Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:21

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/25 ... -verstand/

Mooi stuk +:)+

Ik volg ook zo weinig mogelijk het journaal ..je zou voor minder depressief worden ..er komt echt niets positiefs meer in ..enkel angst en negativiteit overbrengen ..als corona je fysiek niet aantast dan wel mentaal

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:47

Je laatste bericht komt wel wat anders over dan je eerdere vind ik, Popstra. Daar ben ik het wel mee eens. In het eerdere vond ik het overkomen alsof je bewust alle regels in de wind had geslagen op een groot feest (overdreven gezegd, maar dat heb ik dus verkeerd gelezen :))

En ik kijk inderdaad ook al heel erg lang geen journaal, nieuwsuur, en zulk soort programma's meer. Ik lees selectief af en toe wat. Geeft een heel stuk rust. (Maar loop soms ook dramatisch achter met wereldnieuws wat ik blijkbaar dan een dag ofzo niet mee krijg :') )

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:54

Ik zit momenteel in ziekenhuis te wachten.
Ben mee als begeleider, mag in het restaurant wachten. We hadden ons voorbereid dat ik in de auto moest wachten.

Maar wat een lucht dat ontsmettingsmiddel.
Rook het al in de triade tent.
Rottend en gistend fruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:02

Cer schreef:
Ik zie niet helemaal wat jouw bericht met mijn bericht te maken heeft Safina.. ik denk dat je het over het bericht van Popstra hebt...
Ik rij geen wedstrijden, ik had het oa over de studenten. ... dus misschien wil je anders quoten ofzo? :)

Ik dacht dat jouw bericht daar oo inhaalde en ik haakte daar weer op in. Dat was meer het idee. Het ging verder idd niet over jouw doen en laten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:07

tienus63 schreef:
Ik zit momenteel in ziekenhuis te wachten.
Ben mee als begeleider, mag in het restaurant wachten. We hadden ons voorbereid dat ik in de auto moest wachten.

Maar wat een lucht dat ontsmettingsmiddel.
Rook het al in de triade tent.
Rottend en gistend fruit.

Sommige handdesinfectie slaat bij mij op mijn keel...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:50

Ik hoorde vanochtend op de radio in het nieuws, dat er afgelopen week 40.000 tot 50.000 mensen zonder klachten zich bij de ggd hebben laten testen (dat stond los van mensen die dat om bepaalde redenen moeten, gewoon mensen die dit zelf beslissen). Vraag me toch wel af hoe ze überhaupt dan die afspraak krijgen, en waarom men dit doet? Zo lopen de wachttijden wel snel op en het is niet in lijn met hoe het testbeleid bedoeld is?
Dit gaat dus niet om de instanties die betaald testen voor die verplichte verklaringen voor vakanties, maar echt bij de GGD.
Rijksoverheid roept nu ook op tot enkel testen met klachten: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... j-klachten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:51

knabbelgirl schreef:
Ik hoorde vanochtend op de radio in het nieuws, dat er afgelopen week 40.000 tot 50.000 mensen zonder klachten zich bij de ggd hebben laten testen (dat stond los van mensen die dat om bepaalde redenen moeten, gewoon mensen die dit zelf beslissen). Vraag me toch wel af hoe ze überhaupt dan die afspraak krijgen, en waarom men dit doet? Zo lopen de wachttijden wel snel op en het is niet in lijn met hoe het testbeleid bedoeld is?
Dit gaat dus niet om de instanties die betaald testen voor die verplichte verklaringen voor vakanties, maar echt bij de GGD.
Rijksoverheid roept nu ook op tot enkel testen met klachten: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... j-klachten

Daarom moet mijn vriend dus 2 dagen wachten op een afspraak.
Overige plaatsen (Assen, Drachten, Veendam) was het zelfs zondag ....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:00

Zijn dat geen mensen die teruggekeerd zijn uit oranje gebied en een testje doen voor de ‘zekerheid’ zodat ze niet in quarantaine hoeven ?
Ik zag er daar wel eentje van in Op1 dacht ik. Die fakete verkoudheidsklachten om een test te krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:00

knabbelgirl schreef:

Dit wordt door de overheid gezegd maar ze hebben verder geen informatie bij hoe ze dat vaststellen (als je geen klachten hebt word je toch niet ingepland? Maar er is ook niemand die verder controleert wat er gebeurt, dus hoe zouden ze dan kunnen weten dat het gaat om mensen zonder klachten?)

Of dit de verklaring is voor de wachttijden weet ik ook niet. Voor zover ik weet zou dit gewoon binnen de op te vangen marge moeten liggen.
Bovendien is het helemaal niet gek dat er echt veel mensen zijn die wel klachten hebben: het weer is allerlei extreme kanten opgegaan, mensen komen terug van vakantie, uit vakantielanden... die zijn misschien bezorgd maar hebben ook wel echt kans om klachten te hebben vanwege al die overgangen.
En het verder is het uberhaupt een raar testbeleid om alleen bij klachten te testen, want ook bij verdenking (in contact geweest zijn met iemand die wel positief is voor corona) kan testen gewoon zinvol zijn.

Diverse plekken, bv sommige verpleegtehuizen, testen nu gewoon wel regelmatig en vinden daarmee wel degelijk mensen die het virus bij zich dragen. Goed om te weten lijkt mij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:01

Fitzroy schreef:
Zijn dat geen mensen die teruggekeerd zijn uit oranje gebied en een testje doen voor de ‘zekerheid’ zodat ze niet in quarantaine hoeven ?
Ik zag er daar wel eentje van in Op1 dacht ik. Die fakete verkoudheidsklachten om een test te krijgen.

Bij ons zorgt een negatieve test als nog er niet voor dat ze mogen beginnen. Vanwege de incubatietijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:02

Is het ook niet om gewoon mee te kunnen praten, voor de lol dus...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:03

Online is er geen mens die controleert of je de controle vragen naar waarheid invult. Het zou mij niks verbazen dat het vooral vakantie gangers zijn die een test nodig hebben.

Ik heb kennelijk weer een longontsteking, wat een feest. %) Standaard plek standaard klachten -O- weer gezellig aan de ab nu. Moest gister naar de hap omdat ik snel beroerder werd. Zij heeft in de vorige piek vooral covid patienten gedaan en ziet nu best veel restklachten bij ex patienten. Hoesten, vermoeidheid, koortsvlagen, sneller snotterig. En ook gemiddeld meer longontstekingen die als gevolg daarvan ontstaan. De meeste van hen worden keer op keer getest nu en steeds opnieuw negatief bevonden terwijl ze wel klachten vertonen. Maakt niet uit of ze jong oud fit of al ziekjes waren. Heel ziek zijn geweest of mild.

Alsof het imuunsysteem van de leg is geraakt en of overreageert (alergische reacties met dergelijke klachten?) of echt elk simpel verkoudheidsvirus oppikken en er niks mee aan kunnen. En dus ziek worden.

Maar zij was echt geschrokken van de impact op mensen als je eenmaal het virus een keer hebt opgelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:43

besita schreef:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/25 ... -verstand/

Mooi stuk +:)+

Ik volg ook zo weinig mogelijk het journaal ..je zou voor minder depressief worden ..er komt echt niets positiefs meer in ..enkel angst en negativiteit overbrengen ..als corona je fysiek niet aantast dan wel mentaal

Wat een goed en heerlijk relativerend stuk :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:22

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:01

Solistar schreef:
Je laatste bericht komt wel wat anders over dan je eerdere vind ik, Popstra. Daar ben ik het wel mee eens. In het eerdere vond ik het overkomen alsof je bewust alle regels in de wind had geslagen op een groot feest (overdreven gezegd, maar dat heb ik dus verkeerd gelezen :))

En ik kijk inderdaad ook al heel erg lang geen journaal, nieuwsuur, en zulk soort programma's meer. Ik lees selectief af en toe wat. Geeft een heel stuk rust. (Maar loop soms ook dramatisch achter met wereldnieuws wat ik blijkbaar dan een dag ofzo niet mee krijg :') )

Ik ben zelf niet op dat feest geweest. Ik keurde het ook af want weet hoe ze zijn. Lusten namelijk wel graag een slokje. Maar niemand is dus ziek geworden en of dit nu toeval is of niet, het is het zoveelste samenzijn waar geen besmettingen uit voortgekomen waren.
Wie ben ik dus om dingen af te keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:48

karuna schreef:
Online is er geen mens die controleert of je de controle vragen naar waarheid invult. Het zou mij niks verbazen dat het vooral vakantie gangers zijn die een test nodig hebben.

Nee, dat kan niet, die hebben een bewijs nodig dat ze negatief getest hebben, in het Engels, die krijg je niet van de GGD.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:01

Ik dacht dat je bij verdenking ook moest laten testen, maar dat weet ik niet zeker...
Overigens ben ik het hele jaar nog niet verkouden geweest, dat is dan wel weer bijzonder.. k vraag me af wat dat voor mn weerstand doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:54

Fitzroy schreef:

Ja, belachelijk, want een negatieve uitslag in je incubatietijd is geen garantie dat je vrij bent van corona. En verandert dus ook niets aan de tijd dat je in quarantaine moet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:02

Ik vind het best wel veel dat uit een relatief kleine bloedbank test, 50% van de geinfecteerden niet geweten heeft dat ze corona hadden. Dan weet je ook meteen genoeg over de daarwerkelijke aantallen die er zijn toch? Dat komt niet in de buurt van realiteit.

Daarnaast is super duidelijk dat een hoop maatregelen leuk bedoeld zijn maar weinig uitmaken. Op de school van mijn dochter zijn sinds de vakantie al noro, luizen en waterpokken uitbraken geweest. Die zijn theoretisch ook te vermijden met de ‚nieuwe normaal‘.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:31

Cer schreef:
Ik dacht dat je bij verdenking ook moest laten testen, maar dat weet ik niet zeker...
Overigens ben ik het hele jaar nog niet verkouden geweest, dat is dan wel weer bijzonder.. k vraag me af wat dat voor mn weerstand doet...

Ik ook niet terwijl ik normaal altijd wel een fikse verkoudheid oppak . Ook dit komt door die 1,5 meter en handen wassen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:42

Sizzle schreef:
Daarnaast is super duidelijk dat een hoop maatregelen leuk bedoeld zijn maar weinig uitmaken. Op de school van mijn dochter zijn sinds de vakantie al noro, luizen en waterpokken uitbraken geweest. Die zijn theoretisch ook te vermijden met de ‚nieuwe normaal‘.

Ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw land zit, maar hier zijn er niet zoveel maatregelen voor kinderen. Geen anderhalve meter enzo. Dus dan is het ook wel logisch dat de luizen, noro en waterpokken gewoon hun traditionele weg volgen. Hoe is dat bij jullie? Zijn daar wel extra maatregelen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:16

Ik bedoel meer dat je de volwassenen wel regels kunt opleggen maar als er dan een besmet vrij neuron tussendoor stuitert dan komt in dit geval potentieel dodelijk noro alsnog via via via bij een bejaardentehuis aan. Dat is voor covid heus niet anders.
De oplossing heb ik helaas ook niet.

Ik realiseerde het me vooral omdat uitgerekend 1 van de voorzichtigste families in de straat ivm werk in thuiszorg en zelf risico groep als een van de eersten betroffen was. Als ik dan bedenk dat meerdere moeders dan elders ook op scholen werken dan is het in no- time overal. De eerste met waterpokken had het waarschijnlijk van zijn moeder die ergens anders een kleuterklas heeft.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:11

Bij mijn broer op school een kindje uit groep vijf met corona, kregen ze via de mail te horen. De rest van die klas en school mag gewoon naar school.
Best spannend lijkt mij als leerkracht en ouders van klasgenootjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:14

bigone schreef:
Ik ook niet terwijl ik normaal altijd wel een fikse verkoudheid oppak . Ook dit komt door die 1,5 meter en handen wassen enz.

Ik vraag me af of iemand daar niet te kwetsbaar van wordt?

maar goed, ik stam ook nog uit de tijd dat bij alles gezegd werd "word je hard van" - "word je groot van" en "krijg je weerstand van" :')
Geen idee of het een feit of fabel is dat je van té veel hygiene (bij normale gezondheid) té vatbaar wordt trouwens..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:23

Juist Cer
Is maar wat je wil

Afbeelding

Of zo

Afbeelding