Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:39

Zo sta ik er ook precies in. Als straks de campings weer volledig open mogen dan vind ik voor dit moment een weekje Drenthe al exotisch genoeg. En gewoon prima ook. Het hoeft allemaal niet ingewikkeld en ver te zijn, ook daar is het prachtig en als we daar een week of wat rond kunnen hangen dan ben ik al een gelukkig mens :)

Hmmmm, dat van dat ticket is wel apart. Ook best kort dag al?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:51

Oscar schreef:
Zo sta ik er ook precies in. Als straks de campings weer volledig open mogen dan vind ik voor dit moment een weekje Drenthe al exotisch genoeg. En gewoon prima ook. Het hoeft allemaal niet ingewikkeld en ver te zijn, ook daar is het prachtig en als we daar een week of wat rond kunnen hangen dan ben ik al een gelukkig mens :)

Dat zijn wij ook van plan, we zouden in september naar Engeland gaan, maar dat zien we niet zitten. We zijn nu al blij als we een weekje ergens in Nederland kunnen, op een camping met privé sanitair.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:53

Oscar schreef:
Hmmmm, dat van dat ticket is wel apart. Ook best kort dag al?

Ik vermoed dat ze overbelasting van het systeem willen voorkomen (of dat al hebben gehad, of liever hun klanten persoonlijk te woord staan). Op zich heb ik er wel vertrouwen in hoor. Eind maart werd er een travel ban afgekondigd. Die is 24 april verlengd tot en met 31 mei. Toen zijn ook alle vluchten voor mei geschrapt. Een week geleden zag ik dat alle vluchten tot en met 14 juni inmiddels ook geschrapt zijn en toen was het nog lang geen 31 mei. Mijn heenvlucht staat voor 25 juni gepland.

De travel ban lijkt dus iig met twee weken verlengd. Als er nog meer verlenging komt, dan hoop ik dat uiterlijk vóór 10 juni te weten, want dan kan ik mijn hotel nog gratis annuleren. Zo niet, dan annuleer ik mijn hotel zelf en dan kijk ik wel of mijn reisverzekering nog wat kan betekenen voor het geval mijn vlucht toch gaat.

Maar ik ben inmiddels het Maltese nieuws gaan volgen en zoals het er nu voor staat gaan ze daar echt niet zomaar ineens de grenzen opengooien voor alle toeristen. De minister van toerisme is enorm voorzichtig en dat snap ik goed. Oppervlakte 2x Texel, inwonertal een half miljoen, 600 geregisteerde gevallen en inmiddels de boel goed onder controle.

...en dan lees je dit en dan mis je de facepalm-smiley: https://lovinmalta.com/news/where-are-t ... head-asks/

Mensen die écht niet snappen dat de schade beperkt is gebleven JUIST doordat er (snel) maatregelen zijn genomen. -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:54

Wij gaan naar diepdonker limburg. In de buurt van de grenzen, dus mochten ze open zijn dan kunnen we nog naar Belgie of Duitsland.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:58

Karin, oh my...... alleen al bij het lezen van die titel word je toch al helemaal maf? :roll:

Klinkt als een logische verklaring trouwens. Ik heb dat hele gebeuren met vouchers en annuleringen enzo niet goed gevolgd (iets met een klok en een klepel enzo......). Hoop dat het allemaal netjes opgelost kan worden.

Keet, dat klinkt goed! Veel plezier alvast :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:59

Ik vermoed dat organisaties liever aan de telefoon reageren. Meeste mensen nemen gesprekken niet op en heb je geen bewijs mochten ze in één keer wat anders besluiten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:02

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:10

Keet schreef:
Wij gaan naar diepdonker limburg. In de buurt van de grenzen, dus mochten ze open zijn dan kunnen we nog naar Belgie of Duitsland.

Zo denk ik ook. Voor mij is Zeeuws-Vlaanderen straks dichtbij en dat is toch een stukje Nederland dat niet aan Nederland vastzit. Voor mij Belgisch genoeg en op dit moment al heel exotisch. :))

Over de grens met België gesproken: ik kreeg vanochtend een linkje toegestuurd van de tijdelijke rubriek Checkpoint Corona in de Volkskrant. Een journalist bezoekt Europese grenzen die je normaal gesproken zo kunt passeren, maar nu dus even niet. Zijn bijdrage van gisteren gaat over de grens tussen Nederland en België: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9e2bec9/

Staat ook een citaat in van een Belgische agent over mensen doorlaten die zeggen dat ze hun zieke paard aan de andere kant van de grens moeten verzorgen. 'Ik laat die mensen door. Maar anderen doen dat niet.'

Hopelijk kan het snel weer, maar het moet uiteraard wel verantwoord zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:18

Karin schreef:
Nou echt hè? Zie je nou wel dat het meevalt? Die hele lockdown is nergens voor nodig geweest. -O-

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:20

Mijn man vindt dat het geen vakantie is als iedereen nederlands praat :D hoop dat zuid limburgs ver genoeg van nederlands afligt om hem een vakantiegevoel te geven :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:20

Keet schreef:
Mijn man vindt dat het geen vakantie is als iedereen nederlands praat :D hoop dat zuid limburgs ver genoeg van nederlands afligt om hem een vakantiegevoel te geven :D

Praat je tijdens de vakantie alleen Engels met hem!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:21

Keet schreef:

_O- :')

Die cartoon ken ik, de spijker op zijn kop :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:21

bigone schreef:
Keet schreef:

Praat je tijdens de vakantie alleen Engels met hem!

"Ken i hev a sjiesburger witous tse sjies?"

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:24

Keet schreef:

De Friese taal versta je als NL ook niet :') genoeg opties haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:28

Keet schreef:

Ik zou naar Kerkrade gaan in dat geval.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:28

Oh wel een goeie dat plaatje :+

Ik zou morgen naar IJsland vliegen. Vlucht gaat uiteraard niet. Maar IJsland heeft dus geen inreisverbod voor EU landen, dus dat is best vervelend met dingen annuleren. Hotel nu een jaar kunnen verplaatsen gelukkig. Verzoek tot terugbetaling van ticket is nu ingediend. Ben benieuwd. Hopelijk kunnen we volgend jaar met pinksteren gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:36

Als je altijd nog 'ns naar Japan wou, maar het te duur vond:
Citaat:
Nu het toerisme naar Japan volledig is stilgevallen, wil het land zich als bestemming opnieuw op de kaart zetten. Daarbij ligt een plan op tafel om de helft van de vakantie te betalen van toeristen die vanaf juli voor het land kiezen.

Hiroshi Tabata, hoofd van het Japanse bureau voor toerisme, vertelde dat de regering met een fonds van omgerekend 11,5 miljard euro het toerisme wil ondersteunen. Het zou zo tot de helft van de kosten van toeristen kunnen subsidiëren. Het plan moet overigens wel nog goedgekeurd worden.

AD

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:46

Sheran schreef:
Keet schreef:

Ik zou naar Kerkrade gaan in dat geval.

Inderdaad. Of Heerlen als je wilt leren zingen :))

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:48

Wij hebben onze voucher van tui inmiddels gekregen. Eigenlijk zouden we over twee weken op Tenerife heerlijk rondtouren en met dolfijnen kajakken. Hopelijk gaan we alsnog volgend jaar juni. Gelukkig is het hier nu ook mooi weer {:}

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:57

elnienjo schreef:
Citaat:
Nu het toerisme naar Japan volledig is stilgevallen, wil het land zich als bestemming opnieuw op de kaart zetten. Daarbij ligt een plan op tafel om de helft van de vakantie te betalen van toeristen die vanaf juli voor het land kiezen.

Hiroshi Tabata, hoofd van het Japanse bureau voor toerisme, vertelde dat de regering met een fonds van omgerekend 11,5 miljard euro het toerisme wil ondersteunen. Het zou zo tot de helft van de kosten van toeristen kunnen subsidiëren. Het plan moet overigens wel nog goedgekeurd worden.

AD

Hoe dan :') krijg je op de terugweg op het vliegveld opeens een envelop met geld?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:01

moonsparkle schreef:
Hoe dan :') krijg je op de terugweg op het vliegveld opeens een envelop met geld?

Heb geen idee, maar ben wel benieuwd wat ze van plan zijn. Ik ga zelf overigens niet zolang er geen vaccin is, dus ik kan van een eventuele prijsstunt niet proffiteren.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:03

[code][/code]
elnienjo schreef:
Citaat:

AD

Heb je een link?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:34

Autumnn schreef:
Heb je een link?

Gewoon de AD live blog.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:33

Keet schreef:

Ik wil wel even limburgs tegen hem komen praten _O- Afhankelijk van waar je zit zal dat vast gebeuren ook door vee mensen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:42

Ik heb een vriend in Heerlen. Als ik daar op verjaardag ben vraag ik altijd om de ondertiteling. Meestal gaan ze dan in abn verder :+
Denk dat het wel lukt :D