Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Vayo schreef:
Misschien één aan (laten) schaffen, er mee om leren gaan en hiermee op pad. Of accepteren dat het helaas nog even niet kan en wachten tot dit wel weer kan.
Ik denk dan het laatste.
Vayo schreef:Klopt het moet enkel een code genereren die toegang verschaft. Er mag niet uit opgemaakt kunnen worden of iemand negatief getest is, corona heeft doorgemaakt en die periode immuun is of gevaccineerd is.
Shadow0 schreef:Was de toon positief? Maar het aantal besmettingen neemt toch niet af?
Sizzle schreef:Het voelt voor mij een soort van niet helemaal ok om mensen die de ziekte al doorgemaakt hebben ook een priorisatie te geven. Uitgerekend een hoop partygangers die het afgelopen zomer nogal bont gemaakt hebben komen dan nu extra snel in aanmerking om weer te feesten?
Dat is toch ook amper na te gaan? En hoe lang ben je dan überhaupt immuun?
Sizzle schreef:Secricrible, Vayo schreef: „corona heeft doorgemaakt en die periode immuun is „
Daar reageerde ik hoofdzakelijk op.
Hoe dan ook zijn er afgelopen jaar iedere keer weer medische gegevens van duizenden mensen free for download geweest omdat de instanties totaal geen fatsoenlijk idee hebben van veilige IT systemen en data beheer.
Dan maar niet uit eten.
Sizzle schreef:Vayo schreef: „corona heeft doorgemaakt en die periode immuun is „
Daar reageerde ik hoofdzakelijk op.
Hoe dan ook zijn er afgelopen jaar iedere keer weer medische gegevens van duizenden mensen free for download geweest omdat de instanties totaal geen fatsoenlijk idee hebben van veilige IT systemen en data beheer.
Dan maar niet uit eten.
Vayo schreef:Ik vind hem redelijk positief. R-getal zit weer onder de 0.
Citaat:Besmettingen blijven gewoon stabiel, waardoor we de piek van de 3e golf vooruit geschoven hebben.
bigone schreef:Avondklok weg tegelijk met terrassen open ? Dan zal er vast en zeker een regel komen dat terrassen om zes uur of acht uur moeten sluiten. Of verbod op verkoop van alcohol. Ik vermoed dat ze de avondklok misschien iets verruimen, op 22.00 zetten dan kun je genieten van terras en op tijd thuis zijn zonder mensen mee te nemen om thuis verder te feesten.
Shadow0 schreef:Vayo schreef:Ik vind hem redelijk positief. R-getal zit weer onder de 0.
Nee toch? https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... boven-de-1Citaat:Besmettingen blijven gewoon stabiel, waardoor we de piek van de 3e golf vooruit geschoven hebben.
Maar dat is toch niet goed? Dan wordt de situatie niet beter (terwijl er wel steeds meer mensen de gevolgen van de ziekte dragen, of dood gaan.) Een huis dat 'stabiel brandt' zou ik ook geen aanbeveling vinden.
purny schreef:Zou je ook de oude entingen in het gele boekje kunnen laten zetten? Mijn moeder heeft mijn oude boekje teruggevonden maar dat is een beetje oud
Sizzle schreef:Het is niet super ingewikkeld waarschijnlijk om ergens een (nagemaakt) stikkertje te kopen en er een handtekening bij te (laten) zetten. Dat zou pure stuisvogelpolitiek zijn dat fraude met open armen ontvangt.
Vayo schreef:Shadow, tijdens de persconferentie werd net gezegd dat het huidige R-getal nu net onder de 1 ligt!
Citaat:Ik vind dat wel goed. Met de maatregelen gaan we de besmettingen niet meer omlaag krijgen. Dat moeten de vaccinaties gaan doen.
Citaat:Tot de vaccinaties zorgen voor een kantelpunt moeten we het stabiel houden. Zo zie ik het. Mensen zijn het echt beu. Je kunt niet verwachten dat we alles op alles gaan zetten om met de maatregelen de besmettingen enorm naar beneden te brengen.