Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:31

Ik heb een aantal Fantasy boekenseries online staan... Niet voor een prikkie want ze hoeven niet weg maar onder de prijzen die op bol etc worden gerekend (soms zelfs mindere staat).
Ik een bericht dat iemand ze wel wil hebben maar de prijs te hoog vind. Kan natuurlijk dus ik vroeg wat ze er dan voor wilde geven. Kreeg ik het bericht dat ze ze normaal bij de bieb koopt voor 1,50 per stuk dus dat wel wilde geven per boek...

Maar vriendelijk vermeld dat dit geen ex-biebboeken betreft en dus zeker niet voor zo'n laag bedrag weggaan... (Ter illustratie ik vraag 100,- voor alles bij elkaar, 22 boeken)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:15

_Penotti schreef:
Baileysdream schreef:
Vandaag nog, hamsterkooi van ferplast met alles erbij in, vraagprijs 10 euro. krijg ik de vraag kan je 'm niet gratis wegdoen hij is tweedehands. :+

Ik zou vragen of hij zijn auto niet gratis weg wil doen, is tweedehands :+

Vraag me af of deze persoon wel een auto heeft aan de manier van schrijven, ze heeft ook niet meer gereageerd. laat hem er liever langer opstaan dan belachelijke biedingen.
zo heb ik ook nieuwe anky jassen te koop staan met prijskaartje er nog aan. 85 euro krijg je de vraag 20 incl verzending is dat goed? :') sommige mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:30

Ik verkocht 2 jaar terug mijn boxspring, een man had interesse, we hadden mailcontact en hij wilde hem op zaterdag avond op komen halen.
Krijg ik op diezelfde ochtend een mailtje: Heb er zin in! xx
Vond dat echt heel maf, helaas was mijn man die avond ook werken dus ik deed niet met een heel gerust gevoel de deur open.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:34

En toen? :Y)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:35

Marocje schreef:

Haha ja wilde ik ook net typen

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:07

Ik heb een bod gehad op mn iPhone die te koop staat, ik ga akkoord, bericht gelezen en verder niks.
Zo vervelend als mensen bieden maar niks meer laten horen, bied dan gewoon niet.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:25

Ben rustig opzoek naar een lieve en sociale kitten op marktplaats aangezien de laatste van onze 3 katten van de winter is overleden op een mooie leeftijd van 18 jaar. Dat valt echter niet mee.. Doe mijn best om een mooi uitgebreid mailtje te sturen naar advertenties die mij wel aanspreken. Denk alleen dat de aanbieders overspoeld worden met reacties. Ook normale HTK-kittens gaan soms echt voor erg hoge prijzen weg. 8)7
Misschien dat ik nog maar even wacht totdat de corona crisis voorbij is..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:39

Geen asiel in de buurt?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:44

xPabloBokt schreef:
Geen asiel in de buurt?

Heb ik als eerste gekeken inderdaad. We zijn echter meer opzoek naar een langharige kat, die zijn helaas niet te vinden in het asiel.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:21

Huh?

Afbeelding

Zou ik gehackt zijn??

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:27

just_kiki schreef:
Huh?

[ [url=m/cVsIPF.png]Afbeelding[/url] ]

Zou ik gehackt zijn??

Hm, dat online betaalplatform staat in principe los van Marktplaats.
Heb je de gelijk oversteken functie recent gebruikt?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:46

Nee niets. Enkel chatten. Geen daadwerkelijke betaling laatste tijd

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:16

Had ik ook een tijdje terug. Moest mijn ID naar marktplaats sturen, heb het er toen maar bij gelaten want was er meteen klaar mee. Heb dat online betalen nog nooit gebruikt bij hen.
Lijkt mij dat ze hun zaakjes dan zelf niet op orde hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:22

Heb ineens ook 5/6 mailtjes van mp over onbetrouwbare verkopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:27

Gister gereageerd op een advertentie, gevraagd wat de richtprijs is, antwoord was dat ik kon bieden, prima, gedaan, en nu is er stilte.. Wil je dan gewoon niet verkopen ofzo? Ik snap dat echt niet.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:41

Alles is verwijderd van mijn marktplaats. Zelfs mijn betaalde advertenties. Ik kom er niet eens meer in! Als ik mail stuur voor marktplaats wachtwoord te wijzigen krijg ik ze niet eens binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:47

Marocje schreef:

Bleek gewoon een aardige man zonder bijbedoelingen, maar vond het erg weird :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:48

just_kiki schreef:
Alles is verwijderd van mijn marktplaats. Zelfs mijn betaalde advertenties. Ik kom er niet eens meer in! Als ik mail stuur voor marktplaats wachtwoord te wijzigen krijg ik ze niet eens binnen

Ik kan niet meer inloggen. Ze hebben een storing.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:53

Net een interessant verhaal tegengekomen. Vind het wel naar oplichting neigen. Bij de advertentie stond als locatie ‘Utrecht’. Toen ik echter om meer informatie vroeg bleken ze naar Engeland verhuisd. De kitten zou daarom naar NL gevlogen moeten worden. :?
Een speciaal bedrijf zou dan voor de begeleiding tijdens de vlucht en het transport naar ons adres in Nederland zorgen. Het ging dan om een Ragdoll zonder stamboom, wel met alle vaccinaties etc. Moeder heeft geen papieren, vader wel. De prijs incl. vlucht/transport vanuit Engeland zou dan 500 euro zijn..

Ligt het aan mij of is dit niet gewoon een verhaal om geïnteresseerden op te lichten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:57

FlameHorse schreef:
Net een interessant verhaal tegengekomen. Vind het wel naar oplichting neigen. Bij de advertentie stond als locatie ‘Utrecht’. Toen ik echter om meer informatie vroeg bleken ze naar Engeland verhuisd. De kitten zou daarom naar NL gevlogen moeten worden. :?
Een speciaal bedrijf zou dan voor de begeleiding tijdens de vlucht en het transport naar ons adres in Nederland zorgen. Het ging dan om een Ragdoll zonder stamboom, wel met alle vaccinaties etc. Moeder heeft geen papieren, vader wel. De prijs incl. vlucht/transport vanuit Engeland zou dan 500 euro zijn..

Ligt het aan mij of is dit niet gewoon een verhaal om geïnteresseerden op te lichten?

Dat is wel erg raar.

Ik had op een dekje geboden en kreeg van marktplaats een mail dat het waarschijnlijk een oplichter was en degene was verwijderd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:58

Flame, klinkt mij ook als grote kans van oplichting, anders had het in de adv wel duidelijk vermeld gestaan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:07

Oplichting, Ragdolls, ook zonder papieren kosten hier in Engeland veel en veel meer dus waarom al die ellende op je hals halen om in deze tijd naar Nederland te verkopen?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:29

Mja dacht ik al, ik ga melding maken bij marktplaats.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:31

Is idd oplichting.
Jij moet dan vooruit betalen en het kitten zie je nooit.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:38

Hier in de buurt is een pensionstal die compleet als accommodatie verhuurd word. Nette advertentie en foto's.
Staat in een andere regio een gebrekkig nederlandse advertentie met screenshots van diezelfde foto's. Dus ik melding gedaan bij marktplaats maar ook bij de echte pensionhouder. Ik krijg terug; ok dat kan
Alsjeblieft he :+