Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:43

Spannend Mkango! Waar komt ze vandaan? :)

Hier ook geen eigen paard. Wel een hele leuke verzorg-oude-opa-Fries. Hij heeft een karaktertje, maar ik kan gelukkig bijna altijd om zijn streken lachen. Inmiddels is ie 24 jaar en ik besef me ook dat ie niet het eeuwige leven heeft. Dus ik spaar al voor een eigen pony. Of paard, maar ik denk dat pony meer mijn ding is (en mijn formaat :+ )

En wat een lekkere chaos weer. Love it.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:45

Ik vind ponys vaak leuker dan paarden qua karakter. Maar die van mij had wel 15 cm groter mogen zijn. 136 daar waag ik me niet meer op. Hopelijk gaat mijn neefje of nichtje me opvolgen binnen een aantal jaar en hopelijk zijn mijn pony's er dan nog

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:46

Mkango wat leuk!
Spannend!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:54

Hier ook 1 eigen paard. Ook al weer 18 jaar. Nooit gedacht dat ik haar zo lang zou hebben. Ik heb nooit op oude paarden gereden en ik vind 18 dan ook echt oud zeg maar. Gelukkig rij ik nog een 5 jarige, anders had ik wel echt overwogen om weer met een jong paard te beginnen en deze als leerpaard te verkopen. Alles boven de 12 voelt voor mij oud omdat ik alleen maar op jonge paarden gereden heb verder en ze verkocht werden zodra ze een beetje L2 liepen of een parcours rond konden springen. Terwijl mijn paard gewoon alles nog kan. Ik merk nog niets van de leeftijd gelukkig. Maar ja, paarden op leeftijd dus nooit gereden. En eigenlijk mag ze nog wel 10 jaar meegaan.

Ik ben vrij lang, 1.82m, dus een pony rijden wordt wat lastiger, maar ik stap in principe op alles van 1.40m en groter. Klein went ook wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:54

Pikkepor schreef:

Hier ook geen eigen paard. Wel een hele leuke verzorg-oude-opa-Fries. Hij heeft een karaktertje, maar ik kan gelukkig bijna altijd om zijn streken lachen. Inmiddels is ie 24 jaar en ik besef me ook dat ie niet het eeuwige leven heeft. Dus ik spaar al voor een eigen pony. Of paard, maar ik denk dat pony meer mijn ding is (en mijn formaat :+ )

Ze is in de UK en staat momenteel bij een vriendin lekker te chillen op het land. :P Ik moest zelf al tzt terug naar de UK en was low-key op zoek naar een volbloed, maar het ging allemaal wat sneller dan ik had verwacht. _O- Naja, if it's meant to be, it's meant to be zullen we maar zeggen, het was ook een te mooie kans om niet te grijpen. Dus tot ik zelf die kant weer op verhuis (over twee weken is even een dagje op en neer om naar kantoor te gaan en de pony te zien) staat ze weer even in semi-opfok. :D

Jouw verzorgpaard klinkt wel als een portret, haha. Die oudjes hebben toch altijd wel wat speciaals. <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:56

Wat leuk Mkango, en spannend. Jij had een paard in Engeland gekocht toch? Ga jij naar de UK of komt ze naar jou toe?

Ashleytjuhh schreef:
Jullie willen allemaal paarden, ik niet :n

Ik zou wel graag het knopje willen voor merrie's te begrijpen :')

Donna89 schreef:
Ashley ja die wil ik ook wel hahaha

Tip: het zijn net vrouwen.... :x O:)

Mijn pony:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:57

Merries zijn meestal veel leuker dan ruinen hoor. Of hengsten, maar die kun je weer niet overal stallen.
Als ik weer iets koop heeft een merrie zeker de voorkeur. En dan gewoon weer een jong paard zo uit de wei zonder keuren en al die poespas. Liefst wel met papier.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:12

Hier toch echt de voorkeur voor ruinen. 1 keer een merrie gehad, leuk in de omgang maar een ramp als ze hengstig was.

Ik heb 2 Shetlanders. Nu 8 en 17. De oudste gekocht met 1,5. 7 jaar daarna helaas moeten verkopen, en 3,5 jaar geleden terug gekocht. Ik kwam per toeval erachter dat hij te koop stond. Dus daar hoefde ik niet over te twijfelen. Ik had de ruimte, het geld, ik had alleen toestemming nodig van de staleigenaren :D

Ik heb al 6 jaar niet meer gereden. Mis het ook niet.
Helaas na diefstal van mijn sulky geen geld gehad voor een nieuwe. Nu op zoek naar een tweedehands HCA.
Dus die mag best in mijn pakket hoor :o ;)
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-10-21 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:12

Mijn knappe pony's zijn te vinden in mijn profiel <3

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:27

Ik heb ruinen, hengsten en merries gereden...
IK vind er weinig verschil tussen zitten :+
Ieder paard heeft zijn eigen karakter, kan niet zeggen of dat persee een merrie ding, ruinen ding of hengsten ding is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:38

Roodvos: ze blijft daar, ik moet ook weer die kant op. :D Ik ben alleen weer aan het solliciteren, dus kan mezelf nog niet echt vastleggen op een locatie, maar zodra ik een nieuwe baan heb, ga ik daarheen.

Wat een gaaf dier heb jij! <3

M_D_H schreef:
Ik heb ruinen, hengsten en merries gereden...
IK vind er weinig verschil tussen zitten :+
Ieder paard heeft zijn eigen karakter, kan niet zeggen of dat persee een merrie ding, ruinen ding of hengsten ding is :n
Ik vind merries vaak wel wat minder vergevingsgezind dan hengsten of ruinen, maar ik kan daar goed mee omgaan. Jonge hengsten daarentegen zijn niks voor mij. Ik red me wel met hun bravoure, maar leuk vind ik het niet. Ik heb daar te weinig geduld voor. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:40

Mijn ruin is totaal niet vergevingsgezind hoor :') _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:49

capopjekop schreef:
Ik vind ponys vaak leuker dan paarden qua karakter. Maar die van mij had wel 15 cm groter mogen zijn. 136 daar waag ik me niet meer op. Hopelijk gaat mijn neefje of nichtje me opvolgen binnen een aantal jaar en hopelijk zijn mijn pony's er dan nog

Ik moet er niet aan denken dat mijn 160 paard het karakter zou hebben als mijn 90 cm shet :') Ik vind mijn shet echt de leukste die er is, maar ik ben wel blij dat ze maar 90 cm is :)) Ik ben toch meer van het paardenkarakter denk ik.

En ik ben echt een merrie mens <3 Mijn huidige merrie is soms best complex, maar ik kan er (meestal) mee lezen en schrijven. Het kost soms wat moeite, maar ondanks dat ze haar duidelijke mening heeft doet ze allemaal maar wel braaf <3 Inmiddels is ze alweer 18 en we lopen nu zo af en toe tegen het ouder worden aan. Dat vind ik wel een beetje confronterend soms. Maar we doen nog steeds veel samen gelukkig, dus ik mag niet klagen. Hopelijk volgende week weer eventjes naar bos of strand met dr {:}

Mkango, wat leuk, gefeliciteerd met je pony!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:52

Mkango schreef:
Pikkepor schreef:

Ze is in de UK en staat momenteel bij een vriendin lekker te chillen op het land. :P Ik moest zelf al tzt terug naar de UK en was low-key op zoek naar een volbloed, maar het ging allemaal wat sneller dan ik had verwacht. _O- Naja, if it's meant to be, it's meant to be zullen we maar zeggen, het was ook een te mooie kans om niet te grijpen. Dus tot ik zelf die kant weer op verhuis (over twee weken is even een dagje op en neer om naar kantoor te gaan en de pony te zien) staat ze weer even in semi-opfok. :D

Jouw verzorgpaard klinkt wel als een portret, haha. Die oudjes hebben toch altijd wel wat speciaals. <3

Leuk!! Wel even een fotootje delen hier he?

Het is een portret ja. :') Voorbeeldje: twee weken geleden kwam de tandarts op stal. Ik zou 'm uit zijn stal aan de tandarts aanleveren als hij aan de beurt was. Kom ik op stal aan, staat ie nog in de wei. Meestal gaat ie zonder problemen mee naar binnen, maar altijd op de momenten dat je het niet verwacht, trekt hij zich los en gaat ie rennen :+ (24 jaar he).
Dus al 3 stukjes land door waar andere paarden stonden. Drie x hekje open, paard erdoor, de rest tegenhouden, paard omdraaien, hekje sluiten. No problemo. Staan we aan de poetsplaats al een paar minuten te wachten en in een fractie van een seconde trek ie zich los, vertrekt in galop zo de bak in. En ik stond heel schaapachtig te kijken :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:19

Ik weet dat het over paarden gaat en niet over dozen en andere dingen maar het begint toch meer op kippenhok te lijken vind ik :o

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:20

Hier geen eigen paard, er staat wel een hele leuke pony op de manege waar ze een leaser voor zoeken en daar ben ik wel geïnteresseerd in :j nu alleen nog de leaseprijs navragen en kijken of het voor mij dan haalbaar is

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:22

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Laten we de paardenpraat en andere praat verhuizen naar het kippenhoktopic en het hier verder beperken tot het besprek van de tips en tops :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:28

Ik heb nog wel een leuke top, een appelsnijder :))
zo'n ding die je appel in 6 partjes snijd en het middenstuk er uit haalt :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:02

M_D_H schreef:
Ik heb nog wel een leuke top, een appelsnijder :))
zo'n ding die je appel in 6 partjes snijd en het middenstuk er uit haalt :j

Dat heet toch gewoon een mes? :))

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 16:05

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:27

ynskek schreef:
StonedRomy schreef:

Dat heet toch gewoon een mes? :))

https://www.hema.nl/koken-tafelen/koken ... lsrc=aw.ds

Precies die inderdaad Ynske, mijn vorige besloot in maart dat het wel hilarisch zou zijn als de messen zouden afbreken waardoor die in mijn hand en pols kwamen te staan...
Niet heel handig, nu weet ik dat dat ding beter niet in de vaatwasser kan :')

Rome, dit scheelt een hoop tijd :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:34

Ik ken ze, mij kost het altijd veel extra tijd en frustratie. Maar als je de kracht hebt om hem daadwerkelijk door je appel te drukken lijkt het wel handig

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:22

Afbeelding

Ik kwam deze ballen tegen in de folder van de Wibra. I like!!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:44

Als het nu toch over besnijden gaat :P

Hoe bevalt de ananas snijder?

Ik vermoord nu altijd professioneel de ananas met een groot mes en ik zie in het winkelschap wel zo'n ananas snijding liggen maar is het ook werkelijk wat?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:53

StonedRomy schreef:
Ik ken ze, mij kost het altijd veel extra tijd en frustratie. Maar als je de kracht hebt om hem daadwerkelijk door je appel te drukken lijkt het wel handig

Dit dus. Ze zijn best handig, mits je voldoende kracht/gewicht in te brengen hebt.

En ik heb appels van eigen bomen. Tegen de tijd dat je daar de schil, lelijke plekken en bewoners uit hebt is die appelsnijder niet meer nodig.

Ik ben ook nieuwsgierig naar de vraag van Daan over de ananassnijder.