Cer schreef:Ik was ook nog wel verbaast dat amerikaans bedrijven ongevaccineerden ontslaan... ik ben nog steeds een beetje aan het bedenken hoe dat mogelijk is.. dat kan toch ook niet een kant zijn die men heen wil gaan?
Qua kroegen en restaurants alleen binnenmogen met een 'pas'... ergens klinkt dat ook niet heel 'vrij'.. als de vaccinatiegraad hoog genoeg is kunnen mensen die klachtenvrij zijn uiteindelijk toch gewoon weer dingen doen, mag ik hopen?
Want als het in een wet staat, hoe wordt dat dan ooit weer teruggedraaid?
Ik ken niet de juiste bewoording maar het recht op gezondheid gaat boven die van vrijheid: dus wetten kunnen getreden worden wanneer bijvoorbeeld de plicht van de overheid om de volksgezondheid te waarborgen in het gedrang komt.
En wellicht hebben ze in de USA ook weer andere (grond)wetten dan hier, waardoor ze verplicht vaccineren/ ontslaan bij geen vaccinatie er gemakkelijker door kunnen drukken. De vaccinatiegraad daar is maar een fractie van de (uiteindelijke) vaccinatiegraad hier… Daarom verwacht ik ook niet dat ze hier dergelijke draconische maatregelen zullen nemen. Hoop ik.