpje van sinkhole maar vaag.. iedereen zo rustig op de kant... dat je je bijna afvraagt of t wel echt is..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:31

wendy1987 schreef:
Vond het filmpje van sinkhole maar vaag.. iedereen zo rustig op de kant... dat je je bijna afvraagt of t wel echt is..

Ik denk dat veel mensen niet door hadden dat er iemand mee werd gezogen.
Zicht werd aardig belemmerd door al die opblaasdingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:32

Oh wow dat filmpje van dat scherm! Hij wordt bijna onthoofd.