[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:11

Magrathea schreef:
Nou, leren ze van toch := denk niet dat ie dat nog een keer probeert

En zo wel, natuurlijke selectie :+.

Mando schreef:
Mijn collega heeft 2 kleine kinderen.
Hij zegt laat mij maar werken ik moet ze de hele dag entertainen...
Uh.. Ja.

Dat kan niet hoor.

Hij is echt in paniek... snap er niets van. _O-

Leuk he kinderen.

Maar, dat weet je toch. Dat je, wanneer je kinderen thuis zijn, ze moet entertainen :?.

Mando

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:19

Ik zei nog... tja je heb ze zelf gemaakt dus moet je ze ook entertainen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:30

Ook ik ben weer eens mezelf hartgrondig dankbaar dat ik geen kinderen heb nu. Sowieso de onzekerheid, wat gaat de toekomst brengen maar vooral het praktische. Ik was sowieso al thuis (overspannen) en als je dan ook nog van die mormels in het gareel moet houden... My god.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:33

Wij zijn net boodschappen wezen doen, de kasten raakten een beetje leeg zeg maar. Maar jezus, ik ben er gewoon moe van :'). En dan lopen er mensen met hun hele gezin in de supermarkt, dat snap ik echt niet :=.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:59

idinn schreef:
De kindjes hier zijn echt super schattig... ze gillen ook niet. Maar echt niet dat er wat begint te rammelen.

Het is helaas een citytrip Kathmandu geworden. We moeten vannacht terug naar Nederland. Blij dat je dan geen koter bij hebt. Letterlijk 1 dag zonder reizen gehad. En zijn hier maar 2 volle dagen geweest.. ben gesloopt. Tot zover opladen door op vakantie te gaan. Meld me denk 14 dagen ziek straks als quarantaine maatregel om alsnog bij te komen. Kan ik mezelf mooi aanleren om momo's te maken.

Oh nee, why?

Zwitserland nu ook in lock down...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:38

Nou... hier is het hard aan het gaan waar ik werk (rusthuis). Nog geen enkel geval van corona maar wel immens veel zieken sinds vandaag. Er zijn zelfs afdelingen waarvan amper nog personeel komt opdagen -O-
Ik hoop dat ze echt ziek zijn en niet omwille van de kinderen of omdat je nu om het minste een attest krijgt van de HA.

Daarnaast zeggen ze ook "vakantiedagen die vallen in een ziekteperiode die begon voor de vakantie aanving worden nadien gewoon gerecupereerd". Ik hoop dat dat niet waar is! Want dan gaan er nu heelveel bewust thuis blijven tot en met de paasvakantie. Zijn ze nu wekenlang thuis en dan nadien lekker nog een keertje extra vrij kunnen inplannen... zou ik als kindervrije nu echt niet waarderen. Want doordat zij er niet zijn moet ik nu dagen van 10u gaan maken.

Ziek is ziek maar ziek om er voordeel uit te halen, dat vind ik echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:56

Ze zijn bang voor een lockdown en dat je niet weg kan. Naast het feit dat je hier echt absoluut niet ziek wilt worden. Plus dat ze naar Westerse mensen steeds achterdochtiger worden. Je kan echt niet hoesten of ze staan 3 meter verder. En hoesten doe je wel in Kathmandu :')

Hopelijk zit de proestende koter ver van me vandaan. Net als alle andere onbekende mensen met rare hoestjes :roll:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:07

Mijn collega kon niet komen werken, zelfs niet dr laptop halen om thuis wat te doen want ze zat met dr kinderen.. Maarr ze is 's middags toch wel even langs geweest om wat speelgoed te jatten van het werk :roll:. Ze heeft een andere collega gevraagd het naar beneden te brengen.

Ben ik nou zo gek of is dat niet zo gepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:09

Niet zo gepast? Ik had dr haar laptop in de handen geschoven en doei.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:13

Dan heb je een giga plaat voor je kop.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:15

Sintara schreef:
Mijn collega kon niet komen werken, zelfs niet dr laptop halen om thuis wat te doen want ze zat met dr kinderen.. Maarr ze is 's middags toch wel even langs geweest om wat speelgoed te jatten van het werk :roll:. Ze heeft een andere collega gevraagd het naar beneden te brengen.

Die had aan mij echt een verkeerde gehad := Niet zo gepast is echt een understatement.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:16

idinn schreef:

Ja dat is ook de reden dat ze zelf niet naar boven kwam en dat ze mij niet heeft gebeld _-:(.
Ze had ook eigenlijk digitaal een cursus, had ze geen zin in. Die heb ik voor haar verzet hehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:19

Sintara schreef:

>;) :roll: Geen woorden voor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:19

Sintara schreef:
idinn schreef:

Ja dat is ook de reden dat ze zelf niet naar boven kwam en dat ze mij niet heeft gebeld _-:(.
Ze had ook eigenlijk digitaal een cursus, had ze geen zin in. Die heb ik voor haar verzet hehe

Zou haar baan verzetten naar opgeheven.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:57

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Zou haar baan verzetten naar opgeheven.

:))

Wát een mentaliteit, haha.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:32

Achja. Zij is het niet alleen hoor, hele management is ook afwezig.
Alleen m'n manager die de afgelopen dagen een paar keer goed door z'n rug is gegaan en daarbij ook nog z'n kinderen thuis heeft heb ik kunnen bereiken. Daar had ik ook oprecht zo'n medelijden mee.. -O-

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:15

Ayasha schreef:
Ja topsylover? Echt? Als ik dit virus krijg is de kans heel reëel dat het kantje boort wordt. Dat is oké voor jou? Jij vindt het prima om levens te riskeren van mensen die vol in het leven staan ondanks wat mitsen en maren omdat je niet drie weken uit café’s wil blijven?
De ‘offers’ die gevraagd worden zijn gewoon heel klein, om heel veel mensen niet te laten verzuipen in hun eigen longen. Je daar niet aan houden is gewoon egoïsme ten top. :)

Dat je niet ten strijde trekt voor die groep snap ik geheel, maar dat je er verdorie niet drie weken een terrasje voor kan laten... :n

En die ‘ver van jouw bed show’ kan op deze manier ook heel snel dichtbij komen. Ook sterke jij zou wel eens een k*tmaand kunnen over houden aan dit virus.

Waar heb je het in hemelsnaam over? :? Ik heb met geen woord gerept over het wel of niet laten van dingen. Ik zeg alleen dat het nou eenmaal de natuur is dat er mensen sterven, en dat wij daar niet teveel tegenin moeten gaan want deze pandemie is het gevolg.
Ik blijf de komende 3 weken ook gewoon zo veel mogelijk binnen hoor. Ik kom alleen buiten om naar de supermarkt te gaan en een rondje fietsen/hardlopen (op rustige plekken uiteraard). Ik vermaak me prima hier binnen.

Natuurlijk zou ik het heel vervelend vinden als jonge mensen die vol in het leven staan hier aan sterven. Dat is ook niet de bedoeling, maar zo werkt het nou eenmaal wel in de natuur, dat de ouderen en zwakkeren sterven. Zo houd je een populatie gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:29

Bij ons blijft het hele management en directie voorlopig nog gewoon op post, ondanks dat die eigenlijk wel van huis uit kunnen werken. Solidariteit met het zorgend personeel. Wordt wel gewaardeerd.

Zag daarnet op straat wel iemand met een griepje kinderen naar een speelpleintje trekken...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:44

Varekaj schreef:
Zag daarnet op straat wel iemand met een griepje kinderen naar een speelpleintje trekken...

Eeeeeeeen we besmetten lekker verder -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:50

Griepje kinderen :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:59

Ik denk dat je groepje bedoelde? Goeie spelfout wel :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:08

Voor de mensen die The Shining hebben gelezen/gezien :+

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:11

Cayenne schreef:
Voor de mensen die The Shining hebben gelezen/gezien :+

[ [url=m/vbKGNA.png]Afbeelding[/url] ]

:=.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:34

Onze overheid (Zwitserse) heeft specifiek gezegd dat kinderen gewoon samen in de speeltuin mogen spelen. Schiet mij maar lek, maar dat is wat ze actief verkondigen. Weet niet wat NL daartoe gezegd heeft.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:49

Gelukkig sneeuwt het niet.